Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project CARS

Ps4:llä...ei ole ikinä ollut ongelmaa turismoilla tai forzillä (2-5) ilman luistonestoa ja ajonvakautusta, tässä ei vaan taivu pädiohjaus minun järkeen..kaikki on pädisäädäistä kokeiltu ja sellaista asetusta ei löydy joka toimisi laajalla skaalalla autoja ja nopeuksia.
Toista tässä itseäni toki, vanhoista posteista löytyy samat nurinat :)


Onkohan sittenkään kokeiltu ihan kaikkea... Siitä valikosta mikä tulee radalla ekana eteen, menepä siitä sinne settingseihin josta säädetään auton asetuksia, R2:sta seuraava valikko ja sieltä ihan alin, se on joku steering alignment tai mikä lie (en nyt tosiaankaan muista ulkoa sen nimeä :()
Kuitenkin, siellä pitäisi olla säätövaraa perkuleesti, vakio taitaa olla 1500 ja säädät sen niin isoksi kuin saat, eli se muuttaa ohjausvarsien pituuksia mikä taas vaikuttaa siihen kuinka laajasti renkaat kääntyy, tämän pitäisi järjen mukaan vaikuttaa lähes on-off mallin ohjaukseen siten että se liikkuu hitaammin - tatin mukana. Jos ei toimi näin niin kokeile säätää sitä toiseen ääriasentoon.
(arvailuja nämä mutta kannattaa kokeilla kaikkea...)




Edit: Oli kyl mahtava fiilis ajaa ratilla ja h-kaaviolla tota 90luvun evo mesee.

No älä, videoita on kuolattu :D Odotan sitä vaihteiston ja polkimien hankkimista!! :D
 
Vastaus: Project CARS

Moi kyselit tosta tiimin tallipäälliköstä/mekaanikosta,se huutelee sulle jos ajat sillä tiimin autolla,eli sillä autolla mikä sulla komeilee siellä autotallissa näytillä.Ajoin ensin Renault Ciolla,mutta kun ajoin samassa tallissa toisella autolla eipä huudellut enää.Vaidoin tallia,nyt on Ginetta G40 Junior,ja taas huutelee väliaikoja,eli tästä päädyin tähän tulokseen.(korjatkaa jos olen väärässä).


Moi
Mitä noilla sytytyksellä ja käynistys nappulalla oikein tekee?Meinaan ne vie pari nappulaa ratista,jos niillä ei tee mitään.Sitten käytättekö kakkoskuskia koskaan?
 
Vastaus: Project CARS

Osaako joku selittää tämän ilmiön:

1.) renkaat ovat siniset, pito on olematon
2.) renkaat ovat vihreät, pito hyvä
3.) renkaat ovat punaiset, perä irtoaa radasta ja pito heikompi
4.) alkaa satamaan ja vaihdan (sadekelin) renkaat, renkaat ovat edelleen punaiset, mutta pito sateella kohtalaisen hyvä

- miksi sadekelin renkaat ovat punaisella? Vaihtuivatko sittenkään...
- voiko sadekelin renkailla ajaa kovaa? (F1, Räikkönen jne.)
- kun rengas punainen pitkään, niin voiko se räjähtää?
- tuleeko oikeassa F1 kisassa turva-auto radalle jos radalla irronneita osia ja rengas? (mutkassa oli AI rengas ja osia pahassa paikassa)

...pelkään että pelissä on paljon bugeja, joita ei saada ikinä kuntoon. Esim. kun ajaa varikolle ja auto mäsä niin kun AI ottaa auton haltuun varikkosuoralla niin auto liikkuukin taas ihan normaalisti, vaikka minulta irronnut esim. rengas jne. Toivon että tuleva F1 2015 (PS4) olisi realistisempi. Joka tapauksessa mahtava peli kyseessä, joka parantaa kuin sika juoksuaan.
 
Vastaus: Project CARS

... Mitä noilla sytytyksellä ja käynistys nappulalla oikein tekee?Meinaan ne vie pari nappulaa ratista,jos niillä ei tee mitään. ...

Sytytysnappulasta ei havaintoa, mutta starttinappulasta saa ainakin auton käyntiin, jos sattuu manuaalivaihteisen sammuttamaan johonkin. Saisko sytytysvirtanappulalla sitten suoritettua vaikka "mäkistartin" sopivassa rinteessä, mene ja tiedä.
 
Vastaus: Project CARS

Sytytysnappulasta ei havaintoa, mutta starttinappulasta saa ainakin auton käyntiin, jos sattuu manuaalivaihteisen sammuttamaan johonkin. Saisko sytytysvirtanappulalla sitten suoritettua vaikka "mäkistartin" sopivassa rinteessä, mene ja tiedä.

Sytytysvirta on virtakatkaisija ettei auto syty tuleen (riippuu paljon autosta), se pitää laittaa päälle ennen starttaamista tai muuten ei tule virtaa sytytystulppiin. Mielestäni se on aina on-asennossa muuten kuin ekaa kertaa autoa käynnistää, liekö tuota edes mallinnettu peliin... Hullua olis olla nappi sille jos ei ole :rolleyes:
 
Vastaus: Project CARS

Sytytysvirta on virtakatkaisija ettei auto syty tuleen (riippuu paljon autosta), se pitää laittaa päälle ennen starttaamista tai muuten ei tule virtaa sytytystulppiin. Mielestäni se on aina on-asennossa muuten kuin ekaa kertaa autoa käynnistää, liekö tuota edes mallinnettu peliin... Hullua olis olla nappi sille jos ei ole :rolleyes:

Joku sellainen se voi olla. Mutta mulla ei ole sytytysvirralle nappia määriteltynä ja olen siis pärjännyt pelkällä starttinapilla. Tietty jos ois asiansa osaava kuski niin eihän nuo katiskat sammuis pätkän varrelle... Mutta edelleen on mulla ffb-asetukset hakusessa, eli niitä olen käytännössä kaikki pelikerrat hakenut, toki eri autoille. Tuntuu vaan jotenkin tuo PS4 + T500RS yhdistelmä sellaiselta, ettei mitkään "valmiiksi pureskellut" säätöohjeet toimi, tai sitten odotan ffb:ltä enemmän mitä se voi tarjota.

Parina edellisenä iltana olen noudattanut erästä löytämääni ohjetta, jossa Tire Force on 200, Fx,Fy,Fz laitetaan aluksi nolliin, Mz 200 ja lähdetään sitten säätämään noita kolmea jäljelle jäävää. Tällöin on Master Scale asettunut lopuksi jonnekin 30 -40 paikkeille, Fx,Fy ja Fz jonnekin 70-100 sektoriin ja Mz tosiaan se 200. Eikä mitään smoothingeja. Ja lopuksi sitten ne SoP:t sun muut.

Lisäksi oman mausteensa ja haasteensa hommaan tuo se, että ei ole mitään hajua, miltä oikeasti tuntuisi ajaa noilla autoilla. Ainoa realistinen vastine löytyy tallista mk1 paskortin muodossa. Siinä on kyllä taas niin jäykkä ohjaus, että sitä ei näillä leluilla saa mallinnettua hyvällä tahdollakaan. Ohjaustehostimiahan noissa on useimmissa, joten ohjaus on oikeasti varmasti melko herkkä, mutta pelissä herkkä ohjaus ainakin mulla aiheuttaa sen, että auto tuntuu luistelevan jäällä, eikä ole mitään hajua, milloin on kunnolla pitoa ja milloin alkaa puskea tms. Tämän pelin säätömahdollisuuksilla saa nuo varmasti mallinnettua hyvinkin, kun vaan nyt löytyis ne optimaaliset säädöt edes yhdelle autolle.

Ihan oikeasti, miksi tän mukana ei voinut tulla vaikka samanlaista ohjekirjaa, kun aikoinaan Grammondin GP2 pelissä... Sitä tuli luettua enemmän kuin yhtäkään koulukirjaa. Ja siitä vielä oppikin jotain käytännöllistä. Pelaamista ajatellen siis. On se vielä tallessa ja auton säätöjä ajatellen varmasti hyödyllinen joka pelissä, mutta ffb-säätöjä varten olis tarvinnut kyllä paljon seikkaperäisemmät ohjeet kuin mitä nyt löytyy pelin sisältä. Pelintekijöillä on aivan varmasti paperilla paljonkin dokumentaatiota aiheesta.
 
Vastaus: Project CARS

Ihan oikeasti, miksi tän mukana ei voinut tulla vaikka samanlaista ohjekirjaa, kun aikoinaan Grammondin GP2 pelissä... Sitä tuli luettua enemmän kuin yhtäkään koulukirjaa. Ja siitä vielä oppikin jotain käytännöllistä. Pelaamista ajatellen siis. On se vielä tallessa ja auton säätöjä ajatellen varmasti hyödyllinen joka pelissä, mutta ffb-säätöjä varten olis tarvinnut kyllä paljon seikkaperäisemmät ohjeet kuin mitä nyt löytyy pelin sisältä. Pelintekijöillä on aivan varmasti paperilla paljonkin dokumentaatiota aiheesta.

Tuollainen olisi kyllä todella hyvä. Olen selaillut nettiä todella paljon ja koittanut hakea tietoa säädöistä. Kaverilta tuli F1-pelin yhteydessä hyvä linkki: http://www.matiaspusa.net/SetupMatrix/
tuolta löytyy selkeästi suurinosa säädettävistä asioista ja vaikutuksista. Kuitenkin joitakin asioita jää itselle selvitettäväksi. Esimerkiksi öljyn lämmön minimi ja maksi lämpötilat, jarrujen optimilämpötila yms. Toinen hyvä kirjanen joka kannattaa vilkaista on Gran Turismo 6:n Limited Editionin mukana tullut opus "Beyond Apex". Kyseinen kirjanen löytyy täältä: https://www.gtplanet.net/forum/thre...-available-in-pdf.314432/page-8#post-10130714

Onlinessa on tullut taas ajettua. Mukaan mahtuu pari hyvää kilpailua ja pari huonompaa. Hyvässä kilpailussa, kun pääsi rytmiin niin kaikki sujui hyvin. Oikeastaan juuri ikävin oli se kun toiseksi viimeisellä kierroksella joku ajaa ulos ja päättää jättää autonsa keskelle tietä. Ei siinä kauheasti väistöliikettä ehdi tehdä. Myös ihan hauska, että osa random pelaajista hallitsee aika-ajo tekniikkaa eli juuri ennen maaliviivaa jättää minuun runsaan etäisyyden, jolloin hänen ei tarvitse yrittää kokoajan ohittaa minua. Huonommissa kisoissa meno on aika tuttua romurallia.

Suosikki radaksi on muodostumassa Watkins Glen, joka vaikuttaa hitaalta, mutta on oikeasti todella nopea rata.
 
Vastaus: Project CARS

Lisäksi oman mausteensa ja haasteensa hommaan tuo se, että ei ole mitään hajua, miltä oikeasti tuntuisi ajaa noilla autoilla. Ainoa realistinen vastine löytyy tallista mk1 paskortin muodossa. Siinä on kyllä taas niin jäykkä ohjaus, että sitä ei näillä leluilla saa mallinnettua hyvällä tahdollakaan. Ohjaustehostimiahan noissa on useimmissa, joten ohjaus on oikeasti varmasti melko herkkä, mutta pelissä herkkä ohjaus ainakin mulla aiheuttaa sen, että auto tuntuu luistelevan jäällä, eikä ole mitään hajua, milloin on kunnolla pitoa ja milloin alkaa puskea tms. Tämän pelin säätömahdollisuuksilla saa nuo varmasti mallinnettua hyvinkin, kun vaan nyt löytyis ne optimaaliset säädöt edes yhdelle autolle.

Ohjaustehostimellisessa autossa ohjaus on yhtä vahva koko ajan. Veikkaan että monet laittaa säädöt joilla ohajustehostimen kanssa ratti on liian painava ja lisäksi ratissa tuntuu jokainen kivenmurikka tiessä, näinhn se ei ole irl. vaan nykyajan ohjaustehostimet tekee ratista sellaisen että se ei liiku mihinkään suuntaan ilman että koko auto liikkuu (jos liikkuu, niin on nivelet löysät tai ohajsutehostimessa väljää), mutta kun pelissä on tuo koko tuntuma vain ratin varassa, niin joudutaan käytännössä tämä jättää huomiotta. Ja jos tehdään ratista ihan realistinen niin se on just niinkuin sanot, jäällä kuin ajaisi jos ei ole perstuntumaa.

Autot joissa ohajustehostinta ei ole, pitäisi olla jäykempi hitaassa vauhdissa ja vauhdin kasvaessa ratti hieman löystyy mutta on silti selvästi jäykempi kuin tehostimen kanssa. Ja todella jäykkä näillä pelin kisaslickseillä :rolleyes:

Imo. ehkä tuota realistisuutta ei kannata ihan hakemalla hakea, koska meillähän on just se auton perstuntuma ratissa, mikä taas vaikeuttaa saada ratista realistinen :) Ennemmin tuota ratin jäykkyyttä hakisin oikealle tasolle ja loput siihen että tunnetaan auton muut liikkeet ratissa. Lähinnä just nämä luisumisen säädöt on varmaan oleellisia ja sitten pomput jotka selkeesti heittää autoa ilmaan, isot kanttareet jne.


Parina edellisenä iltana olen noudattanut erästä löytämääni ohjetta, jossa Tire Force on 200, Fx,Fy,Fz laitetaan aluksi nolliin, Mz 200 ja lähdetään sitten säätämään noita kolmea jäljelle jäävää. Tällöin on Master Scale asettunut lopuksi jonnekin 30 -40 paikkeille, Fx,Fy ja Fz jonnekin 70-100 sektoriin ja Mz tosiaan se 200. Eikä mitään smoothingeja. Ja lopuksi sitten ne SoP:t sun muut.

Kuullostaa aika tarkkaan 2 kertaa isommilta mitä mulla T300RS:n kanssa, onko T500 sitten noinkin paljon eroa säädöissä? Tire force mulla on siinä 110-120 kohdilla, lisään sitä aina mitä vanhemmalla autolla ajan. Tuo voisi tällä kaavalla olla T500 ratilla jotain 230-240 jos vaan säätövaraa riittää :D
 
Vastaus: Project CARS

... Kuullostaa aika tarkkaan 2 kertaa isommilta mitä mulla T300RS:n kanssa, onko T500 sitten noinkin paljon eroa säädöissä? Tire force mulla on siinä 110-120 kohdilla, lisään sitä aina mitä vanhemmalla autolla ajan. Tuo voisi tällä kaavalla olla T500 ratilla jotain 230-240 jos vaan säätövaraa riittää :D

Tuota seikkaa olen itsekin hieman ihmetellyt, mutta ei nämä netistä helposti löydettävissä (tässäkin ketjussa) olevat säädöt toimi alkuunkaan T500RS + PS4 -yhdistelmän kanssa. PC:llä tilanne voi toki olla eri. Ratti tuntuu löysältä, ei minkäänlaista vastusta missään tilanteessa. Toki kanttarit tuntuu jne. mutta ei mitenkään vahvasti.

Eilisiltana taas vähän testailin ffb-säätöjä, niin periaatteessa riittävä tuntuma tiehen tulee, kun Tire Force on sen 200 ja Mz 200, muut nollilla. Master Scale saa tuolloin olla liki oletusasetusta, eli 26. Jos nostan Fx/Fy/Fz arvoja esim. 70 tuntumaan, ei siitä tunnu tulevan oikein mitään lisäarvoa. Liekö pitäs nekin sitten nostaa tappiinsa. Nurmikolla seikkailut ja kanttarit alkavat tuntumaan vasta kun oikeaa slideria (oliko nyt sitten se Fx) liikuttaa jonnekin 120 - 140 tuntumaan.

Jotenkin nyt vähän haiskahtaa, että PS4 ei tämän pelin kanssa ihan skulaa niin kuin pitäisi. Pärjään kyllä mainiosti näilläkin säätövaroilla, mutta hirvittää, jos ne keksii jonkun korjaavan patchin julkaista, niin käy sitten taas kaikki autot läpi asetusten suhteen...

Mukava lisä olisi, kun telemetria HUD näyttäisi nuo neljä eri ffb-voimaa omilla väreillään siinä ffb-ikkunassa. Tällöin tietäisi, kun alkaa hakata liikaa käsille, että mikä siellä piikittää. Riittävän pitkään kun ruuvaa noita säätöjä, niin jossain vaiheessa ampuu aina yli ja sitten alkaa muistelu, että mitä viimeksi säädin ja miten paljon jne. Toisinaan voima oikein sopiva, jolloin riittää kun laittaa pykälän smoothingia lisää (yleensä pidän ne nollilla). Ja smoothingiin ois kiva saada vähän tarkemmat säätövarat kuin kymmenen pykälän välein. Ja nimenomaan pleikkarille.

Samoin ne toisen välilehden ffb-säädöt (SoP ja body scale) eivät tunnu vaikuttavan oikein mitenkään. Ainakaan niin, että niistä mitään apua ajamisen suhteen olisi. Kai nekin pitäisi vetää tappiin asti, että jotain huomaisi. Pelkästään se, että Mz ja Tire Scale ovat maksimissaan, ilmaisee ainakin suurimmalla osalla autoista sen, milloin perä irtoaa (ohjaus herkistyy huomattavasti).
 
Vastaus: Project CARS

Optionsin asetukset täytyis ainakin pitää samana kaikille autoille. Säätää vaan auton setupin kautta forceja. Ne Jack Spaden force-taulukot on ollu ihan jees, mutta ainakin omasta mielestä takavetoset koppiturboautot antaa perälle ihan ihmeellistä signaalia. Samaten forceissa ja ohjauksessa tuntuu olevan melko kova viive. Driveclubissakaan ei ole niin kova viive kuin tässä.

Silti peli on todella hyvä konsolipelien mittapuulla, mutta kyllä huomaa, että peli on edelleen liian aikaisin julkaistu. Bugeja riittää. Itsellä forcet menee lähes joka session alussa sekaisin. Joutuu irrottamaan rattia todella usein. Onneksi ei sentään tarvi sessiosta poistua kesken kaiken. Useimmiten ratin keskitys jää vinoon tai kampeaa oikealle/vasemmalle. Lisäksi joskus tulee vain semmonen resonanssi-ilmiö n. 45 asteen ohjauksen jälkeen. Ongelmat poistuu aina kun ottaa ratin irti ja laittaa takaisin.

Osaako joku sanoa millä keskitystä saa löysemmälle? Ratti kampeaa kokoajan keskelle todella voimakkaasti. Itse tykkään raskaasta ohjauksesta ja kovista forceista, mutta en sellaista joka jäätävällä voimalla kampeaa rattia keskelle.
 
Vastaus: Project CARS

Osaako joku selittää tämän ilmiön:

1.) renkaat ovat siniset, pito on olematon
2.) renkaat ovat vihreät, pito hyvä
3.) renkaat ovat punaiset, perä irtoaa radasta ja pito heikompi
4.) alkaa satamaan ja vaihdan (sadekelin) renkaat, renkaat ovat edelleen punaiset, mutta pito sateella kohtalaisen hyvä

- miksi sadekelin renkaat ovat punaisella? Vaihtuivatko sittenkään...
- voiko sadekelin renkailla ajaa kovaa? (F1, Räikkönen jne.)
- kun rengas punainen pitkään, niin voiko se räjähtää?
- tuleeko oikeassa F1 kisassa turva-auto radalle jos radalla irronneita osia ja rengas? (mutkassa oli AI rengas ja osia pahassa paikassa)

...pelkään että pelissä on paljon bugeja, joita ei saada ikinä kuntoon. Esim. kun ajaa varikolle ja auto mäsä niin kun AI ottaa auton haltuun varikkosuoralla niin auto liikkuukin taas ihan normaalisti, vaikka minulta irronnut esim. rengas jne. Toivon että tuleva F1 2015 (PS4) olisi realistisempi. Joka tapauksessa mahtava peli kyseessä, joka parantaa kuin sika juoksuaan.

1. Sinulla on ns. kylmät renkaat, jotka täytyy ajaa lämpimiksi, jotta renkaisiin saadaan pitoa.
2. Olet saanut renkaat optimilämpötilaan, joissa pito on todella hyvä.
3. Olet onnistunut kuormittamaan renkaita liikaa tai sinulla on keliin nähden väärät renkaat.
4. Olet vaihtanut liian aikaisin ja rata on liian kuiva. Kannattaa yrittää ajaa esimerkiksi lätäköistä pitääksesi renkaiden lämmöt aisoissa.

Nuo kokemukset perustuvat F1 2014 -peliin, mutta uskon noiden korreloivan Project CARSin kanssa.

Sadekelin renkaat ovat punaisella, jos ajat, joko kuivalla tai sateen jälkeen liian kuivalla radalla. Yleensä sadekelin renkaat otetaan, kun vettä sataa kunnolla. Pienellä sademäärällä riittää välikelin renkaat.

Sadekelillä kovaa ajaminen riippuu kuskista ja säädöistä. Kovaa voi ajaa, mutta mutkiin pitää jarruttaa aikaisemmin ja maltillisesti.

Tietääkseeni peliin ei koodattu renkaan räjähdystä tai niin ei ole käynyt minulle.

Turva-auton tulo riippuu tilanteesta. Esimerkiksi viime Monacon kilpailussa mutkien 10 ja 11 välissä oli tipahtanut etusiiven osa. Riski on, että tuo hiilikuituosa puhkaisee renkaat, mutta tässä tapauksessa oli vain keltainen lippu. Japanin osakilpailun 2014 tapahtumien jälkeen turva-auto on otettu radalle paljon herkemmin kuin aikaisemmin eli jos auto pamahtaa valliin niin se on harjoituksissa Red Flaq (Punainen lippu - Sessio keskeytetään) ja kilpailussa alkuun virtuaalinen turva-auto ja sitten oikea turva-auto. Virtuaalinen turva-auto on ohjelma, jolla kuskien vauhtia voidaan automaattisesti hidastaa. Uskoisin, että turva-autoa ei tule, mikäli auton osa on otettavissa pois radalta ilman minkäänlaisia lisälaitteita.

Tässä videossa entinen Formula 1 -kuljettaja esittelee märänkelin toimintaa: https://www.youtube.com/watch?v=CDBQNpFjtrI

Tuossa Pirellin selitykset asiasta: https://www.youtube.com/watch?v=ho7P2Fk-_Y4

Formula 1 renkaat vs tavallisen auton renkaat: https://www.youtube.com/watch?v=UXh8har4040

Ossi Oikkarinen esittelee märänkelin renkaiden toimintaa: http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/video-nain-sadekelin-f1-renkaat-toimivat/4948426
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Osaako joku sanoa millä keskitystä saa löysemmälle? Ratti kampeaa kokoajan keskelle todella voimakkaasti. Itse tykkään raskaasta ohjauksesta ja kovista forceista, mutta en sellaista joka jäätävällä voimalla kampeaa rattia keskelle.

Oliskohan tässä käynyt semmonen moka tai bugi, mikä vain, että ratin palautusta ei olla kodattu siihen joka renkaiden pitoa säätää, esim. tire forceen vaan se olisi suoraan palautuvana aina keskelle... Tää on kyllä ihmeellistä, paikallaankin autossa ratti ei palaudu oikeasti keskelle vaan vasta kun renkaat ottaa pitoa ja auto liikkuu eteenpäin/taaksepäin...
Tätä huomaa etenkin kun ajat ulos, ratti ei suostu menemään minnekään muualle kuin keskelle. Tuli huomattua karteissa, ei pääse edes ruoholta pois kun ratti ei käänny kuin väkipakolla :D
 
Vastaus: Project CARS

Johtuuko online moninpelin lagitus ja pätkiminen omasta yhteydestäni vai samaa ongelmaa muillakin? Muiden pelien kanssa ei ongelmaa ole ollut, mutta tässä pelissä moninpelin aikainen nykiminen ja ihmeelliset pätkäisyt häiritsee pahasti. PS4-versio kyseessä.
 
Vastaus: Project CARS

Johtuuko online moninpelin lagitus ja pätkiminen omasta yhteydestäni vai samaa ongelmaa muillakin? Muiden pelien kanssa ei ongelmaa ole ollut, mutta tässä pelissä moninpelin aikainen nykiminen ja ihmeelliset pätkäisyt häiritsee pahasti. PS4-versio kyseessä.

Itselläni pätki tänää kans
 
Vastaus: Project CARS

Oliskohan tässä käynyt semmonen moka tai bugi, mikä vain, että ratin palautusta ei olla kodattu siihen joka renkaiden pitoa säätää, esim. tire forceen vaan se olisi suoraan palautuvana aina keskelle... Tää on kyllä ihmeellistä, paikallaankin autossa ratti ei palaudu oikeasti keskelle vaan vasta kun renkaat ottaa pitoa ja auto liikkuu eteenpäin/taaksepäin...
Tätä huomaa etenkin kun ajat ulos, ratti ei suostu menemään minnekään muualle kuin keskelle. Tuli huomattua karteissa, ei pääse edes ruoholta pois kun ratti ei käänny kuin väkipakolla :D

En ole nyt ihan varma ollaanko samaa mieltä vai ei, mutta mulla ainakin auton ollessa paikoillaan (useimmiten keula vasten kaidetta...), renkaat ja ratti pysyvät siinä asennossa mihin ne kääntää. Ja on jäykkä käännettävä paikoillaan. Ymmärtääkseni juuri se Mz arvo määrittää sen, miten voimakkaasti ratti palautuu keskelle, ts. miten voimakkaasti renkaat "pureutuvat " asfalttiin. Myös se mystinen Arm Angle saattaa vaikuttaa tuohonkin, mutta en ole siihen sen enempää perehtynyt.
 
Vastaus: Project CARS

Juu ei se ratti kyllä mitenkään keskelle väännä, vaan juuri noin kuin hllbll sanoi. Etenkin SoP:tä jos on liikaa, niin sitten kyllä ratti tekee ihan mitä sattuu ja esim sivuluisuja on mahdoton korjailla, kun tulee ihme force piikkejä.
 
Vastaus: Project CARS

Pystyykö Career-moden alussa jotenki valitsemaan, minkä Historic Goal-vaihtoehdoista haluaa suorittaa, vai miten tuo systeemi toimii?
 
Vastaus: Project CARS

....

Osaako joku sanoa millä keskitystä saa löysemmälle? Ratti kampeaa kokoajan keskelle todella voimakkaasti. Itse tykkään raskaasta ohjauksesta ja kovista forceista, mutta en sellaista joka jäätävällä voimalla kampeaa rattia keskelle.


Tämä on nyt varmaankin se "center spring"-bugi, josta puhuvat virallisella foorumilla. Tuohon on vaadittu korjausta.



http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?25383-PS4-T300-Center-Spring-On-Any-solutions-from-PS4-community

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?23749-Please-let-us-deactivate-centering-spring-on-ffb-wheel
 
Vastaus: Project CARS

Juu ei se ratti kyllä mitenkään keskelle väännä, vaan juuri noin kuin hllbll sanoi. Etenkin SoP:tä jos on liikaa, niin sitten kyllä ratti tekee ihan mitä sattuu ja esim sivuluisuja on mahdoton korjailla, kun tulee ihme force piikkejä.

Karteilla ajossa se vääntää keskelle jos yrität nurmikolta pois, en ole kiinnittänyt huomiota tavallisilla autoilla kun ei ole nurmikkoa leikattu tarpeeksi...Vielä :)
 
Ylös Bottom