Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Ketjulla kun rupiaa olemaan mittaa ihan kunnioitettavasti, niin en kokonaan kahlannut sitä läpi. Nyt tässä pohdin, että onko tämä kyseinen tuotos aivan mahoton pelata padilla? Vai kannattaako suosiolla katsella rattia ps4:ole mitä pikimmin?

Pädillä pärjää mainiosti, enkä itse ratilla pysy pädikuskien perässä.

Itse en padiohjausta saanut oikein mieleiseksi missään vaiheessa vaikka jos jonkinlaisia asetuksia tuli testattua parin viikon aikana ennen kuin ratin sai hommattua. Mutta tosiaan kyllähän tuolla toiset padilla vetää rattimiehiä kovempaa, että ei se nyt sinänsä mikään hidaste välttämättä ole. Ratilla ajaminen muuten kyllä takuulla antoisampaa ja tarjoaa paremman kokemuksen.

Ketjulla kun rupiaa olemaan mittaa ihan kunnioitettavasti, niin en kokonaan kahlannut sitä läpi. Nyt tässä pohdin, että onko tämä kyseinen tuotos aivan mahoton pelata padilla? Vai kannattaako suosiolla katsella rattia ps4:ole mitä pikimmin?
Hyvin voi pelata pädillä. Osa maailman kärkisijoista on tehty pädillä joten ei ole siitä kiinni.

Kiitos nopeista vastauksista. Ehkä sitä jossain vaiheessa jonkin ratin hommaan sellasen joka 4:saa toimii, kun nuo jo olemassa olevat kun ei siinä toimi. Ehkä sen uuden Thrustmasterin sitten kun sitä jostain saa.

ProjectCarsin pädi-ohjauksesta toiset sanoo, että ihan hyvin onnistuu ja toiset, että lähes toivottoman luonnotonta menoa. Itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan, mutta kyllähän pädilläkin saa autoa rataa pitkin ajettua, kunhan tarpeeksi harjoittelee omituisen ohjauksen niksit.

Pari päivää sitten olisin käynyt kaverini luona testaamaassa uusinta päivitystä, mutta ei onnistunut, kun se olikin myynyt jo pelin pois. No ei se päivitys tainnut ihan putkeen taaskaan mennä. Huvikseni katsoin tilannetta Tori.fi:stä, niin ProjectCarsia oli myynnissä 7 yksittäis kappaletta ja GT-6:sta kaksi, joten se alkaa näkymään myös näinkin.

ProjectCarsin pädi-ohjauksesta toiset sanoo, että ihan hyvin onnistuu ja toiset, että lähes toivottoman luonnotonta menoa. Itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan, mutta kyllähän pädilläkin saa autoa rataa pitkin ajettua, kunhan tarpeeksi harjoittelee omituisen ohjauksen niksit.

Pari päivää sitten olisin käynyt kaverini luona testaamaassa uusinta päivitystä, mutta ei onnistunut, kun se olikin myynyt jo pelin pois. No ei se päivitys tainnut ihan putkeen taaskaan mennä. Huvikseni katsoin tilannetta Tori.fi:stä, niin ProjectCarsia oli myynnissä 7 yksittäis kappaletta ja GT-6:sta kaksi, joten se alkaa näkymään myös näinkin.
Tarkistitko montako alkuperäistä Super Mario-peliä oli? :)

Kyllähän pcarsin ongelma on se, että normi konsoliajopeliä pelaava tyyppi tuskin tykkää tästä. Aika marginaalinen peli ja monet ei ostaessaan tajua sitä ollenkaan ja sit myydään.

Sama juttu pädiohjauksella. Se täytyy säätää kuntoon.

Hyvin voi pelata pädillä. Osa maailman kärkisijoista on tehty pädillä joten ei ole siitä kiinni.

"Maailman kärkisijat" ei liity kasuaalipelaamiseen mitenkään.

Uuden pädipelaajan kannattaa testata pelin ohjaus, jos vain suinkin mahdollista ettei tule pettymyksiä.
Pcars on simulaatio ja ehkä siksi pädioptimointi jäi puolitiehen.

"Maailman kärkisijat" ei liity kasuaalipelaamiseen mitenkään.

Uuden pädipelaajan kannattaa testata pelin ohjaus, jos vain suinkin mahdollista ettei tule pettymyksiä.
Pcars on simulaatio ja ehkä siksi pädioptimointi jäi puolitiehen.

Se vaan et se testaus täytyy tehdä siten, että se ohjaus on säädetty kyseiselle pelaajalle. Oletuksenahan se on kauhea ja se preset 1 joka oletuksena on, on vissiin vielä kamalampi.

Ne jotka on jaksanu/osannu laittaa asetukset kuntoon, niin on monikin sanonut että yksi parhaista pädillä ajettavista ajopeleistä ikinä.

Kyllähän pcarsin ongelma on se, että normi konsoliajopeliä pelaava tyyppi tuskin tykkää tästä. Aika marginaalinen peli ja monet ei ostaessaan tajua sitä ollenkaan ja sit myydään.

Sama juttu pädiohjauksella. Se täytyy säätää kuntoon.

Itse en ajopelejä ole oikein pelannut kymmeneen vuoteen, mutta project cars vaikutti kokeilemisen arvoiselta kun tuli kehuja että voi ajaa hyvin myös padilla.

Padilla mun mielestä parhaat asetukset kun laittaa kaikki dead zonet 1-2 arvolle. Ohjaus, kaasu ja jarru herkkyys nollaan. Speed sensitivity 70 ja controller filtering settingsi noin 35 luokkaa. Oletusasetuksilla kyllä aika huono ajaa.

Itselleni pcars riittää täysin tyydyttään ajamishalut. Drive clubikin lähti poistoon alle tunnin pelaamisen jälkeen. Aivan järkyttävää paskaa pcarsin jälkeen.

Itse en ajopelejä ole oikein pelannut kymmeneen vuoteen, mutta project cars vaikutti kokeilemisen arvoiselta kun tuli kehuja että voi ajaa hyvin myös padilla.

Padilla mun mielestä parhaat asetukset kun laittaa kaikki dead zonet 1-2 arvolle. Ohjaus, kaasu ja jarru herkkyys nollaan. Speed sensitivity 70 ja controller filtering settingsi noin 35 luokkaa. Oletusasetuksilla kyllä aika huono ajaa.

Itselleni pcars riittää täysin tyydyttään ajamishalut. Drive clubikin lähti poistoon alle tunnin pelaamisen jälkeen. Aivan järkyttävää paskaa pcarsin jälkeen.
Ajatko pädillä! Hyvin sä vedät, kun luulin, että ajat ratilla. En ole vielä pädillä testannu, kun ratti on koko ajan paikalla. Kyllä tämä ehdottomasti paras ajopeli on, mitä koskaan on tehty. Miten muuten pc:llä, onko joku teistä testannut?

Itse oli pakko säätää suht paljon sensitivity -asetuksia ja muita ennenkuin olin täysin tyytyväinen pädin ohjattavuuteen. Siihen kun lisää vielä ne rengassäädöt yms. niin tekee aika paljon ohjausta mukavammaksi kun niillä vähän kikkailee joten suosittelen kokeilemaan.

[video=youtube;zLTn6kS3GMo]http://www.youtube.com/watch?v=zLTn6kS3GMo&sns=em[/video]
Rengastesti Nyrrellä, ratilla ;)
Koko testin lataan kanavalleni piakkoin. Videon lopusta löytyy pari info-ruutua.

Nyt kun sain buttonboxin testiin ni huomasin, että siellä näppäinasetuksissahan on oma nappi auton mittariston säädöille. Voikin ottaa ruudulta hudin pois kun kierrosajat, renkaan lämmöt jne näkeekin suoraan mittaristosta. En ole moista koskaan ennen tiennyt. :)

Joo sen varsin kätevää niissä autoissa missä on hyvä mittaristo, mutta vähän vanhempien autojen kohdalla voi olla vähän nihkeetä.

Pientä ärsyyntymistä tuli taas koettua :mad:. PS4:n oli vuorokauden "rasitustestissä" Lemansin 24h takia (trophy mielessä). Tuli alkuun ajeltua vajaa tunnin pätkä, jonka jälkeen siirsin vastuun ai:lle. Töitten jälkeen katsoin että reilu puoli tuntia vielä kisaa jäljellä ja ai tulisi sopivasti varikolle. Joten valitsin swap driver ja peli teki varikko bugin tuloksena DQ:(. No tuli sitten teletappi tuokio: UUDESTAAN, UUDESTAAN.....

Alkoi houkuttamaan tämä storen tarjouksen myötä... Mites, oon aika kasuaali autopelien suhteen, Gran Turismoista olen kyllä digannut sikana. Mietin, että edellyttääkö tämä peli ihan helvetillistä säätöjen hieromista? Tykkään siis kyllä upgradeta autoja peleissä, mutta en jaksa veivata asetuksia ja testailla, jos kierrosajasta saa sekunnin sadasosan pois. En myöskään aja kilpaa netissä, vaan tykkään pelailla yksinäni. Onko pelin uramoodi siihen jees (en kaipaa mitään tarinaa, vaan pelkkää laadukasta ajoskabaa)?

Ylös Bottom