Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

No käytin modeemin taas siltaavassa tilassa ja lagaa aivan silmittömästi. Yhä esim. yhen suomalaisen hostilla niin pingi koko ajan täynnä ja silti lagalagalag. Välillä tuntu jopa osuvan niin kuin pitäisi ja sitten taas ei ollenkaan. Siis pätkii vaan. En kyllä käsitä mistä tämä voisi johtua. Modeemiin tuleva kättelynopeus on siis yli 12m donwloadia ja uppia noin mega. No sanottakoon sen verran että jos jollain toi pleikan selain näyttää hyviä lukemia ja toimii tosi hyvin muutenkin niin mulla ei kunnolla. Oletin vielä että speedtestin pingi olisi paremepi kuin 80 ihan millä laitteella tahansa, jotain 20-40, mutta en sitten tiedä. Sanokaa nyt vaikka jotain asetuksia tai jotain mitkä pitäis olla ehdottomasti oikein kun tää vaikuttaa niin pirun oudolta. Eli nostin yhteyden nopeutta, uusi modeemi laglaglag pahemmin kuin koskaan.

Tuosta www.speedtest.netistä, testasin wlanilla plegellä sen testin ja ei lataa yhtäjaksoisesti dataa, saattaa jopa jämpätä pidemmäksi aikaa. Ping on sellanen 47 - 49 ms. Muutin MTU:n 1200 ja sitten toimi speedtest.netin lataus yhtäjaksoisesti sujuvasti, mutta WAW ei yhdistänyt loppuun asti peliä. Liittymä 8/1 (6000 - 7000 Kbps / 600 - 800 Kbps). Toki toi WAW:n yhdistäminen voi sen hetkisestä servusta johtua, kuulin pelaajien chätin mennen tullen, mut en testannu toista kertaa...
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mikäs tää MTU itseasiassa on ja miten saan selville mikä olisi se paras vaihtoehto. Se tuntuu ainakin speedtestillä hiukan erottavan tuloksia toisistaan. Oman nettitarjoajan testillä saan sellaset päälle 10M ja yli 1M uppia siis plegellä että ei sillä oikeastaan väliä mutta jos pelaamsien pingiin vaikuttas jotenkin.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mikä olisi modeemi jossa red alert varmasti toimisi ilman mitään säätöjä (langaton)?

Siis ihan tehdas asetuksilla ei mitään sillattua tilaa eikä kiinteää IP:tä ihan normaalisti toimisi

Vasta on mietintä tilassa
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Joku pikkujuttu tässä vielä mättää ja oikeastaan tiedän mikä se on. Pingi on semmosta 80 kun teen pleikal testiä kun sen pitäs olla about 20. Mulla nyt siis NAT1 ja käytössä portti jossa ei ole palomuuria. Auttaisiko silti jos avaisin noita portteja vai onko tossa kaikki käytännössä auki. Ei toi modeemi edes hyväksy Lan clientiksi tota pleikan ip:tä kun se sanoo että vain 10.0.0 alkunen käy. Olisko jotain neuvoa?

En tiedä sitten voiko huonon pingin syynä olla esim puhelinjohdot kun ainakin vielä käytössä mulla vanha puhelinpistoke ja siihen tollanen adsl suodatin että pystyy puhelin ja tietokoneet oleen verkossa samaan aikaan. Tosiaan yhteys tuntuisi olevan kunnossa että tulee ihan oikeaa nopeutta modeemiin, mutta se pingi mättää mikä tosiaan häiritsee...
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Joku pikkujuttu tässä vielä mättää ja oikeastaan tiedän mikä se on. Pingi on semmosta 80 kun teen pleikal testiä kun sen pitäs olla about 20. Mulla nyt siis NAT1 ja käytössä portti jossa ei ole palomuuria. Auttaisiko silti jos avaisin noita portteja vai onko tossa kaikki käytännössä auki. Ei toi modeemi edes hyväksy Lan clientiksi tota pleikan ip:tä kun se sanoo että vain 10.0.0 alkunen käy. Olisko jotain neuvoa?

En tiedä sitten voiko huonon pingin syynä olla esim puhelinjohdot kun ainakin vielä käytössä mulla vanha puhelinpistoke ja siihen tollanen adsl suodatin että pystyy puhelin ja tietokoneet oleen verkossa samaan aikaan. Tosiaan yhteys tuntuisi olevan kunnossa että tulee ihan oikeaa nopeutta modeemiin, mutta se pingi mättää mikä tosiaan häiritsee...

Mikä operaattori yhteyttäsi hoitaa? Onko ping yhtä hidas myös tietokoneelta? Miten tuo PS3:n ping lukema on mitattu, sinun laitteelta maailmalle vai toisin päin? Pingin tuloksiin et voi itse vaikuttaa käytännössä mitenkään etenkin kun PS3 on jo suorassa yhteydessä nettiin (NAT-1). Ping nopeuteen vaikuttaa erittäin paljon se, miten pitkää reittiä paketit matkalla kulkevat. Tämän voi todeta traceroute (tracert.exe Windowsissa) työkalulla. Siinä näkee myös missä vaiheessa yhteys on hitaimmillaan. Samoin, vastapuolen nopeus näyttelee yhtä suurta osaa. Jos kaverisi hostaa peliä 256kb/s upstream yhteyden takaa ei pingi ole kovinkaan mahtava oli oma yhteytesi kuinka nopea tahansa. Myöskään se että ping on johonkin kohteeseen hyvä, ei tarkoita etteikö ping voi olla toiseen kohteeseen mitattua huomattavasti huonompi. Itse käytän Sam Spade nimistä työkalua kaikenlaisten verkko-ongelmien analysointiin, siinä on mukana ping, traceroute, DNS-kyselyt ja paljon muuta.

Jos ping lukema on maailmalta sinun laitteelle päin, tarkoittaa se, että ns. upstream nopeutesi ei riitä, eli upload nopeus. Tämä voi johtua monesta asiasta, joista kaikki eivät ole sinun kontrolloitavissa.

Selaimella voi käyttää esim. näitä palveluja mitataksesi upload nopeuttasi:
Upstream bandwidth checker / Test upload speed
Internet Speed Test - Broadband, DSL Bandwidth Connection Check
thinkbroadband :: Broadband Speed Test

Itselläni on käytössä 100/10 yhteys kuidun yli, mutta siltikin ChangeIP:n testi näyttää upload speedin vain 321kb/s. Maksiminopeutta ei siis saa varsinkaan Atlantin taakse käytännössä koskaan. Toinen testi taas näyttää hyvin erilaisia tuloksia: Speed Down 1401.97 Kbps ( 1.4 Mbps ) Speed Up 2781.19 Kbps ( 2.7 Mbps ), ja kolmas 10.1 Mb/s ja 6.4Mb/s. Omalla kohdallani pullonkaulana on nuhapumppu-reititin, jota en ole vielä vaihtanut tehokkaampaan.

Oman yhteyteni Speedtestin lukema Helsinkiin mitattuna (Elisa -> Ficix -> Nebula):
444561019.png


Liittymäsi teoreettisen (ja käytännönkin) maksiminopeus saat parhaiten mitattua Ficoran (ex-Viestintävirasto) Nettimittarilla, jossa mittaus tehdään kutakuinkin optimiolosuhteissa eli Suomessa.

Variaatiota mitatussa nopeudessa on siis todella paljon, ja se riippuu suoraan siitä mihin ja mistä mittaus on tehty, ja kuinka monta operaattoria välissä on.

Ping-tulokset nekin vaihtelevat suuresti:
ftp.funet.fi..............................................2ms (Suomessa)
b0.ww.np.dl.playstation.net..............48ms (Hollannissa)
feu01.ps3.update.playstation.net.....3ms (Suomessa)
ftp.redhat.com.................................236ms (USA:ssa)

Nämä on mitattu omalta koneelta ko. palvelimen suuntaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Jos vaihtaisin modeemia lähtisikö nat ongelma?

(Ehdotelkaa modeemeja jossa perus asetuksilla ei ole nat ongelmaa)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

En tiedä sitten voiko huonon pingin syynä olla esim puhelinjohdot kun ainakin vielä käytössä mulla vanha puhelinpistoke ja siihen tollanen adsl suodatin että pystyy puhelin ja tietokoneet oleen verkossa samaan aikaan.

Jokainen metri mitä pystyt välttämään puhelin vekkoa niin hyvä.
omassa talossa on jokin paukkulanka johdotus. yhden päivän projektina oli päästä kaikista paukkulangoista eroon.
modeemi siirty paikaan mistä tulee telen kaapeli sisään. Johdot irti talon pistokkeilta(haarotus) ja suoraan telen kaapeli modeemiin. ;)
koska kaapelin tulopaikka oli talon toisessa päässä,niin tuli rakennettua pikanen verkko.
modeemista rj-45 välikattoon ja välikaton kautta toiseenpäähän taloa kytkimeen.

yhteyteni oli silloin 10mb/3mb ja käytännössä maximi oli 7mb/1.5mb. muutoksen jäkkeen nopeus oli 9mb/2.6mb joten lähellä luvattua.
nopeus nostettiikin 24/3 yhteydeksi,mutta telen kaapeli ei kestänyt menoa 1.5km matkaa keskukseen. Nopeudeksi mitattiin 16mb/2.6mb... :cool:

