Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Play, Nelosen peliohjelma haastaa Tilt.tv:n

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XShava
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvä huomata että kun ohjelma saa kritiikkiä niin asialla myös tehdään jotain.

Se Tokion messuraportti oli kyllä hyvä.
 
Play-vertailut Tiltin kanssa tai molempien ohjelmien tason ruotiminen juontajien perusteella on hauskaa luettavaa, joskin hedelmätöntä ja turhaa. Niin Jaana Pelkonen, kuin Piritta Hannula klaaraavat leiviskänsä oikein mainiosti...sujuvasanaisia silmänkestäviä kaunottaria molemmat. Ja tämä riittää. Itseasiassa Play:n sujuvasanainen Piritta jubailee yllättävänkin luontevasti mm. arviopelien tiimoilta "jälkiturinoissa" poikien kanssa, siirtyen tämän jälkeen jouhevasti ohjelmassa eteenpäin.
Hattua pitää nostaa lisäksi Puhan ja Huttusen pokerille lyhythameisen Piritan vieressä. Luulisi katseiden harhailevan ottojen välillä...
Playn sisällöstä: Tässä kaikki jaksot katsoneena, Foghorn tiivisti hyvin epäkohtia joita voisi viilata/jättää pois Play-peliohjelmasta.

Etenkin näiden olomassaolon pointtia kannattaa miettiä:

  • Viikon vinkki
(yksittäinen vinkki yksittäisestä pelistä on kovin ohut ja ohjelma-aikaa vievä osio, sekä ainakin omaan silmään näyttää hyvin päälleliimatulta ja turhalta lisältä ohjelmassa. Viikon vinkki on kuin pelaajien "lotto"...tarjoaa yhtä paljon iloa infona kuin rahaa kolmella oikein veikattuna.)

Joko rutosti lisää vinkkejä useisiin eri peleihin, tai ohjelma-osion poisto. Jälkimmäinen olisi fiksu veto ja toisi lisää aikaa vaikkapa arvioihin.
  • Viikon vieras
(Tämä osio on siis ohjelmaformaatin sanelema pakko[kuten Everlast tuossa aiemmin totesi], joten tämän poisto ei harmi kyllä onnistu...ei pahalla pojat mutta informaatio-nihkeä, huonosti Puha/Huttunen-tasoiseen peliohjelmaan istuva sekä aikaavievä "hei, mitäs sulle muuta kuuluu"-julkkisjubailu harvaa PC/konsolipelaajaa kiinnostaa.)

Kun sitä ei voi poistaa, niin parannusta siihen voisi miettiä. Jos millään mahdollista niin "offtopic"-turinat sikseen ja vieraalta voisi tenttailla lisää pelistä: Overall-fiilistä, pelattavuutta, mille näytti ja mistä tykkäsi/mistä ei yms. Näin osiosta saisi pelaajakatsojakin enemmän irti.

-----------------------

Puhan ja Huttusen "jälkihöyryt" arvion jälkeen on enemmän "chillailevia" kuin järin uutta jo kerrottuun(niinkuin foghorn tuossa astetta kärkevämmin)
totesi), joten sitäkin voisi viilailla. Anyways, niin kauan kuin peliohjelmat tarjoavat runsaasti liikkuvaa pelikuvaa ja ääntä arvioissaan eli annetaan katsojalle oma "pikaprevikka"-mahdollisuus näkemästään, niin ainakin itse olen tyytyväinen.

Tsemppiä jatkoon Playn porukalle niin lehteen kuin tv-puolellekin,
ja ottakaa onkeen hyvistä katsojapalautteista. *wink*
 
Yksi asia, jossa Play voittaa Tiltin mennen tullen, on pelikuvan laatu. Enkä siis tällä tarkoita sitä, miten se on leikattu (toki sekin on paremmin hoidettu), mutta kuvanlaatu on ainakin omassa televisiossani huomattavasti parempi kuin Tiltin käyttämän kuvamateriaalin. Ei tämä nyt varsinaisesti ohjelman sisällölliseen laatuun vaikuta, mutta onpahan ainakin mukava nähdä miltä peli oikeasti näyttää.
 
Totta. Mutta minua ainakaan play ei oikeen innostanut...
Se jokin jäi puuttumaan

Mutta tiltissä noi arvostelut ovat suurinpiirtein niin että kun kerkeää kiinnittää huomiota niin on jo +:t ja -:t tv:sä.

Sekä millä periaatteella joku peli saa 9 vaikka sitä on koko arvostelun ajan vaan haukuttu? En jummarra....
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Silloin kun vielä moontv (RIP) näkyi niin sieltä pystyi onneksi katsomaan melkein päivittäisiä peliohjelmia, Tiltin ja sen subtvn peliohjelmien arvostelut olivat IMO todella huonoja, tai ainakin tod. usein päinvastaisia mielipiteitä kun meikäläisellä. Moontvn peliohjelmien arvostelut eivät olleet läheskään yhtä ärsyttäviä. Pelejä käsitteleviä ohjelmia voisi kyllä olla enemmänkin, koska nyt kaikkien alustojen pelit on sullottu siihen viikottaiseen puolituntiseen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Everlast
Toki esim. Tokio-jutussa tarkoitus oli vähän laajentaa katselijoiden käsitystä siitä mitä siellä on eikä luetella peliä toisensa jälkeen, joka ei taas satunnaisempien katsojen mielenkiintoa välttämättä pitäisi yllä.

Ev
Tokio Game Show -juttu oli mielestäni erinomainen näyttäen juuri laajemminkin Tokiota, eikä ainoastaan pelkkää tapahtumaa. Peleistäkin oli mukavasti juttua. Japani kiinnostaa aina ainakin henkilökohtaisesti ja se on oikeastaan aivan sama mitä siitä maasta näyttää, niin kiinnostus herää heti. Samalla viimeisin Play oli mielestäni paras jakso tähän mennessä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
On ihan normaalia hesalaisille(siis että puheessa s korostuu), mutta tietenkin muita häiritsee ;)

Eikös S-vika muoti mennyt jo kauan sitten?
Kyllä stadistakin löytyy ihmisiä ketkä puhua osaa, enkä nyt ainakaan MoonTV:llä huomannut, että Puha olisi korostanut ässää noin pahasti.

Ps. on se nyt kiva kun puhutaan toisten ässävioista täällä;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
Hattua pitää nostaa lisäksi Puhan ja Huttusen pokerille lyhythameisen Piritan vieressä. Luulisi katseiden harhailevan ottojen välillä...

Etenkin näiden olomassaolon pointtia kannattaa miettiä:

  • Viikon vinkki
(yksittäinen vinkki yksittäisestä pelistä on kovin ohut ja ohjelma-aikaa vievä osio, sekä ainakin omaan silmään näyttää hyvin päälleliimatulta ja turhalta lisältä ohjelmassa. Viikon vinkki on kuin pelaajien "lotto"...tarjoaa yhtä paljon iloa infona kuin rahaa kolmella oikein veikattuna.)

Joko rutosti lisää vinkkejä useisiin eri peleihin, tai ohjelma-osion poisto. Jälkimmäinen olisi fiksu veto ja toisi lisää aikaa vaikkapa arvioihin.


  • Joo, on se kumma kun ei poikia kaunnit naiset kiinnosta. En haluais vihjailla mitään mutta... ;)

    Viikon vinkki on todellakin nykyisessä muodossaaan aika turha. Jos ette saa Pelaajan (olen ehdottanut useamman kerran) peliarvosteluihin näitä kuvasarjoina, niin voisitte tv:ssä näyttää esim. maalinteko tapoja futis/lätkäpeleissä tyyliin "tuottaako maaalinteko vaikeuksia PES:ssa tai ESPN NHL Hockey:ssa?" tai vinkin jonkun hankalan kohdan suorittamiseen jossain taohyppelyssä. Kaikenmaailman koodit kakarat löytää netistä hetkessä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Tokio Game Show -juttu oli mielestäni erinomainen näyttäen juuri laajemminkin Tokiota, eikä ainoastaan pelkkää tapahtumaa. Peleistäkin oli mukavasti juttua. Japani kiinnostaa aina ainakin henkilökohtaisesti ja se on oikeastaan aivan sama mitä siitä maasta näyttää, niin kiinnostus herää heti. Samalla viimeisin Play oli mielestäni paras jakso tähän mennessä.
Yhdyn kyseisiin mielipiteisiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sniper
Joo, on se kumma kun ei poikia kaunnit naiset kiinnosta. En haluais vihjailla mitään mutta... ;)

Viikon vinkki on todellakin nykyisessä muodossaaan aika turha. Jos ette saa Pelaajan (olen ehdottanut useamman kerran) peliarvosteluihin näitä kuvasarjoina, niin voisitte tv:ssä näyttää esim. maalinteko tapoja futis/lätkäpeleissä tyyliin "tuottaako maaalinteko vaikeuksia PES:ssa tai ESPN NHL Hockey:ssa?" tai vinkin jonkun hankalan kohdan suorittamiseen jossain taohyppelyssä. Kaikenmaailman koodit kakarat löytää netistä hetkessä.
Yhdyn tuohonkin mielipiteeseen.
Muuten: Jokunen on väittänyt, etteivätkö Huttunen ja Puha tietäisi pelialasta mitään, tai vain vähän. SE, KUKA TUOLLAISTA VÄITÄÄ, SIETÄÄ PYÖRITTÄÄ TERVASSA JA HÖYHENISSÄ!!!! Kyllä Puha ja Huttunen (ja Hannula) tietävät peleistä ja alasta HUOMATTAVASTI enemmän, kuin Pelkonen ym. peelot "maikkarilla". Pyytäkää kiltisti anteeksi rumia ja loukkaavia puheitanne te, jotka olette Puhaa ja Huttusta morkanneet tietämättömyydestä!:mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CHAOS
Yhdyn tuohonkin mielipiteeseen.
Muuten: Jokunen on väittänyt, etteivätkö Huttunen ja Puha tietäisi pelialasta mitään, tai vain vähän. SE, KUKA TUOLLAISTA VÄITÄÄ, SIETÄÄ PYÖRITTÄÄ TERVASSA JA HÖYHENISSÄ!!!! Kyllä Puha ja Huttunen (ja Hannula) tietävät peleistä ja alasta HUOMATTAVASTI enemmän, kuin Pelkonen ym. peelot "maikkarilla". Pyytäkää kiltisti anteeksi rumia ja loukkaavia puheitanne te, jotka olette Puhaa ja Huttusta morkanneet tietämättömyydestä!:mad:

Hei haloo! Sulla taitaa olla jotain henkilökohtaista tIlt (tjms.) tv:tä kohtaan.

MTV3:n peeloista: Eihän sen Jaanan tehtävä kuitenkaan siinä ole kuin juontaja! Kyllä varmaan Tiltin takaa löytyy ammattimiehiä (ja naisia). Siis, sitä mieltä olen, että molemmista ohjelmista löytyy hyviä sekä huonoja puolia.

3 n k ! n E
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan enkine
Hei haloo! Sulla taitaa olla jotain henkilökohtaista tIlt (tjms.) tv:tä kohtaan.

MTV3:n peeloista: Eihän sen Jaanan tehtävä kuitenkaan siinä ole kuin juontaja! Kyllä varmaan Tiltin takaa löytyy ammattimiehiä (ja naisia). Siis, sitä mieltä olen, että molemmista ohjelmista löytyy hyviä sekä huonoja puolia.

3 n k ! n E
Haloo itsellesi. Jos et vielä (kään) ole huomannut, osan arvosteluista ainakin lukee (ehkä tekee) Pelkonen, eli Pelkosen rooli EI ole pelkkä juontajaneito Piritan tapaan.
Ja ei, minulla ei ole mitään henkilökohtaista Piltiiteeveetä vastaan, mutta se ÄRSYTTÄÄ, että ensin porukka toivoo toista ohjelmaa, joka olisi laadukkaampi, saavat sellaisen ja sitten haukkuvat uuden, paremman ohjelman palaten vanhan roskan pariin, jota itsekin ovat haukkuneet.
Kyllähän kummastakin ohjelmasta löytyy hyvät ja huonot puolensa, mutta en TODELLAKAAN usko, että Pilttiteeveen takaa löytyisi ammattilaisia, sen verran tietämättömiä Piltillä näköjään ollaan. Ne Piltiiteeveet, joita olen vuosien varrella nähnyt, ovat olleet huonoimpia peliohjelmia, mitä ikinä olen nähnyt!
 
Omituista höpöttelyä täällä.

Tilt TV:stä ei olisi edes tarkoitus puhua peliohjelmakeskustelun yhteydessä. TiltTV hakee koko ajan itseään. Sen graafinen ulkoasu on ollut jo ammoisista ajoista asti kertakaikkiaan järkyttävä. Tuorein avausanimaatio "This is your joystick..." jne. teksteineen on pohjanoteeraus.

Pelkonen on ollut ohjelman juontajana jo vuosia, eikä puhelahjat ole juurikaan kehittyneet. Molemmat juontajat ovat onnettomia kalkkiksia. Ja se, että lukijat eivät ole edes itse kirjoittaneet arvosteluja, on kaiken huippu. Etenkin silloin yhdessä jaksossa, kun Pelkonen luki arvostelijan kirjoittamaa juttua pelin naiskauneudesta, oli hymy herkässä. Arvostelut ovat usein aivan liian lyhyitä ja pelkistettyjä, ja lähes puolet ohjelmasta täytetään mobiilihörinällä.

Jopa pelikuva on surkeaa. Jos kenelläkään on vähänkään silmää editoinnille, täytyy sanoa, että Play on tälläkin saralla parempi. Pelikuva on monipuolisempaa, ei mitään kuvan liu'uttamista spiikkien päällä ilman hengenvetopausseja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CHAOS
Haloo itsellesi. Jos et vielä (kään) ole huomannut, osan arvosteluista ainakin lukee (ehkä tekee) Pelkonen, eli Pelkosen rooli EI ole pelkkä juontajaneito Piritan tapaan.
Ja ei, minulla ei ole mitään henkilökohtaista Piltiiteeveetä vastaan, mutta se ÄRSYTTÄÄ, että ensin porukka toivoo toista ohjelmaa, joka olisi laadukkaampi, saavat sellaisen ja sitten haukkuvat uuden, paremman ohjelman palaten vanhan roskan pariin, jota itsekin ovat haukkuneet.
Kyllähän kummastakin ohjelmasta löytyy hyvät ja huonot puolensa, mutta en TODELLAKAAN usko, että Pilttiteeveen takaa löytyisi ammattilaisia, sen verran tietämättömiä Piltillä näköjään ollaan. Ne Piltiiteeveet, joita olen vuosien varrella nähnyt, ovat olleet huonoimpia peliohjelmia, mitä ikinä olen nähnyt!

Nyt CoolDown Chaos!Eli jäitä hattuun!Oletkos jotain sukua Playn tuottajalle,kun täällä ei enää saisi negatiivisia mielipiteitä esittää kyseisestä ohjelmasta ollenkaan?:confused:
Itse ainakin katson molemmat ja viime lauantain ohjelmat olivat ihan jees,paitsi VJ:n saama kymppi ihmetytti Tiltissä(miten lyhyt peli voi saada kympin?) Ja Playn vieras-osio ärsytti myös ,mutta muuten voi laittaa aivot narikkaan ja katsoa molempia ohjelmia tuntematta syyllisyyttä.:D Yritä olla pomppimatta seinille jos muutamat immeiset katselee myös Tilttiä ja arvostelee Playta.Jos et itse pidä Tiltistä,niin ok mutta onneksi telkkarissa on niitä kanavia tarpeeksi niin kaukosäädin käteen ja naps.;)
 
Kyllä mä oon sitä mieltä et tilt on kyllä parempi ohjelma ku play. näkeehän sen jo juttujen tasost. arviot ´jne. paljo parempii. yllättävä juttu et vaik monet täällä haukkuu tilttiä niin silti ohjelmalla on miljoonia katsojia
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler
Molemmat juontajat ovat onnettomia kalkkiksia. Ja se, että lukijat eivät ole edes itse kirjoittaneet arvosteluja, on kaiken huippu.

Oletko nyt aivan varma, että Puha ja Huttunen ovat itse kirjoittaneet kaikki arvostelut jotka he ovat Playssa lukeneet ? Mielestäni mukana on ollut myös Harron tekstiä

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CHAOS
Jos et vielä (kään) ole huomannut, osan arvosteluista ainakin lukee (ehkä tekee) Pelkonen, eli Pelkosen rooli EI ole pelkkä juontajaneito Piritan tapaan.

Ehkä tekee, no ei tee.

Tiltissä nyt arvostelijat keskittyvät arvostelemiseen ja lukija lukemiseen. (Omasta mielestäni tiltin miespuolinen lukija hoitaa hommansa mallikkaasti. Piritta taas hoitaa hommansa paremmin kuin Pelkonen omansa). Mutta ei aina kannata kaikkea tehdä itse, vaan antaa määrätyt hommat sen alan ammattilaisille.

Ehkä Playssa kannattaisi kokeilla miten Piritalta lukeminen onnistuisi ;)

Ja ainahan enemmän tulee marmatusta kuin kehuja, joten tälläinen palaute mitä täältä saa lukea, on ihan normaalia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jerry block
Kyllä mä oon sitä mieltä et tilt on kyllä parempi ohjelma ku play. näkeehän sen jo juttujen tasost. arviot ´jne. paljo parempii. yllättävä juttu et vaik monet täällä haukkuu tilttiä niin silti ohjelmalla on miljoonia katsojia
Ai miljoonia? Älä viitsi naurattaa. Katselisit faktoja, etkä heittele lukuja päästäsi. Tiltillä ei koskaan ole ollut miljoonaa katsojaa (ja jos tulee, syön lippikseni), mutta jokaisella omat mielipiteensä ja kuten Lionman tuossa kirjoitti, yritän olla hyppimättä seinille teidän pikku tietämättömien jutuista. Omapahan on asianne, jos ette laadun päälle ymmärrä.

Ja Xshava: Tarkoitin tuolla ylempänä, että on vain hyvä, ettei Piritta lue arvosteluja, kun ei varmaan olisi kovinkaan uskottava.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lionman
VJ:n saama kymppi ihmetytti Tiltissä(miten lyhyt peli voi saada kympin?)
Copy-Pastea Tiltin sivuilta itse arvostelijan suusta:
"Kari_Koivistoinen
Admin
Viewtiful Joe: Kympin arvoinen peli!
18.10.2003 01:31

Olihan se pieni yllätys itse arvostelun tekijälle eli minulle. Tunsin tuota peliä suurta mielenkiintoa jo silloin, kun Capcom julistu tuon viiden pelin sarjansa ja keväällä E3-messuilla innostuin pelistä vain lisää. Kaikesta huolimatta, kun sain pelin käsiini, oli asenne tuota peliä kohtaan, että "tämä saa ysin, mutta eihän tälläiselle outolinnulle kehtaa antaa enempää", mutta pelattuani pelin läpi vaihtoehtoja ei ollut kuin kympin arvosanaan. Eihän tämä peli sovi kaikille, mutta itse...noh, hullaannuin peliin....se on selitykseni.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lionman
Itse ainakin katson molemmat ja viime lauantain ohjelmat olivat ihan jees,paitsi VJ:n saama kymppi ihmetytti Tiltissä(miten lyhyt peli voi saada kympin?)

Itse olen antanut vartin pelille kiitettävän arvosanan PS2FINissä. Mikäs siinä jos peli on genrensä huippua. Eikä jokaiseen lajityyppiin välttämättä sovikaan seikkailun paisuttaminen kymmenien tuntien mittaiseksi.

Muita arvostelijoita haukkuakseni, Viewtiful Joen arvio ei jäänyt mieleeni järin laadukkaana. Kaikkia pelejä ei toki ole yhtä helppo pukea sanoiksi, mutta en välttämättä usko Tiltin takana olevan sen ammattitaitoisempaa porukkaa, vaikka heitä ei ruudussa näykään.

Tilt tulee jatkossakin katsottua, mutta paljon luottoa ei ole siihen että ohjelma enää viiden vuoden jälkeen paranisi. Playn miinukset onkin lueteltu ketjussa, eli vierasosion ja turhat jorinat karsimalla saisi enemmän aikaa itse asialle.
 
Sattuiko kukaan lukemaan Ilta-Sanomien erittäin positiivista arviota Playsta? (jutta ei kirjoittanut Kari Salminen)

Ev
 
Ylös Bottom