Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja tietokonemonitorit

PLAYSTATION3 DVI -liitäntäiseen näyttöön kiinni?

Moikka!

Tuli myytyä vanha littu pois ja uutta arpoessa/odotellessa olisi mukava saada tuupattua pleikka kiinni kotoa löytyvään 24" näyttöön, mutta mistäs löytäisin sellaisen piuhan tai välikappaleen, jonka avulla saisin yhdistettyä pleikan DVI -in -liitäntään?

:eek:
 
Vastaus: PLAYSTATION3 DVI -liitäntäiseen näyttöön kiinni?

Noita HDMI-DVI adaptereita saa esim tietokoneita myyvistä liikkeistä. Ostin viimeksi tollasen Jumbon Tietoasemalta muutamalla eurolla. Sitä ennen olin ostanut vastaavan jo Anttilasta jostain ale-korista.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Mulla on toi Fujitsu siemensin Viewsonic ( 22-tuumanen ) L22W-5 näyttö ja ostin ps3 40gb ja on myös toi XCM VGA boxi. mutta ongelmana on että kun yhdistän tohon ruutuun pleikkari kolmosen VGA boxin kautta niin ruudussa lukee vaan että: Frequency out of range: 15KHz/50Hz
Please change the display mode to 1680x1050 with 60Hz.
Minulla on koneella käytössä juuri tuo 1680 x 1050 (16 x 10) resoluutio.
Niin mitähän minun pitäisi tehdä kaikkea olen kokeillut kikkailla muttei ole auttanut :( :(
Siispä pyydänkin APUA osaajilta!!!!

AUTTAKAA MINUA!!!!!!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Eli onko mahdollista kytkeä PS3 VGA adapterilla näyttöön kiinni? vai löytyykö edes HDMI -> VGA liittimiä?
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Eli onko mahdollista kytkeä PS3 VGA adapterilla näyttöön kiinni? vai löytyykö edes HDMI -> VGA liittimiä?

Ainakin HDMI -> DVI-adaptereita on jollaista voi jatkaa DVI -> VGA-adapterilla, toimiivuudesta ei kuitenkaan ole mitään tietoa tällaisella kokoonpanolla.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Ainakin HDMI -> DVI-adaptereita on jollaista voi jatkaa DVI -> VGA-adapterilla, toimiivuudesta ei kuitenkaan ole mitään tietoa tällaisella kokoonpanolla.
Kyllähän tuosta ihan selkeä tieto löytyy, se ei toimi. ;)

HDMI ja DVI-D kuljettavat datan digitaalisena ja VGA piuha analogisena.
Jos tuota yrittää, ei se saada perille järkevää signaalia. (Olen testannut myös käytännössä.)
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Onkos se niin että HDMI liitäntä ei ole pakollinen kunhan löytyy DVI-liitäntä ja HDCP tuki niin kuvanlaatu on sama?
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Onkos se niin että HDMI liitäntä ei ole pakollinen kunhan löytyy DVI-liitäntä ja HDCP tuki niin kuvanlaatu on sama?
Juuri noin. HDCP:llä varustettu DVI ei eroa HDMI:stä oikeastaan kuin kaistanleveytensä ja liitintyyppinsä puolesta. Ja äänet eivät tietenkään kulje DVI:n läpi.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Jaa mitenkäs ne sitten saa kulkemaan??
Äänet voi viedä joko optisella kaapelilla tai Pleikkarin mukana tulevalla AV-letkulla suoraan vahvistimeen. Molemmat monitorit vaikuttivat ihan hyviltä, mutta ota huomioon, ettei PS3 tue 16:10-kuvasuhteita. Kannattaa siis selvittää, näyttävätkö nuo näytöt 16:9-suhteen materiaalin venytettynä vai oikeassa suhteessa mustien palkkien kera.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Moi
Yritin liittää PS3sta VGA-kaapelilla tämmöiseen näyttöön http://www.viewsonic.com/support/desktopdisplays/lcddisplays/graphicseries/vg175/
sain huonon kuvan vaan aikaseksi. Tein säätöjä mut ei kuva parantunut.Löytyiskö neuvoja.

Tuohon monitoriin ei hyvää kuvaa taida PS3:sta saada oikein mitenkään, koska monitorissa on vain VGA liitin japPelkkä VGA liitin ei tosiaan ole paras mahdollinen vaihtoehto. Ehkäpä aika uuden monitorin hankinnalle?
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Löytyykö ps3:selle jotain simppeliä vga piuhaa? x360 mulla on ollu tämän 5 vuotta vanhan näytön kanssa ja hyvin on pelittänyt ja kuvakin on mielettömän hyvä, ainakin tohon putkitelkkuun verrattuna.

Eli löytyiskö jotain tämän(http://ebay.b2cshop24.com/bst2sell/cpphoto/400/bst2b4551ll.jpg) kaltaista mutta ps3:selle tarkoitettua piuhaa? paljonkohan mahtaa maksaa?

Vai onko näin että pleikkarilla kuva kärsii mielettömästi jos rupeaa vähän vanhempaan näyttöön vga:n kautta kytkemään? Toinen vaihtoehto nimittäin on sitten melkein yhtä vanha putkitelkkari ja se kuva ei ainakaan mitään herkkua ole.

ps. googlella löyty joku tämmönen http://www.gameyeeeah.com/wii-ps3-vga-cable-p-746.html

mutta tietääkö kukaan tuon toimivuudesta mitään ja löytyykö noita suomesta mistään ja mihin hintaan?
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Löytyykö ps3:selle jotain simppeliä vga piuhaa? x360 mulla on ollu tämän 5 vuotta vanhan näytön kanssa ja hyvin on pelittänyt ja kuvakin on mielettömän hyvä, ainakin tohon putkitelkkuun verrattuna.

Eli löytyiskö jotain tämän(http://ebay.b2cshop24.com/bst2sell/cpphoto/400/bst2b4551ll.jpg) kaltaista mutta ps3:selle tarkoitettua piuhaa? paljonkohan mahtaa maksaa?

Vai onko näin että pleikkarilla kuva kärsii mielettömästi jos rupeaa vähän vanhempaan näyttöön vga:n kautta kytkemään? Toinen vaihtoehto nimittäin on sitten melkein yhtä vanha putkitelkkari ja se kuva ei ainakaan mitään herkkua ole.

ps. googlella löyty joku tämmönen http://www.gameyeeeah.com/wii-ps3-vga-cable-p-746.html

mutta tietääkö kukaan tuon toimivuudesta mitään ja löytyykö noita suomesta mistään ja mihin hintaan?
Konsolinetistä löytyy vga-piuha. Ainoa ongelma on, että joidenkin näyttöjen kanssa joutuu sokkona laittamaan resot oikein. Ainakaan oma crt-näyttö ei tue perus 576i:tä. Joten pitää sokkona käydä valitsemassa isompi reso. TFT-näyttöjen kanssa en suosittele käyttämään vga-piuhaa. Kuva on melkosen paska verrattuna HDMI -piuhaan nähden. Jos on hankkimassa pelikäyttöön tft-näyttöä, niin osta 1920x1200 näyttö HDMI-liitännällä JA varmista, että näyttö osaa tehdä mustat palkit ylös ja alas, jottei kuva vääristy.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Kun HD telkut maksavat niin pirusti (etenkin, koska uutta mallia pukkaa kaikesta ei tahdo hinnat mennä alas), niin ajattelin tällaista konsoleiden seuraksi, kun HDMI-liitäntäkin löytyy http://www.servit.fi/storehki/index.php?main_page=product_info&products_id=64754

Löytyykö keneltäkään kokemuksia kyseisestä näytöstä konsolikäytössä?

Itseltä löytyy. Toimii hyvin, pienen kuvan säätämisen jälkeen. Itse ainakin tulee pelattua sen verran läheltä, että tuo hieman pienempi valoteho on pikemminkin siunaus, kuin haitta, etenkin pimeässä.

Voin suositella lämpimästi, osaa näyttää kuvan myös oikeassa 16:9 suhteessa. Ei hänni.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Itseltä löytyy. Toimii hyvin, pienen kuvan säätämisen jälkeen. Itse ainakin tulee pelattua sen verran läheltä, että tuo hieman pienempi valoteho on pikemminkin siunaus, kuin haitta, etenkin pimeässä.

Voin suositella lämpimästi, osaa näyttää kuvan myös oikeassa 16:9 suhteessa. Ei hänni.

Jep. Samaa mieltä. Itselläkin sama näyttö PS3-käytössä ja pelittää loistavasti.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Miten PS3 toimii liitettynä näyttöön joka ei tue HDCP:tä mutta siinä kuitenkin on DVI-D liitin? Näkyykö kuvaa ollenkaan.
 
Ylös Bottom