Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

No niin kaikki verkkovelhot, minkä verran PINGiä olisi sopivaa olla, mitä vähemmän sen parempi mutta mikä on semmonen "maksimi"? Yhteystesti antaa pingiksi 60-80 ja WLAN on käytössä, nostaako WLAN paljon pingiä vai olisko jotain muuta vikaa mahdollisesti? Ja aiheuttaako korkea pingi herkästi lagia nettipeleissä? Nyt ei oo piuhaa saatavilla, että vois kokeilla johdolla tota yhteyttä..
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Nyt alkaa puhkeamaan verisuonet päästä :mad:

Olen siis nostanut pari kuukautta sitten netin nopeutta kahteentoista megaan. Aluksi luulin että on jotain vikaa operaattorin puolella, mutta asiat on testattu ja todettu että modeemiin tulee täysin oikea yhteys. Eli ensimmäinen modeemini oli Zyxel P-660H-D1 ja siinä esiintyi networkista ulosheittämistä lagin lisäksi. No tämä asia korjaantui kun hankin a-link RR24, mutta yhä se pirun lagi on.

Olen kokeillut avata portteja, osittain auttanut esim. latausajoissa, mutta pätkii pätkii ja pätkii. Olen käyttänyt modeemin siltaavassa tilassa mutta jopa silloin lagasi ja vieläpä OMAT SERVUT. Tässä nyt miettinyt vähän ja eihän syy voi enää olla muuta kuin pleikkarissa. Pingit on aina hyviä, mutta aina lagia. Olisikohan mahdollista että vika on pleikkarin jossain lukusilmässä yms, nimittäin kaikkea muuta olen testannut, lyhyttä ethernet piuhaa, pitkää piuhaa jne. Modeemi ollut DMZ tilassa pleikan IP:hen ja ei kun ei. Eli nyt tarvis mielipiteitä mikä mätää, pitäskö pleikka viedä gigantin kautta huoltoon tai jotain. Se vaan ihmetytti kun ongelmat alkoi kun uusi netti tuli, mutta oikeastaan niitä oli hiukan jo ennen miksi ajattlein uuden netin hankkimista. Itse en pysty kestämään tuota pätkimistä...

Edit: On se muutenkin jotenkin ihmeellistä kun teen speedtestiä sun muuta pc:llä niin tulee sellasta 10/1 megaa ja netin tarjoajan testillä tulee se yli kakstoista megaa ja uppiakin yli mega. Eli jotain tossa modeemin ja pleikan välissä mättää tai vain pleikassa.

Edit2: Joskus ei lagaa hirveän pahasti, välillä pätkii mukavasti. Ja sellasta jatkuvaa asioiden jälkeenpäin tapahtumista yms. Sanokaa nyt mitä voisin vielä yrittää...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Nyt alkaa puhkeamaan verisuonet päästä :mad:

Olen siis nostanut pari kuukautta sitten netin nopeutta kahteentoista megaan. Aluksi luulin että on jotain vikaa operaattorin puolella, mutta asiat on testattu ja todettu että modeemiin tulee täysin oikea yhteys. Eli ensimmäinen modeemini oli Zyxel P-660H-D1 ja siinä esiintyi networkista ulosheittämistä lagin lisäksi. No tämä asia korjaantui kun hankin a-link RR24, mutta yhä se pirun lagi on.

Olen kokeillut avata portteja, osittain auttanut esim. latausajoissa, mutta pätkii pätkii ja pätkii. Olen käyttänyt modeemin siltaavassa tilassa mutta jopa silloin lagasi ja vieläpä OMAT SERVUT. Tässä nyt miettinyt vähän ja eihän syy voi enää olla muuta kuin pleikkarissa. Pingit on aina hyviä, mutta aina lagia. Olisikohan mahdollista että vika on pleikkarin jossain lukusilmässä yms, nimittäin kaikkea muuta olen testannut, lyhyttä ethernet piuhaa, pitkää piuhaa jne. Modeemi ollut DMZ tilassa pleikan IP:hen ja ei kun ei. Eli nyt tarvis mielipiteitä mikä mätää, pitäskö pleikka viedä gigantin kautta huoltoon tai jotain. Se vaan ihmetytti kun ongelmat alkoi kun uusi netti tuli, mutta oikeastaan niitä oli hiukan jo ennen miksi ajattlein uuden netin hankkimista. Itse en pysty kestämään tuota pätkimistä...

Edit: On se muutenkin jotenkin ihmeellistä kun teen speedtestiä sun muuta pc:llä niin tulee sellasta 10/1 megaa ja netin tarjoajan testillä tulee se yli kakstoista megaa ja uppiakin yli mega. Eli jotain tossa modeemin ja pleikan välissä mättää tai vain pleikassa.
Paljonko se antaa sit ps3 jos testaat? Lagaako yksin pelissä, Codissa nyt ei oo ihme jos rupee tökkii ruudulla kun ite hostaa, restarttaa modeemi..
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Paljonko se antaa sit ps3 jos testaat? Lagaako yksin pelissä, Codissa nyt ei oo ihme jos rupee tökkii ruudulla kun ite hostaa, restarttaa modeemi..

Luuletko etten ole restartannut, jotain rakentavaa neuvoa khiitos :)

Niin ja pleikan speedtesti antaa 4megaa downloadi ja uppia 800k, pingi 85. Eikä toi pleikan selainkaan mikään parhain tota varmaan testaan ole, koneen lyöny pleikan johdon päähä nii semmosta samanlaista 10M näyttää.

Edit: Spiltscreeni lagas ainakin välillä, tosin johto oli sillon kii mutta ei luulis paljoa vaikuttavan.

Edit2: Tuntuu välillä että noi porttienavaukset esim huonontais entisestään yhteyttä tai siis lagais enemmän.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

ootko koittanut vaihdella PS3:sen Full duplex/half duplex-arvoja? En muista missä kohtaa ne on, mutta etsivä löytää.

Ei oo tullut kokeiltua, mutta kyllähän pleikan se pitäisi kai itse tunnistaa mutta kokeilenpa silti. Yksinpeli nykii hiukan välillä...
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Laitoin ton MTU 1492 ja eipä oikeen tilanne muuttunut. Pingit pysyy hyvin servulla täysissä kun vedettiin yhden tyypin kans muttta kaikki ampumisen pistejutut sun muut tulee näkyviin jäljessä ja sitä rataa. Ei pätkinyt mitenkään hirveästi.

Resetoin molemmat modeemit niin saa ehdottaa mitäs kaikkea kokeilen vielä (modeemit mainittuna ekassa viestissä multa tällä sivulla). No siinä rr24 oli pari kohtaa mitkä jäi mietityttään, siellä modeemin asetuksissa oli IGMP Proxy tai jotain niin kantsiiko se olla enabled nimittäin se oli ja kannattaisiko ruksittaa allow incoming ping. Ehdotelkaa mitäs juttuja kokeilen siis, voin yrittää vielä noita siltaavia sun muita. Tuntuu vaan oudolta että vaatii näin paljon säätöä kun esimerkiksi yhdellä tyypillä tämä rr24 eikä ole mitään joutunut säätään. Siinä on btw nelos portti jossa ei ole ollenkaan palomuuria eli s on siltaavassa tilassa valmiiks, mutta se taas ei toimi pleikan kans eikä tietokoneenkaan...
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Voisiko joku selittää miten saisin red alertin toimimaan muuttamalla modeemin asetuksia selaimella? (Uskoisin että modeemin palomuuri estää pelin) Mahdollisimman tarkasti. Olen testannut sitä DMZ hommelia jo.

En minä tajua näitä juttuja kovinkaan hyvin

Oletko kokeillut Verkko_FAQ:n suositukset (lähinnä UPnP päälle)? FAQ:ssa myös neuvotaan mitä tietoja on hyvä näihin kyselyihin laittaa mukaan, koska ilman taustatietoja on paha lähteä neuvomaan.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Laitoin ton MTU 1492 ja eipä oikeen tilanne muuttunut. Pingit pysyy hyvin servulla täysissä kun vedettiin yhden tyypin kans muttta kaikki ampumisen pistejutut sun muut tulee näkyviin jäljessä ja sitä rataa. Ei pätkinyt mitenkään hirveästi.

Mihin ja mistä tuo ping on mitattu? Sinun PS3:sta johonkin palvelimelle vai toisinpäin?

mainittuna ekassa viestissä multa tällä sivulla). No siinä rr24 oli pari kohtaa mitkä jäi mietityttään, siellä modeemin asetuksissa oli IGMP Proxy tai jotain niin kantsiiko se olla enabled nimittäin se oli ja kannattaisiko ruksittaa allow incoming ping

Tuo RR24 ja muut A-Linkin vehkeet ovat omien (tuskallisten lukuisten) kokemusteni perusteella kammottavia romuja, jotka voivat aiheuttaa kaikenlaisia "selittämättömiä" ongelmia.

Älä laita IGMP proxyä päälle. Incoming ping asetus mahdollistaa netistä tulevien ping-pyyntöjen reitittämisen edelleen sisäverkkoon ja PS3:n suuntaan. Sitä voit kokeilla, mutta se auttaa vain siihen että muiden pingit tulevat sisään silloin kun itse pyörität palvelinta.

Siinä on btw nelos portti jossa ei ole ollenkaan palomuuria eli s on siltaavassa tilassa valmiiks, mutta se taas ei toimi pleikan kans eikä tietokoneenkaan...

Tämä kuulostaa oudolta, oletko varmasti tehnyt uuden IP-osoitteen haun sen jälkeen, kun olet liittänyt PS3:n 4-porttiin? Sen pitäisi hakea IP-osoite operaattorisi DHCP-palvelimelta. Oletko kenties itse muuttanut 4-portin asetuksia reitittimellä?

Oletko päivittänyt modeemeihisi viimeisimmät firmwaret?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Luuletko etten ole restartannut, jotain rakentavaa neuvoa khiitos :)

Niin ja pleikan speedtesti antaa 4megaa downloadi ja uppia 800k, pingi 85. Eikä toi pleikan selainkaan mikään parhain tota varmaan testaan ole, koneen lyöny pleikan johdon päähä nii semmosta samanlaista 10M näyttää.

Edit: Spiltscreeni lagas ainakin välillä, tosin johto oli sillon kii mutta ei luulis paljoa vaikuttavan.

Edit2: Tuntuu välillä että noi porttienavaukset esim huonontais entisestään yhteyttä tai siis lagais enemmän.

Mä saan ps3 ja tietokoneella saman tuloksen nopeustestistä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kiitos Gimble ja Hartzu. Ohjeenne olivat oikeat. Kyseessä oli, kuten arvelinkin, palveluntarjoajien puolella oleva erilaisuus. Elisan ja KPO:n VPI-arvo kun on eri. Nyt pelittää ja sillä hyvä. Hitto kun pitää aina viikoloppuna alkaa säätämään näitä. ;)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kiitos Gimble ja Hartzu. Ohjeenne olivat oikeat. Kyseessä oli, kuten arvelinkin, palveluntarjoajien puolella oleva erilaisuus. Elisan ja KPO:n VPI-arvo kun on eri. Nyt pelittää ja sillä hyvä. Hitto kun pitää aina viikoloppuna alkaa säätämään näitä. ;)

Ja p****nmarjat! Ei pelitä sittenkään. Ja KPO:lta yksi tuki väitti ettei onnistukaan niin että PC ja plege olisivat yhtä aikaa verkossa. Tuntui jotenkin ettei se ymmärtänyt mitä koitin selitttää. Kaksi muuta tukea kyllä tajusivat. Nyt kyrsii sen verran paljon etten edes yritä saada tätä siltaavaksi ennen kuin olen lukenut alan kirjoja niin paljon ettei tarvitse pyytää keneltäkään apua.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ja p****nmarjat! Ei pelitä sittenkään. Ja KPO:lta yksi tuki väitti ettei onnistukaan niin että PC ja plege olisivat yhtä aikaa verkossa. Tuntui jotenkin ettei se ymmärtänyt mitä koitin selitttää. Kaksi muuta tukea kyllä tajusivat. Nyt kyrsii sen verran paljon etten edes yritä saada tätä siltaavaksi ennen kuin olen lukenut alan kirjoja niin paljon ettei tarvitse pyytää keneltäkään apua.

Voipi olla, että KPO sallii vain yhden julkisen verkon IP-osoitteen per liittymä, joten useamman laitteen verkkoon haluavalle ainut vaihtoehto on käyttää reititintä ja rakentaa oma sisäverkko NAT-osoittein. Kannattaa tietysti kokeilla. Tosin, äkkisältään vilkaistuna KPO ei mainitse missään kuinka monta laitetta yhteen liittymään voi korkeintaan liittää. Elisalla yhteen liittymään saa viisi laitetta. Joka tapauksessa siltaavan yhteyden pitäisi siltikin toimia, vaikkakin sitten vain yhdelle laitteelle kerrallaan.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Voipi olla, että KPO sallii vain yhden julkisen verkon IP-osoitteen per liittymä, joten useamman laitteen verkkoon haluavalle ainut vaihtoehto on käyttää reititintä ja rakentaa oma sisäverkko NAT-osoittein. Kannattaa tietysti kokeilla. Tosin, äkkisältään vilkaistuna KPO ei mainitse missään kuinka monta laitetta yhteen liittymään voi korkeintaan liittää. Elisalla yhteen liittymään saa viisi laitetta. Joka tapauksessa siltaavan yhteyden pitäisi siltikin toimia, vaikkakin sitten vain yhdelle laitteelle kerrallaan.

Juurikin näin se on. Ja en edes viitsi alkaa rakentamaan NAT-lähiverkkoa. Pitää tyytyä UPnP:hen toistaiseksi ja mahdollisesti vaihtaa palveluntarjoajaa, kun se vain on realistisesti meille mahdollista. Tulipahan tämäkin kokeiltua ja uutta opittua. Kaikella on hopeareunansa. ;)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

No käytin modeemin taas siltaavassa tilassa ja lagaa aivan silmittömästi. Yhä esim. yhen suomalaisen hostilla niin pingi koko ajan täynnä ja silti lagalagalag. Välillä tuntu jopa osuvan niin kuin pitäisi ja sitten taas ei ollenkaan. Siis pätkii vaan. En kyllä käsitä mistä tämä voisi johtua. Modeemiin tuleva kättelynopeus on siis yli 12m donwloadia ja uppia noin mega. No sanottakoon sen verran että jos jollain toi pleikan selain näyttää hyviä lukemia ja toimii tosi hyvin muutenkin niin mulla ei kunnolla. Oletin vielä että speedtestin pingi olisi paremepi kuin 80 ihan millä laitteella tahansa, jotain 20-40, mutta en sitten tiedä. Sanokaa nyt vaikka jotain asetuksia tai jotain mitkä pitäis olla ehdottomasti oikein kun tää vaikuttaa niin pirun oudolta. Eli nostin yhteyden nopeutta, uusi modeemi laglaglag pahemmin kuin koskaan.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

No käytin modeemin taas siltaavassa tilassa ja lagaa aivan silmittömästi. Yhä esim. yhen suomalaisen hostilla niin pingi koko ajan täynnä ja silti lagalagalag. Välillä tuntu jopa osuvan niin kuin pitäisi ja sitten taas ei ollenkaan. Siis pätkii vaan. En kyllä käsitä mistä tämä voisi johtua. Modeemiin tuleva kättelynopeus on siis yli 12m donwloadia ja uppia noin mega. No sanottakoon sen verran että jos jollain toi pleikan selain näyttää hyviä lukemia ja toimii tosi hyvin muutenkin niin mulla ei kunnolla. Oletin vielä että speedtestin pingi olisi paremepi kuin 80 ihan millä laitteella tahansa, jotain 20-40, mutta en sitten tiedä. Sanokaa nyt vaikka jotain asetuksia tai jotain mitkä pitäis olla ehdottomasti oikein kun tää vaikuttaa niin pirun oudolta. Eli nostin yhteyden nopeutta, uusi modeemi laglaglag pahemmin kuin koskaan.

Mä näist oikein mitään tiedä, mut mikä on sun NAT numero, ku olet laittanu modeemin siltavaksi?

Jos se on siltava niin pitäisi mun mielestä olla NAT 1
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mä näist oikein mitään tiedä, mut mikä on sun NAT numero, ku olet laittanu modeemin siltavaksi?

Nat on 1. Resetoin modeemin taas tehdasasetuksille ja sitä rataa. Sain nyt toimiin ton 4:s portin kun uusin ip:t sun muut kunnolla eli saan NAT1 pidettyä koko ajan pleikalle ilman palomuureja sun muita.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Nat on 1. Resetoin modeemin taas tehdasasetuksille ja sitä rataa. Sain nyt toimiin ton 4:s portin kun uusin ip:t sun muut kunnolla eli saan NAT1 pidettyä koko ajan pleikalle ilman palomuureja sun muita.

Edelleen tökkii? Mulla on meinaa sama modeeni ja 4 portissa tulee NAT 1....Enkä ole huomannu hirveetä nykimistä. Pitää ite kokeilla Speedtestiä ku pääsee vaan kotiin joskus.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Edelleen tökkii? Mulla on meinaa sama modeeni ja 4 portissa tulee NAT 1....Enkä ole huomannu hirveetä nykimistä. Pitää ite kokeilla Speedtestiä ku pääsee vaan kotiin joskus.

En mää sinänsä uskokkaan että kyse olisi modeemista, enintään jostain yhdestä asetuksesta. Viittiks kertoilla millasia asetuksia sulla on modeemissa ja pleikassa. Ootko muuttanut MITÄÄN modeemin asetuksista tai pleikan asetuksista vai onko kaikki automaattisella haulla. Onko sulla mediapalvelinyhteus päällä tai UPnP:t sun muut ja ootko ite säädelly mitään. En oo vielä päässyt suomalaiselle hostille testaan tällä portilla ja kyl tää nyt tuntus toimivan paremmin mut kerron sit myöhemmin, kerro sää noista sun asetuksista jos viihtit.:)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom