Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Baron sanoi:
Japanilaiset järkyttyneitä kehnosta menestyksestä koulutusvertailussa

Ei nyt varsinaisesti liity pelaamiseen yhtikäs mitenkään, mutta sen siitä saivat kun pelaavat DS:llään koko ajan (koulussa, kaupassa, kadulla, metrossa, kotona jne...). Jää läksyt tekemättä, hyi hyi... :D

Asiaan liittymätön ja asiaton vastaus, mutta...
Huh huh että himoittais mennä opettamaan japanilaisista teinitytöistä koostuvaa luokkaa.
(Jos kiinnostaa tietää, miltä japanilainen koulu näyttää länsimaisen silmin, niin Outpost Nine tarjoaa naurua moneksi tunniksi http://omega.med.yale.edu/~pcy5/japanese/ )
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Vaahtomuovi sanoi:
Huh huh että himoittais mennä opettamaan japanilaisista teinitytöistä koostuvaa luokkaa.
Repesin täysin... Oli niin rehellinen ja avoin tunnustus :D

Mutta palataanpa nyt kuitenkin takaisin aiheeseen.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Helsingin Sanomissa oli tänään koko sivun artikkeli pelaamisesta ja konsoleista, pääpainona tietysti pelien ikärajat ja alaikäisten pelaaminen.

Artikkelissa esiteltiin lyhyesti myös tarjolla olevat konsolit ja siinä ehkä silmiinpistävimmät arviot osuivat Nintendo kohdalle. DS oli "lapsille erityisesti suunnattua", ja Wii puolestaan "uusi liikunnallinen konsoli". Erityisesti tuo Wiin luonnehdinta nauratti pitkään :D
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Kauppalehden VIP-liitteestä (10.12.2007) löytyi mielenkiintoinen juttu peleistä tiellä kohti työelämän johtajuutta. Laitan siitä muutamia pätkiä sieltä täältä:

(esimerkkinä World of Warcraftin pelaajat)

Peli koulii johtajaksi

Pelaajat liittoutuvat, kehittävät uusia innovaatioita, harrastavat diplomatiaa, käyvät kauppaa ja johtavat harhaan. Voittajiksi valikoituvat ne, jotka parhaiten osaavat rekrytoida, organisoida, motivoida ja johtaa isojakin ryhmiä yhteisesti sovittuun tavoitteeseen. Päätökset he oppivat tekemään nopeasti, puutteellisen ja hajallaan olevan tiedon perusteella.

Ja pelaajia riittää: Nuorisotutkimusverkoston selvityksen mukaan 45 prosenttia pojista pelaa tietokonepelejä päivittäin. Vielä muutama vuosi, niin johtamis-, strategia-, simulointi- ja roolipelisukupolvi valtaa yritysten kabinetit. Sökösukupolven johtajat joutuvat käymään viimeisen taistonsa virtuaalijohtajien kanssa ennen siirtymistään eläkkeelle.

Pelisilmää päätöksentekoon

- Jos haluat tietää, miltä johtaminen näyttää 3-5 vuoden kuluttua, katso, mitä tapahtuu nettipeleissä nyt, aloittaa IBM tuoreen Global Innovation Outlook 2.0 -raporttinsa.

IBM:n tutkimuksen mukaan 75 prosenttia pelaajista uskoo, että virtuaalipelit parantavat heidän johtamistaitojaan myös reaalimaailmassa. 40 prosenttia sanoi myös aikovansa hyödyntää peleissä oppimiaan tekniikoita käytännön johtamisessa.

Suomalaista pelimaailmaa tutkinut konsultti Olof Hoverfält Gearshift Groupista muistuttaa, että myös johtamisympäristö yrityksessä muuttuu koko ajan pelimäisemmäksi.

- Virtuaalityöryhmät ja niiden reaaliaikainen kommunikointi, työntekijöiden hajasijoitus, kansainvälisyys, nopeat syklit ja valtava tiedon määrä ovat suurelle osalle johtajista jo arkipäivää.

- Pelimaailmassa jokaisen mukanaolijan taidot ovat koko ajan näkyvillä, samoin niihin liittyvät kannustinkeinot. Myös messengerit, keskustelupalstat, verkkoyhteisöt, wikit, blogit, nettipuhelimet ja muut uudet kommunikointimenetelmät ovat pelaajille itsestäänselvyyksiä, toisin kuin useimmissa tosielämän työyhteisöissä, Hoverfält sanoo.

Riskit ja vastuu ovat pelaamisessa mitättömiä yritysmaailmaan verrattuna. Epäonnistumisen voi kuitata helposti aloittamalla uuden pelin. Mokasta ei jää pysyvää merkintää ansioluetteloon. Himopelaajat saattavat tästä syystä olla alttiita ottamaan liian suuria riskejä myös tosielämässä.

- Liiketoiminnassa vastuu ei poistu missään vaiheessa. Pelimaailmassa vastuuttomuus ja leikkimieli sen sijaan ovat tärkeitä perusominaisuuksia. Jos yritysjohtaja sanoo työstään, että tämä on vaan tämmöistä peliä, olisin huolestunut, Hoverfält sanoo.

Sitäkin innokkaammin Hoverfält odottaa aikaa, jolloin yritykset toden teolla ryhtyvät soveltamaan World of Warcraft -tyyppisten pelimaailmojen kommunikointi- ja johtamiskäytäntöjä. Silloin epäilevimmätkään yritysjohtajat eivät enään tuhahda "turhanpäiväistä ajanhukkaa" vaan jäävät pelaajan selän taakse katselemaan ja pyytävät näyttämään lisää.

Yrityspelejä hyötykäytössä:

McKinsey & Co (tulevaisuuden toimitusjohtaja)
US Army (rekrytointi)
Philips (rekrytointi, kommunikointi)
Johnson & Johnson (työntekijöiden perehdyttäminen ja koulutus)
Canon (tekniset käyttöoppaat)
Cisco (tekniset käyttöoppaat)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Digitodayssä kerrotaan kolmen hengen naisraadin Wii kokeilusta. Ei mitään yllättävää sinänsä.

Raportti.

"Yllätys onkin suuri, kun Super Mario ei innosta raatia lainkaan. Pelaan malliksi, mutta opetus menee kuuroille korville."

"Wii Sportsiin pelaajat sen sijaan ihastuvat. "
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

MBnet:n mukaan maailmalta kantautuu huolestuttavia uutisia pelaamisen suhteen: http://www.mbnet.fi/uutiset/?uutinen=2448

Täysin suora lainaus sanoi:
Ikuinen kiista tietokonepelien rappeuttavasta vaikutuksesta on saanut uutta vettä myllyynsä. Michiganin yliopistossa tehdyn tutkimuksen mukaan virtuaaliselle väkivallalle altistaminen lisää lapsen aggressiivisen käytöksen todennäköisyyttä.

Lähes samaan aikaan Uuden Seelannin terveysministeriö on julkistanut tiedon, jonka mukaan nuorten väkivaltaisuus on maailmanlaajuisesti hypähtänyt uudelle tasolle.

Ministeriön mukaan edistyneet pelikoneet mahdollistavat entistä realistisemman väkivallan kuvauksen, mikä entisestään lisää lasten ja nuorten turtumista väkivaltaan.

Saksan psykoterapeutikkojen liitto on mennyt jopa niin pitkälle, että se vaati kaikkien väkivaltaisten tietokonepelien täydellistä kieltämistä.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

pelitohtori Tony Manninen, pohti pelien käyttömahdollisuuksia Kalajoki-lehden tuoreimmassa numerossa.
Paikkakunnalla sijaitsevaan meriluontokeskukseen suunnitellaan ilmeisesti
jättimäistä pelisimulaattoria.

aiheesta pienehkö pätkä.
-Pelin avulla voimme esimerkiksi näyttää millaiseksi maailma muuttuu,
jos me kaikki jätämme laittamatta roskan pönttöön.
Peleissä on sääntöjä ja lopputulos, mikä tekee siitä voimakkaan oppimisvälineen.
Pelien kautta nuoretkin ymmärtävät asioita helposti.

Manninen toteaa pelimaailman opettavan nuoria.
Se antaa luovuudelle ja mielikuvitukselle vallan, mutta myös opettaa työskentelemään yhdessä.
Pelit antavat mahdollisuuden mennä paikkoihin ja aikaan, johon muuten ei pääse.

-Jos parinkymmenen vuoden päästä lumikentät häviävät näiltäkin korkeuksilta,
pelissä lumesta voi edelleen rakentaa lumilinnoja.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Fox News ja psykologi nolaavat itsensä tietämättömyydellään - Voi luoja :|
http://www.joystiq.com/2008/01/21/keighley-takes-on-fox-news-sexbox-sexpose/
Tää oli kyllä helmi. Se on vaan niin hirvee hinku päästä telkkariin (ja pikaisesti mainostaa omaa kirjaansa) vaikka varsinainen aihe menee lujaa ohi ja tartuntapinta videopeleihin on joidenkin yleisten tutkimusten tasolla.

