Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Jos performanssi jää johonkin 720pheittelevä30fps
Series S konsolin omistajana tiedän että ylivoimaisesti suurin osa peleistä pyörii 1080p 60fps, jotkin jopa 1440 60fps. Tämä riittää kyllä suurimmalle osalle pelaajia. PC-pelaajistakin suuri osa pelaa Nvidia 1650 GTX ja 1660 GTX korteilla ja 1080p näytöllä, noilla grafiikkakorteilla fps on 40-70 fps suuressa osassa pelejä. Nuo budjetti PC:t eivät ansaitse (700-1000 € hinta) "loan heittoa" mutta 300 € maksava Series S ansaitsee? Entäs Switch, senkään todellinen 720p-1080p 30 fps ei ole ongelma näille kavereille.
Kovasti miekin joutuisin miettimään pleikan ostoa
No, itsekkin lähinnä noiden Last of Us pelien vuoksi. Toisaalta jos hankkisi Core i5 GTX 1660S PC:n 900 €, niin ei tarvitsisi ostaa tuota Sonyn "ihme" laitetta
Se ettei Sonyn rahat ole ainakaan vielä riittäneet Bethesdan saati Activision Blizzardin kaltaisiin ostoihin ei tarkoita etteikö se sellaisia tekisi jos se olisi mahdollista.
Tämä asia on juuri näin, ostelisi varmasti isoja studioita/julkaisijoita jos pystyisi. Ei Sony mikään pyhimys firma ole.
 
Viimeksi muokattu:
Hauska lukea tätä ketjua. Itse en pleikkari pelaajana hirveästi lämpene kaupalle mutta ei se mua toisaalta haittaakaan. Cod MW2 on edelleen hankkimatta mutta syy siihen on se että en pelaa online matseja joten kampanjaa varten on hyvä odotella kunnon alennuksia. Oon yhden konsolin mies. Suurin syy siihen on se että pelattavaa on jo nyt "liikaa". Mitähän se ois sitten kun pitäisi vielä ostaa toiselle tai jopa kolmannelle konsolille pelit. Tykkään pelata pelit loppuun ne aloitettua. Aika ei vaan meinaa riittää. En mä tuosta kaupasta sinänsä tykkää että tietyt sarjat viedään pleikka pelaajilta ehkä pois enkä tosissaan ala sen takia uutta konsolia hankkimaan. Mua tuo ei häiritse niin paljoa koska noi pelit ei oo mulle tärkeitä. Vaikea sanoa mikä olisi sellainen pelisarja että ostaisin sen takia uuden konsolin. Tuskin mikään. Jos Sony nyt ostaisi Capcomin ja Resident evil olisi sen jälkeen ainoastaan pleikkarilla niin en mä näe miten se palvelisi ketään. Toivottavasti tän tason ostot oli tässä :)
 
Hauska lukea tätä ketjua.
Hmmmm.....Omasta mielestä tätä konsolisotimista ei kyllä ole kovin hauskaa lukea. :( Isot ihmiset jaksaa vängätä elämää pienemmistä asioista. Itse seison tässä sodassa vakaasti ei kenenkään maalla. Eiköhän jokainen keskitytä nyt pelailemaan niillä omilla/omalla "hyvillä/hyvällä" konsolilla/konsoleilla ja keskitytä niiden hyviin peleihin.:) Positiivista kevättä kaikille.:)
 
Hauska lukea tätä ketjua. Itse en pleikkari pelaajana hirveästi lämpene kaupalle mutta ei se mua toisaalta haittaakaan. Cod MW2 on edelleen hankkimatta mutta syy siihen on se että en pelaa online matseja joten kampanjaa varten on hyvä odotella kunnon alennuksia. Oon yhden konsolin mies. Suurin syy siihen on se että pelattavaa on jo nyt "liikaa". Mitähän se ois sitten kun pitäisi vielä ostaa toiselle tai jopa kolmannelle konsolille pelit. Tykkään pelata pelit loppuun ne aloitettua. Aika ei vaan meinaa riittää. En mä tuosta kaupasta sinänsä tykkää että tietyt sarjat viedään pleikka pelaajilta ehkä pois enkä tosissaan ala sen takia uutta konsolia hankkimaan. Mua tuo ei häiritse niin paljoa koska noi pelit ei oo mulle tärkeitä. Vaikea sanoa mikä olisi sellainen pelisarja että ostaisin sen takia uuden konsolin. Tuskin mikään. Jos Sony nyt ostaisi Capcomin ja Resident evil olisi sen jälkeen ainoastaan pleikkarilla niin en mä näe miten se palvelisi ketään. Toivottavasti tän tason ostot oli tässä :)
Se on aivan karmeeta kun on kolme alustaa.. :D Kaks konsolia ja PC, niin alko aika vaan loppumaan että kerkeis pelailla kaikilla ja lompakkokaan ei kiittänyt kun noita alustoja oli niin monta. Sen takia konsolit sai lähteä, kun niiden kohdalla ei ollut mitään niin huikeita pelejä mitä olisin pakosti halunnut päästä pelaamaan ja muutama nimike mitkä silloin kiinosti enempi oli PC:n puolella vaan.
 
Tuo Xbox Series S turha lyttääminen kyllä eniten kummastuttaa, mutta @Detain hyvin tossa tiivistikin että mihin konsoli pystyy ja itsekkin voin hyvin kokemuksen pohjalta kertoa ette EDELLEEN se on loistava pelikonsoli. Mutta karun faktahan se tulee nyt: mepä voidaan silti pelata sillä Starfieldiä ihan sama miten se pyörisi. Pelkän PS5 omistajat taas eivät.
 
Suurimmat häviäjät konsolisodassa ovat yhden konsolin henkilöt. Tämän näkee hyvin tässä Activision-kaupassa. Itseäni se ei ole pätkääkään hetkauttanut, sillä laitteet niiden pelien pelaamiseen löytyy joka tapauksessa. 90-luvun alussa, kun aloittelin omaa peliharrastusta, tuli jo huomattua, että pitää olla useampia konsoleita, jos halusi kaikki Mariot ja Sonicit pelata. Periaatteita en ymmärrä, jos ne rajoittavat liikaa omaa tekemistä. Itselläni on ollut tapana mennä harrastuksissa mahdollisimman pitkälle, ja paljosta olisin jäänyt paitsi, jos vaan yhtä merkkiä olisin tuijottanut.
 
Series S+Game Pass kuitenkin aivan uusi lähestymistapa next-gen pelaamiseen ja 300e tai vähemmän kun ostettu käytettynä on todella houkutteleva vaihtoehto kasuaalipelaajalle kuka haluaa vaan hypätä meininkeihin. Ollaanhan sitä aikaisemminkin pelattu vaikka minkälaista kuraa muna pystyssä 30fps:äl....
 
Series S+Game Pass kuitenkin aivan uusi lähestymistapa next-gen pelaamiseen ja 300e tai vähemmän kun ostettu käytettynä on todella houkutteleva vaihtoehto kasuaalipelaajalle kuka haluaa vaan hypätä meininkeihin. Ollaanhan sitä aikaisemminkin pelattu vaikka minkälaista kuraa muna pystyssä 30fps:äl....
Ei ole kyllä mitään mahdollisuutta itsellä palata enää 30fps peleihin kun tottunut 60/120fps pelejä pelaamaan pleikalla viimeiset reilut pari vuotta. GTA 6 tulee olemaan itselleni ainut peli mille olen valmis antamaan anteeksi 30fps. Joillekin Redfallin kaltaisille "sarjakuvagrafiikan" omaaville 30fps peleille (launchissa) ei voi kuin nauraa ja ihmetellä mikä siellä on kehitysvaiheessa mennyt vikaan.
 
Ei ole kyllä mitään mahdollisuutta itsellä palata enää 30fps peleihin kun tottunut 60/120fps pelejä pelaamaan pleikalla viimeiset reilut pari vuotta. GTA 6 tulee olemaan itselleni ainut peli mille olen valmis antamaan anteeksi 30fps. Joillekin Redfallin kaltaisille "sarjakuvagrafiikan" omaaville 30fps peleille (launchissa) ei voi kuin nauraa ja ihmetellä mikä siellä on kehitysvaiheessa mennyt vikaan.
No, Redfallkin on kuitenkin tulossa myöhemmin 60 FPS, joten ei tuo suuri ongelma ole. Sinulle vielä vähemmän, kun et olisi kyseistä peliä muutenkaan ajatellut pelata käsittääkseni.

Eipä tuo sinänsä aivan ainutlaatuista ole, että peli on ainakin julkaisussa 30 FPS tehokonsoleillekin. Henkilökohtaisesti en ole edes kokenut asiaa vaikkapa Gotham Knightsissa mitenkään ongelmallisena. Mutta, toki jos se on jollekin ongelma, niin sitten ei vaan pelaa sellaista peliä. Onneksi sinulle ei ole ongelmaa, kun et pelaisi Redfallia edes silloin, kun se saa sen 60 FPS-päivityksen jossain vaiheessa.
 
Ei ole kyllä mitään mahdollisuutta itsellä palata enää 30fps peleihin kun tottunut 60/120fps pelejä pelaamaan pleikalla viimeiset reilut pari vuotta. GTA 6 tulee olemaan itselleni ainut peli mille olen valmis antamaan anteeksi 30fps. Joillekin Redfallin kaltaisille "sarjakuvagrafiikan" omaaville 30fps peleille (launchissa) ei voi kuin nauraa ja ihmetellä mikä siellä on kehitysvaiheessa mennyt vikaan.
Lupasivat tuoda performance moden päivityksen yhteydessä niin mikä siinä nyt niin kauheasti on mennyt vikaan kehitysvaiheessa kun niin paljon naurattaa?
 
No, Redfallkin on kuitenkin tulossa myöhemmin 60 FPS, joten ei tuo suuri ongelma ole. Sinulle vielä vähemmän, kun et olisi kyseistä peliä muutenkaan ajatellut pelata käsittääkseni.
Kyllä se nyt vain aika suuri ongelma jos performanssi mode tulee peliin vasta joskus muutaman kuukauden päästä julkaisusta. Ihan turhaan tätä koitat vähätellä. Fakta on, että jos Microsoft handlaisi hommansa kunnolla niin tätä peliä lykättäisiin siihen asti kunnes peli on valmis eikä julkaista mitään tuhnua 30fps versiota first person multiplayerista herran vuonna 2023.

Vai onkohan tuohon syynä tuo, kun vielä viime vuoden kesällä luvattiin showssa nähtävien kaikkien pelien julkaistavan vuoden sisällä, niin pitää nyt sitten hinnalla millä hyvänsä puskea tuo ulos. Toisaalta onhan tuossa jo useampi peli sen jälkeen lykkääntynyt myöhemmäksi, joten tuskin tuokaan voi olla syynä. Mutta tuo "vuoden takuu" on kyllä hieno esimerkki taas tuosta Microsoftin markkinoinnista jossa puheet on isoja ja teot sitäkin pienempiä. :D

Lupasivat tuoda performance moden päivityksen yhteydessä niin mikä siinä nyt niin kauheasti on mennyt vikaan kehitysvaiheessa kun niin paljon naurattaa?
Microsoft ja lupaus. Ikoninen duo. Sanotaan vaikka nyt, että tuo jo itsessään aiheuttaa tuhinaa nenästäni, koska jostain syystä tuota mantraa on kuultu jo vuosikymmenen käytettävän ja sama homma jatkuu edelleen eri keisseissä. Luvataan sitä sun tätä kun joku homma ei ole taaskaan mennyt ihan putkeen ja pitää saada jengi rauhoittumaan. :D
 
Paljonhan se riippuu pelistä että onko se kuinka huono 30fps:llä. Autopelit niin enempi on parempi, pyssyttelypelit yleensä 60fps on se minimi, mutta siihenkin on poikkeus, jos peli on suht hidas temponen, niin se on ihan pelattava 30fps:kin. Redfall on omaan silmään ainakin näyttänyt aika hidas temposelta mitä noita videoita siitä on nähnyt.
 
Kyllä se nyt vain aika suuri ongelma jos performanssi mode tulee peliin vasta joskus muutaman kuukauden päästä julkaisusta. Ihan turhaan tätä koitat vähätellä. Fakta on, että jos Microsoft handlaisi hommansa kunnolla niin tätä peliä lykättäisiin siihen asti kunnes peli on valmis eikä julkaista mitään tuhnua 30fps versiota first person multiplayerista herran vuonna 2023.

Vai onkohan tuohon syynä tuo, kun vielä viime vuoden kesällä luvattiin showssa nähtävien kaikkien pelien julkaistavan vuoden sisällä, niin pitää nyt sitten hinnalla millä hyvänsä puskea tuo ulos. Toisaalta onhan tuossa jo useampi peli sen jälkeen lykkääntynyt myöhemmäksi, joten tuskin tuokaan voi olla syynä. Mutta tuo "vuoden takuu" on kyllä hieno esimerkki taas tuosta Microsoftin markkinoinnista jossa puheet on isoja ja teot sitäkin pienempiä. :D


Microsoft ja lupaus. Ikoninen duo. Sanotaan vaikka nyt, että tuo jo itsessään aiheuttaa tuhinaa nenästäni, koska jostain syystä tuota mantraa on kuultu jo vuosikymmenen käytettävän ja sama homma jatkuu edelleen eri keisseissä. Luvataan sitä sun tätä kun joku homma ei ole taaskaan mennyt ihan putkeen ja pitää saada jengi rauhoittumaan. :D
Tämähän on itse asiassa Game Passin omaaville nimenomaan serviceä, että saadaan pelata nyt jo tuolla 30 FPS:llekin peliä ilman mitään lykkäyksiä. Eikä tarvitse maksaa mitään mitä en jo ennestäänkin olisi maksanut. Minä esim. olen vain tyytyväinen, kun pääsen peliä testailemaan sillä 30 FPS:lläkin.

Se on kuule sinulle kerrottava sellainen uutispommi, että tuo peli julkaistaan sovittuna aikana meille Game Pass tilaajille, jotka peliä haluamme jo pelata nyt aivan piakkoin. Ratkaisua alemmalla FPS:llä julkaisemiseen ei sitten todellakaan ole tehty sinun tai muidenkaan pelkästään pleikkarilla ikuisesti pelaamaan vannoutuneiden kateellisten hyväksi, tai mitenkään teitä ajatellen. Teistä vähiten fakkiutuneita houkutellaan sitten myöhemmin sillä päivitetyllä versiolla ja monilla muilla tulevilla yksinoikeuspeleillä pelaamaan myös boxilla, joten ihan turhaan siellä murehdit asiaa, joka tuskin sinua koskee missään vaiheessa kuitenkaan.
 
Tämähän on itse asiassa Game Passin omaaville nimenomaan serviceä, että saadaan pelata nyt jo tuolla 30 FPS:llekin peliä ilman mitään lykkäyksiä. Eikä tarvitse maksaa mitään mitä en jo ennestäänkin olisi maksanut.
Haha, kiitokset nauruista. :D Ei ole kyllä hetkeen tullut yhtä älyvapaata kommenttia vastaan. Vai että se on palvelus meille pelaajille kun saadaan teknisesti keskeneräinen peli pelattavaksi jo tässä kohtaa sen sijaan, että peli julkaistaan sitten kun se suorituskykykin on siellä missä pitää? Ei helvetti.

Kyllä minulla jäisi kaikki Spidermanit ja Final Fantasyt pelaamatta launchissa jos ne julkaistaisiin 30fps ja sanottaisiin "60fps tulee sitten joskus, deal with it". Mutta ilmeisesti sinulla on astetta alemmat standardit pelaamiseen kuin useimmilla muilla.

Se on kuule sinulle kerrottava sellainen uutispommi, että tuo peli julkaistaan sovittuna aikana meille Game Pass tilaajille, jotka peliä haluamme jo pelata nyt aivan piakkoin. Ratkaisua alemmalla FPS:llä julkaisemiseen ei sitten todellakaan ole tehty sinun tai muidenkaan pelkästään pleikkarilla ikuisesti pelaamaan vannoutuneiden kateellisten hyväksi, tai mitenkään teitä ajatellen. Teistä vähiten fakkiutuneita houkutellaan sitten myöhemmin sillä päivitetyllä versiolla ja monilla muilla tulevilla yksinoikeuspeleillä pelaamaan myös boxilla, joten ihan turhaan siellä murehdit asiaa, joka tuskin sinua koskee missään vaiheessa kuitenkaan.
Onneksi kaikki eivät ihan yhtä sokeasti fanita kaikkea mitä Microsoft peräaukostaan päästää vaan jos silmänsä avaa, niin huomaa kyllä kuinka käytännössä kaikkialla on kyseenalaistettu tämä Microsoftin päätös ja ainoastaan kourallinen lafkan suurimmista fanipojista hengittävät copea siitä kuinka tämä on oikeasti hyvä juttu vain. :D








Tuota ResetEran ketjua kun nopeasti katsoo läpi niin saa kyllä hakemalla hakea ihmisiä jotka tähän suhtautuu samalla tapaa kuin sinä. Ehkä ongelma ei ole siis pelkästään meikäläisessä. ;)
 
Vaikka yleensä pidän näistä väännöistä vain taustakatsojan roolissa, niin en millään malta olla osallistumatta ja tuoda omaakin ajatusvirtaa mukaan.

Ketjussa edellä mainittiin ne itselleni kovin rakkaat entiset ajat, jolloin alustoja saattoi olla omassa kodissa useita. Tai kaikkien kohdalla ei välttämättä voi puhua "alustasta", mutta toisesta pelilaitteesta kuitenkin. Koetanpa muistaa kaikkien laitteiden vuodet. Tämä siis vertailun vuoksi, eli miten eri alustoja voi olla useita samaan aikaan. Toki asiaan vaikutti myös se, että taloudessa oli toinenkin videopelaamista välillä harrastava.

Game & Watch -elektroniikkapelit: 1981-1993 (näitä nyt ei kuitenkaan voi ihan kutsua "alustaksi")
Atari: 1982-1984
Svi-328 Spectravideo (+MSX 1987- lisälaitteen avulla): 1983-1990
Nintendo 8-bit: 1988-1996
Commodore 64: 1987-1990
Amiga 500: 1990-1996
Sega MegaDrive 1992-1999
Playstation: 1996–
PC: 1999– (useita muutaman vuoden jaksoja pelikoneena tuosta lähtien)

Näiden lisäksi kokemuksia saatiin lisää kavereiden luona, jolloin pelattiin mm. 386/486-PC-tietokoneilla, Videopacilla, Vic-20:lla ja myöhemmin laneissa 2000-2010-lukujen puolella myös Super Nintendolla, GameCubella ja Xboxilla, mutta se oli harvinaista.

En varmaankaan valehtele jos sanon vähintäänkin kokeneeni/pelanneeni tuhansia erilaisia pelejä. Lukuisat, erilaiset ideat on tullut nähtyä vuosikymmenten varrella. Vaikka idea olisi uudenkarheassa pelissä miten uniikki tahansa, on siinä silti jotain menneistä ajoista muistuttavaa. Siitä voi aina keskustella, onko esimerkiksi jotakin ideaa jalostettu paremmaksi, millä tavalla grafiikka on parantunut ja miten kehittynyttä tekniikkaa hyödynnetään, jolloin asia on uudelleen kokemisen arvoinen.

Offtopicina mainitsen, että maailmassa tuotetaan kuulemma niin paljon musiikkia yhdessä päivässä, ettei yksi ihminen ehdi sitä kaikkea elinaikanaan kuunnella. Aiemmin ketjussa mainittiinkin, että pelattavaa tulee ulos esimerkiksi vuodessa niin paljon, ettei sitä kaikkea ehtisi mitenkään kokemaan sataprosenttisesti eliniän aikana – tämä siis vertailuna edelliseen.

Kenties itsestäni on hieman kadonnut se pikkulapsi, joka pienenä halusi jatkuvasti uusia kokemuksia pelimaailman eri suunnilta, siksi menen pääosin yhdellä pääasiallisella alustalla. Pieni muisto tähän väliin: Voi jestas sitä kiukun, painostuksen ja johdattelun määrää, kun 8-bittinen Nintendo oli pakko saada talouteen, vaikka se maksoi melkein 1000 mummonmarkkaa – vain siksi, että olin nähnyt jonkin mahtavan pelin kyseisellä alustalla kaverin luona. Sillä ei ollut väliä, että pelattavaa oli eri koneilla jo vanhastaan.

Toki välillä tulee jaksoja, jolloin PS ei tarjoa riittävästi itseäni kiinnostavaa pelattavaa ja vanhojen julkaisujen pariin ei jaksa palata, jolloin vaihtelu on paikallaan eri alustojen kautta. Xboxia ei tähän talouteen erittäin todennäköisesti koskaan tule, mutta ei sillä niin väliä ole, koska onhan Game Pass PC:llä.

Tärkein on vielä sanomatta, ja se on peliseura. Ajatelkaapa, että 1980-luvulta asti mukana "kyydissä" on vieläkin pelikavereita, jotka ovat aina pelanneet samoilla alustoilla. Verkkopelaamisen yleistyttyä konsolipuolella 2000-luvun ensimmäisten vuosien jälkeen verkkopelit ovat ajaneet omalla kohdallani yksinpelien edelle. Kun alustavalinnat ovat tutussa kaveripiirissä olleet edelleen samoja, niin siihen on aika vaikea muiden murtautua.

Yksi pelialusta riittää mainiosti täyttämään valtaosan harrastuksen villitsemistä tarpeista. Perustelut yläpuolella.

Eikä tätä pidä ottaa provona, kun sanon, että ei mua kiinnosta, mitä kulisseissa tapahtuu. Kuka ostaa mitäkin, mikä on jonkun tietyn firman maine, mitä suurten alustojen johtajat sekoilevat tai toimittiinko jotenkin moraalittomasti. Mä vaan pelaan niitä julkaisuja, joita on mahdollisuus pelata kotoa löytyvillä laitteilla. Jos jokin pelisarja katoaa kilpailijan "Molokin kitaan", niin ei se mitään. Se avaa portteja muille pelitaloille, joilla on mahdollisuus tehdä jotain tuoretta kilpailijan kitaan "kadonneen" pelisarjan tilalle. Kilpailu on joka tapauksessa hyvästä.

Saa kommentoida, kritisoida, nauraa, tykätä tai ihan mitä vain. Hyvää maanantaita kaikille.
 
Haha, kiitokset nauruista. :D Ei ole kyllä hetkeen tullut yhtä älyvapaata kommenttia vastaan. Vai että se on palvelus meille pelaajille kun saadaan teknisesti keskeneräinen peli pelattavaksi jo tässä kohtaa sen sijaan, että peli julkaistaan sitten kun se suorituskykykin on siellä missä pitää? Ei helvetti.

Kyllä minulla jäisi kaikki Spidermanit ja Final Fantasyt pelaamatta launchissa jos ne julkaistaisiin 30fps ja sanottaisiin "60fps tulee sitten joskus, deal with it". Mutta ilmeisesti sinulla on astetta alemmat standardit pelaamiseen kuin useimmilla muilla.


Onneksi kaikki eivät ihan yhtä sokeasti fanita kaikkea mitä Microsoft peräaukostaan päästää vaan jos silmänsä avaa, niin huomaa kyllä kuinka käytännössä kaikkialla on kyseenalaistettu tämä Microsoftin päätös ja ainoastaan kourallinen lafkan suurimmista fanipojista hengittävät copea siitä kuinka tämä on oikeasti hyvä juttu vain. :D








Tuota ResetEran ketjua kun nopeasti katsoo läpi niin saa kyllä hakemalla hakea ihmisiä jotka tähän suhtautuu samalla tapaa kuin sinä. Ehkä ongelma ei ole siis pelkästään meikäläisessä. ;)

Kyllä se siltä vaikuttaa että juuri sinulla on ongelma asian kanssa. Aika säälittävää sinänsä, kun sinulla ei kyseistä konsolia edes ole, etkä tule Redfallia koskaan kuitenkaan pelaamaan. Keskittyisit vaan pelaamaan niitä elokuvapelejä sillä ainoalla konsolillasi. Kyllähän tuosta käytöksestäsi oikein huokuu se ”happamia sanoi kettu pihlajamarjoista”-asenne. Jos näin ei olisi, et olisi täällä jatkuvasti huutelemassa konsoleista ja peleistä, joita et edes omista tai pelaa. Oikeasti suosittelen keskittymään niihin peleihin, joita voit itse pelata ja saamaan iloa niistä. Sillä se harmistus ja kateus lähtee toivottavasti jossain vaiheessa… :)

Ymmärrän toki, että se sinua todellisuudessa taitaa harmittaa, että me Game Passin tilaajat pelaamme Redfallia heti, kun se meille tuntuu sopivalta, joko 30 FPS tai 60 FPS, emmekä maksa siitä mitään, mitä emme olisi jo kuitenkin maksaneet tähän mennessä. Vastaavahan ei olisi sinulle mahdollista Sonyn yksinoikeuksien kanssa, vaan pelaisit niitä vain maksamalla sen 60-80 euroa per peli, riippuen siitä ostatko pelin fyysisenä vai diginä. Muistutuksena myös, että minähän itsekin pelaan pleikkarillakin. Eli pelaan silläkin juuri niitä pelejä mitkä minua kiinnostavat. Sen lisäksi kuitenkin pelaan myös muiden konsoleiden minua kiinnostavat pelit, sen sijaan, että keskittyisin ulisemaan niistä todellisuudessa ulkopuolisena.

Niin, ja Resetera on niitä viimeisiä pelisaitteja/-medioita, joita ikinä lukisin. Täynnä moderneiksi ja kovin fiksuiksi itseään kuvittelevia ulisijoita. Siis todellinen valituskulttuuri siellä vallitsee. Kuten toki somessa hyvin paljon muutenkin. Itse luen hyvin, hyvin valikoidusti noita pelisaitteja, ja somea ylipäätään juuri siitä syystä.
 
Viimeksi muokattu:
30 fps ei itselle ole kryptoniittiä, mutta en sillä mielellään pelaa. Onneksi redfall ei ole itsellä odotettujen pelien listalla. Surullista että Microsoft jatkaa tätä pelien "keskeneräisenä" julkaisemista ja peli tullaan varmasti ampumaan heti alas vaikka myöhemmin olisikin kultaa.

Vielä ikävempää että tämä ei ole ainoastaan Microsoftin harrastus, tätä harrastaa yllättävän moni muukin. Final fantasy 7 rm, cyberpunk, the last of us pc, battlefield yms. Isoja nimiä.

Mutta omasta mielestäni 30 fps ei tee pelistä huonoa tai pelikelvotonta.
 
Viimeksi muokattu:
Jokuhan siellä kehitystyössä on pieleen mennyt, tai julkaisuaikataulu on vaihtoehtoisesti määritelty liian tiukaksi, jos julkaisussa pelistä puuttuu tärkeitä ominaisuuksia, tai pelin suorituskyvyn optimointi on jäänyt 'puolitiehen'. Tämä nyt on aika itsestään selvä asia, eikä pitäisi sen suurempia vääntöjä edes vaatia. Ihmettelen taas kohtuullisen suuresti tätä henkilökohtaisuuksiinkin asti menevää hyökkäilyä aiheen tiimoilta. Ei pitäisi kuulua tälle foorumille tuollainen käyttäytyminen. Ikävää, että hyvillä lähdelinkeillä esitellyt perustelut kirvoittavat tuollaista myrkyllistä ja sanoisin jopa lapsellista käyttäytymistä sen sijaan, että voisi asiallisesti keskustella.

Naurahdin myös spontaanisti väitteille, että se olisi jotain 'hyvää serviceä', kun markkinoille tuodaan peli tuossa kunnossa. Itse en näe sitä ainakaan hyvänä servicenä, jos peli työnnetään markkinoille huonossa kunnossa saatesanoin "kyl me päivitetään se paremmaks jossain vaiheessa!". Hyvää serviceä on se, että peli tulee ulos suunnilleen siinä vaiheessa, kuin se on luvattu ja parhaassa mahdollisessa kunnossa. Joku Cyberpunk 2077:n julkaisu ei todellakaan noin esimerkkinä ollut mitään hyvää serviceä aikanaan, vaikka se väkisin puskettiinkin markkinoille luvattuna päivänä. Sen kohdalla se hyvään kuntoon päivittäminenkin otti sitten sen verran pitkän ajan, että aika moni julkaisussa pelin ostanut varmaan ehti jo unohtaa sen kokonaan.

@Eliminaattori lle myös isot yläpeukut viestistään! Erittäin hyvin kiteytetty. Sen verran paljon tulee nykypäivänä pelattavaa markkinoille, että yhdessä konsolissa on enemmän kuin tarpeeksi. Aika ei riitä edes kaikille edes puolikiinnostaville PS5-peleille tässä vaiheessa.
 
Eihän tuota Redfallin performance moden puutetta voi puolustella millään. Keskeneräinen julkaisu kun noinkin olennainen ominaisuus tuodaan peliin joskus myöhemmin päivityksen myötä.

Ei kyllä yllätä tämän puolustelut. Hyvin ollaan omissa poteroissa täällä ja "omaa" konsolia puolustetaan. Tuoreessa muistissa Dualsense Edgen superpaskan 1100 mAh akun puolustelut huh huh.



@Eliminaattori Sen verran paljon tulee nykypäivänä pelattavaa markkinoille, että yhdessä konsolissa on enemmän kuin tarpeeksi. Aika ei riitä edes kaikille edes puolikiinnostaville PS5-peleille tässä vaiheessa.
Kutakuinkin näin. Itselläni tämä menee niin että Nintendo + tehokonsoleista ostan sen joka tarjoaa itselleni mieleisempää diiliä. Toinen sukupolvi tällä kaavalla nyt menossa. Jos nyt joku mielenkiintoinen nimike jää pelaamatta siksi että en omista konsolia jolle peli on julkaistu niin siinähän sitten jää. Kun en sillä yhdelläkään tehokonsolilla ehdi pelata kaikkia mielenkiintoisia nimikkeitä.
 
Jokuhan siellä kehitystyössä on pieleen mennyt, tai julkaisuaikataulu on vaihtoehtoisesti määritelty liian tiukaksi, jos julkaisussa pelistä puuttuu tärkeitä ominaisuuksia, tai pelin suorituskyvyn optimointi on jäänyt 'puolitiehen'. Tämä nyt on aika itsestään selvä asia, eikä pitäisi sen suurempia vääntöjä edes vaatia. Ihmettelen taas kohtuullisen suuresti tätä henkilökohtaisuuksiinkin asti menevää hyökkäilyä aiheen tiimoilta. Ei pitäisi kuulua tälle foorumille tuollainen käyttäytyminen. Ikävää, että hyvillä lähdelinkeillä esitellyt perustelut kirvoittavat tuollaista myrkyllistä ja sanoisin jopa lapsellista käyttäytymistä sen sijaan, että voisi asiallisesti keskustella.

Naurahdin myös spontaanisti väitteille, että se olisi jotain 'hyvää serviceä', kun markkinoille tuodaan peli tuossa kunnossa. Itse en näe sitä ainakaan hyvänä servicenä, jos peli työnnetään markkinoille huonossa kunnossa saatesanoin "kyl me päivitetään se paremmaks jossain vaiheessa!". Hyvää serviceä on se, että peli tulee ulos suunnilleen siinä vaiheessa, kuin se on luvattu ja parhaassa mahdollisessa kunnossa. Joku Cyberpunk 2077:n julkaisu ei todellakaan noin esimerkkinä ollut mitään hyvää serviceä aikanaan, vaikka se väkisin puskettiinkin markkinoille luvattuna päivänä. Sen kohdalla se hyvään kuntoon päivittäminenkin otti sitten sen verran pitkän ajan, että aika moni julkaisussa pelin ostanut varmaan ehti jo unohtaa sen kokonaan.

@Eliminaattori lle myös isot yläpeukut viestistään! Erittäin hyvin kiteytetty. Sen verran paljon tulee nykypäivänä pelattavaa markkinoille, että yhdessä konsolissa on enemmän kuin tarpeeksi. Aika ei riitä edes kaikille edes puolikiinnostaville PS5-peleille tässä vaiheessa.
Kummasti se aika riittää kuitenkin kitistä sellaisista konsoleista ja peleistä, joita et omista etkä pelaa, etkä mitä ilmeisimmin tule koskaan pelaamaankaan. En keksi juuri turhempaa hommaa kuin tuon kaltainen valittaminen ja siihen niin voimakkaasti keskittyminen. Jos se Sonylla pelkästään pelaaminen on kerran niin mahtavaa, niin sittenhän siihen kannattaa keskittyä täysipainoisesti sen sijasta, että käyttää sitä kallista aikaansa kirjoittamalla valitusviestejä konsoleista ja peleistä, joista ei edes todellisuudessa juuri mitään tiedä.

Totuushan on toki, että sinun kaltaisesi yhdellä konsolilla pelaavat ja täällä kovasti sotivat ovat nimenomaan epävarmoja valinnastaan ja siksi niitä toisia konsoleita pitää niin voimakkaasti moittia. Kun kiinnostaisivat jotkut pelit niillä muillakin konsoleilla, mutta oman valintansa takia niiden pelaaminen ei vain ole mahdollista. Siksi pitää sitten moittia niitä toisia konsoleita tai selitellä niistä tai niiden peleistä yhdentekeviä. Jos sinäkin olisit ihan oikeasti sinut kuviosi kanssa, ei sinun tarvitsisi selittää ja puolustella jatkuvasti sitä valintaasi. Sen sijasta voisit vaan tyytyväisenä keskittyä pelaamaan niitä pleikkarin pelejä ja kehumaan niitä. Mut kun ei, niin ei. :rolleyes:
Jokuhan siellä kehitystyössä on pieleen mennyt, tai julkaisuaikataulu on vaihtoehtoisesti määritelty liian tiukaksi, jos julkaisussa pelistä puuttuu tärkeitä ominaisuuksia, tai pelin suorituskyvyn optimointi on jäänyt 'puolitiehen'. Tämä nyt on aika itsestään selvä asia, eikä pitäisi sen suurempia vääntöjä edes vaatia. Ihmettelen taas kohtuullisen suuresti tätä henkilökohtaisuuksiinkin asti menevää hyökkäilyä aiheen tiimoilta. Ei pitäisi kuulua tälle foorumille tuollainen käyttäytyminen. Ikävää, että hyvillä lähdelinkeillä esitellyt perustelut kirvoittavat tuollaista myrkyllistä ja sanoisin jopa lapsellista käyttäytymistä sen sijaan, että voisi asiallisesti keskustella.

Naurahdin myös spontaanisti väitteille, että se olisi jotain 'hyvää serviceä', kun markkinoille tuodaan peli tuossa kunnossa. Itse en näe sitä ainakaan hyvänä servicenä, jos peli työnnetään markkinoille huonossa kunnossa saatesanoin "kyl me päivitetään se paremmaks jossain vaiheessa!". Hyvää serviceä on se, että peli tulee ulos suunnilleen siinä vaiheessa, kuin se on luvattu ja parhaassa mahdollisessa kunnossa. Joku Cyberpunk 2077:n julkaisu ei todellakaan noin esimerkkinä ollut mitään hyvää serviceä aikanaan, vaikka se väkisin puskettiinkin markkinoille luvattuna päivänä. Sen kohdalla se hyvään kuntoon päivittäminenkin otti sitten sen verran pitkän ajan, että aika moni julkaisussa pelin ostanut varmaan ehti jo unohtaa sen kokonaan.

@Eliminaattori lle myös isot yläpeukut viestistään! Erittäin hyvin kiteytetty. Sen verran paljon tulee nykypäivänä pelattavaa markkinoille, että yhdessä konsolissa on enemmän kuin tarpeeksi. Aika ei riitä edes kaikille edes puolikiinnostaville PS5-peleille tässä vaiheessa.
Ja no shit Sherlock! Tottakai siellä kehitystyössä on jotain mennyt toisin kuin on alunperin ajateltu, eikä se toki sinänsä ole koskaan varsinaisesti hyvä asia, että peli viivästyy. Toisaalta se on kovin tavallinen ilmiö nykyään. Tottakai kuka tahansa Redfallia odottava pelaaja olisi ottanut pelin mieluummin heti julkaisusta 60 FPS:n kanssa. Mutta kun peli olisi muutoin viivästynyt todennäköisesti vielä muutamalla kuukaudella, niin kyllä sitä oikein mielellään kokeilee jo lähiviikkoina, kun sen Game Passin kautta pääsee testaamaan ilman mitään lisäkuluja. Minähän en häviä yhtään mitään tuolla tavalla. Jos paljastuu, että peliä on mukavaa pelata myös 30 FPS, niin sitten vaan saan mahdollisuuden pelata sitä paljon aikaisemmin, kuin se olisi onnistunut, jos peliä olisi lykätty 60 FPS:n valmistumiseen asti. Peli ei sinänsä maksa minulle mitään nyt kun lähiaikoina alan sitä pelaamaan. Eikä se toki maksa mitään silloinkaan, kun alan peliä pelaamaan 60 FPS päivityksellä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom