Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelaaminen otsikoissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ilmiö on tullut jäädäkseen ammattimaiselle tasolle. Onnea kaikille meille, jotka haluavat ostaa esimerkiksi PC-rautaa järkevään hintaan.

Pitää vaan jatkossa laittaa omille tarpeilla +1 vuosi lisää julkaisusta. Maltti on valttia ja lompakko kiittää.

Mutta järkyttävän määrän ovat PS5 myyneet ylihinnalla, valitettavaa. Trokareista päästään eroon sillä, kun tuotteille jatkossa hinta tarpeeksi korkealle. Niin ensin ostavat varakkaat ja kun kauppa hiljenee, hintaa alaspäin. PS5 olisi voinut lähteä 5000 Eur, niin varmasti olisi kaikille halukkaille riittänyt.
 
EA pisti korkeamman ostotarjouksen Codemastersista.


Toivottavasti kauppa ei toteudu, mutten F1- ja Dirt-pelit menevät pilalle.
 
EA pisti korkeamman ostotarjouksen Codemastersista.


Toivottavasti kauppa ei toteudu, mutten F1- ja Dirt-pelit menevät pilalle.
Niinpä, ihan pahin mahdollinen ostaja ehdokas.

Voi voi olisi codemasters voinut pysyä ihan omillaan. Ettei vaan EA ala suoltaa sitä vuosikerta "p***aa* jokaisesta codemasters pelisarjasta ja kaupan päälle hieman arcadea lisää sekä kera vain pienten pelillisten muutosten joka vuosi

Juuri kun päästiin juhlimaan sitä, että wrc sarja päätyi codemasrersin haaviin, jos muistan oikein.
 
En pitänyt ajatuksesta, että Pcars tuhottiin, en pitänyt ajatuksesta, että kehittäjä menee Codemastersin alaisuuteen.
En toden totta pitänyt ajatuksesta, että WRC siirtyy Codemastersille vieden kaiken kilpailun rallipeleistä.

Mutta et EA ostaa Codemastersin. Anteeksi nyt mut mitä helv......,,,!!! Nyt menee sit jo niin yli. Karmein pelimaailman yrityskauppa vuosiin.
 
En pitänyt ajatuksesta, että Pcars tuhottiin, en pitänyt ajatuksesta, että kehittäjä menee Codemastersin alaisuuteen.
En toden totta pitänyt ajatuksesta, että WRC siirtyy Codemastersille vieden kaiken kilpailun rallipeleistä.

Mutta et EA ostaa Codemastersin. Anteeksi nyt mut mitä helv......,,,!!! Nyt menee sit jo niin yli. Karmein pelimaailman yrityskauppa vuosiin.
Kauppa on tarkoitus virallistaa ensi vuoden puolella. Mikäli tämä toteutuu, EA:n on annettava Codemastersin itse tehdä pelit alusta loppuun. EA:n peukaloidessa pelit julkaistaan bugisina, mikromaksuja sisältävällä ultimate teamillä varustettuna ja kuukausittaisilla korjauspäivityksillä.

EA:lle tärkeämpää on rahojen kääriminen pelin kustannuksena, eivät he välitä pelattavuudesta.
 
Erinomainen kirjoitus kyberpunkista ajassamme.

Oikeasti kyberpunkin kovassa ytimessä on dystopia, missä jättimäiset teknologiasuuryritykset tekevät mitä lystäävät, kansallisvaltiot ovat syöksykierteessä, luonto on saastunut, yhteiskuntajärjestys on osin romahtanut ja kyberrikollisuus on paitsi arkipäivää, myös elinehto joillekin.

Teknologiajätit ovat muutenkin heittäytyneet ihan avoimesti kyberpunk-maailman kannattajiksi. Paypalin ja yksityisen vakoilufi- anteeksi datakäsittelyfirma Palantirin perustaja Peter Thiel kuvailee esimerkiksi demokratiaa ja vapautta(siirryt toiseen palveluun) toisilleen epäsopiviksi. Elon Musk taas aikoo laatia Marsissa omat lakinsa, jos sinne joskus pääsee

Viesti on selvä: valta pois kansallisvaltioilta ja suuryrityksille.


 
Mielenkiintoisia lukuja globaaleista pelimarkkinoista vuodelta 2020.

Siellä yksin mobiilipelit ovat 49 % siivulla markkina-arvosta, toisena on konsolit ja kolmantena PC.

Digisisältöjen osuus on konsoleilla 72 % kun se tietokoneella on 98 %.

GI20_Infographic_Year_in_numbers_AW_v3.jpg

 
PlayStation 5 nousi kuukaudessa koko vuoden suosituimmaksi hauksi Hintaoppaassa.

Hintaoppaan vuoden 2020 suosituimmat tuotteet

  1. Sony Playstation 5 (PS5)
  2. Apple iPhone 11 64GB
  3. Polar Ignite
  4. Samsung Galaxy S10 SM-G973F/DS 128GB
  5. Polar Vantage M
  6. Sony Playstation 4 (PS4) Pro 1TB
  7. Sony Playstation 5 (PS5) Digital Edition
  8. Samsung Galaxy S10 Plus SM-G975F 128GB
  9. Microsoft Xbox Series X 1TB
  10. Apple iPhone XS 64GB

 
Kokonaisuudessaan koko TOP10 on hämmentävä, koska jokainen noista tuotteista on sellainen ettei kauppiaalla ole pelivaraa hinnan suhteen kuin joitakin kymppejä, jos sitäkään. Polarin tuotteista voi löytää hintahajontaa siten että voisi säästää mahdollisesti 20% tuotteen hinnassa.

Mutta ehkä tuo toimii ihmisillä yleisemmin linkkeinä eri kauppoihin, itse haen tuolta PC komponentteja, vaikka kuitenkin päädyn Jimms/verkkokauppa.comiin tiedostaen että Saksasta tulisi halvimmalla.
 
Pelaaminen ei kysy ikää. Kerran digipelaamisen aloittaneet jatkavat sitä.

ENITEN SENIORIT pelaavat tietokoneella ja sillä lähinnä pulma- ja korttipelejä. Niiden parissa viettää aikaa noin 35 prosenttia 60–69-vuotiaista ja 21 prosenttia yli 70-vuotiaista. Muidentyyppisten pelien pelaaminen on yhä marginaalista. Toiseksi yleisintä on mobiilipelaaminen, jonka suosio on kasvussa.

Asiantuntijat uskovat, että tietokone-, mobiili, konsoli- ja muut digipelit tulevat vahvasti osaksi palvelutalojen arkea muutaman vuoden kuluessa.

 
Muistan kun minun äitini pelasi Unreal Tournamenttia vuosituhannen taitteessa ja oli tuolloin 50+ ja kaverit katsoi hämmästellen, että WTF!?!

Nyt tuo on 70+ ja vääntää edelleen tyytyväisenä Unreal Tournamenttia botteja vastaan ja mesettää, hösöttää Second Lifea kolmen eri pelitilin takaa.

Pelitunneissa laskettuna olen ihan amatööri hänen rinnallaan.
 
Pelaajien keski-ikä nousee vuosi vuodelta ja työelämä pelillistyy.

Keskivertopelaaja ei ole enää parikymppinen vaan yli 40-vuotias – videopelaajien keski-ikä jatkaa nousuaan myös tulevaisuudessa​


Videopelaamiseen tottunut ikäpolvi on varttunut Commodore 64 -ajoista, eikä peli-into ole jäänyt vuosien varrelle.

Keskivertopelaajan ajatellaan usein stereotyyppisesti olevan nuori, noin parikymppinen mies.

Todellisuudessa tämän päivän keskivertopelaaja on 44-vuotias, kertoo satakuntalaisten yritysten kasvua tukevan Prizztechin pelillisyysasiantuntija Pirita Ihamäki.

– Tämänikäisten osuus on noussut seitsemästä prosentista 25:een prosenttiin, kun aiemmin keskivertopelaaja oli 19-vuotias. Tämänhetkinen sukupuolijakauma on 50–50, kun naiset ovat tulleet myös hyvin vahvasti mukaan.

Tutkimusten mukaan pasianssi on kaikista yleisin peli naisten keskuudessa, kun taas miehillä Call of Duty ja muut räiskintäpelit vievät voiton. Muita kärkikahinoissa viihtyviä pelejä ovat Fortnite ja sudokut.

Kohonnut keski-ikä videopelimaailmassa ei pysähdy 40–50-vuotiaisiin vaan jatkaa kasvuaan aina eläkeikäisiin saakka.

Pelaamista halutaan tuoda jatkossa entistä enemmän osaksi yritysten kehitys- ja strategiatyötä.(siirryt toiseen palveluun)

– Näen, että pelimaailmaa tullaan käyttämään työpaikoilla vahvemmin esimerkiksi rekrytoinneissa, joka voitaisiin toteuttaa pelillisin elementein. Pelimaailma itsessään voidaan jo ottaa vahvasti muuhun maailmaan mukaan ja sitä kautta uudistaa työelämää, Ihamäki selventää.

 
...
Todellisuudessa tämän päivän keskivertopelaaja on 44-vuotias, kertoo satakuntalaisten yritysten kasvua tukevan Prizztechin pelillisyysasiantuntija Pirita Ihamäki.
...

Tutkimusten mukaan pasianssi on kaikista yleisin peli naisten keskuudessa, kun taas miehillä Call of Duty ja muut räiskintäpelit vievät voiton.
...

Kappas, sitähän tulee tänä kesänä keskiviertopelaajaksi. :D Ja selkeästi olen mieskin kun uusi COD tuli eilen ostettua.

Erittäin mielenkiintoinen uutinen ja itse aion ainakin pysyä pelaamisen parissa lopunkin elämästäni. En ihmettele että pelaajien keski-ikä jatkaa nousuaan kun harva haluaa hienoa harrastusta lopettaa, päinvastoin.
 
Uusimpaan linkitettyyn juttuun pelaajien keski-iästä:

Tiedän että on aika elitististä tällainen mutta en itse miellä noita sudokuita ja pasiansseja ihan samaan "pelaamiseen" mitä itse aina tuolla sanalla ymmärrän. En myöskään oleta "pelaamisen" tarkoittavan farmvillejä sun muita vastaavia ja jos artikkelista paljastuu että tarkoitetaan niitä, niin yleensä itseltä tulee sellainen tylsistynyt huokaus, että tällaista "pelaamista" taas.

Tietenkin nuo pasianssit ja farmvilletkin pelejä ovat mutta eikö sitten voisi ihan korteillakin pelattava pasianssi olla mukana siinä missä vaikka lautapelitkin? Mitä jos pelaa vain iänikuista monopolia digiversiona? Samalla logiikalla pelin lautaversiokin pitäisi ottaa mukaan.

Ymmärrän että tällaiseen on vaikea vetää selkeää rajaa että mikä sitten olisi "oikeaa" pelaamista mutta en voi sille mitään että omalla kohdalla aina tökkii tuo. En mieltänyt omaa windows-pasianssin jauhamistakaan samalla lailla pelaamiseksi kuin Super Marion pelaamista.

Olenko ihan yksin näiden ajatusten kanssa?
 
Uusimpaan linkitettyyn juttuun pelaajien keski-iästä:

Tiedän että on aika elitististä tällainen mutta en itse miellä noita sudokuita ja pasiansseja ihan samaan "pelaamiseen" mitä itse aina tuolla sanalla ymmärrän. En myöskään oleta "pelaamisen" tarkoittavan farmvillejä sun muita vastaavia ja jos artikkelista paljastuu että tarkoitetaan niitä, niin yleensä itseltä tulee sellainen tylsistynyt huokaus, että tällaista "pelaamista" taas.

Tietenkin nuo pasianssit ja farmvilletkin pelejä ovat mutta eikö sitten voisi ihan korteillakin pelattava pasianssi olla mukana siinä missä vaikka lautapelitkin? Mitä jos pelaa vain iänikuista monopolia digiversiona? Samalla logiikalla pelin lautaversiokin pitäisi ottaa mukaan.

Ymmärrän että tällaiseen on vaikea vetää selkeää rajaa että mikä sitten olisi "oikeaa" pelaamista mutta en voi sille mitään että omalla kohdalla aina tökkii tuo. En mieltänyt omaa windows-pasianssin jauhamistakaan samalla lailla pelaamiseksi kuin Super Marion pelaamista.

Olenko ihan yksin näiden ajatusten kanssa?
Artikkelin otsikkokin kertoo jo kyseisen tekstin liittyvän videopelaamiseen, mikä tässä tapauksessa voitanee lukea kaikeksi digitaaliseksi pelaamiseksi. Ja itse jutussa kerrotaan enemmän pelaamisen kulttuurimuutoksesta ikäpolvien vanhetessa, ne jotka on syntynyt pelaavaan maailmaan jatkavat sen kanssa myös nuoruudesta eteenpäin ja samalla kun pelaamisesta on tullut muutakin kuin marginaalin puuhastelua, harrastajakunta kasvaa myös vanhemmassa päässä.
Itse vastaisin tuohon pohdintaasi siten että kysy itseltäsi mitä olet tekemässä jos/kun harrastat jotain digitaalista ajanvietettä. Jos oma vastauksesi on: pelaan, niin silloin se on juurikin tätä videopelaamista. En ainakaan keksi itse muuta termiä käyttämälleni ajalle jos pelailen tietokoneella pasianssia tms. Jos teen sen saman korteilla niin pelaan myös, mutta en digitaalisesti.
Se kuinka syvälle peliin/pelaamiseen uppoutuu tai siihen on edes mahdollista uppoutua on taas toinen kysymys. Pelejä on erilaisia joista jotkut sopii pikaiseen ajanviettämiseen ja toiset satojen tuntien syventymiseen. Peleillä ja pelaamisella on eroa, mutta kyllä sen katon alle sopii monta variaatiota aiheesta.
 
Ylös Bottom