Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

No hei ja terve. Tuli haku toiminolla etsittyä miten saisin ZyXelin P660HW-D1 -modeemini siltaavaan tilaan. Ei löytynyt kuin epämääräisiä viittauksia että pitäisi laittaa modeemi/reititin siltaavaksi.

Onko jokin erityinen syy miksi haluat sen siltaavaan tilaan? Tällöin menetät myös laitteen palomuuri ym. ominaisuudet.

PS3 käytössä pitäisi riittää, että aktivoit laitteen UPnP tuen, jolloin ei tarvita porttiohjauksia tms. säätöjä.

ZyXEL P660HW UPnP activation
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Onko jokin erityinen syy miksi haluat sen siltaavaan tilaan? Tällöin menetät myös laitteen palomuuri ym. ominaisuudet.

PS3 käytössä pitäisi riittää, että aktivoit laitteen UPnP tuen, jolloin ei tarvita porttiohjauksia tms. säätöjä.

ZyXEL P660HW UPnP activation

Käytössäni PC:llä palomuuri, hyvä sellainen joten purkki voisi olla aivan hyvin siltaavassa tilassa. UPnP ei poistanut esim. NHL 09:n kanssa olevia lieviä ongelmia ja siksi haluaisin purkin siltaavaksi.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Löytääkö ip osoitteen modeemiin telewelin sivulta? Aikoisin ottaa suojaukset pois pelityksen ajaksi. Modeemin versio on TW-EA510 v3 ADSL 2+ & Wlan 54Mbps
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Löytääkö ip osoitteen modeemiin telewelin sivulta? Aikoisin ottaa suojaukset pois pelityksen ajaksi. Modeemin versio on TW-EA510 v3 ADSL 2+ & Wlan 54Mbps
192.168.0.254
Oletko edes vilkaissut verkkoFAQ:ia tai Telewellin sivuja?? Nämä kaikki löytyy sieltä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Nyt melkein onnistui, siellä on niitä erinlaisia estoja, (paketin suodatus, wlan mac suodatus jne...) mikä pitää laittaa suojauksista pois päältä että voin pelata
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

No hei ja terve. Tuli haku toiminolla etsittyä miten saisin ZyXelin P660HW-D1 -modeemini siltaavaan tilaan. Ei löytynyt kuin epämääräisiä viittauksia että pitäisi laittaa modeemi/reititin siltaavaksi.

Ongelma on se että kun valitsen purkin asetuksista siltaavan tilan, katoaa koko internetyhteys. Mitä teen väärin? Mitä en tee tarpeeksi? Mitä muuta pitää tehdä kuin vaihtaa laatikosta vaihtoehto bridgeing?

Sekä PS3, että PC ovat piuhalla purkissa kiinni. WLANia en käytä, kun se on niin laiska. Kiitos etukäteen vastauksista. :)

Pitääkö esim. PC:n verkkoasetuksiin koskea? DHCP? Tai jotain muuta vastaavaa?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Käytössäni PC:llä palomuuri, hyvä sellainen joten purkki voisi olla aivan hyvin siltaavassa tilassa. UPnP ei poistanut esim. NHL 09:n kanssa olevia lieviä ongelmia ja siksi haluaisin purkin siltaavaksi.

PC:n palomuurit eivät ole yhtä luotettavia, kuin verkkoelementillä toteutettu muuri. Lisäksi, jos jatkossa haluat jakaa PC:ltäsi mediaa DLNA:n kautta PS3:lle, jakautuu se samalla myös julkiseen verkkoon. Jos verkkosi on palumuurin takana, voit huoleti pitää jaot päällä ja säästyä mahdollisilta harmeilta.

Jos kuitenkin edelleen pidät siltaavaa tilaa parhaana vaihtoehtona, niin ainakin Elisan sivuilta löytyy seikkaperäinen ohje miten ko. laitteelle asia säädetään:

Elisa.fi - Zyxel Prestige 660H/HW-D1 - Sivu 1

Muista tehdä virta-boottaus vehkeellä muutosten jälkeen.

MaxXxXxball sanoi:
Pitääkö esim. PC:n verkkoasetuksiin koskea? DHCP? Tai jotain muuta vastaavaa?

Ei pitäisi tarvita, jos PC on asetettu hakemaan kaikki verkkomääritykset automaattisesti eli DHCP:n kautta. Jos olet käsin määritellyt IP-osoitteet PC:lle, pitää sinun laittaa DHCP haku päälle.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

MaxXxXxball: Tsykselin LAN valikosta käytkö laittaan vielä DHCP-serverin pois päältä, niin sen jälkeen pitäs alkaa pelittään.

Edit: Siis sen lisäksi, että olit ottanut NAT pois päältä ja routed -> bridged. Huomioi muuten, että tämän muutoksen jälkeen et pääse PC:llä enää purkkiin käsiksi jos se on eri aliverkossa. Eli mahdollisesti saattaa joutua kikkaileen PC:n IP:n käsin samaan aliverkkoon, jos tule modeemiin myöhemmin jotain asiaa.

Esim. Jos modeemin osoite on 192.168.0.1 -> PC:n IP määritelty käsin esim. 192.168.0.10
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

MaxXxXxball: Tsykselin LAN valikosta käytkö laittaan vielä DHCP-serverin pois päältä, niin sen jälkeen pitäs alkaa pelittään.

Edit: Siis sen lisäksi, että olit ottanut NAT pois päältä ja routed -> bridged. Huomioi muuten, että tämän muutoksen jälkeen et pääse PC:llä enää purkkiin käsiksi jos se on eri aliverkossa. Eli mahdollisesti saattaa joutua kikkaileen PC:n IP:n käsin samaan aliverkkoon, jos tule modeemiin myöhemmin jotain asiaa.

Esim. Jos modeemin osoite on 192.168.0.1 -> PC:n IP määritelty käsin esim. 192.168.0.10

Kiitos Gimble ja myös Hartzu. Koitan tossa kun on aikaa, niin noilla ohjeilla. Muutenhan mulla ei olis mitään ongelmaa, mutta kun EA:n pelit on niin hemmetin nirsoja.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mitä asetuksia pitää muuttaa modeemin suojaasetuksista jotta voin pelata red alertia pleikalla? (eli miten saisin modeemin sallimaan red alertin) Pakettisuodatus pois käytöstä?

(Siellä on tälläisiä suojauksia: pakettisuodatus, wlan mac suodatukset)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ei hemmetti onnistu. En mä näin käsi ole. Kun teen elisan ohjeiden mukaan, niin purkki kadottaa kokonaan internetyhteyden. Ei auta mikään. Kai se pitää tyytyä änärissä aulassa odotteluun ja "tämä peli-istunto on päättynyt"-tekstiin vähän väliä. Telehelliä en viittis takasin laittaa, sen verran se laite sai mut kiehumaan. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ei hemmetti onnistu. En mä näin käsi ole. Kun teen elisan ohjeiden mukaan, niin purkki kadottaa kokonaan internetyhteyden. Ei auta mikään. Kai se pitää tyytyä änärissä aulassa odotteluun ja "tämä peli-istunto on päättynyt"-tekstiin vähän väliä. Telehelliä en viittis takasin laittaa, sen verran se laite sai mut kiehumaan. :rolleyes:

3 asiaa siis jotka tsykselissä tarvii muuttaa, järjestystä en nyt ulkoa muista että onko väliä or not. Mutta yhteyskatkos siinä tulee, koska kaikkien laitteiden pitää hakee uusi "oikea" operaattorin DHCP-serveriltä Eli mitenkään "NAPS" se ei ala toiminaan, vaan voi vaatia ehkä jonkun sekunnin. Ehkä jopa minuutin ennen kun laitteet alkaa taas oikeella IP:llä potkiin. Tässä siis vielä nämä 3 juttua jotka tarvii tehä:

1) Routed -> Bridge
2) NAT -> pois päältä, siellä oli joku "SUA only" tms. muistaakseni ja sitten se meni varmaan disabled
3) DHCP-serveri pois päältä



4) Voi olla, että modeemin palomuurin joutuu ottaan pois päältä, mutta se taisi ollakin jo hoidossa?

Edit: Moolle, en tiedä ainakaan noista suodatusasetuksista mitään ja ole varma ryssiikö ne sun tapauksessa homman vai ei? Epäilen edelleenkin, että syyllinen on se NAT. Jos aiemmin neuvottu DMZ päälle laittaminen + kiinteä IP PS3 ei auttanut, niin outo juttu. Sitten siellä on se "ohjelmallinen palvelin" asetus jolla pystyy myös määritteleen noita poikkeuksia reititykseen, mutta sitten tarvii tietää jokainen portti. Sitä ehkä kandeis kans testata? Mutta ite en ainakaan noita PSN verkon (ja EA:n) systeemien käyttämiä portteja osaa tähän hätään luetella, eli googlea vaan kauniiseen käteen jos alat säätään...

Tietenkin noi suodatusasiat selviäis kokeilemalla, mutta en ole kuullut että niitä joutuu sorkkiin vaan 90% tämän tyyppisistä ongelmista ilmenee yleensä NAT takia.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mutta ite en ainakaan noita PSN verkon (ja EA:n) systeemien käyttämiä portteja osaa tähän hätään luetella, eli googlea vaan kauniiseen käteen jos alat säätään...
Nämäkin löytyvät VerkkoFAQ:ista.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Voisiko joku selittää miten saisin red alertin toimimaan muuttamalla modeemin asetuksia selaimella? (Uskoisin että modeemin palomuuri estää pelin) Mahdollisimman tarkasti. Olen testannut sitä DMZ hommelia jo.

En minä tajua näitä juttuja kovinkaan hyvin
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kyllä tässä on nyt joku muu mutta. Kaikki tehty niin kuin neuvoitte, mutta internettiin motukka ei löydä. Kiitos silti kaikille avusta. Saipahan näprätä pari tuntia vehkeitä.

Mutta yhteyskatkos siinä tulee, koska kaikkien laitteiden pitää hakee uusi "oikea" operaattorin DHCP-serveriltä Eli mitenkään "NAPS" se ei ala toiminaan, vaan voi vaatia ehkä jonkun sekunnin. Ehkä jopa minuutin ennen kun laitteet alkaa taas oikeella IP:llä potkiin.

Riittääkö tunti? :D

Joku tossa mättää pahasti. Aina olen ohjeita osannut seurata.
Taidan soittaa KPO:lle heti maanantaina ja kysellä sieltä että mikä mahtaa mättää.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Voisiko joku selittää miten saisin red alertin toimimaan muuttamalla modeemin asetuksia selaimella? (Uskoisin että modeemin palomuuri estää pelin) Mahdollisimman tarkasti. Olen testannut sitä DMZ hommelia jo.

En minä tajua näitä juttuja kovinkaan hyvin
Onko mahdollista laittaa PS3 piuhalla verkkoon kun WLAN on hieman hakusessa?

Oletuksena palomuuri ei ole päällä, joten jos et ole ikinä mitään säätänyt, niin se ei ole päällä. Tässä tapauksessa on varmasti NAT joka estää yhteydet.

Kerroppa tarkasti miten DMZ:tan teit.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

En itse tehnyt sitä itse :) Itse olisin vain rikkonut koneen ja modeemin. Ja siitä on monta kuukautta, sitä yritettiin BF BC:n julkaisun aikaan kun sekään ei toiminut.

Johdolla ei ole mahdollista laittaa kiini kun on modeemi eri kerroksessa.

Nat? =
Miten natin saa pois päältä? Tai saako sitä jotenkin muutettua että RA alkaisi pelittää
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Siis tarkennan nyt vielä. Kun reitittävänä tuo purkki yhdistää itse itsensä internettiin. Siltaavanako se ei sitä tee? Eli, koska PC:llä ei ole nettiyhteyttä, johtunee se PC:n verkkoasetuksista? Vai miten?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

En itse tehnyt sitä itse :) Itse olisin vain rikkonut koneen ja modeemin. Ja siitä on monta kuukautta, sitä yritettiin BF BC:n julkaisun aikaan kun sekään ei toiminut.

Johdolla ei ole mahdollista laittaa kiini kun on modeemi eri kerroksessa.

Nat? =
Miten natin saa pois päältä? Tai saako sitä jotenkin muutettua että RA alkaisi pelittää
Jos et meinaa koittaa laittaa DMZ:taa uudestaan, niin laita yhteys SILTAAVAKSI

Tuossa ei tosin puhuta WLAN:ista mitään, mutta olettaisin että sekin muuttuu siltaavaksi.

Kokeile, ja jos ei toimi, palauta tehdasasetuksille.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom