Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelatuimmat Tekken-hahmot?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mites paljon toi sun (Yoshi) combo muuten vie? Ei ainakaan turhan hankalalta vaikuta noin tekstinä.
 
Hähää, meinaa mennä tää threadi mun monologiksi mutta menköön. Tai sehän on muista kiinni!

Kävin kuitenkin kattomassa ne framet, ja ainoa merkittävä erohan on siinä blockin jälkeen. Kumpaakaan liikettä (ewgf, wgf) en käytä kovin usein, paitsi jos vastustaja on "stunned". Ja jos käytän, tulee kuitenkin näpyteltyä se sellaseen väliin ettei varmasti kaveri blockaa. Ja jos otan, en aja.
Niin, eli kun mua kiinnostaa nyt pelkästään ewgf:n ja wgf:n erot jos vastustaja on tokkurassa tai jo ilmassa. Eli juggleista on nyt kyse. Sample combo neloseen ei pysty wgf:llä, mut onko jotain muuta merkittävää mikä jää kokematta jos on niin laiska/fiksu ettei rupee ewgf:ää taituroimaan?

"We don't give a damn about any trumpet playing band. It ain't what they call rock 'n roll." (Dire Straits)

Peace. Liberation.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Kyllä mun täytyy nyt se Kazuya lisätä listalle jo aiemmin mainitsemieni hahmojen lisäks! Mahtava ukko. Niiiiiiiin helpolla saa 98 pinnaa damagea, kun tekee siihen b,3,1,4,1 jälkeen tgf,3. Ja demon god fististä kun jatkaa ewgf:n kautta tavalliseen kiertopotkuun, on kaverilla muistaakseni 74 pojoa vähemmän.
Tuleehan sitä vauriota helposti aina joskus ja jouluna kun kaveri ei blokkaa b+3,1,4,1:tä. Vastustaja ansaitseekin ottaa sen 93 pojoa jos menee sen viimesen hitin syömään. WS+2 (Demon God Fist?) on kyllä melko vaarallinen ja Kazuyaa vastaan saa olla todella tarkkana ettei tee ennalta-arvattavia yläliikkeitä. WS+2, 1,2, TGF,3 on aika kuiva mutta käytännöllinen perus-combo, helppo tehdä ja 84 vauriota.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Onko mitään pakottavaa syytä pystyä tekemään ewgf wgf:n sijasta joka kerta kun haluaa? Eli onko sillä mitään muuta kunnon comboa sen "demon god fist -> ewgf -> tgf,3" -combon (eli sample combo 4) lisäks, mitä ei onnistu tekemään jos tuleekin vaan wgf?
Kazuyan koko combottaminen (ja oikeastaan koko hahmo) perustuu EWGF:ään. Jos haluaa oppia pelaamaan tehokkaasti Kazuyalla, ei ole mitään syytä olla opettelematta sitä. Vain EWGF:llä toimivia comboja löytyy paljon, muun muassa legendaarinen 3 x EWGF ja (kyykistyvään vastustajaan) f+4, EWGF, jne. Enemmän EWGF:llä on kuitenkin merkitystä tavallisena hyökkäyksenä, koska WGF nostaa ilmaan vain vastaiskuna, kun tass EWGF nostaa aina. Ja lisäksi se WGF:n -8 framen tappio on aika ikävä Kazuyan kannalta.


Law'n Double Dragonista (ss+3+4) pitää vielä sano sen verran, että melko riski liike se on loppujen lopuksi. Hidas ja pahasti rankaistavissa. Lähtee sentään sivuaskeleesta, mutta eipä tuo hirveästi sitä paranna. Kukin käyttäköön tietysti juuri niitä liikkeitä mitä huvittaa ja vaikka kuinka paljon, en lähde siihen puuttumaan. Käyttäkää toki, jos toimii. Se on taas vastustajan oma häpeä, jos syö Double Dragoneita. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jos joku liike on upean näkönen, ei se tarkota että sitä pitää tyhmänä yrittää tunkea joka väliin... :)

Muistaakseni en missään välissä tullut sanoneeksi että DD olis pelin tehokkaimpia liikkeitä. Vaan pelin tyylikkäimpiä, ainakin mun silmissä. Mut kyllähän sivuaskeleesta tykitettävä liike on aina tehokas (siis ei kuitenkaan täydellinen). Taas päästään siihen, että missä vaiheessa sitä SS:ää käyttää.

Kazuyan ewgf rupee jo onnistumaan ihan OK, mut en mä vieläkään oo millään lailla vakuuttunu että olisin jotenki riippuvainen siitä. Niinku jo aiemmin sanoin, sitä tai pelkkää wgf:ää kun käytän niin harvoin liikkuvaan vastustajaan. Kazin parhaat liikkeet löytyy kyllä ihan muualta - IMO.
 
Milläs muuten Mishima junior parhaiten pysäyttää capoeirapellet? Niitä on kiva pöllyttää Lawlla, Ninalla ja Paulilla, mut kun ei kuulemma oo kavereilla kivaa... Kazuyan Abolishing Fist toimii todella kivasti (ja starttaa hyvät combot), mut olisko jotain muuta? Ei oo vasta opetellulla hahmolla oikein vielä sopivaa taktiikkaa ihmis-Christietä (ja Eddyä) vastaan, ja niinpä ne matsit venyykin vaan turhan pitkiks vaikka lopputulos olis aina sama.
 
Jotta näyttäis yhä enemmän siltä, että meikä asuu täällä foorumissa, pitää laittaa vielä yks viesti... ;)

Eli kun noista Kazuyan komboista oli puhetta, mun kiero mielikuvitus oli omimmillaan kun kehitin tätä:

Demon god fist -> demon's wrath -> thunder god fist,3

128 damagea...

Vielä kun joku kertois, onko toi demon's wrath takuuvarma WS+2:n jälkeen? Jos on, niin sit on jo vähän halpamainen kombo... näpyttely ei nimittäin mestaria vaadi. Pieni skeptikko tässä herää ton toimivuuden suhteen. Testatkaahan.
 
Weee, I'm back.

Niin no ei tietenkään oo taattuja osumia ne kaikki neljä... Vähän jäässä taas ilmeisesti olin ku tota edellistä kirjottelin. Saa haukkua.

Mut testasin tossa äsken, että missä vaiheessa kone siihen ehtii ultra hardilla blokkaamaan. WS+2:n jälkeen kaks ekaa (ylös osuvat) on taattuja, mut sit pääsee jo suojaamaan. Tosin konetta vastaan pelasin ja pari kertaa meni very hardilla koko 128 pinnaa läpi, eli ei se ihan susi combo ole. Ja toisaalta se eka demon's wrathin osuma minkä ehtii torjua tulee alas... ihmisiä vastaan ihan suhteellisen toimiva satsi, kunhan ei liikaa viljele.

Toki voi veivata 100-prosenttisen varmat 35 pojoa vähemmän jugglettamalla.

PS. Jos jollain on asiantuntevampi mielipide noista demon god fistin jälkeisistä osumista, otan mielelläni vastaan ettei tuu tuhlattua aikaa turhan combon parissa.

Jospa sitä nyt jo hiljenis tältä päivältä...
 
"V***u vieläkö se jauhaa..."

Heh, ei se toimi ku isoja köriläitä vastaan. Luulisin että Paulista ylöspäin... Pikkumimmit valuu maan tasalla turhan nopeesti sen demon god fistin jäljiltä.

Eli käytännössä ihan hyödytön sarja, mut voihan sitä joskus 128 pojon takia kikkailla.

Pitää valita se tehokkaampi - mutta tyylittömämpi - vaihtoehto eli jugglet.

Nyt mä oikeesti lopetan. :D
 
Ei viittä ilman kuudetta...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan
WS+2, 1,2, TGF,3 on aika kuiva mutta käytännöllinen perus-combo, helppo tehdä ja 84 vauriota.

Tossakin ehtii muuten blokkaamaan noiden 1,2 lyöntien kohdalla, sama vika kun tossa mun äskeisessä. Perusiskut muuttaa sitä stun-hässäkkää ja vastustaja toipuu ku WWE-matsissa konsanaan! Mut toimivahan toi silti on, jos ei pelaa guruja vastaan tai viljele koko ajan samaa sarjaa.

Mua ei näköjään hiljennä mikään, vaikka ite jo lupasin. Here to stay...
 
Niin siis toi kommentti Double Dragonista olikin lähinnä bryanfury80:lle. Muistan kyllä syöneeni Tigerissa niitä muutaman, oma häpeäni tosiaan. Muistan myös että peliolosuhteet eivät olleet aivan täydelliset... Uskallan väittää ettei 60 Hz:llä ja muutenkin siedettävimissä olosuhteissa menisi Double Dragoneita juurikaan läpi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Milläs muuten Mishima junior parhaiten pysäyttää capoeirapellet?
df+4,4 kannattaa pitää mielessä, sillä pysäyttää helposti Handstandin ja Relaxin. Pelkällä df+4:lläkin voi kokeilla vähän joka toisessa välissä. Kannattaa myös muistaa miten mitäkin liikkeitä voi rankaista. Eddyllä on useampia liikkeitä joiden jälkeen vastustaja saa vapan hitin blokkauksen jälkeen. Muita niksejä en osaa antaa, pelaan itse Eddyllä. :rolleyes:

Tossakin ehtii muuten blokkaamaan noiden 1,2 lyöntien kohdalla, sama vika kun tossa mun äskeisessä. Perusiskut muuttaa sitä stun-hässäkkää ja vastustaja toipuu ku WWE-matsissa konsanaan!
Nyt täytyy kyllä olla vahvasti eri mieltä. :) Tuo nimittäin on combo, eli koko hässäkkä on taattu sen ws+2:n jälkeen (ja ws+2 on näissä luonnollisesti aina Clean Hit, muutenhan se ei stunaa). 1,2 tosiaan muuttaa sitä stunia, muttaa siitä jälkimmäisestäkään stunista ei pääse pois, joten TGF,3 on taattu.

Jos muuten haluat testailla comboja ws+2:sta niin aika varma tapa saada selville mikä on taattua on ensin iskeä ws+2:lla ja muuttaa sitten nopeasti valikosta tietokoneelle "guard all". Tietokone blokkaa kaiken minkä voi, stuneista se ei ikävä kyllä karkaa. Mutta eipä noista ws+2:n jälki-stuneista voikaan karata.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ootko varma? Ite en oo testannu, mut zaibatsun foorumeissa väitettiin kovasti että se ei oo taattu. Ja ultra hardilla kun pelasin ja testasin sitä aiemmin mainitsemaani 128 pojon comboa (kyllä, comboa), kone ehtii blokkaamaan kolmannen osuman WS+2:n jälkeen. Ja sekin combo alkaa WS+2:n stunnista.

Eihän Kazuyan 1,1,2:kaan oo enää tässä nelosessa takuuvarma ton ekan osuman jälkeen, vaikka ennen näin oli. Ja moni luulee sen olevan vieläkin. Kone ehtii siihenkin suojaamaan.

En pistä päätäni pukille tästä asiasta (enkä viitti ruveta testaamaan), mutta kyllä silti luulen että se combo ei oo taattu. Tosin jos se ON takuuvarma ekan stunnin jälkeen, niin sehän on vaan hyvä uutinen!

Päivän liike on muuten ehdottomasti Law:n "Facelift".
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Ootko varma? Ite en oo testannu, mut zaibatsun foorumeissa väitettiin kovasti että se ei oo taattu. Ja ultra hardilla kun pelasin ja testasin sitä aiemmin mainitsemaani 128 pojon comboa (kyllä, comboa), kone ehtii blokkaamaan kolmannen osuman WS+2:n jälkeen. Ja sekin combo alkaa WS+2:n stunnista.

Eihän Kazuyan 1,1,2:kaan oo enää tässä nelosessa takuuvarma ton ekan osuman jälkeen, vaikka ennen näin oli. Ja moni luulee sen olevan vieläkin. Kone ehtii siihenkin suojaamaan.

En pistä päätäni pukille tästä asiasta (enkä viitti ruveta testaamaan), mutta kyllä silti luulen että se combo ei oo taattu. Tosin jos se ON takuuvarma ekan stunnin jälkeen, niin sehän on vaan hyvä uutinen!

Päivän liike on muuten ehdottomasti Law:n "Facelift".
Totta tosiaan, mitä nyt paria threadia vilkaisin niin sellaistahan siellä on näköjään väitetty. Ei kyllä olisi ensimmäinen kerta kun Zaibatsussa joku esittää epävarmoja asioita täysinä tosina.

Joka tapauksessa aika satavarma olen, ja oikein tehtynä ws+2, 1,2, TGF,3 on combo. Jos 1,2:n kanssa viivyttelee, vastustaja toipuu normaalisti.

ws+2, b+3,1,4,1 TGF,3 ei pitäisi olla combo. Niinkuin itsekin sanoit, kone ehtii blokata. 1,1,2:n viimenen lyönti muuten on taattu jos sitä ei viivytä yhtään. 1,1<2 ei ole taattu. :(
 
Joo, testasin itekin noi liikkeet, ja kyllähän se 84:n combo toimii. Ja hyvä niin. Sen mun combon kone kyllä näyttää combona, mut se ei näköjään ole tae siitä että sen pystyy alusta loppuun tykittämään (millä nyt ei oo paljon väliä kun sen käyttömahdollisuudet on muutenkin sen verran rajalliset).

Ja eihän 1,1,2 silloin ole taattu jos sen pystyy tekemään niin hitaasti, että kone sen vielä laskee ko. liikkeeksi, ja silloin se on blokattavissa... :D No joo, se nyt on oma vika jos ei tarpeeks nopeesti liikkeitään tee.

Ugh.
 
Kyssäri.

Kumpi on painavampi syy pistää Jin T4-boxin kanteen:
a) Jinin pärstä myy T3:n siivittämänä, vai
b) Vaikka Kazuya on T4:n "päähahmo", sitä ei voitu laittaa kanteen koska se olis pilannu yllätyksen?

Eli jos mistään ei olis saatu tietoa pelistä ennen julkaisua, kaikki olis luullu että Kazuya on kuolon korjaama. Aina siihen asti kun näkee introvideon.


Ja toinen.

Minkähän näkönen Bryan nähdään T5:ssä...?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Kyssäri.

Kumpi on painavampi syy pistää Jin T4-boxin kanteen:
a) Jinin pärstä myy T3:n siivittämänä, vai
b) Vaikka Kazuya on T4:n "päähahmo", sitä ei voitu laittaa kanteen koska se olis pilannu yllätyksen?

Enpä tiedä, minun kannessani ainakin on Jin, Kazuya ja Heihachi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Yoshimitsu
Enpä tiedä, minun kannessani ainakin on Jin, Kazuya ja Heihachi.

Sellasta se on. Ja Jinin naamahan se sieltä kaikkein vähiten näkyy. Mut kyllähän se on silti laitettu siihen ihan myynnin takia. T4:n idea on kuitenkin Kazuyan ja Heihachin taistelu, Jin on tällä kertaa ihan tavallinen rivimies.
 
Ylös Bottom