Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pelatuimmat Tekken-hahmot?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan
...Tietysti huonoinkin voi voittaa parhaimman (olettaen että molemmat pelaajat ovat yhtä hyviä), tier-luokat vain kertovat kummalla hahmoista on etu eli kumpi hahmoista voittaa todennäiköisemmin.


Jepjep. Tästähän tässä oli just kyse. Mut koska ainakin mun mielestä yksikään koneen ohjastama hahmo ei siellä ultra hardilla vaikuta muita paremmalta (Jiniä vastaan on itse asiassa tosi helppo mättää, varsinkin Kazuyalla), niin sen takia muotoilin ton homman niin että ei sitä kukaan hahmolle häviä, vaan sille vastapelurille - siis jos ihmistä vastaan pelaa. Just sen takia että kaikki voi voittaa jokaisen, toiset hahmot vaan antaa siihen vähän handicappia... Mut se on tekosyy. Pitää vaan ite pelata paremmin, ja kenties valita toinen/"parempi" hahmo. Ja pelihän tää vaan on.

Asiasta toiseen.
Kyselin tuolla aikasemmin, että minkähänlainen mahtaa olla Bryan T5:ssä...? Sen loppuvideo pistää miettimään.
 
http://www.tekkenzaibatsu.com/forums/showthread.php?s=&threadid=53423&perpage=25&pagenumber=1

Ei sillä että mä edelleenkään noita hahmoja pitäisin ohjaimen käyttäjää tärkeämpänä elementtinä, mutta käykääpä lukemassa. "Pojasta polvi paranee" - vaan ei tässä tapauksessa.

Erityisesti tykkäsin tästä lauseesta (vaikkei toi englanti ihan kunnossa näytä olevankaan):

"...example is kazuya gets a guaranteed ws+2 and all of a sudden jin is living in a KSYG video"

:D :D :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tuota tuota.. Ihan mielenkiintonen löytö mutta alussa on kyllä pientä liioittelua sen suhteen kuinka merkityksellinen toi loppujen lopuksi on. Niin monta muttaa tuossa väistössä on että ei siitä juurikaan kenellekään mitään hyötä ole, varsinkaan täällä Suomessa. :(

PS. Tuo jota lainasit kehtasi vielä kirjoittaa KYSGin väärin. :rolleyes: Sattuuhan sitä.
 
No ite mitä kokeilin niin sujuu ihan helposti kumpaankin suuntaan, no problem. Ja hyvin ehtii rankasemaan huppupäätä. Eli jos JFLS on ollu Jinin yks vahvimpia valttikortteja, niin ei oo enää. Ja liikehän se on muiden joukossa, oliko toi nyt mikään ihme...ei sellasta liikettä olekaan mihin ei olis lääkettä.

Mut samapa tuo, kukaan mun kavereista ei Jinillä pelaa kuitenkaan. Ja koneen ohjastamana se nyt ei koskaan oo ollu mikään ihme jamppa.

By the way, toi oli taas yks esimerkki siitä mitä sanoin sidesteppauksesta. T4:n SS on syvällisempi juttu kun aikasemmissa Tekkeneissä. Kaikki on ajotuksesta kiinni.

Ugh. Muistakaas nyt veikkailla sitä T5:n Bryanin ulkonäköä...
 
Öh, kyse ei ole JFLS:stä. Sen side steppaaminen on reilun vuoden vanha juttu ja todella helppoa. Samoin on nopeimman mahdollisen eli "normaalin" Laser Scraperin side steppaaminen oikealle. Kannattaa aina epäillä ettei tee hommaa oikein, jos se tuntuu helpolta. :) Sen sijaan tossa threadissa kerrotaan miten tavallisen Laser Scraperin voi JF-painalluksella side stepata joko vasemmalle tai oikealle ja siten päästä jopa vastustajan taakse tai rankaista voimaliikkeellä. Kannattaa ladata se video, johon löytyy linkki ton threadin seitsemänneltä sivulta.

Mikään ei kuitenkaan poista sitä faktaa että LS:n ekan hitin osuessa JF-koukku on taattu. Eli käytännössä Jin saa combon vastustajan pienimmästäkin virheestä ja 50% energiasta katoaa... On se JFLS edellenkin Jinin parhaita liikkeitä.


Bryanista en osaa paljoa sanoa, kun en ole noita loppupätkiä vilkaissut kun kerran.. Jotain se Bosko siinä meinaa sitä nukuttaa, tiedä häntä. :rolleyes: Paras mahollinen vaihtoehto ois tietenkin että Dr.B tekee Bryanista itelleen uuden kehon ja T5:ssä Bryan on itse asiassa Doctor B. :D
 
Joo tuli vahingossa laitettua toi JF tonne. Oops, I did it again!
Mut joka tapauksessa oon jo ite kokeillu sitä pelkän LS:n naurettavaksi tekemistä (en tiedä miksi...) molempiin suuntiin, ja onnistuu. Tässä on aika selkeesti laitettu koko homma pakettiin jos jotain kiinnostaa:

"Solution to beat LS:

***LS undelayed.

---Block the first punch and press to make SWRight (1P press D)

1. If Jin stop to the second hit he has -8 frames and you have, if you have, for istance, Lee 1,2,4:4 guarantee.
With 10 frames jab you have d+1 free.

2. If Jin continue with the Third hit you have good window to make juggle or other (Kaz WS+2)

3. If Jin continue with LSJf is the same like above.

---Block the first hit, block the second hit and delay the SWRight waiting the third...

1. Third hit quick: you block and ave free 8 frames jabs

2. Third hit with little delay: You SSWRight (you press with little delay after the second hit) and have a free juggle.

3. Third in JF version: you have the same like point 2.



***LS delayed

---Block the first hit and press quickly SWRight

1. the second hit connect and you are death.


---Block the first hit, wait the second and press SWRight quick when you are blocking.

1. Jin stop and you have free 8 frames 1.

2. Jin continue and you have free juggle.

*The problem is if you are in little late... you are death.

---Block the first hit, the second, and delay the SWRight...

1. Third hit quick: you block and have free 8 frames jabs

2. Third hit with little delay: You SSWRight (you press with little delay after the second hit) and have a free juggle.

3. Third in JF version: you have the same like point 2.


As you can see you have 2 solution to beat LS.
In one case you can make a little mistake (SWR on second hit) and go on the air.

On the second case I have a sure strategy, where I can't loose energy and if my opponent try the last hit in delay or JF version you have free juggle.

In my strategy on the first round I try to SWRight on the second hit.

On the final round or to the end the round (If I have good advantage) I use the sure choice."



Ja tietenkin Jin vie sarjansa loppuun asti jos se eka osuu. Ihan hyvä vaan, näitä pitää ollakin. Voihan Kazuyalla tuhota vaikka koko energiapalkin jos saa spiral backfistin (CH) tai demon god fistin perille. Sellasta se elämä on. Mut toisaalta, vaikka LS:n eka pysähtyy blokkiin (/ei osu) ja toka osuu, voi siitä stunnista silti päästä karkuun. Ja toisaalta omaa tyhmyyttäänhän sitä itse kukin sen ekan edes päästää läpi. Turhaan on koko liikkeestä vauhkottu alusta asti. Ensin suuntaan, sitten toiseen! Mun mielestä T4 ei koskaan oo edes ollu "rikki" yhdenkään hahmon tai liikkeen takia. Tyhjänpäivästä marinaa.

No joo. Mulle on ihan sama pääseekö LS:stä karkuun vai ei. Niinku tuli jo sanottua, ei oo vielä osaavaa Jin-peluria vastaan tullu, ja cpu-Jin on luuseri. Ajattelin nyt vaan pistää ton linkin tonne ylös jos jotain kiinnostaa ja/tai tuntee että on turhan monta kertaa maistanut tappion karvaan kalkin LS:n seurauksena.

Over and out.

PS. KYLLÄ! Dr. B takasin!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Joo tuli vahingossa laitettua toi JF tonne. Oops, I did it again!
Mut joka tapauksessa oon jo ite kokeillu sitä pelkän LS:n naurettavaksi tekemistä (en tiedä miksi...) molempiin suuntiin, ja onnistuu. Tässä on aika selkeesti laitettu koko homma pakettiin jos jotain kiinnostaa:

...

Ja tietenkin Jin vie sarjansa loppuun asti jos se eka osuu. Ihan hyvä vaan, näitä pitää ollakin. Voihan Kazuyalla tuhota vaikka koko energiapalkin jos saa spiral backfistin (CH) tai demon god fistin perille. Sellasta se elämä on. Mut toisaalta, vaikka LS:n eka pysähtyy blokkiin (/ei osu) ja toka osuu, voi siitä stunnista silti päästä karkuun. Ja toisaalta omaa tyhmyyttäänhän sitä itse kukin sen ekan edes päästää läpi. Turhaan on koko liikkeestä vauhkottu alusta asti. Ensin suuntaan, sitten toiseen! Mun mielestä T4 ei koskaan oo edes ollu "rikki" yhdenkään hahmon tai liikkeen takia. Tyhjänpäivästä marinaa.

No joo. Mulle on ihan sama pääseekö LS:stä karkuun vai ei. Niinku tuli jo sanottua, ei oo vielä osaavaa Jin-peluria vastaan tullu, ja cpu-Jin on luuseri. Ajattelin nyt vaan pistää ton linkin tonne ylös jos jotain kiinnostaa ja/tai tuntee että on turhan monta kertaa maistanut tappion karvaan kalkin LS:n seurauksena.
En oikein ymmärrä miten voit puhua koko liikkeen käytännöllisyydestä jos et tosiaan ole pahemmin Jiniä (varsinkaan osaavaa) vastaan pelannut...

Joka tapauksessa, normaalin LS:n voi edelleenkin väistää vain oikealle, paitsi erittäin hyvällä ajoituksella myös vasemmalle (tuota on turha väittää tekevänsä useammin kuin ehkä kerran sadasta yrityksestä).

Sellainen skenaario ei ole mahdollinen jossa ensimmäinen hitti blokataan ja toinen stunaa. Jos LS osuu vastaiskuna, vastustaja lamaantuu ja toinen isku muuttaa stunia. Jälkimmäisestä stunista voi tietysti paeta, mutta LS:n viimeinen hitti on silti taattu: nopea tai Just Frame.

Mielestäni pelaajaa ei voi oikein tyhmyydestä syyttä jos kerran tai pari kertaa matsissa missaa vaikka nopeankin liikkeen ja Jin rankaisee Laser Scraperilla. Varsinkin 10-framereita vastaan Jin voi kokeilla kepillä jäätä ilman huolen häivää ja kyllä se jossain välissä uppoaa. Leetä vastaan pitää olla hieman varovaisempi ss+2:n ja Lingiä vastaan Phoenix-asennon takia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan
En oikein ymmärrä miten voit puhua koko liikkeen käytännöllisyydestä jos et tosiaan ole pahemmin Jiniä (varsinkaan osaavaa) vastaan pelannut...

Joka tapauksessa, normaalin LS:n voi edelleenkin väistää vain oikealle, paitsi erittäin hyvällä ajoituksella myös vasemmalle (tuota on turha väittää tekevänsä useammin kuin ehkä kerran sadasta yrityksestä).

Sellainen skenaario ei ole mahdollinen jossa ensimmäinen hitti blokataan ja toinen stunaa. Jos LS osuu vastaiskuna, vastustaja lamaantuu ja toinen isku muuttaa stunia. Jälkimmäisestä stunista voi tietysti paeta, mutta LS:n viimeinen hitti on silti taattu: nopea tai Just Frame.

Mielestäni pelaajaa ei voi oikein tyhmyydestä syyttä jos kerran tai pari kertaa matsissa missaa vaikka nopeankin liikkeen ja Jin rankaisee Laser Scraperilla. Varsinkin 10-framereita vastaan Jin voi kokeilla kepillä jäätä ilman huolen häivää ja kyllä se jossain välissä uppoaa. Leetä vastaan pitää olla hieman varovaisempi ss+2:n ja Lingiä vastaan Phoenix-asennon takia.


a) En omasta mielestäni - ainakaan tahallani - oo sanonu että LS (JF:llä tai ilman) olis epäkäytännöllinen tai mitään vastaavaa. Tottakai se on pirun hyvä ja monien mielestä jopa epäreilu liike! Mut sen uskallan sanoa ettei T4 oo mitenkään epäreilu pelata jos siellä yks tollanen liike on. Sen kanssa on vaan elettävä. Ja onhan T4 silti kaikkein tasapainoisin Tekken. Se nyt vaan on yksi ainoa liike pelissä jossa niitä on yhteensä mitä, nelinumeroinen luku!? Jos tää peli olis huono sen liikkeen takia niin teistä harvat olis täälläkään foorumissa kiinnittämässä huomiota mun sanoihin... Ei se niiiiiin ylivertanen liike ole. Piste. Kattokaa kokonaisuutta. Ja hymyilkää.

"You miss too much these days if you stop to think."
U2 - Until the end of the world

b) Ja huimat kaks kertaa minäkin sen oon sinne vasuriin väistäny (kyllä, UNdelayed LS). :p Enkö todellakaan lähtis sitä yrittämään kunnon väännöissä. (Huom! Missään videopeleihin liittyvässä ei ole "kunnon vääntöjä", kunhan käytin ilmaisua tuodakseni väriä teidän elämiinne.) Niinku aikasemmin sanoin, ei toi löytö mun pelaamista muuta _millään_ tavalla.
Muuten, ei se SSR mikään uus juttu edes ollu, ei edes siinä nopeimmassa LS:ssä. Been there, done that. Ja ihan yhtä tylsä juttu edelleen.

c) No mitä lie olen taas väärin ymmärtäny siitä tokasta stunnista karkaamisesta. Joku jamppa vaan kovasti uhos että siitä pääsis rankasemaan kait oikein kivastikin. Aaaivan sama. Aivan-n-n-n sama. Ei mua kiinnostais sellasta tutkia kuitenkaan, kunhan sanoin että näin saattais voida tehdä.
Ja toisaalta jos siellä jotain toimivaa oikeesti oli, ei se varmaan taas maailmaa mullista.
Syvimmät anteeksipyyntöni tapahtuneen johdosta. Mut sainpahan taas eloa teihin! :D Weee!

d)"Mielestäni pelaajaa ei voi oikein tyhmyydestä syyttä jos kerran tai pari kertaa matsissa missaa..." No pitikö sekin nyt ottaa niin kirjaimellisesti...
Palaisin nyt mielelläni tohon äskeiseen kohtaan jossa kerron teille - suhteellisen selkeästi - mun mielipiteen LS:stä. Se ON (vähintäänkin) hyvä liike. Ja ilman muuta sitä saa käyttää jos se olemassa on. Pitääkin käyttää! Jokainen meistä on oikeutettu pelaamaan Jinillä ja käyttämään ko. liikettä niin paljon sitä kun sielu sietää. Jeah! Jos on sitä mieltä että saa liian ylivoimaselta Jiniltä aina turpiinsa (videopeleissä ei muuten voi saada turpiinsa - ei ollenkaan), senkus ottaa ite sen Jinin niin näkee että onko se miehessä vai pikselimiehessä/-naisessa vika.
Jos pelaaja tietää vastustajan kylvävän LS:ää, voi se aina pelata niiiin perkkaleen ärsyttävän tarkasti ettei vaan menis yhtään LS:ää läpi suojauksen. (Joo, varmaan...) Ja sehän on Jin-pelaajan hyvyyttä jos se silti pari skreipperiä onnistuneesti tekee, vaikka tosiasia onkin että tollasella liikkeellä se onnistuminen on enemmän kun todennäköstä.
Ja sit muistetaan että kaikilla hahmoilla voi voittaa jokaisen hahmon. Kaksinpelin hohto on siinä, että huonompikin pelaaja voi säkällä, säkällä, säkällä tai säkällä voittaa. Sellasta pelaajaa ei ole kenen voiton tn on täydet 1. Ei oo, ei tuu.

Meinaa karata tarina kädestä...idea oli siis se, että LS/JFLS on pirun rankka pikselivilinä telkkarin kuvaputkella, mut samaan aikaan suurimmalla osalla muistakin hahmoista on sellasia liikkeitä mitkä vastustajan virheestä avaa paikan näyttäville kiukunpurkusarjoille. Minä en vähättele Jinin liikkeitä. Enkä kyllä vähättele kenenkään muunkaan.

e) Onks tää jo e-kohta? No kuitenkin; minä en oo täällä kinaamassa. Kyllä te sit huomaatte jos minä kinaan. Mutta kun en sellasta yleensä tee (Nii by the way, virtuaalisesti ei voi kinata vaikka sitä sanaa tässä käytänkin. Kinaaminen on vähän fyysisempi juttu).

Lepo.


f) Tekken 4 on videopeli. Videopeli.
 
Niin, onhan se JFLS aika epeli liike, hyvä että olemme yksimielisiä tästä. Enkä epäile etteikö se ollut tiedossa, kunhan vaan kommentoin (siksi varmaan toit ton TZ:n threadin esille) ja oikasin paria epäselvää faktaa. LS:n vasemmalle väistäminen on tuon threadin perusteella kaiketi pirun hankalaa: ei onnistunut huiman viiden minuutin testailun aikana kertaakaan. :( Onnittelut, jos kerran toimi, saattaahan se jonakin päivänä osoittautua pelissäkin käytännölliseksi.

Onhan noita hyviä liikkeitä ja tekniikoita tosiaan muillakin hahmoilla. Ero LS:ään ja muuhun Jinin shaisseen on siinä että yleensä muilla hahmoilla sellaisen vaurion tuottaminen vaati vähän enemmän taitoa. Se kai taitaa suunnilleen olla "halvan" määritelmä: helppo ja tehokas.

...Jos on sitä mieltä että saa liian ylivoimaselta Jiniltä aina turpiinsa (videopeleissä ei muuten voi saada turpiinsa - ei ollenkaan), senkus ottaa ite sen Jinin niin näkee että onko se miehessä vai pikselimiehessä/-naisessa vika...
Tähän väliin voisin mainita yhden "testin" jonka tein kaverin kanssa. Tämä ei tietenkään todista mitään, mutta jokseenkin mielenkiintoinen: Tuskastuin Steveen, varisinkin 1,2,1:een hieman ja ehdotin kaverille että koittaa jollakin muulla hahmolla pelata mun Steveä vastaan niin että käytän noin kahta liikettä, 1,2,1 ja df+1+2... Voitin ainakin toistakymmentä matsia putkeen, eikä kaveri todellakaan ole huono pelaaja. (Onneksi kyseinen henkilö ei osaa suomea, eikä käy täällä, eh) Kuten sanoin ei todista mitään, mutta aika yllättävä tulos tolla testillä.

Jos T4 kokonaisuutena katsoo niin loppujen lopuksi mieluummin pelaan 60 Hz Tagia, vaikka onhan T4:ssä rutkasti hyviäkin puolia. PAL-pelaajille varsinkin 60 Hz- tuki. Ja siitä tasapainosta.. no, mielipidekysymys melko pitkälti. Omasta mielestäni T3 oli tasapainoisempi kuin T4. Ja oikeastaan TTT:kin.

Kyllä siitä Laser Scraperista ainakin juttua riittää ollakseen pelkkä liike muiden joukossa... :)

f) Tekken 4 on videopeli. Videopeli.
En ymmärrä. :confused:
 
T3 oli täydellinen peli, TTT ei. Vaan taidanpa auttamatta kuulua sinne vähemmistöön tässä asiassa... :p

Tietysti kun muutetaan pelimekaniikka tällä lailla (T4), lipsahtaa sinne mukaan pieniä yksityiskohtia mitkä vähentää sitä kuuluisaa tasapainoa. Kyllä kolmonen oli sellanen tekele että oksat pois, mut ei mun mielestä nelosen tarvi (kaikesta huolimatta) hävetä ollenkaan. T3 ja T4 on meiner Meinung nach kaks parasta Tekkeniä. Järjestystä en uskalla päättää.
TTT taas ammuttiin suoraan lypsylehmien markkinasegmenttiin. Muuuuu. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mitäs Bryan tykkäät Law:n takakoukusta (d/f+2)? Ihana liike, kerrassaan ihana. Rävähtää nopeasti, voi tunkea vastustajan sarjojen väliin. Sen lisäks osuu kauempaa kun mitä silmä kertois, ja on launcher ihan ilman counterhittiä. Törkeä liike tavallaan... Ainakin Paulilla on sama juttu, mut ei niin sähäkkä kun Law:lla. Jinin uppercut ei nosta kaveria ilmaan, se on sen verran tyttö muutenkin. Ehkä ihan hyvä toisaalta ettei sille kaikkea kivaa anneta.

Leetä pidetään kovasti top tierina, mut kyllä Law on parempi kun se nahkahousuhomo. Sanokaa mitä sanotte. Tää peli on paljon muutakin kun frameja. Paljon, paljon muuta.
 
Ninallakin tämä d/f+2 ja myöskin Yoshimitsulla.
Varsinkin Yoshilla käyttökelpoinen liike, koska recovery time on hyvä.
Ja mitä tulee Lee:hen, siihen on syy minkä takia sitä pidetään top tier-hahmona...
 
Namco vaan vältti vähemmistöryhmien vihan laittamalla peliin yhden homoseksuaalin. :D

Joo onhan se hyvä hahmo mutta en mä sitä pidä sen ihmeellisempänä kun muutkaan. Ja yleensäkin tää juttu että pitää tehdä hahmojen välille eroja on ihan suolesta. Jos kerran jokaisella voi voittaa jokaisen niin sehän riittää. Sen pidemmälle menevä analysointi on turhaa jossittelua.
 
Minäkin tykkään siitä. Tosin enemmän tulee käytettyä sitä d/b+4,3 -hässäkkää - missä toki on riskinsä...

En oo vielä Ninalla ehtiny hirveesti pelata nelosessa, kerropas pääseekö siihen backhand slapiin jostain counterista tai muuten vaan toisella tavalla kun sillai perinteisesti? Kone vaan on pari kertaa tehny niin oudon näkösesti sen ettei mun mielestä näytä kovin tutulta. (Vai johtuuko vaan siitä että hahmot tarraa kiinni niihin heittoihin muutenkin eri tavalla kun ennen?)
Jos vaikka joskus ehtis verestää muistoja bitchin kanssa.
 
Vastaan vaikkei minulta kysyttykään. :rolleyes:

Jos tarkotat backhand slapilla tota db+3+4:ää (Divine Cannon on yleisempi nimi) niin pääsee. Ninalla on nykyään df+3,2>3 ketju, jossa toi viimenen potku on siis sama kuin db+3+4.
 
Eiku tarkotin sitä heittosarjan käynnistäjää, mikä lie olikaan nimi. Tais olla d,d/f,f+1 tai d,d/f,f+1+2.

Tosin ilmeisesti se crab hold on vielä parempi, mut toi nyt vaan on pistäny silmään kun kone ei mun mielestä oo tehny qcf:ää.

Edit: tosin toi sun sarjakin vaikuttaa kokeilemisen arvoselta.
 
df+3,2>3 oli alkuun hyvä baitteri, mutta vastustaja tottuu siihen melko nopeasti.
Eli jos sellaista tapahtuu niin sitten voi kokeilla mix-uppaa df+3,2,d+3,4
 
Näyttää counterista Nina tekevän sen backhand slapin (jee, muistin nimen oikein), on se melkonen mimmi. Tarjoaa kivasti lisää mahdollisuuksia jos counterista voi tehdä sarjan niitä "heittoja". Vielä kun sillä olis se takaperin puolikas mukana niin nami nami. No, kaikkea ei voi saada.
 
Ylös Bottom