Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
aika laajalla skaalalla suoritettu tutkimus, koska mukana on mm. lauta-, tietokone- ja konsolipelaajat.Tyypillinen suomalaispelaaja 37-vuotias
Baron sanoi:Japanilaiset järkyttyneitä kehnosta menestyksestä koulutusvertailussa
Ei nyt varsinaisesti liity pelaamiseen yhtikäs mitenkään, mutta sen siitä saivat kun pelaavat DS:llään koko ajan (koulussa, kaupassa, kadulla, metrossa, kotona jne...). Jää läksyt tekemättä, hyi hyi...
Repesin täysin... Oli niin rehellinen ja avoin tunnustusVaahtomuovi sanoi:Huh huh että himoittais mennä opettamaan japanilaisista teinitytöistä koostuvaa luokkaa.
ITviikko.fi
Ruotsalainen nuorisotutkimus:
Tietokonepelaaminen varjelee stressiltä
Peli koulii johtajaksi
Pelaajat liittoutuvat, kehittävät uusia innovaatioita, harrastavat diplomatiaa, käyvät kauppaa ja johtavat harhaan. Voittajiksi valikoituvat ne, jotka parhaiten osaavat rekrytoida, organisoida, motivoida ja johtaa isojakin ryhmiä yhteisesti sovittuun tavoitteeseen. Päätökset he oppivat tekemään nopeasti, puutteellisen ja hajallaan olevan tiedon perusteella.
Ja pelaajia riittää: Nuorisotutkimusverkoston selvityksen mukaan 45 prosenttia pojista pelaa tietokonepelejä päivittäin. Vielä muutama vuosi, niin johtamis-, strategia-, simulointi- ja roolipelisukupolvi valtaa yritysten kabinetit. Sökösukupolven johtajat joutuvat käymään viimeisen taistonsa virtuaalijohtajien kanssa ennen siirtymistään eläkkeelle.
Pelisilmää päätöksentekoon
- Jos haluat tietää, miltä johtaminen näyttää 3-5 vuoden kuluttua, katso, mitä tapahtuu nettipeleissä nyt, aloittaa IBM tuoreen Global Innovation Outlook 2.0 -raporttinsa.
IBM:n tutkimuksen mukaan 75 prosenttia pelaajista uskoo, että virtuaalipelit parantavat heidän johtamistaitojaan myös reaalimaailmassa. 40 prosenttia sanoi myös aikovansa hyödyntää peleissä oppimiaan tekniikoita käytännön johtamisessa.
Suomalaista pelimaailmaa tutkinut konsultti Olof Hoverfält Gearshift Groupista muistuttaa, että myös johtamisympäristö yrityksessä muuttuu koko ajan pelimäisemmäksi.
- Virtuaalityöryhmät ja niiden reaaliaikainen kommunikointi, työntekijöiden hajasijoitus, kansainvälisyys, nopeat syklit ja valtava tiedon määrä ovat suurelle osalle johtajista jo arkipäivää.
- Pelimaailmassa jokaisen mukanaolijan taidot ovat koko ajan näkyvillä, samoin niihin liittyvät kannustinkeinot. Myös messengerit, keskustelupalstat, verkkoyhteisöt, wikit, blogit, nettipuhelimet ja muut uudet kommunikointimenetelmät ovat pelaajille itsestäänselvyyksiä, toisin kuin useimmissa tosielämän työyhteisöissä, Hoverfält sanoo.
Riskit ja vastuu ovat pelaamisessa mitättömiä yritysmaailmaan verrattuna. Epäonnistumisen voi kuitata helposti aloittamalla uuden pelin. Mokasta ei jää pysyvää merkintää ansioluetteloon. Himopelaajat saattavat tästä syystä olla alttiita ottamaan liian suuria riskejä myös tosielämässä.
- Liiketoiminnassa vastuu ei poistu missään vaiheessa. Pelimaailmassa vastuuttomuus ja leikkimieli sen sijaan ovat tärkeitä perusominaisuuksia. Jos yritysjohtaja sanoo työstään, että tämä on vaan tämmöistä peliä, olisin huolestunut, Hoverfält sanoo.
Sitäkin innokkaammin Hoverfält odottaa aikaa, jolloin yritykset toden teolla ryhtyvät soveltamaan World of Warcraft -tyyppisten pelimaailmojen kommunikointi- ja johtamiskäytäntöjä. Silloin epäilevimmätkään yritysjohtajat eivät enään tuhahda "turhanpäiväistä ajanhukkaa" vaan jäävät pelaajan selän taakse katselemaan ja pyytävät näyttämään lisää.
Täysin suora lainaus sanoi:Ikuinen kiista tietokonepelien rappeuttavasta vaikutuksesta on saanut uutta vettä myllyynsä. Michiganin yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan virtuaaliselle väkivallalle altistaminen lisää lapsen aggressiivisen käytöksen todennäköisyyttä.
Lähes samaan aikaan Uuden Seelannin terveysministeriö on julkistanut tiedon, jonka mukaan nuorten väkivaltaisuus on maailmanlaajuisesti hypähtänyt uudelle tasolle.
Ministeriön mukaan edistyneet pelikoneet mahdollistavat entistä realistisemman väkivallan kuvauksen, mikä entisestään lisää lasten ja nuorten turtumista väkivaltaan.
Saksan psykoterapeutikkojen liitto on mennyt jopa niin pitkälle, että se vaati kaikkien väkivaltaisten tietokonepelien täydellistä kieltämistä.
-Pelin avulla voimme esimerkiksi näyttää millaiseksi maailma muuttuu,
jos me kaikki jätämme laittamatta roskan pönttöön.
Peleissä on sääntöjä ja lopputulos, mikä tekee siitä voimakkaan oppimisvälineen.
Pelien kautta nuoretkin ymmärtävät asioita helposti.
Manninen toteaa pelimaailman opettavan nuoria.
Se antaa luovuudelle ja mielikuvitukselle vallan, mutta myös opettaa työskentelemään yhdessä.
Pelit antavat mahdollisuuden mennä paikkoihin ja aikaan, johon muuten ei pääse.
-Jos parinkymmenen vuoden päästä lumikentät häviävät näiltäkin korkeuksilta,
pelissä lumesta voi edelleen rakentaa lumilinnoja.
Tää oli kyllä helmi. Se on vaan niin hirvee hinku päästä telkkariin (ja pikaisesti mainostaa omaa kirjaansa) vaikka varsinainen aihe menee lujaa ohi ja tartuntapinta videopeleihin on joidenkin yleisten tutkimusten tasolla.Fox News ja psykologi nolaavat itsensä tietämättömyydellään - Voi luoja :|
http://www.joystiq.com/2008/01/21/keighley-takes-on-fox-news-sexbox-sexpose/
Tietokonepelit on saatava ennakkotarkastuksen piiriin, esittää kristillisdemokraattinen eduskuntaryhmä. Ryhmä katsoi tänään Porvoossa pidetyssä talvikokouksessaan myös, että pelien ikärajoja tulee tiukentaa.
Useat niin sanotut "yhdestä roolista" -tunnetut Hollywood-näyttelijät ovat saaneet videopeleistä uuden tilaisuuden. Esiintyminen pelissä saattaa merkitä aiempaa parempia roolitarjouksia, ja nykyisin jo itse peli saattaa olla juuri se iso rooli.
Netissä tehtävien rikosten tutkinta tulee poliisille kalliiksi. Kuluja kertyy mm. operaattoreiden veloittaessa poliisilta palkkioita huijareiden tietokoneosoitteen paljastamisesta.
Useimmissa nettihuijauksissa myyjä myy tavaraa, mutta rahat saatuaan ei toimitakaan sitä asiakkaalle. Useimmiten kauppaa käydään pelikonsoleilla, kännyköillä ja konserttilipuilla.
Oulussa syyteharkintaan on tulossa tapaus, jossa parikymppinen mies ehti huijata olemattomilla pelikonsoleilla kymmeniä tuhansia euroja. Toiminta jatkui kuukausia, sillä kaikki petetyt eivät tee rikosilmoitusta.
Nettihuijari saattaa paljastua pelkän pankkitilin numeron perusteella, mutta useimmin tarvitaan tietokoneen ip-numeroa, jonka poliisi saa nykylain mukaan teleoperaattorilta.
Poliisi on investoinut operaattorien kontrollitekniikkaan useita miljoonia euroja. Varsinaisesta tiedustelusta maksetaan joka vuosi puolitoista miljoonaa.
Parhaillaan oikeus ratkaisee, pitääkö myös paikallispoliisin maksaa jokaisesta osoitetiedustelusta erikseen, niinkuin operaattorit vaativat. Huijareiden tietojen saamiseen kuluisi silloin rahaa joka vuosi 60 poliisiviran verran.
YLE Uutiset
Litteä televisio ohi perinteisen kaikkialla
Litteä televisio ohitti viime vuoden lopussa ensimmäistä kertaa perinteisen television koko maailman tv-myynnissä.
Tutkimusyhtiö Display Searchin mukaan vuoden viimeisellä neljänneksellä lcd-televisioiden osuus myynnistä on 47 prosenttia, perinteisten kuvaputkilaitteiden 46 prosenttia.
Vielä kaksi vuotta sitten kuvaputkitelevisioiden osuus oli lähes 80 prosenttia.
Suurin lcd-televisioiden valmistaja on Sony 20 prosentin markkinaosuudella.