Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-hajoamisprosentti (Huom! Slim-malleille oma ketju, lue myös FAQit ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

PS. Siitä olen toki yhtä mieltä, että 260 e on joka tapauksessa todella kallis hinta, vaikka tilalle saisi uunituoreen laitteen.

Samaa mieltä. Taitaa logistiikan osuus olla suurempi kuin itse osien ja työn (joka tehdään jossain keskuskorjaamolla eli varmaankin Kiinassa). Käytettyjen vaihdokkien osalta tuo varmaan alkaa olemaan jopa bisnestä. Voisi kuvitella että tuo 260€ voi olla taas melko liki tämänhetkistä uuden koneen maahantuonti hintaa.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Sain eilen sähköpostia Nordisk filmiltä...

Sanoivat vastaanottaneensa reklamaationi ja käskivät lähettää koneen tarkastettavaksi. NF kuulemma maksaa postikulutkin.
En ollut toimittanut konettani jälleenmyyjälle, koska he vaativat sitä 260e, että katsotaan mitä he sitten sanovat kun koneeni olen toimittanut. Tuossa viestissä ei ainakaan mainittu mitään hintaa...

Toivotaan parasta.:cool:
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Sain eilen sähköpostia Nordisk filmiltä...

Sanoivat vastaanottaneensa reklamaationi ja käskivät lähettää koneen tarkastettavaksi. NF kuulemma maksaa postikulutkin.
En ollut toimittanut konettani jälleenmyyjälle, koska he vaativat sitä 260e, että katsotaan mitä he sitten sanovat kun koneeni olen toimittanut. Tuossa viestissä ei ainakaan mainittu mitään hintaa...

Toivotaan parasta.:cool:

Itselleni tuli samainen sähköposti myös eilen eli vaikuttais siltä, että noista reklamaatioista todennäköisesti on ollut hyötyä.
 
Vastaus: PS3 hajoamisprosentti

Hongkongilainen PS3 käytössä 30.1.07 alkaen - OK
Eurooppalainen PS3 käytössä 22.3.07 alkaen - OK

Jep jep. Ostin PS3:n uutena viime kuussa. Kun sen käynnistää, välillä ruutu menee siniseksi eikä mitäänt tapahdu. Vituttaa kun paskan möivät. Toisaalta se toimi paremmin ennen kuin kaatui kahvia päälle. Mutta ei kai nyt kahvin pitäisi konetta hajottaaa prkl ?????????????
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

euroversio, 09 Tammikuu alkupäästä lähtien - OK.

(ainut ongelma on että, välillä kuva pätkii. Tämä tosin voi myös johtua TV:eestä/HDMI- liittimestä, epäilen tuota HDMI- liitintä. täytynee ostaa uusi ja katsoa uudelleen). <- tuota en koneen viaksi laittaisi..
 
Vastaus: PS3 hajoamisprosentti

Jep jep. Ostin PS3:n uutena viime kuussa. Kun sen käynnistää, välillä ruutu menee siniseksi eikä mitäänt tapahdu. Vituttaa kun paskan möivät. Toisaalta se toimi paremmin ennen kuin kaatui kahvia päälle. Mutta ei kai nyt kahvin pitäisi konetta hajottaaa prkl ?????????????

Niin, eihän nesteet koskaan elektroniikkaa ole rikkonut :rolleyes:

Oma toimii edelleen mainiosti
Ilmotellaan nyt se omakin kone tänne, vaikkakin hieman myöhässä :p 13.10.2007 ostettu ja kyseessä siis 60gb versio 4 usb portilla varustettuna :cool: Hyvin on toiminut ilman suurempia kommelluksia.
 
Vastaus: PS3 hajoamisprosentti

Jep jep. Ostin PS3:n uutena viime kuussa. Kun sen käynnistää, välillä ruutu menee siniseksi eikä mitäänt tapahdu. Vituttaa kun paskan möivät. Toisaalta se toimi paremmin ennen kuin kaatui kahvia päälle. Mutta ei kai nyt kahvin pitäisi konetta hajottaaa prkl ?????????????
Oletko nyt ihan tosissasi? Kaadoit nestettä sähkölaitteen päälle ja ihmettelet, miksei se toimi?

Takuuhan tuossa on totta kai voimassa, eli vie laite kuitin kanssa takaisin ostopaikkaan.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tokkopa menee laite kahvilla höystettynä takuun piikkiin :)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tokkopa menee laite kahvilla höystettynä takuun piikkiin :)

Jos huollossa sisuksista löytyy Juhlamokan jämät, niin ei varmasti mene takuuseen. Kotivakuutus sen sijaan korvaa moiset vahingot.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

12.3.2008 ostettu 40Gb playstationi sanoi yhteistyösopimuksensa tänä aamuna irti ja antoi keltaisen merkkivalon.
Vituttaa vaan, kun ostin juuri Rock Bandin ja Batmanin ja kone kyykkää. rkele.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ehdotan, että Slim-PS3-mallia varten aloitetaan ihan oma hajoamisprosenttiketjunsa, ja sitä "ylläpitämään" joku riittävän vastuullinen henkilö. Tämä vanha ketju ei ole auttanut prosenttien laskemisessa enää pitkiin, pitkiin aikoihin, joten nyt olisi hyvä hetki aloittaa puhtaalta pöydältä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kannatan. Tosin niistä vapaaehtoisista ylläpitäjistä saati vastuullisista sellaisista ei taida olla pahemmin tunkua.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tokkopa menee laite kahvilla höystettynä takuun piikkiin :)

No eikai se kokeileminen mitään maksa. PSX:ään kaatu tavaraa kahdesti ja molemmilla kerroilla tuli ehjänä takas. Toisella kertaa haisi kaljalle vielä kotiintullessaankin. :D
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

22.7.2009 saatu maahantuojalta YLOD-koneen tilalle toinen kone, joka hajosi tänään 16.9.2009, syynä taas sama YLOD.

Mua ottaa niin päähän just nyt.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Oma 60gb (ostettu julkaisupäivänä) ps3 sanos sopimuksen irti, ei suostunu käynnistymään enää tilttauksen jälkeen alku kesästä 2009. Ei huvittanu maksaa 260e sen huollosta, joten ostin uuden slim version 1.9.2009. Seuraavana päivänä n. klo 21:30 SEKIN TILTTAS!!!!!! ja samalla tavalla vielä kaiken lisäksi prkl!!! Seuraavana päivänä kävin vaihtaa uuteen. Se on pelittäny iha jees. Mut v****... SONY! WTF?¿ :mad:
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mut v****... SONY! WTF?¿ :mad:
Noita julkkaripäivän 60-gigaisia on alkanut tipahdella aikamoista tahtia. Se on kai sitä kuuluisaa elämää. Slim-PS3:n suhteen on ennen tätä ilmoitettu kolme DOA-tapausta, eli konsolia jotka ovat olleet susia jo syntyessään ja hajonneet alta aikayksikön. Joillekin niidenkin vaan pitää sattua. Nyt sellainen osui sinun kohdalle. Mutta tärkeämpää lienee, että sait uuden Slimin saman tien. Toivottavasti se nyt kestää. :)
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Toivottavasti. Loppuu muuten usko pleikkariin.:(
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

22.7.2009 saatu maahantuojalta YLOD-koneen tilalle toinen kone, joka hajosi tänään 16.9.2009, syynä taas sama YLOD.

Mua ottaa niin päähän just nyt.

No otan osaa. Kyl on huonoa tuuria. Kun ens lauantaina voitan lotossa ostan sulle uuden. Sit mulla on varaa. Mun 10.4. 2007 käynnistyny pleikkari se vaan puksuttaa. Toistaiseksi... Pitänee koputtaa puuta.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Okei elikkäs kaipaisin nyt neuvoja kun minulla on tällainen tilanne:

Ostin 60 gigan konsolin käytettynä kaverilta viime keväänä. Olin testannut kyseistä laitetta monta kertaa aiemminkin, eikä laitteessa ollut mitään suurempaa vikaa. Ainoastaan virtajohdon "pesä", siis se reikä konsolin takana mihin johto lyödään kiinni oli vähän löysä, mistä johtuen johtoa sai aika väkivaltaisesti lyödä kiinni että se pysyi, mutta ei mitään laitteen toimintaan vaikuttavaa. Sain myös alkuperäisen ostokuitin, laatikon ja kaikki.

Tähän päivään asti kaikki toimikin täydellisesti, konsoli oli ollut päivittäisessä peli- ja leffakäytössä sen puoli vuotta, minkä olen laitteen omistanut. Nettiselain jumitti vain pari kertaa, mutta muita ongelmia ei ollut. Nyt kuitenkin GTA IV:tä pelatessani, kuva pysähtyi ensin sekunniksi, sitten ruutu pimeni, ja konsolin virtavalo alkoi vilkkua punaisena. Painoin virtanappia, ja saatanan saatana, yellow light of death tuli ja tappoi rakastettuni. Nyt en saa konsolia päälle, enkä levyä pois.


Konsolin takuu on siis päättynyt kuitin mukaan jo lokakuussa 2008. Jostain luin kuitenkin valmistajan virhevastuusta, joka kestäisi tällaisissa tapauksissa vähintään kaksi vuotta, eli ainakin sen pitäisi olla vielä voimassa. Joku puhui myös 260 eurosta, minkä tällaisessa tapauksessa joutuisi laitteen korjauksesta/vaihdosta maksamaan.

Eli mitä mun nyt pitäisi tehdä? Vienkö konsolin kuitin kera alkuperäiseen ostopaikkaan? Tarviiko olla muuta mukana (esim. laatikko tai johdot)? Onko mitään keinoa saada pelastettua pelitallennukset? Saanko koneen syömän pelilevyn takaisin? Tuleeko tämä sitten maksamaan minulle sen 260 euroa, vai kannattaisiko ostaa suoraan uusi Slim-malli? Kauan koko prosessi vie aikaa?

Ja kyllä, luin FAQin, mutta kysyn silti etten nyt varmasti tee mitään väärin.



E: Ja siksikin vituttaa erityisen paljon, että näin kallis laite, ja esim. oma vuonna 2001 ostettu PS2 toimii edelleen moitteettomasti vaikka olen KAATANUT JOGURTTIA SEN PÄÄLLE, kun taas tätä kolmospleikkaa käsitellyt niin varovaisen huolellisesti kun vain voi :rolleyes:
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Eli mitä mun nyt pitäisi tehdä? Vienkö konsolin kuitin kera alkuperäiseen ostopaikkaan? Tarviiko olla muuta mukana (esim. laatikko tai johdot)? Onko mitään keinoa saada pelastettua pelitallennukset? Saanko koneen syömän pelilevyn takaisin? Tuleeko tämä sitten maksamaan minulle sen 260 euroa, vai kannattaisiko ostaa suoraan uusi Slim-malli? Kauan koko prosessi vie aikaa?

Jooh, eli itse kuulun niihin onnellisiin, joka sai oman 60gb:n YLOD:in tilalle ilmaiseksi uuden (tai tehdaskorjatun) 80gb:n koneen tilalle, joten seuraavaksi sun tulee menetellä näin:

1) Otat yhteyttä kauppaan, josta konsoli on ostettu. Todennäköisesti mainitsevat, etteivät ota vastaan, koska maahantuoja ei niitä halua ja nönnönnöö...vastaavaa.
2) Otat yhteyttä maahantuojaan (Nordisk Film), josta todennäköisesti vahvistavat kaupan höpötykset ja tämän jälkeen tarjoavat kahta vaihtoehto: joko maksat 260€ vaihtokoneesta tai jos ei miellytä ja koet huolehtineesi koneestasi riittävän hyvin, laitat kuluttajaviraston sivuilta löytyvän "valitus virheellisestä tavarasta" lomakkeen kohti Nordisk Filmiä (fi-hotline@nordiskfilm.com).
3) Saat vahvistus viestin, jossa lupaavat ilmoittaa vastauksensa määräaikaan mennessä (2 viikkoa). Määräajan jälkeen hyvällä tuurilla ehdottavat "hyvän tahdon eleenä" haluavansa vaihtaa koneesi veloituksetta, mutta 60gb:n malleja ei ole saatavilla...mutta saat ainakin 80gb:n mallin (+ohjaimen).

Sitten vielä vastaukset noihin kysymyksiisi. Itse en joutunut ainakaan mitään johtoja tai laatikkoa rahtaamaan yhtään minnekään, en edes silloin kun lähetin konsolini maahantuojalle. Pelitallennukset ovat valitettavasti mennyttä kalua, ellet saa järkyttävän hyvällä tuurilla konsolia päälle edes hetkeksi (näin on joillekin kuulemma käynyt). Samalla voisit saada pelilevynkin pois. Pelilevyn saat takaisin ainakin silloin, jos nyt maahantuojalla suostuvat vaihtamaan konsolisi. Sun pitää vaan laittaa konsolin mukaan viesti, et mikä peli siellä sisällä on. Prosessi vienee aikaa 2-4 viikkoa...

Mikäli et jaksa tapella kyseisen konsolin perään ja tyydyt ostamaan uuden tilalle, suosittelisin kuitenkin laittamaan tuon valituksen eteenpäin ainakin. Ihan vain näin muiden YLOD- uhrien vuoksi...Toivottavasti tästä nyt oli apua kaikille muillekin samasta ongelmasta kärsiville.
 
Ylös Bottom