Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Ei kyllä se on ehdottomasti siistimpää, että konsoli muistuttaa ulkonäöltään ja kooltaankin Star Trekin Enterprisea…
Veikkaan, että kaarevat pinnat yms. on ollut aina tietoinen valinta tietyllä konsolivalmistajalla, jolloin voidaan pienentää todennäköisyyksiä, että konsolin päälle kasataan jotain, mikä voisi aiheuttaa laitteen käytössä ongelmia.

Nimim. kodinkonekorjaajan poika, joka kuullut kaikki jutut mitä kuvaputkitelevision sisään valunut, kun niitä on käytetty mm. kukkapöytinä
 
Veikkaan, että kaarevat pinnat yms. on ollut aina tietoinen valinta tietyllä konsolivalmistajalla, jolloin voidaan pienentää todennäköisyyksiä, että konsolin päälle kasataan jotain, mikä voisi aiheuttaa laitteen käytössä ongelmia.
Ei ollut ainakaan itselleni ongelmaa sen vanhan ja kaarevan fattiversion kanssa. Päällä oli toinen nimeltä mainitsematon konsoli, eikä ongelmia kyllä koskaan ollut pienestä kiikkeryydestä huolimatta. :D No eiväthän ne yhtä aikaa virta päällä koskaan noin olleet…
 
Redfall ei ole ollut yhtään mitään konkreettisesti ja yrityskauppojen jälkeen lopetettu PS-kehitys on ollut siis päivänselvää siitä päivästä lähtien, kun Xbox-konsoli yksinoikeudesta on kuultu.

Microsoft ei tätä peliä ole luvannut PS-alustalle missään vaiheessa.
Microsoft lopetti PS5 version kehityksen. Pelin joka oli tulossa myös Sonyn konsolille. Microsoftia tässä sormi syyttää.
Sinulle "kädenlämpöinen" 10 vuoden sopimus olisi ollut pisin sopimus koskaan, mihin kilpailuviranomaiset olisivat koskaan velvoittaneet yrityksen pelibisneksessä. Nyt tosin näitä ei edes enää vaadita.
Microsoft haluaa kaikin keinoin saada kaupan tehtyä ja tuollainen kädenlämpöinen 10v diili ei muita kauaa lämmitä koska 10v on hyvin lyhyt aika. Jo pelkästään kunnollisen pelin kehittäminen vie puolet tuosta ajasta.
Niin siis sinusta vahvemmin investoiminen valittuun strategiaan on signaali siitä, ettei tähän strategiaan luoteta?
Kuten jo aiemmin sanoin homma ei ole vetänyt niin hyvin kuin kuvittelivat joten nyt ostetaan pelit pois kilpailijoilta ja pakotetaan monia pelaajia joko ostamaan tai tuohon vuokrapalveluun. Ja nyt kun on kuulunut, että euron kokeilut ovat ohi ja kuukausimaksuissa on painetta nousulle niin kättä vain syvemmälle taskuun Microsoftin ehdoilla.
Ja eikö Sonyn valtti ollutkaan nyt ne omat mestariteokset?
Ja mihin tämä liittyikään? Vertaatko Sonyn itse tuottamia mestariteoksia ja multiplattareina myytyjä laatupelejä nyt johonkin? Sonyn konsoleilla tällä hetkellä on pelattavissa molemmat. Mutta Microsoft haluaa tämän estää jälkimmäisen osalta.
Jos siis ei ole tässä tullut jo selväksi niin tosiaan, maailmalla toimii ulkopuoliset kilpailuviranomaiset, jotka arvioivat yrityskauppojen vaikutuksia markkinoihin. Jo nykyisestä markkinatilanteesta Activision-Blizzard kaupat ovat vaatineet pitkän prosessin, eikä nämä kaupat vieläkään ole läpi menneet. Ja suuremman markkinaosuuden Microsoftille ei luonnollisesti ole helpompaa tehdä isoja kauppoja kuin nyt, vaikka tätä harhaluuloa jostain syystä kylvetään jatkuvasti.
Melkoisia ulkopuolisia viranomaisia kun 2 jättikauppaa menossa läpi eikä nähdä ongelmia. Briteissä miettivät vielä pilvipuolen ongelmia mutta eihän MS monopoliasemaa ole saamassa kun nytkin on vain lähemmäs puolet markkinoista :D
Samoin ja täysin yli laiterajojen. Kannattaa kokeilla sinunkin, niin ei kiristä yrityskaupat niin paljoa :)
Minähän toteutan kokoajan mutta en palvo yritystä kuten Kfinin foorumilla äänekäs enemmistö tekee.
 
Kuten jo aiemmin sanoin homma ei ole vetänyt niin hyvin kuin kuvittelivat joten nyt ostetaan pelit pois kilpailijoilta

Edelleenkin, Microsoft ei investoisi näin vahvasti johonkin mihin he eivät usko, joten tämä "ei vetänyt niin hyvin kuin kuvittelivat" on aivan ympäripyöreätä kohinaa. Teot puhuvat puolestaan ja MS:n johto aivan päivänselvästi uskoo valittuun strategiaan ja ovat siksi tämän kaupan siunanneet.

ja pakotetaan monia pelaajia joko ostamaan tai tuohon vuokrapalveluun.

Kyllä, yrityksen idea on myydä tuotteitaan parhaaksi katsomallaan tavalla. Ja jos nämä MS:n kanavat eivät sinulle kuluttajana sovi, niin sitten et vain osta. Kukaan ei sinua pakota ostamaan yhtään mitään.

Ja nyt kun on kuulunut, että euron kokeilut ovat ohi ja kuukausimaksuissa on painetta nousulle niin kättä vain syvemmälle taskuun Microsoftin ehdoilla.

Tässäkin markkinat määräävät, eli jos Game Passin hinta ja laatu eivät kuluttajien mielestä kohtaa, niin kuluttajat voivat jättää tilauspalvelun tilaamatta ja siirtyä maksamaan perinteisesti jokaisesta pelistä erikseen. Ei tämä sen ihmeellisempi kuvio ole.

Minä olen jo useasti sanonut, että omaan silmääni Game Pass on lähinnä alihintainen ja nyt kun tarjonta jatkuvasti vain paranee, niin en ihmettele yhtään, jos hinta nousee. Päinvastoin. Itse ainakin oletan, että se hinta nousee.

Melkoisia ulkopuolisia viranomaisia kun 2 jättikauppaa menossa läpi eikä nähdä ongelmia.

Se ei tarkoita, että kilpailuviranomainen ei olisi oikeassa, vaikka sinä et olisi samaa mieltä. Ja yrityskaupat eivät meillä vapaissa länsimaissa ole lähtökohtaisesti laittomia, joten ei kilpailuviranomainen siksi näitä torppaa, että ne ovat isoja kauppoja.

Itseasiassa ZeniMax-kaupan osalta yksikään kilpailuviranomainen ei tehnyt mitään sitovia vaatimuksia Microsoftille, eikä sitä kauppaa vastaan myöskään Sony lobannut, joten tuon kohdalla ei oikeastaan kukaan ole kokenut uhkaa kilpailulle yleisesti ja siksi se menikin läpi melko kivuttomasti.
 
Nyt se sitten tapahtui. Microsoft osti Playstationin:


Meinasin itekki laittaa, mutta tietää millainen älämölö TÄSTÄKIN nousee. Harmi että Microsoft vasta 1.4. tän kaupan julkisti ;)
 
Seuraava tehomalli voisi olla Series XL, joka olisi oikean jääkaapin kokoinen (johon saisi myös juomat luonnollisesti).

Kyllä, samalla kun on jääkaappi nii jäähdytys hoituu sillä tavalla erinomaisesti. Lisävarusteena myös pakkanen johon voi lykätä kossun ja pakastepitsoja. Tehoa riittää eikä varmasti ylikuumene!
 

Harvoin tulee oltua Jez Cordenin kanssa samoilla linjoilla, mutta tässä oli hyvä puheenvuoro siitä kuinka pitkään tätä Xboxin säheltämistä pelipuolella joudutaan katsomaan ennen kuin homma saadaan rullaamaan niin kuin kilpailijoilla? Alkaa tekosyyt pian loppumaan.
 

Harvoin tulee oltua Jez Cordenin kanssa samoilla linjoilla, mutta tässä oli hyvä puheenvuoro siitä kuinka pitkään tätä Xboxin säheltämistä pelipuolella joudutaan katsomaan ennen kuin homma saadaan rullaamaan niin kuin kilpailijoilla? Alkaa tekosyyt pian loppumaan.
Sanoi henkilö, joka ei edes boxilla pelaa. Mahtaa olla kova huoli? :D
 
Kyllähän Onen julkaisu katastrofin ja Spencerin tulon jälkeen Xbox on mennyt koko ajan eteenpäin, hitaasti, mutta varmasti.
Samaa mieltä. Onneksi kuitenkin Sonylla on koko ajan sujunut pelien julkaiseminen niin kuin pitääkin!


Eiku… o_O TLoU 2 lykkääntyi vielä tuonkin jälkeen ainakin kertaalleen, että silleen… No, yleisesti ainakin pelibisneksessä julkaisut menevät lähes aina ongelmitta…



Eiku… :D
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän Onen julkaisu katastrofin ja Spencerin tulon jälkeen Xbox on mennyt koko ajan eteenpäin, hitaasti, mutta varmasti.

Näin sen myös itse koen ja Covid-vuosien jälkeen kehityskalenterissa alkaa hyvin todennäköisesti näkymään tasaisuutta, joten se "pelit, pelit, pelit" strategia alkaa myös tuottamaan odotettua satoa seuraavien kuukausien aikana, kun jo tiedossa olevat pelit kuten Redfall, Starfield, Forza Motorsport ja huhujen mukaan Hellblade 2 saadaan pelattavaksi.

Myös yllätyksiä tullaan varmasti näkemään myös lähitulevaisuudessa ja alkuvuoden shadowdropattu Hi-Fi Rush oli hieno esimerkki siitä, että Microsoftilla on myös projekteja, joista me emme vielä tiedä. Siksi onkin todella mielenkiintoista kuulla seuraavassa Xbox Showcasessa kesäkuussa, että mitäs sitten seuraavaksi on tarjolla, kun kehitysputkessa on tunnetusti vaikka ja mitä jo tiedossa olevaa, mutta samaan aikaan myös sen lisäksi yllätyksiä tullee olemaan luvassa. Ja tämä siis edes huomioimatta Activision-Blizzardin mahdollista vaikutusta.

Se on kuitenkin selvää, että odotukset Microsoftia kohtaan ovat todella korkealla ja varmasti aivan oikeutetusti näin. Investoiminen on ollut isoa vihkoon menneen Xbox One aikakauden jälkeen ja kehityskalenteri on todella täynnä, mutta myös niitä konkreettisia tuotteita halutaan nähdä tasaisena virtana. Tätähän Spencer myös on painottanut ja tämä aivan varmasti on se miehen ykkösprioriteettikin. Kun pelejä tulee ja ne onnistuvat kiinnostamaan pelaajia, niin alusta menestyy.

Isoin kivi käännettäväksi on luonnollisesti lojaalit "Only Sony Fans" -segmentin pelaajat, jotka kyllä keksivät syitä välttää Nintendon ja Microsoftin tuotteita, eikä tätä porukkaa käännä oikeastaan mikään. Tämä porukka on kuitenkin lopulta pientä vähemmistöä ja suurelle yleisölle viihde-elektroniikka on viihtymistä varten, eikä sitä merkkiuskollisuutta ole niin vaikeata saada - tai menettää.

Xboxin osalta se toki vaatii kovaa työtä ja markkinointia, että brändi saavuttaa sitä suurempaa yleisöä muuallakin kuin Yhdysvalloissa. Ja omaan silmääni nimenomaan markkinointi on se mihin itse keskittyisin, jos olisin Microsoft Gamingin johdossa. Nyt kun nämä Starfieldit ja Forzat tulevat, niin myös markkinoinnin pitää olla isossa roolissa, jos ei halua pelkästään "saarnata kuorolle". Hardcore-segmentti kyllä tietää mitä on tulossa, mutta normikuluttaja vaikkapa Suomessa ei. Varsinkin tulevaan joulumarkkinaan pitää sisällön ja tulevaisuuden lisäksi olla kunnossa myös tämä osa-alue.

**

Sivuhuomiona on kyllä erikoista miten rajusti Halo Infinite ja Halosta tehty tv-sarja saa kritiikkiä. Ei uskoisi, että pelillä on 87 pisteen keskiarvo OpenCriticillä ja että tv-sarja oli Paramountin katsotuin sarja vuonna 2022.
 
Näin sen myös itse koen ja Covid-vuosien jälkeen kehityskalenterissa alkaa hyvin todennäköisesti näkymään tasaisuutta, joten se "pelit, pelit, pelit" strategia alkaa myös tuottamaan odotettua satoa seuraavien kuukausien aikana, kun jo tiedossa olevat pelit kuten Redfall, Starfield, Forza Motorsport ja huhujen mukaan Hellblade 2 saadaan pelattavaksi.

Myös yllätyksiä tullaan varmasti näkemään myös lähitulevaisuudessa ja alkuvuoden shadowdropattu Hi-Fi Rush oli hieno esimerkki siitä, että Microsoftilla on myös projekteja, joista me emme vielä tiedä. Siksi onkin todella mielenkiintoista kuulla seuraavassa Xbox Showcasessa kesäkuussa, että mitäs sitten seuraavaksi on tarjolla, kun kehitysputkessa on tunnetusti vaikka ja mitä jo tiedossa olevaa, mutta samaan aikaan myös sen lisäksi yllätyksiä tullee olemaan luvassa. Ja tämä siis edes huomioimatta Activision-Blizzardin mahdollista vaikutusta.

Se on kuitenkin selvää, että odotukset Microsoftia kohtaan ovat todella korkealla ja varmasti aivan oikeutetusti näin. Investoiminen on ollut isoa vihkoon menneen Xbox One aikakauden jälkeen ja kehityskalenteri on todella täynnä, mutta myös niitä konkreettisia tuotteita halutaan nähdä tasaisena virtana. Tätähän Spencer myös on painottanut ja tämä aivan varmasti on se miehen ykkösprioriteettikin. Kun pelejä tulee ja ne onnistuvat kiinnostamaan pelaajia, niin alusta menestyy.

Isoin kivi käännettäväksi on luonnollisesti lojaalit "Only Sony Fans" -segmentin pelaajat, jotka kyllä keksivät syitä välttää Nintendon ja Microsoftin tuotteita, eikä tätä porukkaa käännä oikeastaan mikään. Tämä porukka on kuitenkin lopulta pientä vähemmistöä ja suurelle yleisölle viihde-elektroniikka on viihtymistä varten, eikä sitä merkkiuskollisuutta ole niin vaikeata saada - tai menettää.

Xboxin osalta se toki vaatii kovaa työtä ja markkinointia, että brändi saavuttaa sitä suurempaa yleisöä muuallakin kuin Yhdysvalloissa. Ja omaan silmääni nimenomaan markkinointi on se mihin itse keskittyisin, jos olisin Microsoft Gamingin johdossa. Nyt kun nämä Starfieldit ja Forzat tulevat, niin myös markkinoinnin pitää olla isossa roolissa, jos ei halua pelkästään "saarnata kuorolle". Hardcore-segmentti kyllä tietää mitä on tulossa, mutta normikuluttaja vaikkapa Suomessa ei. Varsinkin tulevaan joulumarkkinaan pitää sisällön ja tulevaisuuden lisäksi olla kunnossa myös tämä osa-alue.

**

Sivuhuomiona on kyllä erikoista miten rajusti Halo Infinite ja Halosta tehty tv-sarja saa kritiikkiä. Ei uskoisi, että pelillä on 87 pisteen keskiarvo OpenCriticillä ja että tv-sarja oli Paramountin katsotuin sarja vuonna 2022.
Markkinointi onkin omasta mielestä se heikoin alue tällä hetkellä, jos vaikka otetaan Redfall esimerkkinä, niin antavat IGN hoitaa pelin esittelyn ja sitten ne julkaisevat videon missä pelaaja vain juoksee ihan päättömästi edestakas ja saa pelin näyttämään ihan paskalta, kun ei joko osaa pelata tai sitten videon tehnyttä ei vain kiinnosta koko peli.

Sitten tietenkin tuo, että voisivat mainostaa konsoleitaan, pelejään ja game passia muuallakin, kuin vain jenkeissä.
 
Ylös Bottom