Tekisi tosiaan mieli vihjata Jenkeille tuosta saksalaisen SingStar: Après Ski -pelin sisältämästä 'Finger in Po, Mexico' -biisistä ja katsoa mikä haloo siitä nousisi. ;)
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Oli mukava tossa uusimassa Historia-lehdessä nähdä vihdoinkin peliuutisiakin, kun on yleensä ollut vaan historiallisista leffoista näin elektroniikkamielessä. Siinä oli pieni artikkeli Assassin's Creedista, "Salamurhaajana Jerusalemissa".

Ite en omista peliä kun nuo requirementsit menee jo liiankin yli, Crysis sentään menee sujuvasti mediumilla kun tuossa ei ees loweilla pelaa.

On muuten ollu peleistä ja tietokoneista huvittavaa kattoa kun yleensä aamusin tulee TV2:lta joskus siinä 7.30 - 8.00 joku ihme opastusohjelma jossa joku pikkupoika neuvoo miten tietokoneita käytetään :D Yleensä siinä just ennen kouluun lähtöä niin jaksaa kattoo tommosta, sitä äitikin mietti että eikös nuo ohjelmat olis voitu näyttää joskus 20 vuotta sitten kun tietokoneet oli uus asia. Miten pelataan pasianssia koneella jne.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Ylen POP-uutisissa sivuttiin pelien ääninäyttelemistä.
Useat niin sanotut "yhdestä roolista" -tunnetut Hollywood-näyttelijät ovat saaneet videopeleistä uuden tilaisuuden. Esiintyminen pelissä saattaa merkitä aiempaa parempia roolitarjouksia, ja nykyisin jo itse peli saattaa olla juuri se iso rooli.

Linkki lyhyehköön artikkeliin.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

YLE Uutiset kertoo tälläistä:

Netissä tehtävien rikosten tutkinta tulee poliisille kalliiksi. Kuluja kertyy mm. operaattoreiden veloittaessa poliisilta palkkioita huijareiden tietokoneosoitteen paljastamisesta.
Useimmissa nettihuijauksissa myyjä myy tavaraa, mutta rahat saatuaan ei toimitakaan sitä asiakkaalle. Useimmiten kauppaa käydään pelikonsoleilla, kännyköillä ja konserttilipuilla.


Oulussa syyteharkintaan on tulossa tapaus, jossa parikymppinen mies ehti huijata olemattomilla pelikonsoleilla kymmeniä tuhansia euroja. Toiminta jatkui kuukausia, sillä kaikki petetyt eivät tee rikosilmoitusta.

Nettihuijari saattaa paljastua pelkän pankkitilin numeron perusteella, mutta useimmin tarvitaan tietokoneen ip-numeroa, jonka poliisi saa nykylain mukaan teleoperaattorilta.

Poliisi on investoinut operaattorien kontrollitekniikkaan useita miljoonia euroja. Varsinaisesta tiedustelusta maksetaan joka vuosi puolitoista miljoonaa.

Parhaillaan oikeus ratkaisee, pitääkö myös paikallispoliisin maksaa jokaisesta osoitetiedustelusta erikseen, niinkuin operaattorit vaativat. Huijareiden tietojen saamiseen kuluisi silloin rahaa joka vuosi 60 poliisiviran verran.

YLE Uutiset
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

En keksinyt parempaakaan paikkaa, niin laitetaan nyt tänne.

GameSpotista taannoin pihalle potkittu, siellä 10-vuoden uran tehnyt pelitoimittaja Jeff Gerstmann on laajentamassa henkilökohtaista blogiaan kenties ihka oikeaksi pelisaitiksi. Se mihin päädytään on varmaan tekijöillekin vielä kysymysmerkki.

http://www.giantbomb.com/

Toivottavasti menestyvät ja puhe pysyy vapaana, vaikka tarjolla olisi tukku dollareita ja arvostelut sen mukaan.
 
Vastaus: Pelaaminen otsikoissa

Sivuaa pelaamista tämäkin:

Lähde: Tekniikka & Talous 14.3.2008, sivu 8

Litteä televisio ohi perinteisen kaikkialla

Litteä televisio ohitti viime vuoden lopussa ensimmäistä kertaa perinteisen television koko maailman tv-myynnissä.

Tutkimusyhtiö Display Searchin mukaan vuoden viimeisellä neljänneksellä lcd-televisioiden osuus myynnistä on 47 prosenttia, perinteisten kuvaputkilaitteiden 46 prosenttia.

Vielä kaksi vuotta sitten kuvaputkitelevisioiden osuus oli lähes 80 prosenttia.

Suurin lcd-televisioiden valmistaja on Sony 20 prosentin markkinaosuudella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom