Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Kyseessä ei ole todellakaan mikään graafisesti näyttävä peli, joten oletin kyllä kaikkien konsolien pystyvän parempaan kuin 30fps.

Aijaa? No katsotaan asiaa sitten varsin eri kulmista, ainakin olin omalla kokemuksella olin aika saletti että mikään konsoli ei tällaista 100 pelaajan nettipeliä giganttisessa mapissa, pitkillä piirtoetäisyydellä tule pyörittämään 60 FPS varsinkaan 4K. Ei se väärin ole haaveilla, mutta näillä mennään konsolilla, kuten on menty usein jo Playstation 1 ajoista konsoleilla. On teknisesti varsin kunnioitettava suoritus jopa tuo 30 FPS perus fattis Xonella.

Se on tietenkin ihan kiva että on vaihtoehtoja, kuten mm. PC-pelaaminen. Ne joille frameraten suuruus ja viimeisen päälle "markkinoiden nopein näyttis ja 144 hz monitori jne" on se juttu valitsee sen alustan ja käyttää oman peliaikansa sitten siellä. Sama ja tasavertainen kokemus on nimenomaan konsolinettipelien peruspilari, PC-pelaaminen on sitten ihan oma maailmansa. Niin kauan kun itse muistan on PC-raudalla voitu saavuttaa enemmän tai vähemmän etua kanssapelaajiin nähden niissä piireissä, se on vain aina ollut niin ja ns. standardi.

Konsolipelaajat_kuten tähänkin asti joutuvat tyytymään pienempiin framihin joka usein on nimenomaan 30 korvilla. Ei mitään yllättävää tai muutenkaan uutta auringon alla siinä suhteessa.
 
Sama ja tasavertainen kokemus on nimenomaan konsolinettipelien peruspilari, PC-pelaaminen on sitten ihan oma maailmansa. Niin kauan kun itse muistan on PC-raudalla voitu saavuttaa enemmän tai vähemmän etua kanssapelaajiin nähden niissä piireissä, se on vain aina ollut niin ja ns. standardi.

Katsos, tossa se meidän näkemys asiasta juuri eroaa. Sä käytät tollasesta rampauttamisesta niinkin huvittavaa määritelmää kuin peruspilari. Mä en vois olla enempää eri mieltä :D Tollaset peruspilarit pitäisi mun mielestä murskata alimpaan suohon ja haudata tonni betonia päälle. Mä oon vähän erilaisen näkökannan edustaja, kun naiivisti haaveilen siitä, et kaikki vois vielä joskus pelata isolla yhteisellä hiekkalaatikolla. Ihailen sellasia pelejä kuten Street Fighter V ja Rocket League, jotka on uskaltaneet ottaa askeleen crossplayn puolesta ja kavereiden kanssa noita vähäisiä crossplay-kokemuksia vääntäessä väkisinkin ihmettelee, että miksei tämä jaettu ilo voisi vaan olla jokaisessa pelissä standardi.

No, aina sitä saa haaveilla ja ehkä jonain päivänä mun unelmissa mä voin leikkiä kaikkien mun Xbox, Nintendo, PC ja Playstation -kavereiden kanssa samalla laatikolla, ilman eri alustojen tuomia estoja. Siltikin jokainen "yhyy kun tolla toisella nyt sattuu olemaan 3 freimiä parempi pelikokemus ni mä en haluu pelata sen kaa" -nillitys on aina askel väärään suuntaan. Voisin ilomielin pelata _ihan_mitä_tahansa_ multiplattaria peruskonsolilla pc-tyyppien kanssa, ilman suurempia tuskia siitä, että jollain toisella nyt ehkä saattaa olla vähän paremmin kulkeva peli.

Noh, näin se menee. Meitä on moneen junaan. Toiset haluaa tasavertaista laatikoitumista ja toiset haluaa avointa, yhteistä kokemusta jossa voi olla vähän eri alustat ja lähtökohdat, mutta yhteinen leikkikenttä :)
 
Kyse ei välttämättä ole pariteetista. Tekijöiden tavoite on ollut päästä 60 fps, ja kun muistamme ettei Microsoft vaadi tasa-arvoa mallien välillä, voi syy olla yksinkertaisesti siinä ettei puhti riitä?

Tähän kun vielä lisätään mahdollisesti yhteiset pelit PC-pelaajien kanssa, on selvää ettei voida puhua mistään "tasa-arvoisista lähtökohdista".
 
Kyse ei välttämättä ole pariteetista. Tekijöiden tavoite on ollut päästä 60 fps, ja kun muistamme ettei Microsoft vaadi tasa-arvoa mallien välillä, voi syy olla yksinkertaisesti siinä ettei puhti riitä?

Tähän kun vielä lisätään mahdollisesti yhteiset pelit PC-pelaajien kanssa, on selvää ettei voida puhua mistään "tasa-arvoisista lähtökohdista".

Höpsispöpsis, jos nyt jaksaisit vähän perehtyä asiaan ja edes tutustua tässäkin ketjussa mainittoon sisältöön tietäisit että PUBGin mastermind Brendan Greene nimenomaan on pointannut että sama kokemus on tavoite, ja ainakin itse tulkitsen tuon niin että framet on samat kaikille kuten tankkipelissä. Helppo ymmärtää tavoite konsolipeluun tapauksessa. Kaikilla toki on vapaus olla mitä mieltä huvittaa ja oma tahtotila, mutta tätä kaiffaria kannattaa kuunnella eikä ole mikään dunb ass. Tietsikalla peliä jauhaa tälläkin hetkellä yli 2 Miljoonaa pelaajaa ja se ei ole sattumaa. Asioita on tehty oikein ja on turvallista olettaa että tehdään jatkossakin. Konsolillakin menestys saattaa jatkua ehkä jopa ennennäkemättömällä pöhinällä. En ainakaan itse näe sille mitään estettä. Enkä varsinkaan näe että olisi framet (kuten ei ole Fortnitessäkään ole) Onko konsoli-PUBGista haastamaan konsoli-räiskintä puolen "isoja poikia" CODia ja Bäfää pitkässä juoksussa jää nähtäväksi. Itse varovasti uskallan arvata että voi jopa olla, viimeistään siinä vaiheessa kun julkaistaan Pleselle. (Tod. näk. runsaan vuoden päästä)

"There will obviously be a higher graphical fidelity," Greene said. "But the experience should be the same. We want to maintain a similar experience across all platforms. There shouldn't be an advantage to buying one console over another."

https://www.gamespot.com/articles/pubg-creator-comments-on-xbox-one-x-version-wants-/1100-6455028/

PS. En silti poissulje sitä etteikö myöhemmin tulisi omaa pelilistaa Xbox One X pelaajille jossa mennään sitten 60 FPS. Tämä tuskin olisi sitten 4K, mutta mikäs siinä jos pelaaja haluaa asettaa framet silmäkarkin edelle ja playerbase tällaisen moodin sallisi niin antaa palaa vaan!
 
Mun mielestä tähän 30 vs 60 väittelyyn on ihan turha sotkea tietokoneita. Tietokoneella voit pudottaa asetuksia tai ostaa uuden komponentin, konsolilla se ei onnistu. 30 vs 60 fps on todella suuri ero, 60 tuntuu jo eri peliltä kuin 30.
 
"FAQ video" boksiversiosta josta selviää perusjutut ja kontrollit jne.



On muuten positiivista on se että pelin hinnassa ei ole a) Niin sanottua "konsolilisää" eikä b) Merkittävää niin sanottua "suomilisää" eli hinta on sama kuin jenkeissä on dollareina_toisin kuin monissa muissa peleissa siis: Usein 60 USD peli maksaa suomistoressa hapokkaat 70 € ja se on vähän turhan paljon! Mutta tällä kertaa ei tarvitse suomistoren digiä boikotoida, kun ottaa huomioon että suomen kauppapaikalta ostettuna maksetaan suomeen kalliit suomen ALVit niin taitaa olla peräti halvempi tuo suomen hinta. Ja mielumminhan sitä suomeen maksaa verot kuin muualle.
 
Runsas viikko! Saa nähdä saako striimaajat/pressi vähän ennakkoon koodeja ja tulisi jo ensi viikon aikana matskua julki boksiversiosta?

Nättejä tappoja ja hyvää pelaamista videossa.

 
Kyllähän xBox versiota lähetään kokeileen tiistaina.

Anteeksi en ole nyt koko ketjua lukenu niin saatan kysyä uudestaan saman asian.

Eli xbox version on ilmeisesti alussa jokin earlyaccess tyyppinen? Kysymys kuuluukin tapahtuuko ns. 1.0 version julkistus yhtäaikaa tietokoneversion kans?
 
Kyllähän xBox versiota lähetään kokeileen tiistaina.

Anteeksi en ole nyt koko ketjua lukenu niin saatan kysyä uudestaan saman asian.

Eli xbox version on ilmeisesti alussa jokin earlyaccess tyyppinen? Kysymys kuuluukin tapahtuuko ns. 1.0 version julkistus yhtäaikaa tietokoneversion kans?

Ei, viestin #51 videossa infoa tuohon liittyen. Eli eri haarassa Xbox One version kehitys. Joustavampi PC-versio edellä mennään kehityksessä eli on ns. "main line" Siellä on hyviä työkaluja uusien ominaisuuksien testaamiseen kuten "Test serverit" ja muut pelit sekä vehkeet. Päivitysten jakaminen kevyempi prosessi kuin konsolilla.

Boksiversio sitten seuraa vähän perästä, mitään virallista tietoa siitä ei ole kuinka paljon jälessä mutta näin perstuntumalla veikkaisin että tyyliin 4-8 vko perässä tullaan. Iloinen yllätys jos sitten osottautuukin että on pienempi ero. Oletan myös että releasoidaan Xboxille harvemmin, mutta isompi kokonaisuus kerralla. Lopulta Xbox versio saavuttaa PC-version kaiken sisällön osalta, mutta tämä tuskin tapahtuu any time soon. Uskon että pelin kehitys jatkuu kiivaana vielä vuositolkulla, mappien määräkään tuskin tulee jäämään tuohon kahteen. Mahtava ja maailman suosituin peli tässä nyt jo huh huh, eikä sitä vielä ole edes julkaistu...aika poikkeuksellinen tilanne tässä.
 
Mites tuo ennakkotilaus, asentuuko jossain vaiheessa etukäteen konsolille? Mulla vaan antaa edelleen tilata uusiksi, vaikka olen jo kertaalleen tehnyt ennakkotilauksen, eikä boksillakaan missään ole merkkiäkään tämän ostosta? :confused:

It's a trap! Kuten tässäkin ketjussa mainitussa videossa mainitaan digille ei ole ennakkotilauksta, kuten ei ole ollut koskaan ennenkään Preview julkaisuden kohdalla. Tuosta linkistä voi tilata "fyysisen" version ja hipsuissa koska se ei edes sisällä fyysistä levyä, ajatus että voi esimerkiksi pukinkonttiin ostaa. Eli se on kotelo jonka sisässä latauskoodi lipuke. Aika paha ansa silleen, luulin itsekin ensin digin ennakoksi mutta hälytyskellot alkoivat soimaan siinä vaiheessa kun kysyi toimitusosoitetta. Eli postilla tulee jo tuota kautta tilaa. Suomen postin tuntien ehkä riski jo haluaa pelaamaan mielummin aikaisin kun myöhemmin, mutta tosiaan vaikka kaverille lahjaksi pukinkonttiin erittäin hyvä idea!

Tiistaina sitten ostaa ja lataa. Muistaakseni jollain videolla sanoi, että on tietsikalla nykykuosissaan vissiin vain jotain 7 Gigaa pelin koko, eli mitään pakottavaa tarvetta pre-downloadille ei silleen ole.
 
Ylös Bottom