Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project CARS

Mä en edes tiedä mistä puhut :D ehkä en vaan ole osannut kiinnittää huomioo tuollaiseen tai sit ei ole osunut niihin videoihin mitä olen katsonut.

Jaa'a, jos kaikki liikkeessä (kamera, autot jne.) oleva näkyy kahtena niin miten voi olla huomaamatta: http://i.imgur.com/4CDrzpt.png
http://i.cubeupload.com/0f4rl0.png
http://i.imgur.com/Gfwa3uC.gif
http://i.imgur.com/dGWKdst.jpg

Tuosta ja muista bugeista jos nyt jotain kiinnostaa https://www.youtube.com/watch?v=koOf6j57R1E
 
Vastaus: Project CARS

Tekijä studion jantterit väittää oikeesti että se kaksoiskuvajainen ps4 versiossa on vain "pieni" sivuvaikutus heidän ps4 versiossa extra lisänä käyttämästä temporal anti aliasointi menetelmästä. (monet pelit käyttää toimivaa versiota tuosta, edellisen kuvan pikselit projisoidaan uudelleen ja yhdistetään uuden kuvan kanssa, sen voi tehdä jopa onnistuneesti..)

Yllätyin että voivat vakavalla naamalla tuommoista väittää toteutuksestaan, joskus 20v sitten tuota käytettiin Demoscenessä efektinä (eli summattiin kylmästi 2 viimeistä framea yhteen) mutta ei helkutti että nykyään enää kukaan itseään arvostava koodari kehtaisi noin tehdä, huoh.. Joku tosin arveli että jos se vaan on pakko sanoa "ominaisuudeksi" eikä bugiksi kun pelin on pakko läpäistä laatuseula julkkariksi..

En kyllä ihmettele miksi monet ei välttämättä huomaa tuota, harvalla on enää 60hz telkku/monitori -> näyttäisi 60fps kuvan aitona, sellaisena kuin kuuluu.

Itsellä silmät vuotaa verta jo videoidenkin perusteella.

Ootko kokeillut vielä itse peliä? Itse nimittäin kanssa olin tosta huolissani, kun tuota "ghostingia" huomasin pelivideoissa, mutta nyt itseä peliä pelanneena voin sanoa että sitä ei ollenkaan huomaa. Peli näyttää todella hyvältä visuaalisesti ja ilmeisesti tuota ghostingia tapahtuu ainoastaan nopeasti liikkeessä olevissa esineissä (eli esim ruudun reunalla vilisevissä puissa jne).

P.S Pelaan 60hz monitorilla.
 
Vastaus: Project CARS

Jaa'a, jos kaikki liikkeessä (kamera, autot jne.) oleva näkyy kahtena niin miten voi olla huomaamatta: http://i.imgur.com/4CDrzpt.png
http://i.cubeupload.com/0f4rl0.png
http://i.imgur.com/Gfwa3uC.gif
http://i.imgur.com/dGWKdst.jpg

Tuosta ja muista bugeista jos nyt jotain kiinnostaa https://www.youtube.com/watch?v=koOf6j57R1E

Itse kyllä tosiaan ennakkoon tiesinkin tuosta ja kiinnitin videoilla tuohon huomiota, mutta ainakaan ohjaamosta ajaessa en huomannut kertaakaan missään tilanteessa moista. Tietty itse ajaessa keskittyminen on ihan muualla, eikä kovin tarkasti kato pitkään minnekään ja tilanteet joissa tuota on menee nopeasti ohi, niin voi olla etten vain huomaa. Ei ainakaan pätkääkään tosiaan moinen ole haitannut jos sitä siinä pelatessa on.
 
Vastaus: Project CARS

Vähän kerkesin Pcarsia koittaan ennen töihin lähtöä, aluksi en päässyt kuin yhtä rataa testaan kun asnnus kesken. Ensi fiilikset:
-Näyttää ja kuulostaa pirun hyvältä
- Ajettavuus tuntui loistavalta, vaikka en välitä lemanse autoilla ajamisesta mutta silti oli kiva niillä ajaa.
- Tekoäly vaikutti haastavalta ja pistää hyvin hanttiin ja käyttäytyy aidon tuntuisesti.

Vaikuttaa peliltä mihin tulee tunteja uppoon ja muut pelit taitaa hetkeksi jäädä sivuun.
 
Vastaus: Project CARS

Pädipelaajat, millä napeilla vaihdatte vaihteihta? Tuntuu tyhmältä käyttää olkanappeja kun pitää aina ottaa sormi pois kaasunnäppäimeltä kun haluaa vaihtaa vaihdetta.
 
Vastaus: Project CARS

Pädipelaajat, millä napeilla vaihdatte vaihteihta? Tuntuu tyhmältä käyttää olkanappeja kun pitää aina ottaa sormi pois kaasunnäppäimeltä kun haluaa vaihtaa vaihdetta.
En ole peliä edes pelannut, mutta itse vaihtaisin mahdollisesti oikealla tatilla eteen/taakse. Napeista ei tunnu kovin luontevalta tuo vaihteiden vaihto.
 
Vastaus: Project CARS

Pädipelaajat, millä napeilla vaihdatte vaihteihta? Tuntuu tyhmältä käyttää olkanappeja kun pitää aina ottaa sormi pois kaasunnäppäimeltä kun haluaa vaihtaa vaihdetta.
Itse varmaan laittaisin oikean käden peukun töihin (jos vasen tatti ohjaa) ja vaihde suuremmalle ympyrään, ja pienemmälle taas X:ään. Ei tosin kokemusta koko pelistä mutta jossain pelissä aikoinaan tuo toimi ihan ok itsellä.

Kovasti himottaisi tämä hommata kun ei oikein Driveclubia jaksa enää vääntää. Kiva olisi päästä oikeille radoille vetämään kunnon mestaruuskisoja, pitkiä kausia ja kunnollista edistymisen tuntua. Se jäi kokonaan uupumaan Driveclubista.
 
Vastaus: Project CARS

Pädipelaajat, millä napeilla vaihdatte vaihteihta? Tuntuu tyhmältä käyttää olkanappeja kun pitää aina ottaa sormi pois kaasunnäppäimeltä kun haluaa vaihtaa vaihdetta.

Kun käytän pädiä..
Jarru=L2
Kaasu=R2
Vaihde suuremmalle=Risti
Vaihde pienemmälle=Neliö
Käsijarru=Ympyrä
Ohjaus=Vasen tatti

Siinäpä ne tärkeimmät.
 
Vastaus: Project CARS

pari tuntia peliä takana ja käteen jäi 10 min testiä tyhjällä radalla ja 2 kierroksen kisa :D meni meinaan koko aamu siihen että sai ratin toimii (driving force GT) ensin toimi ihan hyvin muuten mutta jarru ei pelannut, sen jälkeen säädin jotain ja ei toiminut ollenkaan, nyt toimii kaikki mutta ei ehtinyt testaamaan ajamista. näytti se ihan hyvälle ja pyörii kaikki namiherkut täysillä 60 FPS, muuta ei oikeen osaa sanoo vielä.
 
Vastaus: Project CARS

Kun käytän pädiä..
Jarru=L2
Kaasu=R2
Vaihde suuremmalle=Risti
Vaihde pienemmälle=Neliö
Käsijarru=Ympyrä
Ohjaus=Vasen tatti

Siinäpä ne tärkeimmät.
Itse käytän samoja, vaihtaminen kaikkein luonnollisinta ja nopeinta näin.

Se kannattaa muistaa, että manuaalivaihteet helpottavat ajamista myös padilla. Auton kontrolli lisäntyy ja koneen kierrokset ovat parempia ajamiseen.
 
Vastaus: Project CARS

Itsellä mennyt koko aamu säätäessä kun kaikki saatava täydellisesti oman mielen mukaan. Olisi todella mukava jos noita kuvakulmien säätöjä saisi säätää ajon aikanakin (läheisyys, kameran heiluminen sisäkuvakulmassa jne) mutta ei vielä. Toivottavasti päivityksillä saadaan säädöt ajon aikanakin tehtäväksi että näkisi välittömästi vaikutuksen eikä tarvitsisi pomppia valikon ja practisen välillä.

Näppäimethän meni heti uusiksi kun ei mieleisiä ollut vakiona. Nyt oma kombo dualshockilla pelatessa:
R2/L2= kaasu/jarru
R1/L1= kers/drs
ylös/alas dpadilla=valot/pyyhkijät
oikea/vasen dpadilla=luistonesto/ajovakautus päälle tai pois
touchpad=kuvakulma
oikea tatti=katselu eri ilmansuuntiin
ympyrä/kolmio=käsijarru/kytkin
x/neliö=vaihde ylös/vaihde alas
R3/L3= katsoo taakse/abs päälle tai pois (tälle en fiksumpaa saanut kun alkaa ohjaimen nappulat loppua kesken) :D

Kers ja drs on tuolla koska totuttu jo formulapelissä siihen. Toistaiseksi avuista vain abs päällä autoissa missä se on oikeastikkin. Saa nähdä kun peliin tottuu ottaisiko senkin pois. Kypärän sisällä efektejä ja heilumista vähensin suoraan, ja sisäkuvakulmaa lähensin hieman lähemmäksi tuulilasia että näkyvyys vastaisi mielestäni "aidompaa" ajokokemusta.

Ajomalli on ensituntumalta aika hyvä. Ei pahempaa moitittavaa vielä. Kartit on nyt huonon tuntuisia verrattuna oikeaan niinkuin joka pelissä ovat olleet, mutta autoissa tuntuma on hyvä ja mukavan irtonainen. Fysiikat toimivat ensitestin perusteella uskottavasti. Grafiikat on todella paljon terävämmät kuin youtube videoilla ja mielestäni ihan hienon näköinen peli on. Äänet vaikuttavat hyviltä. Sisältöä ei uramoodissa ole kuten forzassa ja gran turismossa, eli virittely ja ostelu on poissa. Enpä tätä odottanutkaan koska simumaisempi ote tällä pelillä on selkeästi kuin noilla kahdella semisimu sarjalla. Rattikin löytyy muttei mieleistä ajopenkkiä, joten pitänee jossain vaiheessa jotain keksiä niin saa ratin taas käyttöön (vai toimiiko g27 edes ps4:llä? ei ole yhtään mieleistä autopeliä vielä tälle koneelle tullut mitä olisin katsonut aiheelliseksi hommata, pl. tämä project cars).

Ps. Bugeja on muutama löytynyt. Yhdessä kisassa oman auton moottoriäänet puuttuivat, overscanni telkkarista päälläkin näkyy välillä "kuvan reunat" eli kuvan koon säätö olisi paikallaan. Pari sadekisaakin ajelin ja fps droppeja en havainnut. Tosin oli vain 16 perusauton kisa. Todella sulavaa menoa tähän asti on tarjonnut.

Pps. Joku ulisi aiemmin ettei edes mustat viivat näy asfaltissa. Kyllä renkaat piirtävät mustaa tiehen. Himmeämpää kuin joissain peleissä mutta kyllä siihen jäljet jäävät sudituksista ja lukkojarrutuksista ym.

Thumbs up Warralta näin 3 tunnin kokeilun perusteella.
 
Vastaus: Project CARS

Ootko kokeillut vielä itse peliä? Itse nimittäin kanssa olin tosta huolissani, kun tuota "ghostingia" huomasin pelivideoissa, mutta nyt itseä peliä pelanneena voin sanoa että sitä ei ollenkaan huomaa. Peli näyttää todella hyvältä visuaalisesti ja ilmeisesti tuota ghostingia tapahtuu ainoastaan nopeasti liikkeessä olevissa esineissä (eli esim ruudun reunalla vilisevissä puissa jne).

P.S Pelaan 60hz monitorilla.

Kyllähän toi nyt valittevan paljon osui silmään ainakin itsellä aluksi. Tosiaan tausta siellä ghostaa aikas kivasti ja vaikka siihenkin tottui alun shokin jälkeen niin kyllä se sieltä vain silmiin välillä pistää. Ei tälläistä kyllä tosiaan pitäisi enää olla.[emoji35]
 
Vastaus: Project CARS

Voi olla tyhmä kysymys, mutta onko tällä pelillä eri julkkari fyysisellä versiolla ja digitaalisella?

EDIT. Ei näköjään. :)
 
Vastaus: Project CARS

Ei autopeliä ilman säätämistä. Kalibroisin ratin ja aivan jäätävät forcet t300:ssa, ei mitään toivoa ajaa. Nyt alkaa se tuttu parin tunnin/kuukauden säätäminen, että saa hyväksi.

Eniten on toistaiseksi ärsyttänyt tienpinnan tekstuurin laatu, joka on aivan luokattoman huono PS4:lla. Häiritsee jopa ajamista, kun ei tarkasti näe tietä.
 
Vastaus: Project CARS

Oli ongelmia T500-ratin kanssa. Välillä pelikalibroi latausruudussa ohjaimen ääriasentoon ja välillä varikolla, sitten että ohjaus on hieman vino ja forcea ei ollut. Konsolin uudelleen käynnistys auttoi, mutta onko bugi vai ongelma ohjaimen kanssa, sitä en tiedä.

Project CARSia olen ehtinyt ajaa n. tunnin verran vapaissa harjoituksissa. Kyllähän tuo ajaminen harjoittelua vaatii selkeästi. Positiivista kuitenkin oli esimerkiksi Le Manssissa harjoittelu. Ensin piti löytää oikeat jarrutuspaikat ja kun ne alkoivat löytyä niin rata meni oikein mukavasti. Huomioitavaa on, että pelaan sisäkuvakulmalla. Grafiikka on todella komeaa ja veikkaan, että iltakisat tulevat olemaan todella hienoa katseltavaa. Otin heti alkuun ajoavut pois ja ns. racing linen, koska nuo ovat asioita jotka hidastavat.

Ohjaustuntuma on tehty mallikkaasti. En tehnyt rattiin mitään isompia muutoksia, laitoin vain kiinni konsoliin ja rupesin pelaamaan. Forcet tuntuu aika hyviltä ja ratti on juuri sopivan raskas. Tietenkin luultavasti teen illalla pientä hienosäätöä, mutta näin alkuun tuolla pärjää.

Luultavasti kun hieman opettelen ajamaan noita ratoja, niin pääsen seuraavaksi AI:n kimppuun.

Onko porukalla kiinnostusta, jos illalla ajettaisiin verkossa?
 
Vastaus: Project CARS

Ajomalli on ensituntumalta aika hyvä. Ei pahempaa moitittavaa vielä. Kartit on nyt huonon tuntuisia verrattuna oikeaan niinkuin joka pelissä ovat olleet.

Sisältöä ei uramoodissa ole kuten forzassa ja gran turismossa, eli virittely ja ostelu on poissa. Enpä tätä odottanutkaan koska simumaisempi ote tällä pelillä on selkeästi kuin noilla kahdella semisimu sarjalla.

Rattikin löytyy muttei mieleistä ajopenkkiä, joten pitänee jossain vaiheessa jotain keksiä niin saa ratin taas käyttöön (vai toimiiko g27 edes ps4:llä? ei ole yhtään mieleistä autopeliä vielä tälle koneelle tullut mitä olisin katsonut aiheelliseksi hommata, pl. tämä project cars).
Kartit tosiaan on kautta linjan huonoja joka pelissä. Itse en aio niitä edes koittaa.

Nämä kaksi semisimua on siinämielessä täysin erilaisia, että ne perustuu siviiliautoihin, joita tietenkin voi viritellä. Tässä taas nää on periaatteessa kaikki (lähes kaikki) kisavehkeitä tietystä luokasta. Ne on vain ne, ei niihin voi lyödä isompaa turboa jne. eli sinällään ei oikein ole vertailukelpoinen. Lähempi vertaus olisi ihan esimerkiksi f1 sarjan pelit, tai Grid autosport, vanhat Toca pelit jne.

G27 ei toimi ps4:lla, siksi itsekin uuden jouduin ostamaan. G27:aan saa jotain sovittimia joilla muka toimii, yhtään oikeaa rehellistä hyvää kokemusta en ole moisesta kuitenkaan nähnyt, ja niiden hinta on puolet T300 ratin hinnasta jo..

Ei autopeliä ilman säätämistä. Kalibroisin ratin ja aivan jäätävät forcet t300:ssa, ei mitään toivoa ajaa. Nyt alkaa se tuttu parin tunnin/kuukauden säätäminen, että saa hyväksi.

En itse tehnyt muuta kuin ratti kiinni konsoliin, peli käyntiin ja radalle. Eli ratin asetuksiin en koskenut, paitsi näppäimet asetin paremmiksi. Toimi todella hienosti. Force on juuri loistava, oikean oloinen kerrankin, ei missään nimessä jäykkä. Tärinöitä jne efektejä tuli ehkä vähän vaimeasti, joten niitä ajattelin kyllä lisätä jopa.
Aika jännästi sulla sit joku sekaisin. Onhan varmasti PS4 puolella ratti?
 
Vastaus: Project CARS

On Ps4 puolella. Se pääforce 75 oli liian kova, 55 tuntuu jo paremmalta. Eri autojen forceissa voi olla isoja eroja, näin on ainakin Assetto Corsassa.
 
Vastaus: Project CARS

Totta, seki on vähän huono ku et voi vaihtaa sitä kesken kisan, etkä mitään asetuksia vissiin?
Ite ajelin vain sillä alun le mans vehkeellä dubaissa ja sillä vanhalla bmw touringilla.
 
Ylös Bottom