Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Itellä kerran kun lähetin paketin missä oli 6 dvd elokuvaa niin tuli paketti takasin kotio kahen päivän päästä ja kirje perässä "Pahoittelemme mutta paketti tippui maahan ja trukki ajoi päältä" :D

:eek::D Aika uskomatonta toimintaa :'D

Omalla kohdalla on posti kerran hukannut lähetetyn pelin. Oli sitten saapunut vastaanottajalle 3 viikon kuluttua lähetyksestä.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Sen verran ovat kerran sekoilleet että netin seurannasta ei näkynyt paketin saapumista (lähi)postiini, mutta kuitenkin laittoivat lapun että paketti on saapunut.

Ihan normaalia ettei ne aina kirjaudu sinne seurantaan, varsinkin jos on kyse vähän pienemmistä paikoista. Esim. lähiposti jne.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Omat kokemukseni Itellasta ovat olleet pääsääntöisesti positiivisia, mitä nyt muutaman kerran sen paketinmurjomiskone on ilmeisesti ollut epäkunnossa. Verrattuna erinäisiin kansainvälisiin kuljetusfirmoihin kyseessä on erittäin luotettava palvelu. Kuulin tässä hiljan jonkun sanovan, että mikäli haluaa tehdä täydellisen murhan, laittaa ruumiin DHL:n kyytiin - ei varmasti löydy milloinkaan. Kokemusteni perusteella tämä oli erittäin hyvin sanottu.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Tilasin tuossa kaiuttimet toissapäivänä SmartIT:stä, tänään oli tullut noin kymmeneltä aamulla ilmoitus, että paketti on lähetetty. Postitusmuoto on keltainen kuljetus 14. Samalla tuli myös seurantakoodi. Postin seurannassa koodi ei ainakaan vielä toimi. Milloinkohan toi paketti saapuu, mahdollisesti huomenna klo 14 mennessäkö? Niin ja milloin tuo seurantakoodi mahdollisesti käy toimimaan?
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Tilasin tuossa kaiuttimet toissapäivänä SmartIT:stä, tänään oli tullut noin kymmeneltä aamulla ilmoitus, että paketti on lähetetty. Postitusmuoto on keltainen kuljetus 14. Samalla tuli myös seurantakoodi. Postin seurannassa koodi ei ainakaan vielä toimi. Milloinkohan toi paketti saapuu, mahdollisesti huomenna klo 14 mennessäkö? Niin ja milloin tuo seurantakoodi mahdollisesti käy toimimaan?

Siinä menee aikansa että ne saa sen sinne kirjattua. :) Katsele vielä hiukan myöhemmin, luultavimmin huomenna aamusta näkyy ainakin se siellä palvelussa. Jos ilmoitus näkyy että on lähipostissasi niin sen pitäisi olla heti noudettavissa. Tai ainakin minulla on toiminut näin.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Siinä menee aikansa että ne saa sen sinne kirjattua. :) Katsele vielä hiukan myöhemmin, luultavimmin huomenna aamusta näkyy ainakin se siellä palvelussa. Jos ilmoitus näkyy että on lähipostissasi niin sen pitäisi olla heti noudettavissa. Tai ainakin minulla on toiminut näin.
Ok...Tämän paketin pitäisi kuitenkin tulla suoraan kotiovelle ja ennen klo 14. Täytyy odotella josko huomenna posti toisi kaiuttimet, ainakin luulisi, sillä jos ne tänään aamulla on laitettu postiin on niiden oltava seuraavana työpäivänä postitettuna.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Tuli tässä vajaa pari viikkoa sitten kivassa kunnossa oleva lehti kotiin. Onneksi Pelaajalehden asiakaspalvelu ystävällisesti lähetti minulle uuden. :) Alla kuvia.

Ennen ja jälkeen.

E: Postissa kun kävin valittamassa, selittelivät lehden kuntoa sillä, että se on luultavasti ollu kasan ylimpänä. Ja lehdet ilmeisesti sidotaan ja päällimmäinen siinä kärsii. Joillekin painotaloille on kuulema ilmoitettu,että pistävät päälle jotain kovaa pahvia, etteivät lehdet kärsi. Normaalistihan tuota lehteä ei olisi saanut jakaa, mutta mahdollisesti tietämätön kesätyöläinen ollut asialla. Pyysivät saada lehden näytekappaleeksi, että mitä EI saa jakaa. En minä rikkinäisellä mitään tehnyt joten annoin pois.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Tuli tässä vajaa pari viikkoa sitten kivassa kunnossa oleva lehti kotiin. Onneksi Pelaajalehden asiakaspalvelu ystävällisesti lähetti minulle uuden. :) Alla kuvia.

Ennen ja jälkeen.

E: Postissa kun kävin valittamassa, selittelivät lehden kuntoa sillä, että se on luultavasti ollu kasan ylimpänä. Ja lehdet ilmeisesti sidotaan ja päällimmäinen siinä kärsii. Joillekin painotaloille on kuulema ilmoitettu,että pistävät päälle jotain kovaa pahvia, etteivät lehdet kärsi. Normaalistihan tuota lehteä ei olisi saanut jakaa, mutta mahdollisesti tietämätön kesätyöläinen ollut asialla. Pyysivät saada lehden näytekappaleeksi, että mitä EI saa jakaa. En minä rikkinäisellä mitään tehnyt joten annoin pois.

Näitähän tulee pakostakin. :D Mutta itselläni ei vastaavaa tilannetta ole koskaan ollut. :) Menee nootti varmasti ainakin perille kun jos ajattelee, että tiedossahan niillä on sekin aina kuka minkäkin alueen hoitaa. ;)
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Soitin kyseiseen firmaan ja kyselin kaiuttimien perään. Sanoivat, että on vasta sitten tänään kait lähdössä ja tuo mainitsemani seurantakoodi oli väärä. Itseasiassa se ei edes ollut seurantakoodi. Saa nähdä milloin tulee, saanut jo aika kauan odotella mitä normaalisti aina kun olen tilannut. Vielä kun kyseessä on varastotavara niin laittaa kyllä vähän ihmettelemään kaupan toimintaa ja hitautta.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Soitin kyseiseen firmaan ja kyselin kaiuttimien perään. Sanoivat, että on vasta sitten tänään kait lähdössä ja tuo mainitsemani seurantakoodi oli väärä. Itseasiassa se ei edes ollut seurantakoodi. Saa nähdä milloin tulee, saanut jo aika kauan odotella mitä normaalisti aina kun olen tilannut. Vielä kun kyseessä on varastotavara niin laittaa kyllä vähän ihmettelemään kaupan toimintaa ja hitautta.

Seurantatunnuksen alku kotimaanlähetyksissä on JJFI, eikös se aina ole ollut niin? Kotimaiset kaupathan sortuu törkeään ylihinnoitteluun ja hitauteen tuon tuostakin. Puolenkuunpeleistä kun tilasin kerran konsolin ja se viipyi väärän varastotiedon takia matkalla melkein kolme kuukautta. Sain onneksi sitten alennuslippukkeen siitä hyvästä. Mitään muuta iloapas siitä ei sitten ollutkaan.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Seurantatunnuksen alku kotimaanlähetyksissä on JJFI, eikös se aina ole ollut niin? Kotimaiset kaupathan sortuu törkeään ylihinnoitteluun ja hitauteen tuon tuostakin. Puolenkuunpeleistä kun tilasin kerran konsolin ja se viipyi väärän varastotiedon takia matkalla melkein kolme kuukautta. Sain onneksi sitten alennuslippukkeen siitä hyvästä. Mitään muuta iloapas siitä ei sitten ollutkaan.
Joo soittelin firmaan ja lupasivat tänään laittaa postiin, eli huomenna pitäisi olla tullut kaiuttimet. Tuo seurantakoodi itseasiassa tulikin jo tuossa viestissä, kerta se alkaa JJFI tunnuksella. Eipä tässä mitään, todennäköisesti huomenna klo 14 mennessä on paketti tullut. Saa nähdä.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Eipä ole paketti kuulunut eikä näkynyt. Aika vitun huonoa palveluahan tuo firma tarjoaa. Eilen soitin ja sanoivat, että lähtee samana päivänä postiin, eli eilen ja tänään sitten pitäisi olla perillä ennen klo 14. Eipä ole kuulunut. Postin antama koodikaan ei anna tuloksia. Ihme kauppa tämä kyllä on, viimeinen kerta kun mitään tilaan. Kauheeta palvelua. Sunnuntai iltana laitoin tilaukseen eikä vieläkään ole mitään elettä tapahtunut.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Eipä ole paketti kuulunut eikä näkynyt. Aika vitun huonoa palveluahan tuo firma tarjoaa. Eilen soitin ja sanoivat, että lähtee samana päivänä postiin, eli eilen ja tänään sitten pitäisi olla perillä ennen klo 14. Eipä ole kuulunut. Postin antama koodikaan ei anna tuloksia. Ihme kauppa tämä kyllä on, viimeinen kerta kun mitään tilaan. Kauheeta palvelua. Sunnuntai iltana laitoin tilaukseen eikä vieläkään ole mitään elettä tapahtunut.
Joskus asiat tahtovat mennä mutkan kautta. Harmi juttu. Postailit noin klo 12.30 huonosta palvelusta, kun paketti ei ole tullut perille klo 14 mennessä? Odottele nyt kuitenkin loppuun asti eli tuohon postin antamaan määräaikaan saakka. Vielähän tässä on aikaa tuohon, eikä toimitukset muutenkaan ilmesty aina ja satavarmasti tietyllä kellonlyömällä. Ja jos ei ilmesty siihen mennessä, niin myöhemmässä iltapäiväkuormassa voi lykästää paremmin. Tsemppiä odotukseen.

Itsellä ei postin kanssa ole ollut isommin ongelmia. Lähetetyt kirjeet ja paketit ovat menneet aina vastaanottajalle ja samoin toisinpäin. Reilun kymmenen vuoden sisään on kerran hukkunut lähetys Play.comin suunnalta ja viime vuoden lopulla Amazon.comin lähetys teki kaksi kuukautta karusellia jossain päin maailmaa ennenkuin löysi perille. Tämän statsihistorian nojalta kuulunen siihen onnellisempaan asiakaskuntaan. Oman postikonttorin asiakaspalvelu on myös toiminut kiitettävästi lukuun ottamatta ruuhka-aikojen pidempiä jonotussessioita, joten krediitit Jyväskylän Seppälän toimipisteelle. Netissä postin seurantakoodijärjestelmä ovat toiminut niillä harvoilla kerroilla ok, joten kaikinpuolin hyvin on omalla kohdalla kusti polkenut.

PS. Jos jostain saa naputtaa, niin hinnoista. Köyhälle perustallaajalle lähetystaksat ovat jo lähellä kipurajaa useimmassa koko/lähetysluokassa. Helposti-kuoret ja muut sietohintaiset tuotepalvelut saisivat lisääntyä jatkuvia hinnannousuja tasapainottamaan.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Joskus asiat tahtovat mennä mutkan kautta. Harmi juttu. Postailit noin klo 12.30 huonosta palvelusta, kun paketti ei ole tullut perille klo 14 mennessä? Odottele nyt kuitenkin loppuun asti eli tuohon postin antamaan määräaikaan saakka. Vielähän tässä on aikaa tuohon, eikä toimitukset muutenkaan ilmesty aina ja satavarmasti tietyllä kellonlyömällä. Ja jos ei ilmesty siihen mennessä, niin myöhemmässä iltapäiväkuormassa voi lykästää paremmin. Tsemppiä odotukseen.

Itsellä ei postin kanssa ole ollut isommin ongelmia. Lähetetyt kirjeet ja paketit ovat menneet aina vastaanottajalle ja samoin toisinpäin. Reilun kymmenen vuoden sisään on kerran hukkunut lähetys Play.comin suunnalta ja viime vuoden lopulla Amazon.comin lähetys teki kaksi kuukautta karusellia jossain päin maailmaa ennenkuin löysi perille. Tämän statsihistorian nojalta kuulunen siihen onnellisempaan asiakaskuntaan. Oman postikonttorin asiakaspalvelu on myös toiminut kiitettävästi lukuun ottamatta ruuhka-aikojen pidempiä jonotussessioita, joten krediitit Jyväskylän Seppälän toimipisteelle. Netissä postin seurantakoodijärjestelmä ovat toiminut niillä harvoilla kerroilla ok, joten kaikinpuolin hyvin on omalla kohdalla kusti polkenut.

PS. Jos jostain saa naputtaa, niin hinnoista. Köyhälle perustallaajalle lähetystaksat ovat jo lähellä kipurajaa useimmassa koko/lähetysluokassa. Helposti-kuoret ja muut sietohintaiset tuotepalvelut saisivat lisääntyä jatkuvia hinnannousuja tasapainottamaan.
Joo, eipä ole vieläkään näkynyt. Soitin joku aika sitten postin konttoriin ja kyselin seurantakoodilla tilannetta, tuloksitta. Eli ennen viikonloppua mahdotonta saada, koska asiakaspalvelukin oli mennyt kiinni jo klo 12. No, hommaan kaiuttimet todennäköisesti jostakin muualta ja sitten jos ja kun kaiuttimet tulevat, jätän ne noutamatta. Syynä sitten käytän jos tulee kyselyjä perään, että torstaiksi kaiuttimia luvattiin, mutta koskaan en niitä saanut. Aika kauheaa toimintaa firmalta, koska verrattaessa esimerkiksi ONOFIIN josta tilasin keväällä flattitelkkarin, tuli televisio perille heti seuraavana päivänä suoraan kotiovelle.

Joo, ei ole minullakaan liiemmin kokemuksia noista hukkumisista. Ja tosiaan postikulut ovat aika käsittämättömät tuossakin kaupassa (15 euroa), oli tilaus sitten minkäkokoinen tahansa. Ja sitten toimitus on tätä tasoa ja täysi hinta pitäisi maksaa. Harmi kun noitakaan kaiuttimia ei enää joka puljussa myydä, varsinkaan täällä päin. Pitäisi suunnata huomenna Helsinkiin, samalla kun lähtee etelään, mutta kun kaupat ovat auki ainoastaan klo 13.00 suurimmassa osin, on vähän vaikea niitä mistään hankkia. Noh, täytyy katsoa mitä tapahtuu. Kärsivällisyyttä tämä vaatii.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Nostetaampas tämä ketju ihan jossittelun vuoksi.

Vein eilen paketin postiin ja siinä tiskillä täyttelin pakettikorttia ja jo tässä vaiheessa kummastelin, kun aspa jätti minulle 2/3 tuosta osoitekortista, kun yleensä siitä saa vain sen ylimmän osan ja kaksi muuta menee pakettiin.

Tänään sitten katsastin tuon pakettikorttin ja huomasin, ettei siinä ole mitään "Postin edustajan allekirjoitusta" saatika muuta tietoa, kuin lähettäjä ja vastaanottaja. Noh kävin katsastamassa lähetysseurannasta ja eihän pakettia siellä näy, vaikka sen vein eilen n. 15 aikaan, eli missä mättää? Tämä postin edustaja oli joku nuori pojankloppi, joten mieleen jo hiipi, että hän jotenkin kusi hommat ja paketti on kadonnut postiavaruuteen.

Postina toimi elielin postitoimisto ja kaverin kanssa käytiin ja huomasin vielä, että taisin jossakin vaiheessa möllöttää suoraan videokameraan, joten jos paketti ei ala saapua vastaanottajalle, otan järeät käyttöön ja alan vaatimaan heitä tarkastamaan videolta, että minä todellakin olin siellä ja kaverini voi todistaa, kun oli mukana. Mitään allekirjoitusta tai muuta ei tuossa minun osassani osoitekorttia ole, joten hohhoi.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Ostin tältä foorumilta ps3 60gb jonka myyjä laittoi heti postiin, 15.9, ja antoi minulle seurantakoodin. Heti aloin seuraamaan paketin kulkua. Löyty tähän päivään mennässä vain 1 tieto. Vastaanotettu helsinki/Hakaniemi. Soitin itellan asiakaspalveluun ja selvisi että koko paketti on hukkunut. Ei ole tietoja missään. Lähtenyt Hakaniemestä eteenpäin ja hukkunut.
Piip kiva homma. He lupasivat soittaa minulle jos paketti löytyy, mutta mitäs sitten jos se ei löydykkään?
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Lähtenyt Hakaniemestä eteenpäin ja hukkunut.
Piip kiva homma. He lupasivat soittaa minulle jos paketti löytyy, mutta mitäs sitten jos se ei löydykkään?

Sitten pitää tehdä Postiin vahingonkorvausvaatimus. Posti maksaa kadonneista lähetyksistä kiinteän kilohinnan mukaan, eli muutaman euron voi odottaa saavansa korvauksia.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Itella tarjoaa ihan kaaaamean huonoa palvelua ja kaikki vain siksi kun käytönnössä se on monopoliasemassa.
Erös loistava/surullinen esimerkki on jenkkilästä tilattu kitara, joka kotimaassa sitten heitelty lajittelussa niin, että kaula poikki. Ja tosiaan, korvaushan tuli sitten kilohinnan mukaan...

Toisaalta rouvallakin on ollut lähetyksiä hukassa parikin kuukautta! Ovat sitten löytyneet.
Ei kovin luotettavaa kuvaa anna.
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Eipä ole paketti kuulunut eikä näkynyt. Aika vitun huonoa palveluahan tuo firma tarjoaa. Eilen soitin ja sanoivat, että lähtee samana päivänä postiin, eli eilen ja tänään sitten pitäisi olla perillä ennen klo 14. Eipä ole kuulunut. Postin antama koodikaan ei anna tuloksia. Ihme kauppa tämä kyllä on, viimeinen kerta kun mitään tilaan. Kauheeta palvelua. Sunnuntai iltana laitoin tilaukseen eikä vieläkään ole mitään elettä tapahtunut.

Laitanpa tähän vanhaan juttuun kommenttini minäkin. Tässähän tuo 'firma' jota haukutaan, on ihan joku muu kuin posti. Säikeen nimin Postin / Itellan toiminta..., mitä vttua posti sille voi, että joku kauppias ei LÄHETÄ tavaraa siten kuin lupaa:confused: Ja on niin kallistakin, no ihan sama juttu, toi kauppiashan se hinnan määrää ja jos haluaa rahastaa tässäkin kohtaa, niin sehän on luonnollisesti postin vika.....
 
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Jos laitatte 'peruspostissa' eli ihan tuota postikonttoritietä, nii aina vaan arvokkaammat vakuutettuna tai kirjattuna. Sit ei huku.

Kyl ne pitkäkyntiset siellä liukuhihnojen vieressä tietää et jos se on peruslähetys vaan, niin kukaan ei ikinä saa kiinni jos sen syyhkii.

Varsinkin jos joku PS3 laatikko menee siellä pelkkä tarra kyljessä ni riski sen kun nousee.
 
Ylös Bottom