Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pool/snooker-pelit

Ei ole ennätys parantunut :D
Täällä taas ennätykset paukkuu :D Tässä erikoisessa 6 punaisen turnauksessa tuli viimestä mustaa vaille pöydän tyhjennys.
57 pojoo. :D

Nyt tuli pari turnausta joista sai nähdä vain tulokset. Sitten tuo Indian Open turnee jonka karsinnoista pääsin läpi.

Jee karsinnoista läpi. Palkinnoks vastaan tulee Mark Selby. :rolleyes:
 
Ei ole ennätys parantunut :D
Mä oon nykyisin alkanu siinä 80-90 välissä kattelee, että onko mahdollisuus lyödä sun ennätys. Jos ei, niin teen varmistellen +100:n ja jos on niin teen riskillä mustaa.
Kerran olisin saanut sivuttua sun ennätystä, mutta en saanut pinkkiä (enkä tietty mustaa) sisään. Kerran tullu 131, 4-5 kertaa 124-127 ja varmaan jo 15-20 kertaa noiden lisäksi yli satanen.

Mut esim nyt tuo Ronnie. Ei kykene mitenkään pelaamaan turvalyöntiä siten, ettei se pussittaisi. Se pistää 100% pitkät pallot ja vaikka vallia pitkin sisään. Aina.
3-0:sta sain kavennettua reilulla satkulla 3-1:een ja siihen jätin tän päivän pelit. Huomenna koitan pyristellä, mutta ei ole mitään uskoa voittoon.
Juuri turvalyöntien vuoksi. Pystyn tekemään oikeasti hyviä lyöntejä, mutta se tekee vaikka kierteellä pussit.
 
Miten hei noi online turnausten pisteet menee? Nyt kun on MM kisat myös siellä menossa.
Olin pelannut neljä matsia ja kolme voittanut, pisteitä oli 50.
Pelasin äsken yhden lisää ja voitin sen. Oli muuten vastassa kaveri jonka paras online breikki oli yli sata ja 28 voitettua peliä.
Jokatapauksessa, nyt pisteitä on 64. Eli 14 tuli lisää, mutta matsi päättyi jotain 69-4 ja tein 62 breikin. Eli ei mikään noista luvuistakaan anna mitään osviittaa pisteytykselle.

Nyt tuolla 64 pisteellä olen 2 pisteen päässä ”kulta rajasta” joka rankingissa näkyy ja olen jossain 150 paikkeilla. Kärjellä on yli 300 pistettä.
 
Ehdin online turnauksen matsissa tekemään 41 breikin ja päälleveto pieleen. Peli kysyi et mikä väri valitaan. Valinnan jälkeen ei tapahdu mistään mitään. Aika vaan pyörii, enkä menetä edes vuoroa. Nyt odottelen ilmaista voittoa. :D

Koskas senaattori testaillaan?

Edit: hävisin ottelun, tipuin takaisin 50 pisteeseen, tuolla bugi voitolla nousin taas 64 pisteeseen. Mutta voitin sitä seuraavan 93 breikillö ja nyt mulla onkin 82 pistettä.
Eli tappiosta meni 14, voitosta tuli taas 14 ja nyt kuitenkin voitosta 18 pistettä.

En tajua yhtään tuota. Noh, olen nyt sijalla 110 ja tuolla kultaisella alueella. Varmaan siinä olevat saa parempaa palkintoa auki.

Turnausta muuten johtaa varmaankin suomalainen, koska nimimerkki on akupoika1989. Aika jännä kun kuitenkin hyvinkin brittiläinen peli ja Kiinassakaan ei vielä julkaisua ollut. Luulisi siis olevan kaikki kärkipelaajat briteistä.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs palkintoja tuolta ylipäätään saa? Ei kai tässä mitään kosmeettisia juttua kuitenkaan ole?
Siis juurikin kosmeettisia saa auki.
Eli keppejä, liivejä, housuja, kenkiä jne.
Mulle on vain epäselvää se, että saako niitä myös uran turnausvoitoista. Online turnausten koko idea on siinä, että niistä saa pelaajalle lisää auki tavaraa.

Mut asiasta toiseen. Pohjois Irlannin avoimet on edennyt jo neljännelle kierrokselle.
Peter Davis (rank 73) 4-0
Ding (rank 9) 4-2
Day (rank 17) 4-0
Williams (rank 3) on tilanteessa 1-1

Kaikkein hienointa kuitenkin tällä hetkellä on se, että urassa pystyn paikan tullen tekemään melkein aina 90-120 pistettä. Eli pussituspeli toimii tuolla pro avustuksella hienosti ja opin kokoajan lisää esim vallipomppujen osalta.

Se isoin ongelma on turvapeli. AI pätsiä saisi kyllä tulla, sillä top 10 jätkien pussitusprosentti on varmaan 99,9. Siis kaikissa palloissa. Päällevedot menee pieleen kokoajan ja sit tehdään ihan käsittämättömiä palloja. Ymmärrän isot sarjat, mutta pitäisi kyllä pystyä tekemään päällevedot ok jolloin ihme palloja ei tarvitse lyödä. Ja turvalyöntejä useammin.
Mutta siis tän vuoksi oma pallo täytyy 100% estää kaikki epärealistiset pallotkin ja toisaalta sen vuoksi itsekin hyökkää sellaisiin aina, kun on mahdollisuus sarjan jatkumiselle. Pelkkä turvalyönti tietä freimin häviötä.
Freimin alussa pystyy pelaamaan kun pakka on kasassa, mutta yhtään palloa ei voi edes osittain näkyä top 10 äijää vastaan.

PS. Sellanen tuli mieleen, että onko tässä ihan oikeasti mallinnettu tuo ”pussitustuntuma” / ”pään sekoaminen”?
Esim Ding..rank 9 jätkä. Onnistuin ekaan freimiin yli satasella, toiseen lähes satasella ja sen jälkeen koko loppu ottelussa Dingillä ei sujunu mikään. Oli pitkä tauko pussituksissa, joten oikeastikin alkaa pelaajat hapuilemaan. Oli lopulta todella helppo voittto.
Olen sen ennenkin huomannut, että vastustaja voi seota täysin jossain tilanteessa kun pelaan hyvin. Sit taas ku itse lyö muutamia ohi niin ne saattaa onnistua. Ja kun kerran onnistuu, ne menee ihan menojaan ja kaikki taas menee.
 
Olipa matsi. Neljännellä kierroksella tosiaan Mark Williams ja vein ottelun 4-1. Katkaisu freimissä Mark tekee 64 breikin ja pohjalla hänellä oli jo mun virheiden vuoksi 9 pistettä. Eli 73 yhteensä.
Pöydälle jää 75 pistettä.
Ei ollut vaihtoehtoa kuin kahdesti käydä pinkillä ja tehdä 73 breikki.
Uusinta mustalle. Mark yrittää käsittämättömästi aloituksesta pussiin, epäonnistuu ja voitan freimin 73-80 ja ottelun 4-1.
Neljännesvälierät seuraavaksi ja Selby vastassa paras 9:stä pelissä.

Nyt jo vähintään kymppitonni plakkarissa ja rank nousee sillä jo 59:ään. Jos voittaisin Selbyn, nousisin jo sinne noin 52-53 sijoille.
Kausi ehkä puolivälissä ja rankki kivunnut 82:sta jo nyt 63:een ja tämä turnaus kun on menestys nyt jo, niin huimaa on nousu.

Mites muiden rank on noussut?
 
Murphykin kaatui 5-3 ja olen kyllä ihmetellyt samaa mitä Omenanraato. Itse sain tuohon matsiin yhden satasen viimeiseen freimiin, mutta muutoin en tehnyt yhtään voittavaa breikkiä. Murphy sai yrittää monessa freimissä kolmekin kertaa tehdä sarjaa eikä silti voittanut. Vaikka AI pussittaakin melkein kaiken, sen päällevedot on niin heikkoja, ettei mitään palloa ole edes mahdollista pussittaa. Sitten se tekee huippuhyvän safetyn ja vaikka joskus missaisikin pallon, ei yleensä jää mitään.

Onneksi olen keksinyt aloituksen, josta ei 100% varmasti jää hyökkäyspalloa ja täysin onnistuneena tulee snooker. Niihin harvoihin pitkiin mitä AI jättää on hyökättävä, jos haluaa voittaa. Välierissä vastassa Selby ja lukemat nyt 2-2. Johdin 2-0, mutta koska olen pelannut ottelu ottelulta huonommin, pysyy Selby mukana pelissä vaikkei sekään ole saanut kuin 50 breikin parhaimmillaan. Itsellä ei edes sitä. 32k rahaa jo plakkarissa tästä turnauksesta eli tuplaan Robinin saldon heti. Harmillisen epärealistista pärjätä heti, mutta vaikeimmalla vaikeustasolla ei voi itseään soimata.
 
2-6 tappio Selbylle, joka oli kyllä ylivoimaisesti vaikein vastus. Kykeni voittaviin breikkeihin (70+) ja oli totutun vahva turvalyönneissään. Kuudes freimi jätti kyllä jossittelun varaa, kun olin snookerin perässä ja kolmas tekemäni snooker oli tosi paha. Selby löi päätyvalliin, vastakkaisen päädyn pussin reunoihin ja niiden kautta keltaiseen. Tuli jotenkin sellainen olo, ettei peli antanut voittaa sitä freimiä missään olosuhteissa. Pelasin kyllä muutenkin turnauksen huonoimman pelin, osittain Selbyn hyvyyden vuoksi. O'Sullivan voitti Selbyn finaalissa.

32 500 puntaa joka tapauksessa tilille ja nousua 15 pykälää sijalle 67. Kannattaa muuten laittaa ylös mihin sijoittuu missäkin turnauksessa, niin ei kolmoskaudella rankingin tippumiset yllätyksenä.
 
Miten muuten tuo ura toimii jos jättää pelin kesken? Ainakin niissä tilanteissa jos peli kaatuu ja menee takaisin uraan peli jatkuu siitä mihin se jäi.

Eilen lopetin yhdeltä yöllä ja peli Allenia vastaan jäi kesken tilanteessa 3-2. Voitin taas 2 ekaa freimiä aivan kuten Selbyäkin vastaan.
Selby vei pelin 5-2 ja lopulta voitti koko turnauksen.
 
Miten muuten tuo ura toimii jos jättää pelin kesken? Ainakin niissä tilanteissa jos peli kaatuu ja menee takaisin uraan peli jatkuu siitä mihin se jäi.

Eilen lopetin yhdeltä yöllä ja peli Allenia vastaan jäi kesken tilanteessa 3-2. Voitin taas 2 ekaa freimiä aivan kuten Selbyäkin vastaan.
Selby vei pelin 5-2 ja lopulta voitti koko turnauksen.
Kyllä se ilmeisesti tallentaa joka lyönnin jälkeen ja silloin kun valikosta palaat valikoihin.
 
Onkohan tähän tullut joku "salainen" patch? Pallojen käyttäytyminen on muuttunut huomattavasti. Parhaiten sen huomaa siitä, ettei oma patenttialoitus enää toimi eli punaiset käyttäytyvät täysin eri tavalla kuin aikaisemmin. Tämä siis eilisestä asti.

Kolme karsintaa läpäisty seuraaviin kisoihin Paul Hunter Classicin jälkeen. Oma peli on huonontunut entisestään, en tiedä mistä johtuu. Tekoäly on todella surkea kyllä breikeissä, tosin jostain Rory McLeod kaivoi äsken yli satasen, vaikkei muuten kyllä kukaan vastassa olleista puhkonut 30 montaa kertaa.
 
Onkohan tähän tullut joku "salainen" patch? Pallojen käyttäytyminen on muuttunut huomattavasti. Parhaiten sen huomaa siitä, ettei oma patenttialoitus enää toimi eli punaiset käyttäytyvät täysin eri tavalla kuin aikaisemmin. Tämä siis eilisestä asti.

Kolme karsintaa läpäisty seuraaviin kisoihin Paul Hunter Classicin jälkeen. Oma peli on huonontunut entisestään, en tiedä mistä johtuu. Tekoäly on todella surkea kyllä breikeissä, tosin jostain Rory McLeod kaivoi äsken yli satasen, vaikkei muuten kyllä kukaan vastassa olleista puhkonut 30 montaa kertaa.
Ei tässä kyllä ole mitään online puolen mahdollisuutta pätsille, niinku esim Dirt Rallyssä.

Mulla aloitukset ja muut lyönnit menee kuten ennenkin, mutta mitään pitkää palloa en tahdo enää saada.
Kolme viimeistä ottelua ja yksi satanen, muutoin ei viisikymppisiä edes.
Äsken koitin online turnausta ja kahdesti päästi vastustaja pöydälle. Molemmilla kerroilla todella pitkä, mutta ihan perus pallo. Eikä ollu edes lähellä mennä. En ymmärrä miksi.
 
Ei tässä kyllä ole mitään online puolen mahdollisuutta pätsille, niinku esim Dirt Rallyssä.

Mulla aloitukset ja muut lyönnit menee kuten ennenkin, mutta mitään pitkää palloa en tahdo enää saada.
Kolme viimeistä ottelua ja yksi satanen, muutoin ei viisikymppisiä edes.
Äsken koitin online turnausta ja kahdesti päästi vastustaja pöydälle. Molemmilla kerroilla todella pitkä, mutta ihan perus pallo. Eikä ollu edes lähellä mennä. En ymmärrä miksi.

Jotain tässä on muuttunut ihan selvästi. Olen 100% varma, etten tee mitään eri tavalla aloituksessa. Itselläkin pitkät ja breikit tökkinyt tuon välieräpaikan jälkeen pahasti.
 
Jotain tässä on muuttunut ihan selvästi. Olen 100% varma, etten tee mitään eri tavalla aloituksessa. Itselläkin pitkät ja breikit tökkinyt tuon välieräpaikan jälkeen pahasti.
Mulla taas päinvastoin silloin pääsee lyömään niin tulee järjestään yli 50 pojoo. Se ei vaan ainakaan Selbyä vastaan riittänyt.

Pitkät ei oo kyllä koskaan osunu. :D
 
Mulla taas päinvastoin silloin pääsee lyömään niin tulee järjestään yli 50 pojoo. Se ei vaan ainakaan Selbyä vastaan riittänyt.

Pitkät ei oo kyllä koskaan osunu. :D
Mulla menee kaikki päällevedot pitkäksi nykyisin. Jokainen breikki on isoa taistelua eteenpäin.

  • Ian Burns (rank 73) 6-1 voitto, mutta isoin breikki vissiin 56 koko otteluun kummaltakaan.
  • Judd Trump (rank 6) 6-1, isoin breikki 117, mutta sen jälkeen vissiin isoin oli noin 50.
  • Jimmy Robertson (Rank 21) 6-1, isoin breikki 65 ja sekin viimeiseen freimiin, muutoin vissiin isoin jossain 30-40 välissä.

Nyt vastaan tulossa joku 20-40 välillä oleva heppu, joten uskon voittoon siitäkin neljännellä kierroksella UK championshipissä. Mutta jotenkin tuntuu, että vaikka saisin 0,5% tarkkuudella lyönnin oikein, niin se menee 10-30cm pidemmälle, kuin valkoinen viiva näyttää, kun ennen tuo olisi ollut täydellinen ja vasta +-2% ois vaikuttanut lopputulokseen.

Ja jos joka lyönti menee pitkäksi, ei siitä vain tule mitään. Ongelmat vain kertautuu.
Mutta kun ei AI saa enää sitäkään aikaiseksi. Voiko tässä olla turnausväsymystä kun ei skippaile turnauksia. :D
 
Mieletöntä! Tein sen! Selbyn kanssa eteni tasaisesti. Aikaisemmin en ole saanut freimiäkään Selbyltä, mutta nyt sain. Olin jopa jo 5-4 tappiolla ja nousin tasoihin.
Viimeiseen freimiin tyhjennän pöydän ja 122 breikki, Selby nolla pistettä!! Ottelusta voitto 6-5! Kädet tärisi ihan hulluna, mutta tein sen!

Semifinaaleihin vastaan asettuu sijalta 13 Stephen Maguire jonka olen jo aikaisemminkin voittanut. Joten luotto on kova.
Tappiosta 35000 puntaa ja Rank nousisi 60 lukemista noin 40:iin, mutta voitolla jo 75000 puntaa jolla nousisin mahdollisesti jopa yli 30 sijaa ylöspäin sijoille 28-30, riippuen miten muut on turnauksen pelanneet.
Nyt aletaan puhumaan jo todella kovista rankin sijoituksista ja ellen ihan väärin muista, niin oikean elämän Robin Hull on urallaan ollut parhaimmillaan sijalla 32. Eli voitolla olisi mahdollisuus tehdä sen suhteen ”historiaa”.

Olen ollut kerran aikaisemmin semifinaaleissa European Mastersissa ja silloin hävisin, mutta siellä palkintorahat oli todella mitättömät. Nyt olen onnistunut samaan turnauksessa missä on isot rahat pelissä.
Parastahan Rankin nousussa on se, että kovia pelaajia ei tule ekoilla kierroksilla vastaan.
Tästä on hyvä jatkaa huomenna Maguire kaatoon!

Edit: tässä tämä ratkaiseva freimi ja video loppuu liian aikaisin lopussa kun valikoissa fiilistelen voittoa, mut pöydän tyhjennys näkyy kokonaan. :)


Edit: löysästä Maguiresta 6-1 voitto. Joten se tarkoittaa vähintään 75 tonnia ja top 30 paikkeille nousua. Mutta katsokaas missä olen! Ekaa kertaa uralla finaalissa. Vähemmän yllättäen Ronnie vastassa. Mutta Selbyn voitossa opin ainakin hieman miten nämä tyypit voitetaan, joten enää en lähde kyllä suosiolla häviämään. Voitto toisi paikan jo noin Top20 pelaajien joukossa.
1787
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom