Gimble
Well-Known Member
Kyseessä ei ole todellakaan mikään graafisesti näyttävä peli, joten oletin kyllä kaikkien konsolien pystyvän parempaan kuin 30fps.
Aijaa? No katsotaan asiaa sitten varsin eri kulmista, ainakin olin omalla kokemuksella olin aika saletti että mikään konsoli ei tällaista 100 pelaajan nettipeliä giganttisessa mapissa, pitkillä piirtoetäisyydellä tule pyörittämään 60 FPS varsinkaan 4K. Ei se väärin ole haaveilla, mutta näillä mennään konsolilla, kuten on menty usein jo Playstation 1 ajoista konsoleilla. On teknisesti varsin kunnioitettava suoritus jopa tuo 30 FPS perus fattis Xonella.
Se on tietenkin ihan kiva että on vaihtoehtoja, kuten mm. PC-pelaaminen. Ne joille frameraten suuruus ja viimeisen päälle "markkinoiden nopein näyttis ja 144 hz monitori jne" on se juttu valitsee sen alustan ja käyttää oman peliaikansa sitten siellä. Sama ja tasavertainen kokemus on nimenomaan konsolinettipelien peruspilari, PC-pelaaminen on sitten ihan oma maailmansa. Niin kauan kun itse muistan on PC-raudalla voitu saavuttaa enemmän tai vähemmän etua kanssapelaajiin nähden niissä piireissä, se on vain aina ollut niin ja ns. standardi.
Konsolipelaajat_kuten tähänkin asti joutuvat tyytymään pienempiin framihin joka usein on nimenomaan 30 korvilla. Ei mitään yllättävää tai muutenkaan uutta auringon alla siinä suhteessa.