Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
1. Sulla ja keiu:lla tuntuu olevan sama ongelma. Molemmat suoltaa vaikka mitä väitteitä Xboxsin tehokkuudesta ilman mitään perusteluita. Voisin ehkä uskoakkin jotain juttuja jos perustelut olisivat hyvät.
2. Jokainen joka vähänkin tietää konsoleiden prosessoreista toteaa kiistatta että EE on tällä hetkellä tehokkain. Johtuen siitä että se hoitaa myös T&L laskuja.
3. Slaisser puolustelee Xboxsia jatkuvasti keskeneräisillä kehitystyökaluilla, mutta muistappas myös se että PS2:sen tehoa simuloitiin alussa PC:llä lopullisen raudan puuttuessa ja kaikki koodinpätkät mitä PS2:sen esimmäisissä peleissä oli, olivat koodereiden alusta alkaen itse tekemiä. Nykyään tilanne on PS2:sen kohdalla parantunut.
4. Hyvänä esimerkkinä ominaisuuksien käytöstä toimii PC. PC:llä T&L tuettiin näytönohjaimissa varmaan 3 vuotta ennen kuin edes pari sitä tukevaa peliä oli saatu valmiiksi. AA PC:n näytönohjaimet ovat tukeneet jo ainakin 5 vuotta ja silti kaikki uutuuspelit pistävät koneen kuin koneen polville kun AA pistetään päälle. Q3:ssa kun pistettiin 4XAA päälle, niin GF4:sen framet tippuivat 300:sta 60:neen. Eiköhän tämäkin todista että GF4:lla AA käyttö on väylästä kiinni.
5. Jos tuttuakin tutummalla PC:llä menee noin kauan ominaisuuksien käyttöön ottoon, niin miksi ei sitten eksoottisella PS2:lla.
6. Niin ja kattelin tässä subidosta Xboxsin THPS3:sen versiota ja mitä huomasinkaan. Lentoasemalta oli Xbox versiosta karsittu lattiasta heijastus joka ainakin PS2:sen versiosta löytyy. Ei kai teho loppunut kesken.
1. Sittenhän meitä on viisi, sinä, minä, keiu, Juupajaapa ja Groover. Minä ja keiu erotumme teistä muista siinä että me puollustamme Xboxia ja sinä ja Juupajaapa puhutte ihme höpöjä Ps2:sta. Groover taas yksinään selittää jotain sienijuttuja joita ei kukaan usko tai pysty lukemaan tosissaan
Olisi mukava saada sinultakin todellisia perusteluita siihen miksi se 6.4GB/s ei riitä, mutta 3.2GB/s riittää. Jotain laskua joskus laitoit tänne, mutta siinä ei ollu otettu huomioon esim. sitä että Xbox tukee myös tekstuurin pakkausta eikä sitä että PS2:n VRAM ei ole loppumaton tila vaan laskit että kaikki data on heti sieltä saatavilla.
2. Se että EE hoitaa myös T&L-laskuja ei tarkoita mitään muuta kuin sitä että se on eniten kuormitettu.
3. En minä jatkuvasti niillä puollustele, totuus vain sattuu olemaan se että lopulliseen rautaan perustuvat devkitit lähtivät pelien tekijöille vasta viime kesä-syksy vaihteessa. Se että PS2 on hankala ohjelmoida näkyy peleissä, mutta se onkin Sonyn, PS2:n ja PS2-kiihkoilijoiden menetys (heput jotka eivät osaa kuvitella itselleen muuta konsolia kuin PS2:n).
4. Se että AA:n tulo PC-peleihin kesti johtuu siitä että ominaisuutta jonka käyttö vaatii rautaa ja vain harvalla on vaadittavaa rautaa (tarpeeksi nopeaa eikä kipukynnyksellä toimivaa) aiheuttaa sen ettei uusia ominaisuuksia peleihin kovin nopeasti tule. Eihän edes GF3:n kaikkia ominaisuuksia vielä tueta kovin hyvin nykyisissä peleissä vaikka GF4 on jo pihalla. Joidenkin pelikoodereiden mukaan jopa GF2:n tukea voitaisiin vielä parantaa.
5. No jos se ominaisuus saadaan ohjelmoitua/tehtyä niin tottakai se sinne PS2:n peliin tulee kun ei ole vaaraa että jonku PS2 ei ominaisuutta kykene käyttämään. Jos homma kusee vain siksi että kone on niin vaikea ohjelmoida niin siihen ei minulta sympatiaa tipu, sehän vain osoittaa kuinka käsi Sony on (MS sentään sai aikaiseksi koneen jonka ohjelmointi ei ole yhtä kivuliasta kuin nastojen syönti vaikka kaikki väitti ettei Xbox voi olla hyvä kun MS:llä ei ole kokemusta konsoleista) Tämähän on konsoleiden perushienouksia ja sinä et sitä käsitä?
6. Minäkin katselin. Tuon ominaisuuden puutteeseen en kiinnittänyt huomiota, mutta kiinnititkö sinä huomiota siihen kun se selostaja-heppu sanoi että peli on Xboxilla kauniimpi ja pyörii paremmin kuin PS2:lla?