Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Naurahdin myös spontaanisti väitteille, että se olisi jotain 'hyvää serviceä', kun markkinoille tuodaan peli tuossa kunnossa. Itse en näe sitä ainakaan hyvänä servicenä, jos peli työnnetään markkinoille huonossa kunnossa saatesanoin "kyl me päivitetään se paremmaks jossain vaiheessa!". Hyvää serviceä on se, että peli tulee ulos suunnilleen siinä vaiheessa, kuin se on luvattu ja parhaassa mahdollisessa kunnossa.
Minä en ole eri mieltä siitä että olisi jotenkin hyvä juttu kun puuttuu olennaisia ja/tai luvattuja ominaisuuksia mutta ikävä fakta taitaa olla se, että aika monelle pelaajalle se "nythetiäkkiä"-meno on tärkeämpää kuin viimeistelty peli.

Tästä todisteena kaikki early accessit, kickstarterit, betat ja muut, joihin tuntuu olevan aina hirveät jonot jopa siinä määrin, että jostain beta-avaimista maksetaan täyden pelin verran tai enemmän.

Siinä mielessä ymmärrän jos valitaan että annetaan peli "vajaana" käyttöön ja paikataan myöhemmin. Varsinkin kun jälkeenpäin korjaus on ollut jo vuosia ihan normaali käytäntö. Ikävä kyllä. Pelaajat on nälkäisiä villipetoja, joille pitää antaa joku luu kaluttavaksi ettei ne syö jalkaa poikki. Ja sitten kun se luu on höttöinen kananluu, niin ne puree silti jalkaa. Ei voi voittaa.

Samoin kirjoitat itsekin että hyvää palvelua (Mikä helvetin "service?" Me ollaan Suomessa!" :D) on julkaista peli kun se on luvattu ja sitähän tässä kai yritetään. Samoin peli kai on parhaassa mahdollisessa kunnossa KUN se kerran pitää nyt jo julkaista.

Vähän on vaikea tehdä mitään oikein kun pitää tehdä kahta melkein toisensa pois sulkevaa asiaa yhtä aikaa: julkaise parhaassa mahdollisessa kunnossa JA luvatussa ajassa. Jompi kumpi ei onnistu. Ja kummastakin saa koirat puremaan jalkaa.

PS. En ole ihan varma millainen peli tuo Redfall nyt lopulta on mutta en ole Dishonoredeissa tai muissa kehittäjän peleissä kaivannut 30 fps enempää. Ne on olleet aika rauhallista menoa eikä mitään Doomia tai muuta reaktioräiskintää. Onko asia nyt eri vai ei?
 
Imho on outoa nähdä Redfallin ympärillä vellovaa keskustelua. Itse en oikein ymmärrä miksi tämä on nyt SE peli, josta kannattaa välittää. Peli näyttää hyvinkin geneeriseltä coop-räiskinnältä, jossa nyt vain zombiet on vaihdettu "vampyyreiksi".
 
Imho on outoa nähdä Redfallin ympärillä vellovaa keskustelua. Itse en oikein ymmärrä miksi tämä on nyt SE peli, josta kannattaa välittää. Peli näyttää hyvinkin geneeriseltä coop-räiskinnältä, jossa nyt vain zombiet on vaihdettu "vampyyreiksi".

Varmaan johtuu että on Microsoftin peli, ne pakkaa olee suurenuslasin alla. Twitter on aika kultaa heti mun Microsoft kompastuu :D vieläkin tulee halon meemejä vastaan ja muistutetaan että starfield on fallout 76 talolta.

Seuraan siis enemmän Playstation aiheisia keskusteluita, en tiedä onko xbxin puolella yhtä kipeetä porukkaa.
 
Imho on outoa nähdä Redfallin ympärillä vellovaa keskustelua. Itse en oikein ymmärrä miksi tämä on nyt SE peli, josta kannattaa välittää. Peli näyttää hyvinkin geneeriseltä coop-räiskinnältä, jossa nyt vain zombiet on vaihdettu "vampyyreiksi".
Studion aikaisemmat pelit antavat odottaa hyvää peliä. Ja tietysti se vaikuttaa että kyseessä on Microsoftin first party. Silloin hyvät ja huonot asiat korostuu keskustelussa.

Toisaalta jos ei tykännyt Dishonoredeista, Preystä tai Deathloopista, niin eipä varmaan Redfallistakaan kannata normaalia enempää innostua. Redfallin uusi aluevaltaus tähän Arkanen tuttuun "immersive sim" -kaavaan on yhteistyöpelin mahdollisuus ja ilmeisesti entistä avoimempi maailma. Ennakoiden mukaan ovat saaneet asetuntuman kohdilleen paremmin kuin aikaisemmissa peleissään, mikä on ehkä ollut se isoin heikkous aiemmin. Jos maailma on rakennettu yhtä onnistuneesti kuin firman aikaisemmissa peleissä ja toiminta tuntuu entistä paremmalta, niin itse ole hyvin kiinnostunut vähintäänkin kokeilemaan peliä.
 
Varmaan johtuu että on Microsoftin peli, ne pakkaa olee suurenuslasin alla. Twitter on aika kultaa heti mun Microsoft kompastuu :D vieläkin tulee halon meemejä vastaan ja muistutetaan että starfield on fallout 76 talolta.

Seuraan siis enemmän Playstation aiheisia keskusteluita, en tiedä onko xbxin puolella yhtä kipeetä porukkaa.
Tätähän tämä on. "Yksinoikeudet"* kirvoittaa monesti aivan aivovammaista keskustelua foorumeilla, kun ilman jääneen leirin pahimmat soturit lyttäävät pelejä toinen toistaan typerämmillä argumenteilla.

Joku RE4 Remakekin oli melko rikki julkaisussa, mutta paskamyrsky oli huomattavasti pienempi, koska peli on monialusta julkaisu.

*Yksinoikeus heittomerkeissä, koska MS:sällä ei oikeita yksinoikeuksia (onneksi) ole, kun kaikki julkaistaan myös vähintään PC:lle.

E: Financial Timesin lähteiden mukaan CMA on hyväksymässä MS:sän Activision oston. Toistaiseksi toki hevosmiesten tietotoimiston juttuja.

Linkki Twitteriin, koska juttu on maksumuurin takana:
 
Viimeksi muokattu:
Eikä tätä pidä ottaa provona, kun sanon, että ei mua kiinnosta, mitä kulisseissa tapahtuu. Kuka ostaa mitäkin, mikä on jonkun tietyn firman maine, mitä suurten alustojen johtajat sekoilevat tai toimittiinko jotenkin moraalittomasti. Mä vaan pelaan niitä julkaisuja, joita on mahdollisuus pelata kotoa löytyvillä laitteilla. Jos jokin pelisarja katoaa kilpailijan "Molokin kitaan", niin ei se mitään. Se avaa portteja muille pelitaloille, joilla on mahdollisuus tehdä jotain tuoretta kilpailijan kitaan "kadonneen" pelisarjan tilalle. Kilpailu on joka tapauksessa hyvästä.
Tässä on iso ero sinulla ja monelle muulla tähän ketjuun kirjoittajalla.

Juuri näinhän sen pitäisi mennä. Pelaa niillä kotona olevilla laitteilla niitä pelejä mitä niillä laitteilla pystyy pelaamaan, eikä turhaan haikaile muiden perään. Me kulutetaan niitä hyödykkeitä mitä itse halutaan, mihin on rahaa ja niin edelleen. Ei meidän oikeasti tarvitsisi seurata silmä tarkkana mitä johtajat puuhaa, kuka maksaa kellekin ja kenelle on mitäkin yksinoikeuksia. Välillä vaan niidenkin seuraaminen on viihdyttävää. :)

Jos olisimme kaikki kuin sinä @Eliminaattori, niin meillä olisi tässä konsolisotaketjussa nolla viestiä. Mikä monesti ketjua lukeneena ja ketjun keskusteluun osallistuneena ei välttämättä olisi edes niin kovin huono asia. :D
 
Varmaan enemmän herättää myös närää se että peliä on mainostettu 60fps materiaalilla viimeksi 2kk sitten:



Tällä ei ole mitään vaikutusta siihen että tämän takia jättäisi itse pelaamatta peliä mutta kyllähän se kulmakarvoja nostattaa kun nopeatempoista räiskintää noin mainostetaan konsoleilla ja tälläistä sitten saadaan ulos. Voidaan jopa omasta mielestä valheellisesta markkinoinnista.
 
Huhujen mukaan Microsoftilla ei olla tyytyväisiä Xboxin nyky tilanteeseen:


Mainintoina mm konsoleiden laskevat myynnit joka on taas Playstation 5 kohdalla taas aivan toisenlainen. Juuri tälläisen takia olisi äärimmäisen tärkeää että Activisionin kauppa menisi läpi ja kurssi saataisiin muutettua. Jos vaikka esimerkkinä otetaan VGchartzin arvioita kuukausittaisista myynneistä niin PS5 on myynnit yli miljoonaa konsoli kuukausittain ja viime kuussa niitä olisi mennyt toista miljoonaa ja Xbox jää kauas näistä:

Screenshot_20230424-140649_Chrome.jpg
 
Vaikka yleensä pidän näistä väännöistä vain taustakatsojan roolissa, niin en millään malta olla osallistumatta ja tuoda omaakin ajatusvirtaa mukaan.

Ketjussa edellä mainittiin ne itselleni kovin rakkaat entiset ajat, jolloin alustoja saattoi olla omassa kodissa useita. Tai kaikkien kohdalla ei välttämättä voi puhua "alustasta", mutta toisesta pelilaitteesta kuitenkin. Koetanpa muistaa kaikkien laitteiden vuodet. Tämä siis vertailun vuoksi, eli miten eri alustoja voi olla useita samaan aikaan. Toki asiaan vaikutti myös se, että taloudessa oli toinenkin videopelaamista välillä harrastava.

Game & Watch -elektroniikkapelit: 1981-1993 (näitä nyt ei kuitenkaan voi ihan kutsua "alustaksi")
Atari: 1982-1984
Svi-328 Spectravideo (+MSX 1987- lisälaitteen avulla): 1983-1990
Nintendo 8-bit: 1988-1996
Commodore 64: 1987-1990
Amiga 500: 1990-1996
Sega MegaDrive 1992-1999
Playstation: 1996–
PC: 1999– (useita muutaman vuoden jaksoja pelikoneena tuosta lähtien)

Näiden lisäksi kokemuksia saatiin lisää kavereiden luona, jolloin pelattiin mm. 386/486-PC-tietokoneilla, Videopacilla, Vic-20:lla ja myöhemmin laneissa 2000-2010-lukujen puolella myös Super Nintendolla, GameCubella ja Xboxilla, mutta se oli harvinaista.

En varmaankaan valehtele jos sanon vähintäänkin kokeneeni/pelanneeni tuhansia erilaisia pelejä. Lukuisat, erilaiset ideat on tullut nähtyä vuosikymmenten varrella. Vaikka idea olisi uudenkarheassa pelissä miten uniikki tahansa, on siinä silti jotain menneistä ajoista muistuttavaa. Siitä voi aina keskustella, onko esimerkiksi jotakin ideaa jalostettu paremmaksi, millä tavalla grafiikka on parantunut ja miten kehittynyttä tekniikkaa hyödynnetään, jolloin asia on uudelleen kokemisen arvoinen.

Offtopicina mainitsen, että maailmassa tuotetaan kuulemma niin paljon musiikkia yhdessä päivässä, ettei yksi ihminen ehdi sitä kaikkea elinaikanaan kuunnella. Aiemmin ketjussa mainittiinkin, että pelattavaa tulee ulos esimerkiksi vuodessa niin paljon, ettei sitä kaikkea ehtisi mitenkään kokemaan sataprosenttisesti eliniän aikana – tämä siis vertailuna edelliseen.

Kenties itsestäni on hieman kadonnut se pikkulapsi, joka pienenä halusi jatkuvasti uusia kokemuksia pelimaailman eri suunnilta, siksi menen pääosin yhdellä pääasiallisella alustalla. Pieni muisto tähän väliin: Voi jestas sitä kiukun, painostuksen ja johdattelun määrää, kun 8-bittinen Nintendo oli pakko saada talouteen, vaikka se maksoi melkein 1000 mummonmarkkaa – vain siksi, että olin nähnyt jonkin mahtavan pelin kyseisellä alustalla kaverin luona. Sillä ei ollut väliä, että pelattavaa oli eri koneilla jo vanhastaan.

Toki välillä tulee jaksoja, jolloin PS ei tarjoa riittävästi itseäni kiinnostavaa pelattavaa ja vanhojen julkaisujen pariin ei jaksa palata, jolloin vaihtelu on paikallaan eri alustojen kautta. Xboxia ei tähän talouteen erittäin todennäköisesti koskaan tule, mutta ei sillä niin väliä ole, koska onhan Game Pass PC:llä.

Tärkein on vielä sanomatta, ja se on peliseura. Ajatelkaapa, että 1980-luvulta asti mukana "kyydissä" on vieläkin pelikavereita, jotka ovat aina pelanneet samoilla alustoilla. Verkkopelaamisen yleistyttyä konsolipuolella 2000-luvun ensimmäisten vuosien jälkeen verkkopelit ovat ajaneet omalla kohdallani yksinpelien edelle. Kun alustavalinnat ovat tutussa kaveripiirissä olleet edelleen samoja, niin siihen on aika vaikea muiden murtautua.

Yksi pelialusta riittää mainiosti täyttämään valtaosan harrastuksen villitsemistä tarpeista. Perustelut yläpuolella.

Eikä tätä pidä ottaa provona, kun sanon, että ei mua kiinnosta, mitä kulisseissa tapahtuu. Kuka ostaa mitäkin, mikä on jonkun tietyn firman maine, mitä suurten alustojen johtajat sekoilevat tai toimittiinko jotenkin moraalittomasti. Mä vaan pelaan niitä julkaisuja, joita on mahdollisuus pelata kotoa löytyvillä laitteilla. Jos jokin pelisarja katoaa kilpailijan "Molokin kitaan", niin ei se mitään. Se avaa portteja muille pelitaloille, joilla on mahdollisuus tehdä jotain tuoretta kilpailijan kitaan "kadonneen" pelisarjan tilalle. Kilpailu on joka tapauksessa hyvästä.

Saa kommentoida, kritisoida, nauraa, tykätä tai ihan mitä vain. Hyvää maanantaita kaikille.
Tottakai yhdellä konsolillakin voi varmasti pelata ja olla tyytyväinen. Sinähän et täällä mielestäni tätä konsolisotaa ole sinänsä käynyt, vaikka aika selkeästi olet yhteen konsoliin sitoutunut. Toki pelaat kuitenkin PC:llä ja sen kautta ajoittain myös Game Passin pelejä, joten et kyllä siinäkään mielessä profiloidu näihin poteroihinsa kaivautuneisiin yhden pelialustan sankareihin, jotka täällä jaksavat jatkaa sotimista peleistä ja pelilaitteista, joita eivät itse omista tai eivät niitä pelaa missään muodossa.

Se vissi erohan on juuri siinä, että sinä ja kaltaisesi tiedostette, että tuolla valinnallanne jää välillä joitain kiinnostavia pelejä väliin (toki sinulla ilmeisen harvoin, kun voit ne PC:llä halutessasi Game Passilla pelata) eikä sitä kannata jäädä märehtimään, vaan keskittyä juurikin siihen pelaamiseen sillä omalla alustallaan. Oikein fiksu lähestymistapa minunkin puolestani tottakai.
 
Joillekin Redfallin kaltaisille "sarjakuvagrafiikan" omaaville 30fps peleille (launchissa) ei voi kuin nauraa ja ihmetellä mikä siellä on kehitysvaiheessa mennyt vikaan.
No ei tuo nyt ihan hirveältä kuulosta, että julkaisussa ei ole erillistä 60fps-tilaa. Mä luulen että 30fpsllä resoluutio on suurempi kuin 60llä. En ymmärrä mitä tekemistä sarjakuvagrafiikoilla on resoluution ja suorituskyvyn kanssa. Menis kyllä pelaamisesta mielenkiinto jos kaikki pelit näyttäisivät fotorealistisilta.
PS. En ole ihan varma millainen peli tuo Redfall nyt lopulta on mutta en ole Dishonoredeissa tai muissa kehittäjän peleissä kaivannut 30 fps enempää. Ne on olleet aika rauhallista menoa eikä mitään Doomia tai muuta reaktioräiskintää. Onko asia nyt eri vai ei?
Juurikin näin, Deathloop taitaa olla ainut Arkanen peli jota en ole 30fpsllä pelannu (PS5-versio). Sitä en tiedä miten nopeatempoinen Redfall on, se jää nähtäväksi.
Imho on outoa nähdä Redfallin ympärillä vellovaa keskustelua. Itse en oikein ymmärrä miksi tämä on nyt SE peli, josta kannattaa välittää. Peli näyttää hyvinkin geneeriseltä coop-räiskinnältä, jossa nyt vain zombiet on vaihdettu "vampyyreiksi".
En tiedä muista, mutta Arkanen takia itse tätä ootan.
Studion aikaisemmat pelit antavat odottaa hyvää peliä.
Just näin! Samaa mieltä.
 
Imho on outoa nähdä Redfallin ympärillä vellovaa keskustelua. Itse en oikein ymmärrä miksi tämä on nyt SE peli, josta kannattaa välittää. Peli näyttää hyvinkin geneeriseltä coop-räiskinnältä, jossa nyt vain zombiet on vaihdettu "vampyyreiksi".
Johtunee suurimmalla osaksi siitä, että peli on ensimmäisiä Microsoftin julkaisemia current gen-ekslupelejä nykyisille konsoleille joita alunperin hypetettiin korkeiden frameratejen laitteena. Myös kaikki promomateriaali on ollut tähän asti 60fps saaden ihmiset uskomaan pelin pyörivän konsoleillakin tuolla frameratella.

Ja toki tuo fakta mistä puhuit, että peli näyttää kyllä kaikin puolin varsin geneeriseltä peliltä joista Arkane ei yleensä ole tunnettu. Etenkin tuo tekoäly vihollisilla tuntuu puuttuvan kokonaan kun kaikessa näytetyssä materiaalissa viholliset pysyvät vain paikallaan pelaajan ammuttavana. Välillä saattavat tehdä jonkun loikan pelaajaa kohti. Voi olla, että tuo on parempi sitten itse pelissä ja markkinointimateriaalissa on vain epäonnistuttu.
 
Huhujen mukaan Microsoftilla ei olla tyytyväisiä Xboxin nyky tilanteeseen:


Mainintoina mm konsoleiden laskevat myynnit joka on taas Playstation 5 kohdalla taas aivan toisenlainen. Juuri tälläisen takia olisi äärimmäisen tärkeää että Activisionin kauppa menisi läpi ja kurssi saataisiin muutettua. Jos vaikka esimerkkinä otetaan VGchartzin arvioita kuukausittaisista myynneistä niin PS5 on myynnit yli miljoonaa konsoli kuukausittain ja viime kuussa niitä olisi mennyt toista miljoonaa ja Xbox jää kauas näistä:

Näytä liitetiedosto 11025
On kyllä kiinnostavaa nähdä, että miten paljon tuon kaupan läpimeno vaikuttaa myynteihin.

Mutta onhan niiden jotakin siellä keksittävä, että saisivat laitemyynnit nousuun muutenkin vai käykö tässä kymmenen vuoden sisällä, niin että Xbox konsoleita ei enää tule vaan pelataan kaikki niiden pelit Xbox Cloud Gamingin kautta, koska konsolit eivät mene kaupaksi ja niiden valmistuksesta tulee vain tappiota.
 
Johtunee suurimmalla osaksi siitä, että peli on ensimmäisiä Microsoftin julkaisemia current gen-ekslupelejä nykyisille konsoleille joita alunperin hypetettiin korkeiden frameratejen laitteena. Myös kaikki promomateriaali on ollut tähän asti 60fps saaden ihmiset uskomaan pelin pyörivän konsoleillakin tuolla frameratella.

Tässä menee moni asia pieleen, en näe mitään vikaan laitteessa ja promomateriaalissa. Korkeita freimejä on xboxilla nähty ja peli tulee tukemaan myös 60fps tilaa.

Ongelma on omasta mielestä se että se tulee keskeneräisenä ulos, kuten sonylta hetki sitten TLOU pc versio. Näistä asioista voimme vain syyttää itseämme kun annamme rahamme ennenkuin peli on ulkona.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä menee moni asia pieleen, en näe mitään vikaan laitteessa ja promomateriaalissa. Korkeita freimejä on xboxilla nähty ja peli tulee tukemaan myös 60fps tilaa.

Ongelma on omasta mielestä se että se tulee keskeneräisenä ulos, kuten sonylta hetki sitten TLOU pc versio. Näistä asioista voimme vain syyttää itseämme kun annamme rahamme ennenkuin peli on ulkona.
Eli jos minä haen nyt kaupasta Series X:n, niin pystynkö viikon päästä pelaamaan tätä 60fps niin kuin promomateriaaleissa on esitelty kahden vuoden ajan?

Kyllä se nyt vain voidaan laskea turhaksi kuluttajan manipuloinniksi jos 60fps materiaalia esitellään pelistä kahden vuoden ajan ja sitten vasta alle kuukausi ennen julkaisua mainitaan ohimennen "ai niin pelissä ei olekaan launchissa 60fps ja kaikki materiaali mitä Xbox brändin alla olemme peleistä esitelleet ovatkin olleet PC:llä kuvattua materiaalia". Sony ainakin ilmoittaa aina tapahtumissaan milloin kuvattu materiaali on PC:llä kuvattua ja milloin PS5:llä. Xbox kompastui jo Halo Infiniten, Flight Similaattorin ja nyt tämän kanssa samaan turhaan harhaanjohtavaan mainontaan ja nyt tästä jopa Jez Cordenkin joutui artikkelia väsäämään kuinka Xbox jatkuvasti asettaa odotusarvot vääriksi ihmisillä.

Se että TLOU:n PC-versio oli mahdollisesti tätäkin peliä rikkinäisempi julkaisussa, ei tarkoita etteikö Redfall ole myös puutteellinen launchissaan. On kyllä omituista mentaalipuolen jumppaa yrittää kiistää tämä. Ja sitä emme edes vielä tiedä mikä tuotteen lopullinen kunto on muidenkin kuin frameratejen suhteen. En sano, että se välttämättä muuten olisi huonossa jamassa, mutta ei tässä kohtaa voi hirveästi puhua "ei Redfall kumminkaan TLOU PC portin tasolla ole" kun peli ei ole vielä edes ulkona.
 
Eli jos minä haen nyt kaupasta Series X:n, niin pystynkö viikon päästä pelaamaan tätä 60fps niin kuin promomateriaaleissa on esitelty kahden vuoden ajan?

Kyllä se nyt vain voidaan laskea turhaksi kuluttajan manipuloinniksi jos 60fps materiaalia esitellään pelistä kahden vuoden ajan ja sitten vasta alle kuukausi ennen julkaisua mainitaan ohimennen "ai niin pelissä ei olekaan launchissa 60fps ja kaikki materiaali mitä Xbox brändin alla olemme peleistä esitelleet ovatkin olleet PC:llä kuvattua materiaalia". Sony ainakin ilmoittaa aina tapahtumissaan milloin kuvattu materiaali on PC:llä kuvattua ja milloin PS5:llä. Xbox kompastui jo Halo Infiniten, Flight Similaattorin ja nyt tämän kanssa samaan turhaan harhaanjohtavaan mainontaan ja nyt tästä jopa Jez Cordenkin joutui artikkelia väsäämään kuinka Xbox jatkuvasti asettaa odotusarvot vääriksi ihmisillä.

Se että TLOU:n PC-versio oli mahdollisesti tätäkin peliä rikkinäisempi julkaisussa, ei tarkoita etteikö Redfall ole myös puutteellinen launchissaan. On kyllä omituista mentaalipuolen jumppaa yrittää kiistää tämä. Ja sitä emme edes vielä tiedä mikä tuotteen lopullinen kunto on muidenkin kuin frameratejen suhteen. En sano, että se välttämättä muuten olisi huonossa jamassa, mutta ei tässä kohtaa voi hirveästi puhua "ei Redfall kumminkaan TLOU PC portin tasolla ole" kun peli ei ole vielä edes ulkona.

Sää "varmaan haet" sen series x kun peli on valmis ja siinä kunnossa kun se sinulle kelpaa, pääasia että se tiedetään etukäteen eikä pihdata tietoa tai arvostelu versioita julkaisupäivään. Kröhm tlou.

Joss itsellä olisi kova kiire päästä pelin pariin pärjäisin kyllä hetken sillä 30fps, ellei sillä voi pelata niin ei auta kuin odottaa. Harmi että pelaamisen kulttuuri on mennyt tähän että pelistä tulee raakile pihalle ja sitä parannellan pikku hiljaa.
 
Tässä menee moni asia pieleen, en näe mitään vikaan laitteessa ja promomateriaalissa. Korkeita freimejä on xboxilla nähty ja peli tulee tukemaan myös 60fps tilaa.

Ongelma on omasta mielestä se että se tulee keskeneräisenä ulos, kuten sonylta hetki sitten TLOU pc versio. Näistä asioista voimme vain syyttää itseämme kun annamme rahamme ennenkuin peli on ulkona.
Paitsi, että jos pelaa Redfallia Game Pass-tilauksen kautta, kuten moni varmasti tekee, ja tilaus oli jo ennestäänkin olemassa, niin eihän tässä suoraan makseta mitään Redfallista nimenomaan. Sitten pelataan sitä ilman mitään uusia kuluja, jos peli tuntuu riittävän hyvältä jo 30 fps:n kanssa. Jos taas ei tunnu hyvältä pelaaminen sillä 30 fps, niin sitten vaan jätetään peli odottamaan päivitystä. Tämä kaikki ilman mitään lisäkuluja aikaisempaan nähden.

Ja sitten ne, jotka eivät jostain syystä Game Passin tilaajia ole, mutta omistavat XSX:n, niin he varmasti ostavat pelin sitten vasta kun tuo 60 fps päivitys on tullut. Siis jos se 60 fps todellakin on selkeä kynnyskysymys ja Redfall kuitenkin kiinnostaa sinänsä kovasti. Ei tämä tämän vaikeampaa ole.

Käytännössä peli on viivästynyt, mutta Game Passin tilaajille on tulossa (ja tilaajana kannattaa ainakin kokeilla) ensi viikolla ilmestyvä ”betaversio”. Niin minä ainakin asian ajattelisin. Toki Redfallin voi ostaa jo sen ollessa 30 fps, mutta jos 60 fps on tosiaan dealbreaker, niin ei kai peliä kannata ostaa, kuin vasta sitten kun se 60 fps päivitys on valmis.

Ei tässä siis oikeastaan kauhean suurta eroa ole sille, että pelin julkaisu olisi kokonaisuudessaan siirretty myöhäisemmäksi. Toki hätähousuja asetelma voi ahdistaa, mutta todellisuudessa asetelma ei muutu pelin julkaisun kokonaan siirtämisestä, mikäli malttaa nytkin ostaa pelin vasta silloin, kun se sitten toimii 60 fps.
 
Sony ainakin ilmoittaa aina tapahtumissaan milloin kuvattu materiaali on PC:llä kuvattua ja milloin PS5:llä.

Ja sitä emme edes vielä tiedä mikä tuotteen lopullinen kunto on muidenkin kuin frameratejen suhteen. En sano, että se välttämättä muuten olisi huonossa jamassa, mutta ei tässä kohtaa voi hirveästi puhua "ei Redfall kumminkaan TLOU PC portin tasolla ole" kun peli ei ole vielä edes ulkona.
Joopajoo, onneksi Sony tekee kaiken pelaajan/kuluttajan parhaaksi.

Mutta silti tiedetään että "sarjakuvagrafiikat" tekevät pelin graffat huonoksi ja siihen päälle vielä vain 30fps. Kauheesti käytät energiaa Xbox-pelistä kirjoittamiseen, mitä et edes aio hankkia?
 
mikrosof on ilmoittanyt että heidän tavoite ei ole myydä konsoleja vaan gamepass taas sonylle on tarkoitus myydä konsolia mahdollisiman paljon se on parempi strategia minun mielestä
 
Sää "varmaan haet" sen series x kun peli on valmis ja siinä kunnossa kun se sinulle kelpaa, pääasia että se tiedetään etukäteen eikä pihdata tietoa tai arvostelu versioita julkaisupäivään. Kröhm tlou.
Hetkinen, mistä tiedät tässä kohtaa kuinka paljon Microsoft pimittää tietoa Redfallista? Peli on ulkona viikon päästä, arvosteluiden embargosta meillä ei ole mitään tietoa vielä tässä kohtaa (yleensä tämä tieto löytyy metacritic/opencritic heti kun arvostelukopiot on lähetetty jengille). Eli onko kopioita vielä edes lähetetty arvostelijoille? Silloin kun TLOU remake julkaistiin ensimmäisen kerran oli arvostelut ulkona jo tässä kohtaa.

Tämän hetken infon perusteella sanoisin, että Redfall on pikemminkin Redflag. :D

Harmi että pelaamisen kulttuuri on mennyt tähän että pelistä tulee raakile pihalle ja sitä parannellan pikku hiljaa.
Sepä se.

Paitsi, että jos pelaa Redfallia Game Pass-tilauksen kautta, kuten moni varmasti tekee, ja tilaus oli jo ennestäänkin olemassa, niin eihän tässä suoraan makseta mitään Redfallista nimenomaan. Sitten pelataan sitä ilman mitään uusia kuluja, jos peli tuntuu riittävän hyvältä jo 30 fps:n kanssa. Jos taas ei tunnu hyvältä pelaaminen sillä 30 fps, niin sitten vaan jätetään peli odottamaan päivitystä. Tämä kaikki ilman mitään lisäkuluja aikaisempaan nähden.
Etkö sinä Ippe vanhana pieruna ole elänyt sitä aikakautta kun pelit julkaistiin valmiina heti silloin day one eikä tarvittu mitään päivityksiä peliin jälkikäteen? Oliko tuossa menettelytavassa mielestäsi jokin vikana silloin? Pystytkö jotenkin järkeenkäyvästi selittämään miksi se on parempi julkaista peli nyt "keskeneräisenä betaversiona" sen sijaan, että peliä siirrettäisiin viikolla tai muutamalla kuukaudella tuonnemmaksi jotta siihen saadaan olennainen komponentti mukaan mikä selvästi monelle on dealbreaker?

Ja ehei, en osta tuota "no kun ilmaiseksi saa niin ei oo mitään väliä missä kunnossa se julkaisussa on. Kyllä se kumminkin sit aikanaan korjataan". Ihan samalla tapaa sitä voi sanoa, että ei ole väliä maksaa 60 euroa rikkinäisestä pelistä launchissa kun sen voi jättää koteloon odottamaan päivityksiä.

Joopajoo, onneksi Sony tekee kaiken pelaajan/kuluttajan parhaaksi.

Mutta silti tiedetään että "sarjakuvagrafiikat" tekevät pelin graffat huonoksi ja siihen päälle vielä vain 30fps. Kauheesti käytät energiaa Xbox-pelistä kirjoittamiseen, mitä et edes aio hankkia?
Ei kukaan ole sanonut tuollaista enkä usko, että kukaan täällä noin ajatteekaan. Lähinnä kahden ahneen megayhtiön ero on tässä se, että Sonylla teot vuosien takaa puhuvat puolestaan jolloin ei tarvitse lupailla kuuta taivaalta toisin kuin Microsoft joka on jo useaan otteeseen tässäkin genissä jäänyt kiinni harhaanjohtavasta mainonnasta.

Minulla olisi jäänyt tämäkin aihe siihen yhteen viestiin, mutta minkäs teet kun jengin on pakko vastailla näihin mun viesteihin usean miehen voimin, niin toistoksihan tämä helposti menee.
 
Etkö sinä Ippe vanhana pieruna ole elänyt sitä aikakautta kun pelit julkaistiin valmiina heti silloin day one eikä tarvittu mitään päivityksiä peliin jälkikäteen?

Koskas tällainen aikakausi on ollut sillä mä olen pelannut todella paljon pelejä jotka olisi varsin kipeästi tarvinnut päivityksen tai kaksi, mutta eihän mitään nes, amiga, megadrive eikä edes ps2 pelejä päivitetty.
Eilen tuli pelattua xboxilla deus ex: invisible war jonka metacritic keskiarvo on 84 ja senkin ruudunpäivitys on sellainen, että aika harva täällä sitä varmaan suostuisi orkkis raudalla pelaamaan sillä se vaihtelee nykivän ja diashown välillä ja tähtäys on käyttökelvoton ilman autoaimia.
 
Ylös Bottom