Kun tele jaksais vaihtaa paukkulankansa kuiduksi :D
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Itselläni olisi ongelma Pleikkarin ja NAT 3:n kanssa. Haluaisin muuttaa sen NAT 2:ksi, koska "tietoliikenne muiden PS3-järjestelmien kanssa ei ehkä onnistu ja ääni- tai videochatin tai pelien tietoliikennetoimintojen käyttö voi olla rajoitettua". Modeemina mulla on Siemens SpeedStream 5450 ja ethernet-kaapelilla kiinni. Olen koittanut modeemin kaikkia neljää porttia, eikä se NAT muuttunut. Osaako joku auttaa?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ois pien kymysys...taas:D
Eli ku yritän koneen käynnistämisen jälkee kirjautua että nään ystävälistani, tulee virhe:
Palvelimen kanssa kommunikoitaessa tapahtui virhe.
Tämä on DNS-virhe.
(80710102)
Siis nii että HÄH:eek:

Modemuokkaus: siirretty asianmukaiseen ketjuun (jryi)

Moi!

Mulla alko noin viikko ongelmat. PS3 antaa virheilmoituksen: "Palvelimen kanssa kommunikoitaessa tapahtui virhe. Tämä on DNS-virhe. (80710102)" Eli en pääse kirjautumaan omalle PS3 tililleni/PS Storeen. Oudointa on, että PS3 nettiselain toimii täysin normaalisti. Samoin pääsen NAS:lle jaettuihin tiedostoihin.

Testattessa PS3:n verkkoyhteyden alla nettiasetuksia käy ilmi, että PS3 saa IP:n, mutta testi tökkää DNS:ään.

ADSL-modeemina/reittimenä on Telewell EA510 v3, jossa DHCP jakaa laitteille IP:t. Kaikkien laitteiden IP:t ovat samassa aliverkossa 192.168.0.100 jne. PC ja PS3 on kytketty verkkojohdolla reittimeen. PC:llä ja PS3 toimii netti. Samoin Nokia E71:llä toimii wlan-nettiyhteys. Telewellin palomuuri on poissa käytöstä.

Olen bootannut kaikki vehkeet PS3 ei vaan saa DNS:ää. Aikaisemmin siis toiminut aivan hyvin!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Itselläni olisi ongelma Pleikkarin ja NAT 3:n kanssa. Haluaisin muuttaa sen NAT 2:ksi, koska "tietoliikenne muiden PS3-järjestelmien kanssa ei ehkä onnistu ja ääni- tai videochatin tai pelien tietoliikennetoimintojen käyttö voi olla rajoitettua". Modeemina mulla on Siemens SpeedStream 5450 ja ethernet-kaapelilla kiinni. Olen koittanut modeemin kaikkia neljää porttia, eikä se NAT muuttunut. Osaako joku auttaa?

Tämä on selitetty FAQ:ssa, eli toimi sen mukaan. Sinun pitää siis laittaa modeemissasi UPnP päälle.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

http://www.speedtest.net/result/439158791.png

Niin tollasta tulee tasaisesti tietokoneella ja pleikallakin kutakuinkin.

Jokainen metri mitä pystyt välttämään puhelin vekkoa niin hyvä.
omassa talossa on jokin paukkulanka johdotus. yhden päivän projektina oli päästä kaikista paukkulangoista eroon.
modeemi siirty paikaan mistä tulee telen kaapeli sisään. Johdot irti talon pistokkeilta(haarotus) ja suoraan telen kaapeli modeemiin. ;)
koska kaapelin tulopaikka oli talon toisessa päässä,niin tuli rakennettua pikanen verkko.
modeemista rj-45 välikattoon ja välikaton kautta toiseenpäähän taloa kytkimeen.

yhteyteni oli silloin 10mb/3mb ja käytännössä maximi oli 7mb/1.5mb. muutoksen jäkkeen nopeus oli 9mb/2.6mb joten lähellä luvattua.
nopeus nostettiikin 24/3 yhteydeksi,mutta telen kaapeli ei kestänyt menoa 1.5km matkaa keskukseen. Nopeudeksi mitattiin 16mb/2.6mb... :cool:

Kun tele jaksais vaihtaa paukkulankansa kuiduksi :D

Eli juuri tähän liittyen että yhteys on juuri kuin sen pitäisi melkeimpä. Eli mulla on 12/1m netti. Se nyt vaan ihmetyttää että pingi kuitenkin noin korkea ja mistä se voisi johtua, vai voiko siihenkin olla syynä puhelinverkko meinaan jos netti kuitenkin tulee nopeutena aivan oikein.Ton huonon pingin huomaa liiankin hyvin nettipeliä pelatessa...(esim. alussa pingi tippuu hiukan ja sitten taas palaa ylös, sama hostiessa muilla).

Ja miten noita pingejä voi testailla noihin eri ip-osoitteisiin kuten esim. harzu oli tehnyt.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Tämä on selitetty FAQ:ssa, eli toimi sen mukaan. Sinun pitää siis laittaa modeemissasi UPnP päälle.
Okei... Miten Siemens SpeedStreamin hallintasivuille pääsee? FAQista ei ollut siinä asiassa mitään apua, eikä myöskään modeemin ohjekirjassa.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ja miten noita pingejä voi testailla noihin eri ip-osoitteisiin kuten esim. harzu oli tehnyt.

Esim. sillä linkittämälläni Sam Spade nimisellä ohjelmalla. Kirjoitat haluamasi palvelimen nimen tai ip-osoitteen syöttökenttään ja painat "ping" nappia.

Toinen vaihtoehto on Windows komentoriviltä tai "Run/Käynnistä" valinnalla antaa komento ping ftp.funet.fi .

Tuo ohjelma on hieman helppokäyttöisempi ja se sisältää muitakin hyödyllisiä työkaluja.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Moi!

Mulla alko noin viikko ongelmat. PS3 antaa virheilmoituksen: "Palvelimen kanssa kommunikoitaessa tapahtui virhe. Tämä on DNS-virhe. (80710102)" Eli en pääse kirjautumaan omalle PS3 tililleni/PS Storeen. Oudointa on, että PS3 nettiselain toimii täysin normaalisti. Samoin pääsen NAS:lle jaettuihin tiedostoihin.

Testattessa PS3:n verkkoyhteyden alla nettiasetuksia käy ilmi, että PS3 saa IP:n, mutta testi tökkää DNS:ään.

ADSL-modeemina/reittimenä on Telewell EA510 v3, jossa DHCP jakaa laitteille IP:t. Kaikkien laitteiden IP:t ovat samassa aliverkossa 192.168.0.100 jne. PC ja PS3 on kytketty verkkojohdolla reittimeen. PC:llä ja PS3 toimii netti. Samoin Nokia E71:llä toimii wlan-nettiyhteys. Telewellin palomuuri on poissa käytöstä.

Olen bootannut kaikki vehkeet PS3 ei vaan saa DNS:ää. Aikaisemmin siis toiminut aivan hyvin!

Päivän googletus tuotti osuman tälle sivulle,

http://boardsus.playstation.com/playstation/boar/message?board.id=psnetwork&thread.id=22245

jonka ohjeilla ongelma ratkesi. ISP:n DNS-palvelin, ei jostain syystä toiminut PS3:n 3 kanssa enää ja asettamalla modeemiin OPENDNS:t homma rupesi pelittämään.
:thumbsup:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Moro

Pleikkarin kanssa semmonen ongelma, että en pääse pelaamaan Gran Turismo vitosen nettipeliä, kun menen nettipeliin tulee "joining race..." ja just kun oon pääsemässä peliin tulee "failed to connecting to host [60:40000000] tai [60:29000000]".
Oon laittanu PS3:n DMZ:aan noiden verkko FAQn ohjeiden mukaan, NAT on type 2 ja UPnP pois päältä. Mun modeemi on A-Link RR44C ja tukiasema D-Link DIR-301. Tietääkö joku mitä pitäs tehä et sais toimii?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Oon laittanu PS3:n DMZ:aan noiden verkko FAQn ohjeiden mukaan, NAT on type 2 ja UPnP pois päältä. Mun modeemi on A-Link RR44C ja tukiasema D-Link DIR-301. Tietääkö joku mitä pitäs tehä et sais toimii?
Mistä se DMZ on laitettu päälle, D-Linkin reitittimestä vai modeemista? Nuo laitteet kun voivat kumpikin olla reitittävässä tilassa... Ehkä suositeltavin yhdistelmä on, että modeemi on siltaavana, ja se D-Link hoitaa reitityksen sisäverkossa.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Nyt tarvis auttavaa kättä. minulla on A-link WLAN modeemi niin jonkun ajan päästä se lakkaa niinku antamasta nettiä PC tulee sivua ei voi näyttää ja ps3 ei pysty päivittää trophy eikä mennä selaimeen mutta jos on pelissä niin pystyy pelaan kuitenki netis:eek: ja kaverille viestittää. sittenku sammuttaa plegen ja käynnistää niin ei ole enään yhteyttä mihinkään. sittenku sammuttaa ton modeemin takaa naksasta ja laittaa takas päälle niin pelittää taas jonkun aikaa. voiko vika olla PC,Modeemis,netis.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mistä se DMZ on laitettu päälle, D-Linkin reitittimestä vai modeemista?

Laitoin sen päälle tuolta D-Linkin asetuksista menemällä selaimella sivulle 192.168.0.1.
Mistä nään että onko A-link modeemi reitittävä vai siltaava ja miten saisin sen siltaavaksi?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom