Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelatuimmat Tekken-hahmot?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Hitailla hahmoilla pitää vaan osata kytätä ja iskeä jollain tarpeeks ulottuvalla hyökkäyksellä kaveri ketoon. Ite oon pelannu vaan koneen käskyttämää Steveä vastaan, mut ei se mun mielestä oon mikään erikoinen. Samalla tavalla kaatuu kun muutkin. Sitä paitsi nyrkkeilijäksi se on liian hidas, aivan liian hidas.
Kone ei älyäkään tehdä 1,2,1:tä jatkuvalla syötöllä, ihmispelaajalta se onnistuu. Etäisyyttäkään ei saa osaavaa pelaajaa vastaan pahemmin otettua, joten se siitä. Muutenkin pitkän matkan hyökkäykset ovat usein melko riskialttiita. Lyönneillä voi yrittää pysäyttää päälle rynnivää Steveä, mutta sitä varten Stevellä on luonnollisesti lyönti-parry (nakkaa lyönnin sivuun ja lyö itse). Nyrkkeilijöiden nopeudesta todellisuudessa en tiedä, mutta muihin hahmoihin verrattuna Steve on _todella_ nopea, ehkäpä nopein hahmo koko pelissä. 8 framen mid-jabi, sairasta... En väitä että Steve mikään jumala on, mutta tietyille hahmoille Steve on todella paha vastus.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Kertokaas muuten Kazuyan ja tän uuden Jinin tärkeimmät eroavaisuudet noin niinkun pelillisesti.
Suurin ero on varmaankin se, että Kazuyalla omistaminen vaatii teknistä taitoa. Jinillä tehokkaasti pelaaminen on huomattavasti helpompaa. Lisäksi Jinillä voi huoletta heittäytyä täysin puolustuskannalle, kun taas Kazuya soveltuu oikeastaan vain aggressiiviseen hyökkäämiseen. Toki Jinilläkin voi pelata aggressiivisesti, mutta vastustajan virheiden kyttäily sopii paremmin hahmon tyyliin.
 
Ai niin, ketjun aihehan oli kolme suosikkihahmoa. :)

Hwoarang
Baek
Jun

Siinähän ne suosikit. Hwoarang T4:ssä, Baek ja Jun nykyään TTT:ssä ja jos vielä neljännenkin heitän, niin Dr. Boskonovitch T3:ssa. Tohtori on kuningas. ;)
 
Harmi kun Dr B. on T4:ssä vaan sivuroolissa. Muista sit keilata 300 pinnaa Tagissa että saat tohtorin käyttöön... ;)
 
Niin tosta Kazuyasta vielä. Mua ainakin ottaa päähän kun sillä ei löydy arsenaalista vastaliikkeitä tai parryja. (Ehkä se oliskin liian hyvä hahmo jos sillä tosiaan vois jäädä venailemaan toisen mokia...)

Mua ei hirveesti noi pahikset kiinnosta, mut täytyy sanoa että siinä introvideossa Kazuyan paluu oli t-y-y-l-i-k-ä-s. Ja nyt kun Heihachi on heittäyny yhtä pahaksi, innostuin jotenki opettelemaan Kazuyaa. Aikaahan se vie että sen oppii, kun normaalisti pelaa Law:lla, Ninalla, Kingillä ja Lingillä... Melkosen paljon erilainen hahmo kun on kyseessä.
 
Tiedetään, tiedetään... Sen takia mulla olikin toi virnuileva pärstä heti lauseen jälkeen.

Se tohtorin metsästäminen on pienehkö urbaani legenda netissä, moni on sitä sormet solmussa yrittäny keilata. Heh. Totuushan on, että Dr. B:n voi keilata vaan nurin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan
Kone ei älyäkään tehdä 1,2,1:tä jatkuvalla syötöllä, ihmispelaajalta se onnistuu. Etäisyyttäkään ei saa osaavaa pelaajaa vastaan pahemmin otettua, joten se siitä. Muutenkin pitkän matkan hyökkäykset ovat usein melko riskialttiita. Lyönneillä voi yrittää pysäyttää päälle rynnivää Steveä, mutta sitä varten Stevellä on luonnollisesti lyönti-parry (nakkaa lyönnin sivuun ja lyö itse). Nyrkkeilijöiden nopeudesta todellisuudessa en tiedä, mutta muihin hahmoihin verrattuna Steve on _todella_ nopea, ehkäpä nopein hahmo koko pelissä. 8 framen mid-jabi, sairasta... En väitä että Steve mikään jumala on, mutta tietyille hahmoille Steve on todella paha vastus.

Do not underestimate the power of sidestepping... Jos sivuaskeleet on olennainen osa pelityyliä, ei kukaan pääse pahemmin ahdistelemaan. Mulla oli vanhoissa Tekkeneissä sivuaskeleet L1- ja R1-napeissa, ja oli aika pettymys huomata ettei niitä saa nelosessa ohjelmoitua ollenkaan. Mut vähän aikaa kun opetteli uudella systeemillä, voi jo sanoa että SS-toiminto on T4:ssä toteutettu ehkä paremmin kun koskaan ennen. Tarpeeks syvyyssuunnan liikkumista (tietäen samalla mitä tekee), ja saa vastustajan näyttämään pelleltä.

PS. Julialla oli Tagissa ainakin yks 8 framer, en tiedä miten on asian laita nyt. Silti liian aliarvostettu pimu.
 
Kyllä ku oikein tekee! Harva osaa SS-kikkoja kunnolla käyttää. Mut ehkä mä en tästä rupee puhumaan ennen ku olen pelannu osaavaa ihmis-Steveä vastaan. Siihen tosin saattaa mennä aikaa (luultavasti en sellasta koskaan näe). Mut koneen ohjastama Steve ei mulle oo ainakaan ollu pahimmasta päästä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Do not underestimate the power of sidestepping... Jos sivuaskeleet on olennainen osa pelityyliä, ei kukaan pääse pahemmin ahdistelemaan. Mulla oli vanhoissa Tekkeneissä sivuaskeleet L1- ja R1-napeissa, ja oli aika pettymys huomata ettei niitä saa nelosessa ohjelmoitua ollenkaan. Mut vähän aikaa kun opetteli uudella systeemillä, voi jo sanoa että SS-toiminto on T4:ssä toteutettu ehkä paremmin kun koskaan ennen. Tarpeeks syvyyssuunnan liikkumista (tietäen samalla mitä tekee), ja saa vastustajan näyttämään pelleltä.

PS. Julialla oli Tagissa ainakin yks 8 framer, en tiedä miten on asian laita nyt. Silti liian aliarvostettu pimu.
Sehän siinä 1,2,1:ssä ehkä ärsyttävintä onkin, että se nappaa side steppaajat, niinkuin Yoshimitsu jo mainitsikin. Riippumatta kuinka hyvin sen tekee. :) Muutenkin sivu askeleet ovat kutistuneet naurettavan pieniksi T4:ssä. Onneksi side walk vähän tasapainottaa tuota muutosta, mutta aika vähissä on senkin käyttötilanteet.

Monellakin hahmolla on TTT:ssä 8-framen ylälyönti, kuten myös T4:ssä. 8-framen mid-lyönti on täysin uutta. Taisivat sen muistaakseni jo poistaa arcade-koneen parennellusta versiosta, mutta kas kummaa PS2-versiosta se taas löytyy.
 
Mun mielestä T4:n sidestep on tosiaan (satunnaisesti ränkättäessä) lyhyempi kun ennen, mut sit kun sitä oikeessa vaiheessa näpäyttää, kaveri kiertää melkein vastustajan taakse! Ite hakkasin T3:ssa ja Tagissa sidesteppiä enemmän kun laki sallii, ja tässä nelosessa on selkeesti ajoitus se tärkein elementti jos meinaa kunnolla viedä toisen kahville. Toimii todella hyvin, kunhan oppii metkut.

Ja onhan se Steven 8 framen mid-lyönti tosiaan aika toimiva, mut mua ei oo pahemmin haitannu kun en jaksa lyöntejä ruveta "duckaamaan". Jos kerran liike rävähtää alusta loppuun niinkin nopeesti kun useimmat jabit, on se vähän arpapeliä mennä sinne eteen kykkimään... Tosin sarjoissa se on sit ihan toinen juttu, mut niissä nyt ei hirveesti oo väliä miten nopee se isku on jos sarjan ulkoa osaa.

Ja ei niitä frameja liikaa kannata miettiä. Sillä ei oo väliä, mitä osaa, vaan miten osaa! "Be water, my friend." (Bruce Lee)

Ugh.
 
Kyllä mun täytyy nyt se Kazuya lisätä listalle jo aiemmin mainitsemieni hahmojen lisäks! Mahtava ukko. Niiiiiiiin helpolla saa 98 pinnaa damagea, kun tekee siihen b,3,1,4,1 jälkeen tgf,3. Ja demon god fististä kun jatkaa ewgf:n kautta tavalliseen kiertopotkuun, on kaverilla muistaakseni 74 pojoa vähemmän. Helppoa. Ja minä kun olen sillä sällillä pelannu kokonaiset 4 tai 5 päivää... Olis kiva nähdä vuosia Kazuyalla pelaanneen tekevän sen kysg death combon, 170 damagea.

Vielä ei Kazilla pääse lähellekään sitä taituruutta mitä Lawlla esim. pystyy esittämään, mut pakko sitä on vaan bad boyllä vääntää. Siinä on tyyliä.

"They all thought I was out of the game...but I'm holding all the cards now."
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Kyllä mun täytyy nyt se Kazuya lisätä listalle jo aiemmin mainitsemieni hahmojen lisäks! Mahtava ukko. Niiiiiiiin helpolla saa 98 pinnaa damagea, kun tekee siihen b,3,1,4,1 jälkeen tgf,3. Ja demon god fististä kun jatkaa ewgf:n kautta tavalliseen kiertopotkuun, on kaverilla muistaakseni 74 pojoa vähemmän. Helppoa. Ja minä kun olen sillä sällillä pelannu kokonaiset 4 tai 5 päivää... Olis kiva nähdä vuosia Kazuyalla pelaanneen tekevän sen kysg death combon, 170 damagea.

Vielä ei Kazilla pääse lähellekään sitä taituruutta mitä Lawlla esim. pystyy esittämään, mut pakko sitä on vaan bad boyllä vääntää. Siinä on tyyliä.

"They all thought I was out of the game...but I'm holding all the cards now."
Heh kerroppas Law:n taitosi? Olis hauska nähä ja pelata sua vastaan. Tehokkain combosi? Survival enkka? :p
 
Survivalia en oo viittiny koskaan jauhaa, mut oiskohan kolmosessa ollu reilut 40. Tai jotain. Enemmän sitä moninpeliä tulee kuitenkin vatkattua. Ja koskaan ei oo mun peli oikeestaan comboihin perustunu, sekin on nyt vähän uutta tolla Kazuyalla pelattaessa (sillä nyt melkein pakko on käyttää tilaisuus hyväkseen kun tollai pääsee jugglettamaan...).

Enemmän siinä Forest-Marshall -kaksikossa viehättää se liikkeen sulavuus, se järjetön liikkuvuus. Ja tietysti komeat liikkeet (double dragon on aina yhtä nannaa, yks pelin parhaista rangaistusliikkeistä). Oi, ja tietysti se, että sillä voi pelata niin hyökkäävästi - ja kaiken lisäks aika riskittä. Tyylikäs hahmo. Bruce Lee on kuitenkin aika legenda...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Survivalia en oo viittiny koskaan jauhaa, mut oiskohan kolmosessa ollu reilut 40. Tai jotain. Enemmän sitä moninpeliä tulee kuitenkin vatkattua. Ja koskaan ei oo mun peli oikeestaan comboihin perustunu, sekin on nyt vähän uutta tolla Kazuyalla pelattaessa (sillä nyt melkein pakko on käyttää tilaisuus hyväkseen kun tollai pääsee jugglettamaan...).

Enemmän siinä Forest-Marshall -kaksikossa viehättää se liikkeen sulavuus, se järjetön liikkuvuus. Ja tietysti komeat liikkeet (double dragon on aina yhtä nannaa, yks pelin parhaista rangaistusliikkeistä). Oi, ja tietysti se, että sillä voi pelata niin hyökkäävästi - ja kaiken lisäks aika riskittä. Tyylikäs hahmo. Bruce Lee on kuitenkin aika legenda...
Juu ihan kohtalaisesti oot survivalissakin saannu. No nelosessa mulla on 41 ja kolmosessa oli sellaset 50 ja risat. Juu tuo double dragon liike on kyllä yks parhaimmista jos tarkotat ss+3+4, mutta ei se nyt kyllä mikää hirveän näyttävä ole. Mitäs saat kehitettyä esim tosta dragon uppercutista? Yks parhaimmista launchereista. Tässä ois sulla haastetta. ws+2, f+2, b+2,3,4, b,ff+3. Ainakin kerran olen tainnut onnistua, mutta siinä sulle näyttävyyttä ja damagea tulee. Siis tosiasiahan on, että Law:lla pitäis olla noi tehokkaat kombot hyvin hallussa, koska se on loppujen lopuksi kuitenkin yksi heikoimmista hahmoista. Sen takia en varmaa sillä ainakaan seuraavissa kisoissa enää pelaa vaan vaihan esim vaikka Kazuyaan. :p
 
Mun mielestä Double dragon ON hieno. Just kun vastustaja intoa puhkuen painaa päälle kun höyryveturi, niin silmänräpäyksessä "Bruce" pistää kaverin kumoon - tyylillä.

Ja niitä komboja en oo tosiaan jaksanu ikinä käytellä, täytyy kokeilla tota äskeistä jos ehtii. Nyt tulee vaan enemmän kikkailtua Kazuyalla. Tosin mun kaveri pelaa 99-prosenttisesti Christiellä, ja sen nitistämiseen Law on kyllä parempi kun Kazuya. Paitsi jos pääsee vauhtiin seinän vieressä... Aaaah, sitä tuhoamisen vimmaa!
 
Kazuyasta yks juttu.

Onko mitään pakottavaa syytä pystyä tekemään ewgf wgf:n sijasta joka kerta kun haluaa? Eli onko sillä mitään muuta kunnon comboa sen "demon god fist -> ewgf -> tgf,3" -combon (eli sample combo 4) lisäks, mitä ei onnistu tekemään jos tuleekin vaan wgf? Kunnon combo tarkottaa nyt sellasta millä saa tarpeeks pinnoja pois. J
a kun kerran "WS 2, wgf, 4" tekee jo sen 74 pojoa, niin eipä mua hirveesti sitä vähemmät pinnat kiinnosta kun ton saa niin helpolla tehtyä...
 
EWGF on kaikin puolin turvallisempi kuin WGF. Katso vaikka frameja.


Kokeiles sellaista comboa kuin WS+2, 1,2, tgf,3.
Kannattaa myös opetella wavedashaamaan.
 
Eli ainoastaan frameista taas kiinni? Taidan siis käyttää aikani johonkin parempaan tarkotukseen kun "turhan" liikkeen hiomiseen. Ei se peli kuitenkaan matematiikkaa ole, vaikka siltä välillä tuntuukin. Konetta vastaan tietysti paljon lähempänä kun ihmistä vastaan. Ja varmaan pärjään ilman mitään ryntäilyjen ketjuttamisiakin.

Tositilanteessa pätee ihan uudet lait.
 
Ylös Bottom