Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Play: Kysymykset

Vastaus: Play: Kysymykset

On sittenkin jotain ongelmia "When we tried to process your credit/debit card it was declined by your
bank. We would ask you to check all of your card details carefully.

Your CREDIT CARD may have been declined because the card number, expiry
date, or start date is incorrect."

Tommosen viestin pistivät :(

EDIT: No kävin nordean konttorissa ja he sanoivat että täytyy olla yli 15 vuotias ennenkuin saa tuon verkkopankin käyttöönsä eli eipä tässä sitten mitään
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Play: Kysymykset

Onkohan ketään tilannut konsoli- tai PC-pelejä Play.comista tällä viikolla onnistuneesti?

Itse yritin äskettäin tilata Tomb Raider Anniversary PC-versiota euroilla play.comista, mutta koko ajan hyppäsi virhettä ettei voi tilata tätä tuotetta UK:n ulkopuolelle. Kokeeksi yritin muutamia muita PC ja konsolipelejä pistää ostoskoriin euroilla ja tilata, mutta samaa virhettä herjasi jälleen.
Tämän jälkeen kävin tarkistamassa Play.comin Delivery Policiesin ja siellä lukee edelleen, että Suomeen voi tilata kaikkia tuotteita paitsi elektroniikkaa tai gadgetteja. PC-pelit ja konsolipelit eivät kuulu kumpaankaan kategoriaan. Lopuksi testasin pistää region 2 dvd:n ostoskortiin ja siihen mukaan yhden pelin niin herjasi, että peliä ei voi tilata UK:n ulkopuolelle, mutta DVD:n voi.

Eli onkohan kyseessä jokin ongelma omassa accountissani vai onko samaa ongelmaa esiintynyt muillakin?
Ja play.comin sivuilta ei näköjään löydy enää e-mail osoitettakaan minne pistää kysymystä eli pitäisi kilauttaa kovalla puheluhinnalla sinne UK:hon, että saisi asialle selvyyden.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

SamiS sanoi:
Eli onkohan kyseessä jokin ongelma omassa accountissani vai onko samaa ongelmaa esiintynyt muillakin?

Huomasin äsken saman ilmiön PC-peliä tilatessani. Kokeilin ensin valuutan vaihtamista pariin kertaan, sitten ulos kirjautumista ja lopulta selaimen vaihtamista (Firefoxista Operaan ja jopa IE:hen) ilman välitöntä tulosta. Hetken kuluttua homma kuitenkin toimi taas normaalisti. Varmistin asian vielä myös alkuperäisellä selaimella.

Mitä ilmeisimmin kyseessä oli jokin ohimenevä ongelma Playn päässä. Ehkä ne siellä viilaavat uusia, vieläkin epäedullisempia euron kursseja paikoilleen...
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Muistitteko varmasti muuttaa valuutan euroiksi ennen check-outtia ?, punnilla kun ei saa ulkomaille enää Playstä tilailla.

Joskus viime syksyn paikkeilla muuttivat toiminnan sellaiseksi.

EDIT: näköjään muistitte :) ... vielä vajaa kuukausi sitten kyllä toimi kun Blitz: the Leaguen tilasin.
Tosin viime aikoina on vähän ollut häikkää noissa playn systeemeissä, yhdessä välissä ku pisti checkout niin tuli vaan viesti "you have no outstanding orders".
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Xbugs sanoi:
Mitä ilmeisimmin kyseessä oli jokin ohimenevä ongelma Playn päässä. Ehkä ne siellä viilaavat uusia, vieläkin epäedullisempia euron kursseja paikoilleen...
Näköjään oli jotain bugaamista serveripuolella sillä välillä ei päässyt loggaantumaan sisään, mutta nyt illalla näytti menevän tilaus ok.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Tuntuis jotain häikkää olevan playn systeemeissä, kun tuntuu tilauksen saapuminen kestävän luvattoman kauan. Tilasin joskus viime vuoden puolella noin vähän reilu kaksi viikkoa ennen joulua Wii:lle Raymanin ja se tilaus saapui vasta toisella tai kolmannella viikolla tämän vuoden puolella. Sitten tuossa pari kuukautta sitten tilasin NWN2 pc:lle ja silläkin kesti noin kuukausi. Nyt olen odotellut kahta peliä PS3:lle jo kaksi viikkoa kohta. Aika tuskaista tuntuu olevan tuo tilailu playsta nykyään. Aikaisemmin ei ole ollut ongelmia. Tilaukset on tullut noin viikossa.

Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia viime aikoina?
 
Vastaus: Play: Kysymykset

reptail sanoi:
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia viime aikoina?

Aika outoa.. minulla on Itse asiassa täysin päinvastaisia kokemuksia.

Tavara on tullut normaalilla aikataululla (~1 viikko)

Jospa tuotteet on päässyt jotenkin loppumaan ja olet silti saanut ajettua tilauksen sisään..:confused:
 
Vastaus: Play: Kysymykset

reptail sanoi:
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia viime aikoina?

Kyllä tuo ihan tutulta kuulostaa. Toimitusviivytysten vuoksi Play on muutenkin mennyt viime aikoina selvästi alamäkeen ainakin näin suomalaisen asiakkaan kannalta katsottuna, eikä se valuuttakurssiviilailuineen (postikulut eivät ole ulkomaisille tilaajille enää oikeasti ilmaiset) ja dynaamisine hinnoitteluineen (kysynnän kasvaessa "liian halvan" tuotteen hinta nousee heti) ole enää ole sellainen varmasti edullinen ostopaikka kuin vielä pari vuotta sitten. Esim. BlahDVD on nykyisin monesti parempi ostopaikka ja muistuttaa muutaman vuoden takaista Playta - toki myös siinä, että valikoima on suppeampi.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Smirre sanoi:
Aika outoa.. minulla on Itse asiassa täysin päinvastaisia kokemuksia.

Tavara on tullut normaalilla aikataululla (~1 viikko)

Jospa tuotteet on päässyt jotenkin loppumaan ja olet silti saanut ajettua tilauksen sisään..:confused:

Kyllä ainakin sivuilla sanoi, että In stock, usually dispatched within 24 hours.. En tiedä sitten onko tämä playn vika vai postilaitoksen vai kenen, kun kuitenkin playn omista tiedoista kun katsoo, niin se sanoo, että lähetys on postitettu seuraavana päivänä tilauksesta.

Hintaviilaukset sun muut on tosiaan aiheuttanut sen, että play ei olekaan aina välttämättä se kaikkein halvin vaihtoehto. Mutta kyllä siellä edelleen aika edullisia hinnat on. Tosin jos tilauksen perille tulo kestää about kuukauden, niin ei sieltä kyllä kovin mielellään mitään tilaa.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Meitsillä kävi vähän paska nakki, kun Sampon Visa Electron uusiutui. Play-Asian kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta Play.comista en onnistu enää tilaamaan, vaan valittavat virheellisistä kortin tiedoista. Kummallisesti kortin tietoihin pistämäni osoitteen toinen rivi tulee välittömästi ensimmäiseen riviin kiinni, ilman välilyöntejä tyyliin "Karhulandian katu 4267200 Iluupulandia". Futasi samoilla asetuksilla ihan hyvin ennen kortin uusiutumista.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Toimiikos siis Playsta tilatut pelit kaikki ihan normaalisti täällä koti Suomen Xbox 360:llä? Ja uskaltaako tilata pelin mikä maksaa sivun mukaan punnissa 29.99? Euroina hinta näyttää sivulla olevan 46.49 Jos tuon hinnan yli menee niin peli jää tulliin? Ja eikäs ollut niin, että jos tilaan kaksi peliä, niin Play.com laittaa pelit eri paketeissa, niin tullihäsellystä ei tule?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Play: Kysymykset

NOJ sanoi:
Toimiikos siis Playsta tilatut pelit kaikki ihan normaalisti täällä koti Suomen Xbox 360:llä? Ja uskaltaako tilata pelin mikä maksaa sivun mukaan punnissa 29.99? Euroina hinta näyttää sivulla olevan 46.49 Jos tuon hinnan yli menee niin peli jää tulliin? Ja eikäs ollut niin, että jos tilaan kaksi peliä, niin Play.com laittaa pelit eri paketeissa, niin tullihäsellystä ei tule?
Tämän ohjeen mukaan :linkki: (sivulla 6) jos tuote maksaa alle 45,40 euroa niin sen saa ALVitta tilata Jerseystä Suomeen.
Ja tulli laskee tullattavan tuotteen arvon omilla valuuttakursseillaan, jotka näkyvät täällä: http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista/04_Valuutan_muuntokurssit372/index.jsp
Eli jos tuote maksaa 46,49e niin tulliin sen pitäisi jäädä ja maksettavaa tullille kertyy 46,49e * 1,22 = 56,72e - 46,49e = 10,23e.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

SamiS sanoi:
Tämän ohjeen mukaan :linkki: (sivulla 6) jos tuote maksaa alle 45,40 euroa niin sen saa ALVitta tilata Jerseystä Suomeen.
Ja tulli laskee tullattavan tuotteen arvon omilla valuuttakursseillaan, jotka näkyvät täällä: http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista/04_Valuutan_muuntokurssit372/index.jsp
Eli jos tuote maksaa 46,49e niin tulliin sen pitäisi jäädä ja maksettavaa tullille kertyy 46,49e * 1,22 = 56,72e - 46,49e = 10,23e.

Kyllä tuohonkin on poikkeuksia. Esimerkiksi aikanaan kun tilasin guitarhero ykkösen (kitaralla) hintaan 59 euroa, niin eipä jäänyt tuokaan tulliin. Eli kyllä siellä osataan järkeä käyttää (toisin kuin esim kelassa).
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Pieniä ongelmia Playn kanssa. Tilasin 26.6 tuon setin 360:selle jossa piti olla Tony Hawk 8 ja rullalauta. Kuitenkin paketista paljastui pelkkä lauta eikä pelistä tietoakaan. Olen yrittänyt mailata useaan otteeeseen puljulle (privacy@play.com) ja kysellä mikä on homman nimi mutta en ole saanut vastausta. Nuo muut osoitteet (info@play.com) lähettävät vaan automaattisen kuittauksen ettei loota ole käytössä ja pyytää ottamaan yhteyttä help deskin kautta. Help deskissä kuitenkin tässä tilauksessa näkyy edelleen vaan tuo seurantakoodi, eikä sitä punaista nappia jolla valituksen voisi tehdä vaikka tuo heidän vaatima 21 päivääkin on jo kulunut (Muissa tilauksissa kesäkuulta tuo nappi näkyy vielä kaiken lisäksi!)

Vuosikaudet olen Playsta tilannut roinaa ilman ainuttakaan ongelmaa mutta nyt tässä alkaa mennä sormi suuhun. Miten ihmeessä ihmiset ovat saaneet tuonne ongelmatilanteessa yhteyden? Onko tuonne pakko soittaa? Pelottaa vaan tuo britti-mongerrus jo valmiiksi. Jollei mikään muu auta joudun varmaan ottamaan yhteyden luottokuntaan ja reklamoimaan sitä kautta.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

mikaju sanoi:
Pieniä ongelmia Playn kanssa. Tilasin 26.6 tuon setin 360:selle jossa piti olla Tony Hawk 8 ja rullalauta. Kuitenkin paketista paljastui pelkkä lauta eikä pelistä tietoakaan. Olen yrittänyt mailata useaan otteeeseen puljulle (privacy@play.com) ja kysellä mikä on homman nimi mutta en ole saanut vastausta. Nuo muut osoitteet (info@play.com) lähettävät vaan automaattisen kuittauksen ettei loota ole käytössä ja pyytää ottamaan yhteyttä help deskin kautta. Help deskissä kuitenkin tässä tilauksessa näkyy edelleen vaan tuo seurantakoodi, eikä sitä punaista nappia jolla valituksen voisi tehdä vaikka tuo heidän vaatima 21 päivääkin on jo kulunut (Muissa tilauksissa kesäkuulta tuo nappi näkyy vielä kaiken lisäksi!)

Vuosikaudet olen Playsta tilannut roinaa ilman ainuttakaan ongelmaa mutta nyt tässä alkaa mennä sormi suuhun. Miten ihmeessä ihmiset ovat saaneet tuonne ongelmatilanteessa yhteyden? Onko tuonne pakko soittaa? Pelottaa vaan tuo britti-mongerrus jo valmiiksi. Jollei mikään muu auta joudun varmaan ottamaan yhteyden luottokuntaan ja reklamoimaan sitä kautta.
Tuolla "I would like to return an item" jutulla voi kokeilla josko he ottaisivat sinuun yhteyden: http://www.play.com/HOME/HOME/6-/AboutUs.html?page=retn

Muutoin näyttää olevan pakko kilauttaa sinne Jerseyn saarelle tai reklamoida Luottokunnan avulla.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Parikytä kertaa tullut playstä tilattua, mutta nyt ei enää onnistu. Valittaa ettei kortti kelpaa. Muilla samanlaisia ongelmia?
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Shaban sanoi:
Parikytä kertaa tullut playstä tilattua, mutta nyt ei enää onnistu. Valittaa ettei kortti kelpaa. Muilla samanlaisia ongelmia?

Luultavasti ohimenevä ongelma. Minullakin ollut tuollaisia silloin tällöin playssä, mutta yleensä parissa päivässä korjaantuu tai välillä uudella yritykselläkin on korjaantunut.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Mulla tuli sama ongelma vastaan tammikuussa, kun vaihdoin korttia. Muutaman kerran yritin jotain tilata, mutta ei onnistunut. Eipä ole sen jälkeen tullut Play.comia käytettyä.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

minulla sama pelko persiissä kun ensikuussa vaihtuu kortti.
tiedä sitten mikä siellä kusee kun vaihtaa vaan kortin numeron ja voimassa olo ajan eikä muihin tietoihin koske niin ei saa tilattua enää.
 
Vastaus: Play: Kysymykset

Shaban sanoi:
Parikytä kertaa tullut playstä tilattua, mutta nyt ei enää onnistu. Valittaa ettei kortti kelpaa. Muilla samanlaisia ongelmia?

Minä olen tusinan verran tilannut pelejä sieltä ja kyllä nyt sapettaa, että muuton jälkeen ei enää minullakaan ole toiminut. Pyytävät tarkistamaan kortin tiedot, osoitteen ym.. mitään muuta en ole muuttanut paitsi osoitteen vastaamaan nykyistä.

Ohimenevästä ilmiöstäkään ei ole kyse, koska aikaa on mennyt viikkoja eikä silti toimi.. Sammon verkkopankistakaan en löytänyt mitään, että olisivat "turvallisuuteen" vedoten estäneet tälläisen toiminnan defaulttina.

Ärsyttävää :mad:
 
Ylös Bottom