Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ei ollut palveluntarjoajassa vika, koska kun pleikkari napsas yhteyden kokonaan poikki niin menin tekemään PC:llä tuon nopeustestin ja sehän toimi täysin. Tänään jatkuvia DNS ongelmia ja yhteydet poikki monta kertaa, PC:llä ei taaskaan mitään probleemaa. Laitoin tuon vanhan 660HW-D1:sen WLANin toimintaan, ja toimii kuin unelma (kunhan ei sulje väliovia). Kyllä se nyt vaan on niin, että tuo NWA570N ei ole PS3 yhteensopiva värkki koska tietokoneen kanssa ei ollut mitään ongelmia tuon kanssa, ja asetukset laitoin samallalailla kuin tuossa 660HW-D1:ssä on ollut mutta ei siltikään toimi.

Huomionarvoista on, että vaikka oon räpeltänyt asetukset mitenkä päin tässä 570:ssä, niin tietokoneella ei ole ollut mitään ongelmia toimia tuon 570:n kanssa.

Nyt takkuamaan kaupan kanssa josko purkaisivat kaupan tai jotaki... Ja jos joku nyt tietää jonkun vehkeen, millä saa pirun tehokkaan ja toimivan WLANin pleikkarille niin tieto otetaan vastaan.

Palveluntarjoajalla tarkoitin tässä tapauksessa sitä paikkaa, josta olit PS3:lla sitä demoa imaisemassa. Mutta kyllähän kuvauksen perusteella ongelma sitten löytyy tuosta "570":stä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Oon yrittänyt etsiä googlella ja foorumilta tätä vastausta mutta en löydä.

Eli onko mahdollista kytkeä PS3 langattomasti nettiin ja langallisesti läppäriin. Kun nyt on WLAN käytössä ja kun striimaan videota (720p) sillä niin pätkii ja haluisin sen läppärin kanssa toimimaan langallisesti. Mutta haluisin silti säiyttää netin langattomana siinä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Eli onko mahdollista kytkeä PS3 langattomasti nettiin ja langallisesti läppäriin.
Ei valitettavasti. PS3:lla voi olla vain yksi verkkointerface käytössä kerrallaan, joten tuollainen kuvailemasi ratkaisu ei ole valitettavasti mahdollinen.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ei valitettavasti. PS3:lla voi olla vain yksi verkkointerface käytössä kerrallaan, joten tuollainen kuvailemasi ratkaisu ei ole valitettavasti mahdollinen.

Harmi, mutta jos kiinnitän pleikan wlan purkkiini johdolla ja läppäri langattomasti kiinni niin onko siinä silti samat ongelmat eli pätkiminen kuin kokonaan wlanilla?

Tai onko mahdollista vain kytkeä PS3 suoraan läppäriin johdolla ja sulkea netti siksi aikaa?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Harmi, mutta jos kiinnitän pleikan wlan purkkiini johdolla ja läppäri langattomasti kiinni niin onko siinä silti samat ongelmat eli pätkiminen kuin kokonaan wlanilla?
Edelleen pullonkaulaksi voi muodostua se läppärin ja tukiaseman välinen liikenne, mutta kyllä tuollainen asetelma vähentää ilmassa sinkoilevaa liikennettä jo selvästi. Hyvällä tuurilla voi siis jopa toimiakin, kunhan itse videoiden bitrate ei ole kovin suuri. Tuommoiset 720p:llä olevat TV-sarjojen jaksot vielä menevät, koska niiden bitrate on suht. "matala".

Tai onko mahdollista vain kytkeä PS3 suoraan läppäriin johdolla ja sulkea netti siksi aikaa?
Periaatteessa kyllä, mutta en suosittele tuota. Joutuisit joka kerta käsin asettamaan verkkoasetukset uudestaan.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Pitää siis kokeilla tuota johtoa wlan-purkin perään. Tai sitten keksiä miten saada subit mkv tiedostoon ja se näkymään PS3:sella :/
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Tai sitten keksiä miten saada subit mkv tiedostoon ja se näkymään PS3:sella :/
Yksi sana: mkv2vob. Mutta tuon ohjelman käytöstä löytyy juttua eräästä toisesta ketjusta, jonka löytämisen jätänkin iltapäivän pieneksi harjoitustehtäväksi.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Viestin lähetti alunperin gheeD
Nyt ongelmana on se, näyttäisi siltä että tietokone ja PS3 blokkaa toisensa. Eli jos olen koneella netissä, en voi olla pleikkarilla netissä, ja toisinpäin. Ennen tätä ongelmaa ei ollut. Ja kaikki tehty kuten tuossa ohjeessa sanottu.

Äkkiseltään näin seminörtin silmään näyttäisi että reitittimesi on jostain syystä siltaavassa tilassa ja palveluntarjoajasi ei salli kuin yhden laitteen/ ip. Mutta koska ennen on tominut normaalisti, niin kerrotko tässä mahdollisimman tarkasti ongelmasta niin minua nörtimmät voivat sinua ongelmassasi auttaa.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Olen unohtanut oman psn salasan ja olen laittanut väärän syntymäajan, voinko mistään pyytää salasanaani sähköpostiini ?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Olen unohtanut oman psn salasan ja olen laittanut väärän syntymäajan, voinko mistään pyytää salasanaani sähköpostiini ?
Et. Syntymäajan valehteleminen on jo sinällään PSN-käyttösopimusrikkomus, joten PlayStation-tukikaan ei voi siis auttaa.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Täällä on ollut jo kauan ongelmaa ps3 netin kanssa (noin 3kk). :confused: Koneen käynnistäessä netti toimii noin parisen minuuttia. Ps3 netti ei kirjautuneena ps3networkkiin tulee yleensä dns error 80710102 ja kirjautuneena dns error 8002AD23.

Täällä Seinäjoen kämpässäni nettinä toimii netikka kortteerinetti (512/512). Adsl boksia ei ole käytössä vaan johto menee suoraan seinään. Netti toimii normaalisti tietokoneilla.

Asetuksia on yritetty vaihtaa moneen kertaan, dns servereita yritetty laittaa manuaalisesti, johtoja on vaihdeltu ja otettu irti, ps3 on päivitetty usb muistin avulla, 30 minuutin sammutusta katkaisimesta on yritetty ja ym. vastaavaa.

Voiko olla mahdollista että ps3 olisi jotain hajalla? verkkokortti sökönä?

Ja tässä vielä nämä asetukset.

Internet yhteys Päällä
Yhteystapa Lähiverkko
Nopeus ja Duplex Automaattinen
Osoiteasetuset Automaattinen
IP-Osoite 94.22.2.232
Aliverkon peite 255.255.252.0
Oletusreititin 94.22.01
Ensisijainen DNS 81.209.27.28
Toissijainen DNS 81.209.27.12
MAC-Osoite 00:1F:AF:90:51:DD
MTU Automaattinen
Välipalvelin Älä Käytä
UPnP Ei saatavilla
NAT Tyyppi 1

Kiitos jo etukäteen jos joku osaisi auttaa ongelmassa!
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Täällä Seinäjoen kämpässäni nettinä toimii netikka kortteerinetti (512/512). Adsl boksia ei ole käytössä vaan johto menee suoraan seinään. Netti toimii normaalisti tietokoneilla.
Voi olla, että tuollaisessa "taloyhtiöliittymässä" on todellisuudessa jossain välissä (tod.näk. juurikin tuossa 94.22.0.1-osoitteessa) jokin palomuuri/reitityspurkki, josta PSN:n käyttämät portit (tai jotkin niistä) on suljettu.

Ole yhteydessä palveluntarjoajaan päin ja kysele, olisiko heillä parempaa tietoa asiasta.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Pitää varmaankin yrittää ottaa yhteyttä.
Outoa kun netti toimi tosi hyvin monia kuukausia ja sitten yhtäkkiä se vain lopetti toimintansa ja on ollut toimimattomana nyt monta kuukautta.

Onko mitään neuvoja mitä kannattaisi palvelutarjoajalta kysellä?
Itse kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi : (
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Outoa kun netti toimi tosi hyvin monia kuukausia ja sitten yhtäkkiä se vain lopetti toimintansa ja on ollut toimimattomana nyt monta kuukautta.
Esim. reitityksessä ja/tai palomuurisäännöissä on voitu tehdä muutoksia.

Onko mitään neuvoja mitä kannattaisi palvelutarjoajalta kysellä?
Itse kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi : (
Selitä tilanne heille ihan omin sanoin. Verkko-FAQista löydät lisätietoja, mm. PSN:n käyttämät portit.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mun netissä on aika erikoinen ongelma, nii kysyisin jos joku vaikka osais auttaa:

Elikkä esim. aamulla, kun avaan pleikkarini ekaa kertaa, sen netti toimii loistavasti. Jos avaan tietokoneeni siinä samalla kun ps3 käyttää nettiä, tietokoneessa ei toimi netti. Kun taas sammutan ps3, vähän ajan kuluttua alkaa tietokoneessa pelittää netti. Tällöin taas jos haluan vaikka illalla pelata uudelleen ps3, sen netti ei toimi, vaikka tietokoneeni olisi pois päältä. Eli tämän jälkeen, koko päivänä pleikassa ei netti toimi, vaan vasta seuraavana päivänä kun avaan ps3 ENNEN kuin avaan tietokoneen, siinä toimii taas netti.
Jotenkin ne blokkaavat toisensa, mutta ihmettelen vain, että sen jälkeen kun tietokoneessa on alkanut toimia netti, pleikkaan on mahdoton enään saada samaa aikaan toimimaan netti.
Talon muissa tietokoneissa sen sijaan toimii koko ajan netti, oli pleikkari päällä tai ei.
Kun yritän kirjautua sisään ps networkkiin, niin se sanoo vain että mene asetuksiin, mutta niitäkin on yritetty säätää vaikka miten, mutta mikään ei tunnu auttavan. Tietokone taas valittaa, (jos ps3 on päällä eli tietokoneessa ei silloin toimi netti) että on vajaa tai puuttettava liitettävyys.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Jotenkin ne blokkaavat toisensa, mutta ihmettelen vain, että sen jälkeen kun tietokoneessa on alkanut toimia netti, pleikkaan on mahdoton enään saada samaa aikaan toimimaan netti.
Kuulostaa hyvin varmasti IP-osoitekonfliktilta, eli sekä tietokoneelle että PS3:lle on määritelty sama IP-osoite. Tarkista siis kummankin verkkoasetukset, ja jos hypoteesini on oikea, anna jommalle kummalle ikioma IP-osoite. Lisäohjeita löydät verkko-FAQista.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kokemuksieni mukaan kannattaa aina antaa kaikille laitteille oma staattinen sisäverkon IP, mulla oli staattiset PC:ssä ja PS3:ssa, mutta läppärillä, jossa oli automaaginen IP päällä sain usein aikaan osoiteristiriidan PC:n kanssa. Mun mielestä näin ei olisi pitänyt sattua mutta sattuipa kuitenkin..
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kokemuksieni mukaan kannattaa aina antaa kaikille laitteille oma staattinen sisäverkon IP, mulla oli staattiset PC:ssä ja PS3:ssa, mutta läppärillä, jossa oli automaaginen IP päällä sain usein aikaan osoiteristiriidan PC:n kanssa. Mun mielestä näin ei olisi pitänyt sattua mutta sattuipa kuitenkin..

Jos annat IP:n kiinteäksi jollekin laitteella samasta osoite-poolista, mistä DHCP-palvelin jakaa osoitteita, tulee aina konflikteja jossain välissä. Reitittimellä pitää siis määritellä jokin IP-osoitealue pois DHCP:n käytöstä ts. rajata DHCP käytöön vain tietty osoitealue. Tämä siis, jos käsin laitat vaikkapa PS3:lle kiinteän osoitteen.

Jotkin reitittimet pystyvät itsekin laittamaan DHCP:n jakaman IP-osoitteen kiinteäksi jollekin laitteelle, mutta laite siltikin hakee osoitteen aina DHCP-palvelimen kautta, mutta saa aina saman osoitteen.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Joo... Eliskäs. Olisisi semmoinen pieni ongelma tuon Burnout Paradisen kanssa. Eli aina kun menen vaikka jonkun pelaajan tekemään peliin ehdin ajella siellä semmoiset 10-15sek ja sitten tulee ilmoitus missä peli valittaa jostain Palomuurista, en nyt muista tarkkaa viestiä. Ennen kyllä toimi moitteetta enkä ole mielestäni myöskään mitään nettiasetuksiakaan säädellyt. Kaverin kanssa pelaaminen onnistuu moitteetta ja muutkin pelit toimivat loistavasti netissä, mutta tämän kanssa on sitten jonkin lainen ongelma. Jos kukaan ei osaa auttaa voin kyllä myöhemmin käydä kattomassa sen tarkan viestin mitä siinä ilmoitetaan. Itse kun en muisesta tajua yhtään mitään.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Jos kukaan ei osaa auttaa voin kyllä myöhemmin käydä kattomassa sen tarkan viestin mitä siinä ilmoitetaan. Itse kun en muisesta tajua yhtään mitään.

Laita mukaan tuo virheilmoitus sekä verkko-FAQ:ssa esitetyt tiedot verkkoyhteydestäsi ja PS3:n verkkoasetuksista, niin on helpompi arvuutella missä vika mahtaa piillä.

Todennäköisesti PS3 kertoo verkkoasetuksissaan NAT arvoksi 3, jolloin ongelmia verkkopeleissä voi tulla. Helpoiten siitä selviää kun aktivoi reitittimestä UPnP:n. Hieman työläämpi, mutta varmemmin toimiva tapa on asettaa PS3:n IP-osoite reitittimessä ns. DMZ-alueelle, jolloin kaikki liikenne pääsee PS3:lle esteettä.

Burnout tarvitsee näitä portteja toimiakseen verkossa: 80,443,5223,3478,3479,3658
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom