Vastaus: PlayStation 4 [Hype]
Eihän tuolla ollut mitään tekemistä konsolisodan kanssa, vaan ihan mielenkiintoinen pointti PS4:n ominaisuuksista ja niistä asioista jotka varmasti vaikuttavat siihen kuinka paljon laite myy. Blueray oli ihan olennainen tekijä kun aikanaan olen miettinyt PS3:n hankintaa, PS4:llä ei taida olla pelaamisen lisäksi paljon muuta uutta tarjottavaa ja se vaikuttaa varmasti siihen mitkä laitteet myyvät ja mitkä eivät. Kuten aiemmin monestikin on todettu, current gen taitaa olla tämän joulun selvä voittaja.
Hyvin sanottu siellä perällä. Itsellänikin on PS2 oston aikoihin yksi erittäin tärkeä pointti oli DVD-leffojen pyörittäminen. Se pysyi minun DVD-soittimena koko sen ajan, sillä en nähnyt tarvetta ostaa erillistä soitinta. Toinen syy oli Metal Gear Solid 2, joka oli siihen aikaan jotain aivan käsittämättömän upeaa katseltavaa.
PS3 aikoihin mentiin samalla kaavalla. En koskaan uskonut HD-DVD läpimurtoon vaan luotin Blu-ray soittimeen, jonka saan PS3 lisukkeena. Kiistatta voidaan sanoa, että PS3 oli merkittävä tekijä sen suhteen, että Blu-ray näistä kahdesta formaatista lähti voittajana. Toinen syy oli Metal Gear Solid 4.
PS4 suhteen mediajakelu on kehittynyt niin valtavasti, että kun itse mietin mediapalvelimen hyötyjä, niin se ei ole asia, millä saadaan myytyä konsolia ultimaattisena viihdekeskuksena. Viihdekeskussysteemit on levinnyt laajasti jo telkkareihin, joissa tarjotaan integroituna eri streamauspalveluja. Niillä voi ottaa yhteyden mediapalvelimeen, ja voi hoitaa skype-keskustelut. On mielestäni ihan fiksua, ettei Sony tee samaa, mitä on jo tarjolla olohuoneessa vaan keskittyy pelikokemuksen ja yhteisön kehittämiseen, jotta kaikki toimii saumattomasti. Itseasiassa minä jo ajattelin, että PS4 olisi ollut jo ilman fyysistä asemaa, sillä omalla kohdallani kaikki videot ja musiikit tulee hommattua digitaalisena. Vielä ei nähtävämmin siihen oltu valmiita ainakaan kaikkialla maailmassa.
Minun ainoa syy jatkaa Sonyn miehenä on Metal Gear Solid 5. Sitten kun se tulee niin tulee myös PS4. Ennen sitä PS3 riittää niin paljon loistavia pelejä, ettei yksinkertaisesti tarvitse lähteä tähän mukaan.