Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 vs. XBox

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hemuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Itseasiassa PS2n mehut eivät riittäisi DOA3teen edes pelkästään polygonilaskennan muodossa. Eipä riittäisi Haloonkaan, eikä muuten riittäisi hakunopeus GC:n Biohazardiinkaan vaikka siirtonopeus riittäisikin. Otapa Tekken4. Aika kaunis PS2:n peli. Ei lähelläkään DOA3:n modeleita saatikka taustoja. Sitten vielä XboXin julkaisupeli ja pari vuotta vanhan PS2n uusinta tuotantoa... On siinä nyt vähän eroa.

Niin mutta minä en sitä eroa huomaa! Mua ei DOA3 vakuuttanut ja eihän se sitä meinaa että samalla koneella enemmän tehoja kuluttava olisi hienompi kuin vähemmän kuluttava, se on täysin kiinni pelintekijästä! Mistä muuten kuulit ton DOA3, jutun? Taidan käydä katsomassa mikänkä näköinen peli muka puristaisi kaikki mehut, eikä edes riittäisi, ps2:sta. Halosta mulle on turha puhua, pidän 50f/s jo itsestään selvyytenä nyky peleissä. Mun mielestä alhaisempi nopeus syö pelattavuutta PALJON, ja vielä ilman näkyvää syytä. Mutta en halua sotia ja haukkua itse peliä:eek: Tekken4 on turha puhua kun sitä ei täällä ole edes myynnissä...

Kuka huomaa eron kuka ei. Mielestäni tämä koko tehokeskustelu on täysin perseestä ja avuttoman hyödytön sillä teholla ei ole mitään merkitystä. Veikkaan itseasiassa XboXille synkeitä tulevaisuudennäkymiä ja PS2lle paljon valoisampia, mutta en nyt sentään pokalla väitä että PS2 olisi teholtaan millään osa-alueella kovempi kuin kilpailu, sillä eihän se sitä ole. Suurin osa PS2-käyttäjistä tuon ymmärtää eikä välitä mutta nämä jotkut threadit on mennyt jo niin henkilökohtaiseksi että pakko tapella.

Ja tosiaan pahoihin tapoihini kuuluu puhua peleistä joita täällä ei ole vielä myynnissä, huomauttakaa jos aloitan. Ja mistä kuulin tuon DOA3-jutun? No sanotaan nyt että olen alalla, se kun nyt ei ole tärkeää.

sivukommentti: huvittavaa seurata tätä keskusteluanne näin siihen sen kummemmin itse osallistumatta. Tulee aivan mieleen vanhat hyvät ajat kun MSX:n omistajat antoivat mitä moninaisempia perusteluja koneensa tehokkuudesta Amigaan verrattuna ;)

Hifimies

Joo, sori jos oon sua dissannu, ei oo ainakaan ollu tarkotus.
Ainut, jota olen joskus tarkoituksella dissannut on juupis :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Samppa
sivukommentti: huvittavaa seurata tätä keskusteluanne näin siihen sen kummemmin itse osallistumatta. Tulee aivan mieleen vanhat hyvät ajat kun MSX:n omistajat antoivat mitä moninaisempia perusteluja koneensa tehokkuudesta Amigaan verrattuna
En tiedä oletko Samppa sama jannu, jonka tunnen toiselta foorumilta...jos olet, moro. Jos et, niin moro silti. ;)

Täysin samaa mieltä kanssasi.
Miten porukka jaksaa vääntää peistä eri konsoleiden laskentatehosta ja yhden komponentin kaikkivoipaisuudesta kun sitä ei löydy muilta...kaikki tämä on tietysti hauskaa kuultavaa, mutta kun vastaus on jo topiciin valmis eli:

Xbox on tehokkaampi pelikonsoli kuin PS2. Piste.

Ihan kokonaan toinen juttu on pelit, mitä kummallekin tulee ja on tullut...itselläni on PS2+pelit: Pro Evolution Soccer, SSX ja GT3 eli muita en ole vielä hankkinut, koska ei ole tullut mitään aivan top-peliä, mikä itseäni kiinnostaisi kovasti(MGS2 tulee tosin valikoimaan kohta mukaan)

Xboxin hankin todennäköisesti hinnanalennuksen(yes!!!) jälkeen tai viimeistään kun Soul Calibur 2 julkaistaan.

Eli se, että en omista tuon enempää PS2-pelejä tarkoittaa omalla kohdallani sitä, että en ole täysin ollut tyytyväinen muihin jo julkaistuihin peleihin...kuitenkaan en hätäile asian tiimoilta, pelejä tulee tasaisen varmasti lisää ja mikään ei estä jatkossa parempien pelien tulemista, jahka niihin panostetaan nykyistä enemmän. PS2 on hyvä pelikonsoli kuitenkin kokonaisuudessaan.

Xbox tulee olemaan oma selkeä ykkösvalintani, sen verran graafisesti vakuuttavia pelejä tuli ensimmäisten julkaisupelien joukossa(Halo, DOA3, joista Halo vakuutti muiltakin osin), että tulevaisuudessa tullaan näkemään kyllä erittäin komeita titteleitä...

Ja vaikka itse pidän Xboxia tulevana suosikkikoneena, toivon molemmille pelikoneille hyvää jatkoa, koska tämähän olisi vain meille PS2/Xbox-pelaajille hyvä asia. Gamecubellekin toivon ehdottomasti parempaa menestystä kuin N64-edeltäjällensä(jonka myös itse omistin)

Kaikille koneille toivon eritoten sellaisia pelejä, jotka onnistuisivat murtamaan vanhat tutut pelikaavat ja tekemään jotain todella uutta ja omaperäistä, ennennäkemätöntä. Itse 24v veteraanipelaajana olen hieman puutunut näihin nykypeleihin, kaikkea lisää ja enemmän, muttei tarpeeksi originaalilla otteella. Well...mihinkään ei ole kiire joten odotellaan sitä helmeä tulevaksi.

Huomaatteko, ei ollut PS2- tai Xbox-vastainen thread. Tämä posti varmaan poistetaan tai vähintäänkin bannataan kirjoittaja viikoksi ulos foorumista muiden membereiden toimesta...sillä eihän saa missään tapauksessa toivoa hyvää molemmille koneille, saati olla haukkumatta toista konsolia. :rolleyes:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca

En tiedä oletko Samppa sama jannu, jonka tunnen toiselta foorumilta...jos olet, moro. Jos et, niin moro silti. ;)

Sama mies, moro vaan :)
Asiaa kirjoitit. Omaperäiset pelit tekevät konsolin, eivät esimerkiksi sadat fps & rallipelit joissa vain grafiikoita hieman päivitetään edellisestä versiosta.

Groover, et kumonnut mitään vaan todistit väitteeni oikeaksi. GameCuben väylä on suurempi ja paremman tekstuurinpakkauksen avulla vieläpä reippaasti tehokkaampi. Enkä enää ota täällä sinun enkä hifi_miehen juttuja todesta kun ette kumpanenkaan tunnu tietävän raudasta tai softasta yhtään mitään. juupajaapa tuntuu olevan ainoa PS2:n puolustaja joka edes tietää mistä puhuu kun pastettaa tavaraa ruudulle.

Ja suurin osa PS2-tuotannosta kalpenee kilpailijoiden rinnalla audiovisuaalisella tasolla.

Siis sähän nyt puhut ihan täyttä soopaa!

Jos se GC:n 10GB/s väylä on cachesta flipperille, niin sehän on ihan sama juttu kuin PS2:n 9 ja risat GB/s väylä cachesta GS:lle. Ja tuo cache GS-väylä on kokonaisuudessaan nopeampi (48GB/s) kuin GC:n cachen ja flipperin väliset väylät. Että sillä lailla.

Ja mitä suureen osaan tuotannosta tulee: PS2:lle tulee paskaa, koska sillä on niin suuri käyttäjäkunta ja porukat yrittää rahastaa. Mikä pakko sitä paskaa on ostaa? oleellista on se että laatupelejä PS2:lle on eniten!

...Ja aionpa vielä pureutua tohon sun Res Evil väittämään tarkemmin. Kuulostaa kyllä hieman epäilyttävältä. PS2:n asema lukee kuitenkin sen verran sutjakasti, että enpä uskoisi että on siitä kiinni. Edelleenkin muistutan kaikkia, että ton kaverin Res Evil -jutut tulee nintendojo-saitin jonkun fanipojan molotuksesta!

Itseasiassa PS2n mehut eivät riittäisi DOA3teen edes pelkästään polygonilaskennan muodossa. Eipä riittäisi Haloonkaan, eikä muuten riittäisi hakunopeus GC:n Biohazardiinkaan vaikka siirtonopeus riittäisikin. Otapa Tekken4. Aika kaunis PS2:n peli. Ei lähelläkään DOA3:n modeleita saatikka taustoja. Sitten vielä XboXin julkaisupeli ja pari vuotta vanhan PS2n uusinta tuotantoa... On siinä nyt vähän eroa.

Poikahan kuulostaa siltä, että X-Box on paras konsoli, koska sen grafiikka on kauneinta. Sotiminen on sallittua ja oli itse ennen samanlainen, (PS2 on ainut hyvä konsoli) mutta onneksi olen muuttunut, ostanut Dreamcastin´ja tilannut GC:n. X-Box on harkinnassa, koska sille ei ole oikein mitään kiinnostavaa peliä, paitsi Halo.
(Äläkä vedä hernettä nenään, poika! Tämä on minun mielipide ja sinulla on oikeus omaan mielipiteeseen.)

Solid Snake: Käsittääkseni keiu on GC-miehiä. Hänen kohdallaan se ei vain tarkoita sitä että se oma suosikksi olisi välttämättä se tehokkain kone.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Samppa
sivukommentti: huvittavaa seurata tätä keskusteluanne näin siihen sen kummemmin itse osallistumatta. Tulee aivan mieleen vanhat hyvät ajat kun MSX:n omistajat antoivat mitä moninaisempia perusteluja koneensa tehokkuudesta Amigaan verrattuna ;)

Ei minulla konsolin valinta ole ainakaan tehoista kiinni, vaikka niistä täällä olen eniten väitellyt. Itseasiassa lähden tästä testaamaan Xboxsin pelejä ja jos ne vakuuttavat tarpeeksi, niin Xbox löytyy myös kohta minun hyllystäni. Xboxsin kiinnostavuutta lisää 5.1 tuki ja äskettäin roimasti laskenut hinta. Kotiteatteri systeemit löytyy jo valmiina joten saan heti kaiken irti Xboxsista. Huolestuttaa vaan toi Xboxsin huono myynti. Ettei vaan kävisi niinkuin DC:lle. Hyviä pelejä Xboxsille pitää myös tulla jatkossakin. Toistaiseksi kaikki minulle tärkeimmät peli saagat tulee kuitenkin PS2:lle, mutta katsotaan mitä Xboxsille on tarjolla nyt ja tulevaisuudessa. Ei se 325egee ole niin paha hinta. Senhän saan jo kelasta parissa kuussa. :D

Solid Snake:
GC miehiähän minä. Itseasiassa Dreamcast on yhä se kone mikä on mielestäni parasta mitä rahalla saa mutta GameCuben tulevaisuus näyttää lupaavalta. PS2ta olen tässä pelaillut myöskin, mutta se koki XboXini kohtalon ja tuli myydyksi. Mutta tässä threadissa on kyse hei tehoista, onhan nyt XboX aivan mieletön tehopakkaus vaikka mielestäni ei mikään paras konsoli.

niinhän se on että X-BOXIN tehot jyrää PS2:sen (viimeksi mainitun omistaja) ja väitän hyvänä "häviäjänä" että X-BOX on voittaja mutta katsotaan sitten kun PS3 tulee niin mitenhän sitte on nappulat:D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mole87
niinhän se on että X-BOXIN tehot jyrää PS2:sen (viimeksi mainitun omistaja) ja väitän hyvänä "häviäjänä" että X-BOX on voittaja mutta katsotaan sitten kun PS3 tulee niin mitenhän sitte on nappulat:D

Joo, ja Zbox ja Gametriangle jne jne jne...

kassin kommentit on täysin päin persettä...sälli alottaa sillä että tehot ratkasee ei pelit...jos kerran tehot kertoo kaiken niin miksi xboxia ei sitten myydä eniten...ja loppuun hän kuitenkin vielä mainitsee että niiden tehojen ansiosta voidaan tehdä parempia pelejä eli kuitenkin loppujen lopuksi pelit ratkaisevat eikä tehot...niinku joku mainitsikin aikasemmin jossain ni on sälli kyllä aika viiden tähden veteraani...lol

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin

Joo, ja Zbox ja Gametriangle jne jne jne...
et arvaa monta minuuttia mä nauroin tälle viestille. heh. Ei mutta oikeesti. Ei ole olemassa hyvää konsolia tai tietokonetta tai yleensä mitään. Ellei ole niitä ihmisiä valikoimassa niitä. On muuten mielenkiintoista, miksei PS:öjä laiteta vaikka aakkos järkkään
PS
PSB
PSC
PSD
PSE
PSF. toi oli kans karu toi Gametriangle h0h h0h. Mutta Ybox on seuraava..sen näkee Bill Gatesin poskista. Ja Dolphin saataas olla seuraava nindendo, sehän on nyt vapaana:confused:

viralliset ps2 myynti luvut

35 000 000 kpl

REPIKÄÄ SIITÄ X-BOKSI KANNATTAJA X-BOX EI TUU PÄÄSEMÄÄN KOSKAA NUOHIN MYYNTI LUKUIHIN

SE SIITÄ LUKSUS WB BY MICROSOFT:

ari73, ei tule koskaan pääsemään? Noin ei kannattaisi sanoa. Muistetaan ettei Sony tulisi koskaan pääsemään mukaan konsolibisnekseen yms. "faktoja".

Ylös Bottom