Niin, siis yritin löytää tuosta vastauksestasi edes jotakin, joka liittyy esittämääni kysymykseen, enkä keksinyt muuta. Mielestäsi siis on aivan eri asia, jos Sony maksaa etukäteen studioilleen ja ostaa ulkopuolisilta studioilta pelejä ajallisiksi yksinoikeuksikseen kuin, että MS maksaa etukäteen studioilleen ja maksaa kolmansille tahoille peleistä etukäteen, että saa ne game passiin. En näe eroa, mutta mielestäsi se ilmeisesti johtuu siitä, että game pass on sellainen bisnesmalli, jossa pelien arvoa ei osata määrittää. Samalla tavalla varmasti myös esim. Netflix on vastaavan ongelman edessä, he vain heittävät lompakon kohti tuottajaa ja toivovat parasta, mutta toisin kuin Sony, tuloksesta ei saa selkoa bisnesmallin vuoksi ja siksi huonoa tuotantoa jatketaan loputtomasti. Minusta tämä kuva ei vastaa millään tavalla todellisuutta. Kritiikkisi game passia kohtaan on perusteetonta. Se ei johda huonoihin peleihin, kun bisnesmalli muuttuu, koska laadun tarkkailu ja arviointi on mielestäni aivan yhtä helppoa ja jos etukäteen maksaminen tekee joistakin pelitaloista laiskoja, se tekee myös Sonyn pelitaloista yhtä laiskoja aivan samalla tavalla eli logiikka ontuu siinäkin. Oletan, että yrität vain epätoivoisesti etsiä vikoja keksimällä mitä tahansa syitä, jotka mieleen tulee. On aika naiivia lähteä sieltä nojatuolista miettimään, kuinka yhdessä maailman suurimmista yrityksistä ei osata hallita talouden perusteita.
Yllätys että sieltä saatiin toimestasi jälleen Microsoftin puolustuspuhe kuinka tuon tason firma ei pysty sortumaan virhearviointeihin perusasioissa. Olet varmaankin niitä tyyppejä, joiden mielestä vuonna 2014 Kinectin pakkobundlaus oli hyvä juttu tämän suunnattoman käyttöpotentiaalin vuoksi. Pointtinani on että niitä virhearviointeja sattuu myös isommille yrityksille, siksipä minua kiinnostaisi kuinka pelit arvotetaan keskenään palvelun sisällä, sillä perinteisen menestyksen mittareita ei näihin voida suoraan soveltaa.
En mitenkään muuten kuin sen mukaan, tykkäänkö itse. Eihän tällaisessa asiassa ole mitään parempaa ja oikeampaa mittaria.
Tämän kautta en siis nimenomaan ymmärrä mikä idea on tulla tänne tällaisesta asiasta väittelemään ja tarjoamaan "faktaa", jota ei voi olla olemassa, koska koko asia perustuu subjektiivisiin mielipiteisiin.
Edelleen niin turhaa jauhamista enkä ymmärrä pointtiasi asian suhteen.
Mikäli halusit olla "lumihiutale" ja kertoa oman näkemyksesi, niin se on tullut selväksi. Et tykkää. Ok, kiitos tiedosta. Se ei muuta omaa suhtautumistani palveluun ja tuskin muidenkaan. Ne, jotka eivät pidä, eivät pidä vieläkään ja ne jotka pitävät, pitävät yhä.
Mikä oli siis punainen lanka viesteissäsi? Myönnän että luin viestit tosiaan nopeasti mutta tässä juuri kysyn että mitä oikeasti haluat tässä sanoa? Että GP ei olisi hyvä palvelu ihmiselle, joka saa siitä mielestään rahoilleen vastinetta, vai? Vai kerrotko että ihminen, joka ei koe saavansa palvelusta rahoille vastinetta, tarvitsee tämän tiedon, joka hänellä jo on? Missä se pointti on?
Oman näkemykseni punainen lanka on haastaa foorumilla vallitsevaa käsitystä, jonka mukaan GP on paras keksintö sitten viipaloidun leivän. Näitä palvelun lieveilmiöitä kun on ollut jo tovin nähtävissä, ikävin näistä on ollut todella vaihteleva pelien laatu 1st partyjen osalta, etenkin niiden julkaisukunto. Siksipä sitä alkaakin ihmetellä että miksi noin keskeneräisiä pelejä tarjotaan palveluun, kun perinteisellä jakelulla tuollaiselle toiminnalle olisi tullut stoppi aikoja sitten.
On myös jokseenkin kummallista että täällä aletaan porautua yhä enemmän niihin kirjoittajiin, jotka eivät suolla samaa "yleisesti" hyväksyttyä mielipidettä. Koettakaa nyt kestää myös niitä eri mielipiteitä asiasta ilman toistuvaa motiivien arviointia, joka on suoraan sanottuna lähinnä naurettavaa. Moderointi voisi alkaa myös terästäymään tämän osalta, kun ei näemmä kehotuksella näytä asia korjaantuvan. Onko täällä tarkoitus keskustella muista käyttäjistä vai itse ketjun aiheesta?
Viimeksi muokattu: