Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Hienoja yksityiskohtia on näemmä lisätty rutkasti. Tänään kun tietokone teki minua vastaan maalin, ja omasta mielestäni se oli paitsio, ja pelaajat olivat jo tuulettamassa, mutta sitten linjamiehen lippu nousi ylös, ja tietokoneen äijät olivat ihmeissään kun maali hylättiin. Selostajatkin kommentoivat että "little late offside shown by linesmen" Loistavaa kamaa :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Yksi peli-iltama takana Pro Evo 5:n parissa ja täytyy kyllä hehkuttaa taas tätäkin osaa taivaisiin. Realistisuus loksauttaa koko ajan leuan lattiaan ja taktinen rakentelu korostuu hienosti temmon, pelaajien "kömpelyyden" ja paremman syöttelyn ansiosta. Pieniä yksityiskohtia, kuten uusia animaatioita, ym. on taas loputtomiin, eikä niistä ole auennut taaskaan varmasti kuin muutama prosentti, yhden illan pelaamisen jälkeen. Myös maalit ovat monipuolisempia kuin ennen. Tänään ehdottomasti lisää!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Pro Evolution Soccer 5:sta PlayStation 2:lla verkossa pelaavat, allekirjoittaneen nick on Riot_Pelaaja.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Tuomas sanoi:
Hienoja yksityiskohtia on näemmä lisätty rutkasti. Tänään kun tietokone teki minua vastaan maalin, ja omasta mielestäni se oli paitsio, ja pelaajat olivat jo tuulettamassa, mutta sitten linjamiehen lippu nousi ylös, ja tietokoneen äijät olivat ihmeissään kun maali hylättiin. Selostajatkin kommentoivat että "little late offside shown by linesmen" Loistavaa kamaa :D
Toi oli mielestäni jo nelosessa, mut silti ihan hyvä pieni yksityiskohta. Muita yksityiskohtia mitä oon huomannu pelaajien loukkaantuminen pelitilanteiden ulkopuolella, ja luokkaantumisen näyttäminen seuraavalla pelikatkolla. Kerran en vaihtanu luokkaantunutta pelaajaa heti pois katkolla vaan se makas kentällä niin Zidane potkas pallon päädystä ulos. Hieno fiilis tuli kun avasin veskalla kärjen suoraan yksin läpi.
Mitä se ylänurkkaan tuleva huutomerkki tarkoittaa? Loukkantanutta pelaaja?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

goofy sanoi:
Toi oli mielestäni jo nelosessa, mut silti ihan hyvä pieni yksityiskohta. Muita yksityiskohtia mitä oon huomannu pelaajien loukkaantuminen pelitilanteiden ulkopuolella, ja luokkaantumisen näyttäminen seuraavalla pelikatkolla. Kerran en vaihtanu luokkaantunutta pelaajaa heti pois katkolla vaan se makas kentällä niin Zidane potkas pallon päädystä ulos. Hieno fiilis tuli kun avasin veskalla kärjen suoraan yksin läpi.
Mitä se ylänurkkaan tuleva huutomerkki tarkoittaa? Loukkantanutta pelaaja?

Jaa, en huomannu tuota PES4:ssa. Se huutomerkki tarkoittaa juuri sitä, eli loukkaantunutta pelaajaa. Itsellekkin tapahtunut muutaman kerran.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Vähän ihmetytti arvostelussa haukuttu nettipeli. 15 matsia takana ja ainostaan yhdessä matsissa oli jotain ongelmia. PS2 nettipelejä pelanneena on saanut kokea paljon pahempaa. Ainakin omat odotukset ylittyi kirkkaasti. Ja samoin itse peli on taas mennyt oikeaan suuntaan. Jo parin päivän jälkeen tullut komeampia maaleja kun PES4:ssä ikinä.

Onko muuten konsolifinissä tulossa jotain nettiturnauksia? Tai Pelaajassa?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

LoZo sanoi:
Vähän ihmetytti arvostelussa haukuttu nettipeli. 15 matsia takana ja ainostaan yhdessä matsissa oli jotain ongelmia. PS2 nettipelejä pelanneena on saanut kokea paljon pahempaa.
Täytyy sanoa, että omatkin kokemukset ovat kääntyneet paljon kirkkaammiksi, kun pelaajia pohjoisemmasta on liittynyt seuraan. Ilmeisesti peli oli Espanjassa myynnissä viikon ennen muuta Eurooppaa, jolloin itse testasin peliä. Tarkoitus oli saada arvio julkaisun yhteydessä ulos, joten pelikokemukseni onlinenä rajoittuivat etelämaalaisia vastaan. Tällöin lagi oli todella paha ongelma, vaikka itselläni on Soneran 8/1 mb -yhteys. Kyse oli siis hieman huonosta tuurista :(

En tiedä pitäisikö tuota arvostelua muuttaa vielä jälkikäteen, sillä se tuntuisi vähän oudolta. Toisaalta tuntuu oikeudenmukaiselta oikoa noita haukkuja positiivisempaan suuntaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Kanis sanoi:
En tiedä pitäisikö tuota arvostelua muuttaa vielä jälkikäteen, sillä se tuntuisi vähän oudolta. Toisaalta tuntuu oikeudenmukaiselta oikoa noita haukkuja positiivisempaan suuntaan.
Voihan tuohon lisätä uuden kappaleen kursivoituna (esim. Edit/lisäys: Pidemmän nettipelaamisen jälkeen, jadajada...), koskematta muuten itse arvosteluun. Onhan se ainakin mielestäni oikeudenmukaista, jos nettipeli kerran toimii paremmin nyt, kuin julkaisun aikoihin. Arvosanaa voi myös miettiä uudelleen, mikäli niikseen tulee...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Joo loistavia yksityiskohtia löytyy. Kerran toisen joukkueen pelaaja loukkaantu ja pistin pallon tahalteen ulos kentältä. Tän jälkee reilun pelin hengessä vastustaja heitti pallon omalle pelaajalle joka potkas pallon suoraan mun päätyyn, missä ei ollu lähelläkään ku mun pelaajia. Voi olla et kuvittelen vaan ja se potkas vahingossa sen sinne tai jotain, pitää testaa joskus uudestaan. :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Kanis sanoi:
En tiedä pitäisikö tuota arvostelua muuttaa vielä jälkikäteen, sillä se tuntuisi vähän oudolta. Toisaalta tuntuu oikeudenmukaiselta oikoa noita haukkuja positiivisempaan suuntaan.
Se on outoa että ylipäänsä arvostellaan online-puolta ennen julkaisua kun vasta julkaisun jälkeen servut ja infrastruktuuri on täysin kunnossa. Ja et kai halua arvostelussa kakkaa jauhaa? Mikäs arvostelu on sellainen joka ei ole totuudenmukainen? Vastaan itse: huono ;)

Ne jotka lukevat vain arvostelun eivätkä käy täältä tsekkaamassa mikä on totuus, pitävät kyseisen arvostelijan kirjoittajaa (+saittia) enemmän tai vähemmän epäpätevänä kun huomaavat (tai tietävät ennestään) kuinka hyvin PES5:n verkkopeli oikeasti toimii kun linjat ovat kunnossa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Huomenta,täytyyhän sitä itsekkin hieman hehkuttaa tätä maailman parasta futispeliä!
Odotin PES5:sta joka ikinen päivä elokuusta lähtien ja se kyllä kannatti. Sain pelin viime tiistaina ja siitä lähtien olen pelannut aikalailla. Master Leaguetta en vielä aloita koska tilasin Max Driven ja odotan että saan peliin aidot paidat ja pelaajat joka joukkueeseen,sitten alkaa hirveä tahkominen Masteria.
Itse nautin siitä kuinka raelistinen PES5 on,erilaisia tilnateita,maaleja ym. tulee jatkuvasti eteen ja peli on sen verran haastava että se tulee antamaan vielä monia ilon ja surun hetkiä. Tähän mennessä hienoin maalini on kun Makele ampui vastapalloon vasurilla 40 metristä yläriman kautta sisään!!!!!
Ainut pieni miinus pelissä on se että kun pelattiin kaverien kanssa Konami-Cuppia/MM-kisoja niin jos esim. minun joukkueella on peli ja kaverini pelaa minua vastaan niin hän ei voi muuttaa joukkueen asetuksia"formation,Strategy ym" siinä alussa kuten minä,vaan pitää mennä siihen asti että tuomari viheltää alkuvihellyksen ja sitten painaa starttia ja ottaa hänet peliin mukaan.
Tässä on yksi huono puoli, eli jos kaverin joukkueella on useampi pelaaja kylmänä niin hänellä menee kaikki 3 vaihtoa heti tai ne ei edes riitä vaihtamaan uusia pelaajia kentälle. Pieni virhe mutta en ymmärrä miksi näin?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Minkä vauhtisen netti yhteyden toi PES5-online vaatii?
kun suunniteilla olisi oman yhteyden päivittäminen ja sen adapterin hommaaminen.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Joo, tuo arvostelun nettipelikommentit vois päivittää. Itsellä ainakin noin 30 peliä pelanneena ei ole lagannut pahasti kuin 3 pelissä, muuten ottelut ovat olleet kuin samalla koneella pelattuja. Tuo lagaaminen on esiintynyt italian tai espanjan hemmoja vastaa. Kannattaa vastustajan nimestä päätellä kannaattaako pelata vai ei ja ohjekirjastakin löytyy ohjetta milloin voi lagata =)

Omasta mielestä tuo nettipeli on ehdoton must ja kruunaa tämän osan täysin. Siellähän näyttäisi olevan jopa ranking-systeemi ja divisioonatkin menestyksen mukaan.

Itse pelaan yleensä jollain englannin lobbyllä ja Nickillä FINKeho, eikun haastetta kehiin vain poijjaat :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

keho sanoi:
Kannattaa vastustajan nimestä päätellä kannaattaako pelata vai ei
Mä tsekkaan aina nimen lisäksi kielen ja suosikkijoukkueen/-pelaajan ennen kuin päätän otanko tyyppiä vastaan matsin. Niistä saa yleensä hyvän kuvan mistäpäin vastustaja on kotoisin.
Samasta syystä olen määritellyt omaksi suosikkijoukkueekseni Suomen ja -pelaajaksi Forssellin. Kun ei niillä pelin kannalta muuten ole merkitystä niin tuohon tarkoitukseen ne on omiaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Sellaista kysysin että kun siirrän pesfanista optiofilen Max Drivellä PS2:een niin
voiko siinä samalla siirtyä viruksia PS2:een. Tietokoneessani on joskus ollut tai on jokin virus tai jokin muu haittaohjelma joten sellaista vain mietin että voiko Pleikkarini vahingoittuani siitä?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Miten mahtavat pärjätä alottelijat tässä PES5:sessa?On meinaa vaikeutunu aikalail siitäku ite alotti PES2:sella...onneks ei oo ite enää alottelija.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

JM sanoi:
Sellaista kysysin että kun siirrän pesfanista optiofilen Max Drivellä PS2:een niin
voiko siinä samalla siirtyä viruksia PS2:een. Tietokoneessani on joskus ollut tai on jokin virus tai jokin muu haittaohjelma joten sellaista vain mietin että voiko Pleikkarini vahingoittuani siitä?
Eivät nuo PC-virukset PS2:een vaikuta, enkä ole kuullut vielä ensimmäisestäkään PS2-viruksesta tai troijalaisesta.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Erittäin paljon kiitoksia oliverille vastauksesta.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

On kyllä aivan loistava peli. Keskiviikkona tuli ostettua ja rutkasti on tultua pelattua. Nyt ollaan päästy jo käsittämättön lähelle aito jalkapalloa.

Onkos kellään tietoa tulevatko PES-Shopista ostetut pelaajat tai vanhojen maajoukkueiden legendat Master Leagueen mukaan. En ole uskaltanut niitä vielä ostaa.

Mites tuossa nettipelissä toimii start näppäin? Miten vaihdot suoritetaan? Voiko kaksi pelaajaa pelata samalta koneelta? Taidanpa joululahjaksi tuollaisen netti adapterin pyytää :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom