Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Totta. Eipä enää olla 90-luvun EA:n dominointitilanteessa. Jo kolme urheilupelisarjaa amerikan yleisimmille liigoille. Eiköhän laatu nouse aikalailla kun kolmen kopla on vauhdissa. Jolleivät sitten päätä ryhtyä kartelliin.Oliver sanoi:Kieltämättä mielenkiintoista nähdä, miten Ubin sportit pärjäävät EA Sportsin tuotoksia vastaan. Soppassahan on myös Take-Two uusine 2K Sports -brändeineen.
Onneksi NBA ei tehnyt samaa ratkaisua kuin NFL ja MLB. Joku uskoo sentään vielä kilpailun parantavaan voimaan.Ammattilaiskoripalloliiga NBA solmi viime yönä odotetusti sopimuksen useiden yritysten kanssa liittyen NBA-pelien tekemiseen, julkaisemiseen ja jakelemiseen. Electronic Arts, Take-Two Interactive, Sony Computer Entertainment America, Midway Games ja Atari saivat kaikki nimensä sopimukseen, joka mahdollistaa kyseisten firmojen tuotteissa käytettävän NBA:n nykyisiä ja entisiä pelaajia. Sopimus alkaa elokuussa 2005 ja on monivuotinen.
NBA ei siis valitse samaa tietä kuin NFL, joka teki yksinoikeussopimuksen EA:n kanssa, tai MLB, jonka lisenssin Take 2 hankki omakseen. NBA Entertainmentin johtaja Adam Silver totesikin päätöksestä seuraavaa: "Tämä on mainio päivä NBA-pelien ystäville. Yhteistyö useiden kovan luokan julkaisijoiden kanssa takaa, että faneille riittää valinnanvaraa laajasta valikoimasta innovatiivisia tuotteita."
No johas pomppas! Nyt haastetaan muut oikein kunnolla.Oliver sanoi:Ubisoft laajentaa Kanadassa 12.04.2005
Ubi toivoo työllistävänsä Quebecissa ja Montrealissa yhteensä kaksituhatta henkeä vuoteen 2010 mennessä.
Suuret väkimäärät ei aina johda positiiviseen kehitykseen, mistä esimerkkinä lukuiset tuotteet (eikä vähiten Windows)... toivottavasti Ubi tietää mitä tekee. Onhan siinä tietysti kapasiteettia, jos jakaa tuon parituhatta lukuisiksi pieniksi tiimeiksi.CHAOS sanoi:No johas pomppas! Nyt haastetaan muut oikein kunnolla.
NviperO sanoi:Suuret väkimäärät ei aina johda positiiviseen kehitykseen, mistä esimerkkinä lukuiset tuotteet (eikä vähiten Windows)...
En tarkoita, etteikö ole kehittynyt parempaan, vaan sitä että suuren määrän tekijöitä on vaikeampi yhdistää työnsä ilman, että siitä syntyy odottamattomia virheitä. Nykyiset peliteollisuuden tiukat aikarajat ja kehitysajat huomioiden tuosta saattaa syntyä ongelmallinen yhtälö.Slaisser sanoi:Öööö... tarkoitatko että Windows ei ole kehittynyt parempaan?
Pahimmillaan näin saattaa käydä. Että eikun oikeanlaisia johtajia katsomaan, että hommat sujuvat ilman virheitä. Eikä työaikana sitten pelata rullalätkää ym. liikaa.NviperO sanoi:En tarkoita, etteikö ole kehittynyt parempaan, vaan sitä että suuren määrän tekijöitä on vaikeampi yhdistää työnsä ilman, että siitä syntyy odottamattomia virheitä. Nykyiset peliteollisuuden tiukat aikarajat ja kehitysajat huomioiden tuosta saattaa syntyä ongelmallinen yhtälö.
Oliver sanoi:Codemasters ostoksille E3-messuille 15.04.2005
Codemasters on ilmoittanut lähtevänsä miljoonien dollarien matkakassalla E3-messuille neuvottelemaan pelinkehittäjien kanssa. Kiikarissa on nykyisiä sekä tulevia projekteja ja mukaan houkutellaan myös tämän hetkisiin sopimuksiinsa tyytymättömiä pelistudioita. Codemasters turvasi reilu viikko sitten merkittävän rahoituksen Benchmark Capital Europe -sijoitusyhtiöltä, joka omistaa nyt 40 prosenttia pelifirmasta.
Codemasters ei itse esittele valikoimaansa messuilla, sillä yhtiön mukaan sen nykyisten pelien pääasiallisena kohdealueena on Eurooppa.
Aika kamalaa tekstiä kieltämättä, mutta joskus painaa nuo "oikeatkin" duunit päälle kesken työpäivän.Knight sanoi:Ai ai, "kielipoliisi pamputtaa" niin kuin feldon hiljattain asian ilmaisi.
Oliver sanoi:Aika kamalaa tekstiä kieltämättä, mutta joskus painaa nuo "oikeatkin" duunit päälle kesken työpäivän.
Mutta muuten: Onhan se aikaisemmin jo monessa paikassa todettu, että tulevan sukupolven (mitä ilmeisemmin) kasvaviin kehityskuluihin ei voi vastata kuin isommilla yksiköillä, joilta löytyy niin taloudellisia kuin tuotannollisiakin resursseja tarvittaessa.
Kivahan se olisi pakertaa sitä ihan itsensä näköistä peliä pikkutiimissä, mutta jos konsolimarkkinoille halutaan, vaatii se myös monesti ulkopuolista rahaa, mikä puolestaan yleensä tuo mukanaan kompromisseja eli pelistä pitäisi tehdä mahdollisimman myyvä tai ainakin sellainen minkä rahoittaja uskoo myyvän.
Hmmm....muuten kyllä ihan mukava summa, mutta kannattaako sitä sijoittaa sellaisiin tuotteisiin, joiden kysyntä hiipuu koko ajan? Noilla summilla kummastakin pelistä pitäisi tulla helmiä pelihistoriassa.Oliver sanoi:SCi:n Eidos-kauppa sinetöity 20.05.2005
SCi aikoo sijoittaa 90 miljoonaa euroa Eidoksen avaintuotteisiin ja kesken olevien pelien jatkokehitykseen (Tomb Raider: Legend, Hitman: Blood Money jne.).