Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

NviperO sanoi:
Jeh, on tuo muistissa. Mutta enhän tuossa suoraan väittänytkään MS:n sitä kehittäneen. Sanoin vain sen olevan hienon kehityssuunnan, nyt kun ymmärtääkseni Sony on laittamassa PS3:n vakio-ohjaimeen myös liipaisimia. Ehkä vähän huonosti ilmaistu, pistetään kellon piikkiin ;)

Juh, kyllähän mä sen tiesin, että DC:n muistit. Pistetään nyt sekin kellon piikkiin, että heitin huonon huomautukseni. :)

Anyway, topikkiin palaten: kuka vetää pisimmän korren? Itse toivon vain, että kaikki kolme pysyy markkinoilla. Jokainen tämän sukupolven konsoli tuo peleihin omaa rikkautta ja itselläni olisi ainakin about mahdotonta olla erossa ilman kaikkia kolmea. Eiköhän jokainen seuraavankin sukupolven koneista ole jossain asiassa ihana.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Tonppa sanoi:
Juh, kyllähän mä sen tiesin, että DC:n muistit. Pistetään nyt sekin kellon piikkiin, että heitin huonon huomautukseni. :)

Anyway, topikkiin palaten: kuka vetää pisimmän korren? Itse toivon vain, että kaikki kolme pysyy markkinoilla. Jokainen tämän sukupolven konsoli tuo peleihin omaa rikkautta ja itselläni olisi ainakin about mahdotonta olla erossa ilman kaikkia kolmea. Eiköhän jokainen seuraavankin sukupolven koneista ole jossain asiassa ihana.
Miten muuten oli, olivatko Saturnin 3D-ohjaimen liipaisimet analogisia? Ainakin niillä on pitkä liikerata. Mutta jos on, niin Segaltahan sekin.

Omat fiilikseni ovat vähän ristiriitaisia toivomuksissa seuraavan sukupolven suhteen. Tavallaan olisi kiva, että selviäisi kahdella koneella. En ole enää vähään aikaan nähnyt mitä hyötyä on siitä, että Nintendo tekee oman koneensa. Voisihan niitä pelejä tehdä muillekin koneille. Toisaalta sisäinen keräilijä minussa iloitsee jokaisesta uudesta koneesta ja ehkä Nintendo tosiaan keksii jotain hyödyllistä, joka selvästi "oikeuttaa" mukanaolon. Epäilen kyllä. Joka tapauksessa toivon tasaväkistä kilpailua Sonyn ja MS:n välillä, jotta kilpailu pysyy tiukkana. Ihan kiva jos Nintendo menestyy mukana, mutta samaan aikaan se ei toivottavasti tarkoittaisi että se menestyisi kahdesta muusta kilpailijastaan heikomman kustannuksella.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Tavallaan olisi kiva, että selviäisi kahdella koneella. En ole enää vähään aikaan nähnyt mitä hyötyä on siitä, että Nintendo tekee oman koneensa. Voisihan niitä pelejä tehdä muillekin koneille. Toisaalta sisäinen keräilijä minussa iloitsee jokaisesta uudesta koneesta ja ehkä Nintendo tosiaan keksii jotain hyödyllistä, joka selvästi "oikeuttaa" mukanaolon. Epäilen kyllä. Joka tapauksessa toivon tasaväkistä kilpailua Sonyn ja MS:n välillä, jotta kilpailu pysyy tiukkana. Ihan kiva jos Nintendo menestyy mukana, mutta samaan aikaan se ei toivottavasti tarkoittaisi että se menestyisi kahdesta muusta kilpailijastaan heikomman kustannuksella.

Nykyään juuri pärjääkin kahdella koneella ;) GC ja sitten Xbox tai PS2. Molemmille noista jälkimmäisistä tulee niin paljon samoja/samanlaisia pelejä ja tarjontakin on samantyyppinen, että kun omistaa toisen, niin ilman toista voi elää. Sen toisen parhaimpia pelejä (esim Halo2/GT4) voi sitten pelata kaverin luona tai tehdä vaihtokaupat päittäin konsoleista vähäksi aikaa. Cuben tarjonta on taas sellainen että olen tyytyväinen siihen tällä hetkellä täysin. Ajopelit ja räiskinnät saa noille muille tulla, kunhan noita poikkeavia pelejä tulee cubelle. Eli minulle Cube on loistava kakkoskonsoli.

Jatkossa toivonkin asetelman pysyvän samanlaisena, taistelkoot Mikki ja Pony verisesti keskenään räiskintä ja autopeleillä, ja olkoot Nintendon konsoli hieman erilainen. Se että jos Nintendon konsolille tulee myös noita muita pelejä, niin aina parempi, kunhan se ei syrjäytä noita erilaisia pelejä.

Ja tuohon ohjaukseen vielä, autopeleissä olen huomannut ainakin että tuon vasemman tatin liikeradan kun saisi vaikkapa lukittua horisontaaliseksi niin se olisi plussaa... Moni tattien kanssa kokematon kääntyessään vetää tattia liikaa alas/ylös. Eli tyyliin radio-ohjattavien ajoneuvojen kauko-ohjaimet. Mieleeni ei tule monta peliä jossa tarvitaan molempien tattien kaikkia vapaus-asteita analogisena... Miten olisi muuten analoginen ristiohjain... :P
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
siksipä graafinen kohennus olisi ajankohtaista ehkä juuri sen 5 vuoden kuluttua.

Kai tässä on mielipiteistä kiinni, mutta suurin osa nykykonsolipeleistä eivät vakuuta graafisesti kovinkaan upeilta. PS2:n upeina pidetyistä MGS3:sta ja GT4:stä paistaa läpi sahalaidat, ja ensimmäisen FPS hidastelee silloin tällöin. Todennäköisesti heti seuraavan sukupolven ensimmäisten pelien lanseerausten jälkeen nykyiset pelit eivät näytäkkään niin hienoilta.

PC:n 3DMark-ohjelmilla voi saada hyvän käsityksen siitä, millaista grafiikat seuraavan sukupolven koneilla voisi parhaimmillaan olla. Nykykonsoleilla ollaan niistä vielä aika kaukana.

Ja mitä tulee tuohon yksinkertaisempaan ohjaimeen... Miksi ihmeessä ohjaimen oikeasti pitäisi olla yksinkertaisempi? Tietysti jos tykkää kuunnella NRJ:ltä purkkapoppia, syödä joka päivä Mäkissä, katsella perinteisiä Jenkkiactionleffoja yms. kahden napin rämpyttäminen voi olla ihan ok. Vaikkapa futispeleissä pärjättäisiin varmasti kahdella napilla (syöttö, laukaus), mutta kuka jaksaa 2000-luvulla pelata sellaista peliä? Jotkut haluavat (onneksi) paneutua hommaan hieman syvemmin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Perusnapit, liipaisimet ja tatit olisi hyvä olla seuraavassakin Nintendon ohjaimessa, mutta kosketuspinta myös.. Saattaa tulla vaan aikamoinen sijoittelu ongelma.
Kaksi erillistä ohjainta olisi ehkä myös hyvä ratkaisu.. mutta kyse on ilmeisesti jostain muusta.. jännittää ja pelottaa yhtäaikaa että mitä sieltä on tulossa? Saako hyvät naurut vai toimivan ja yksinkertaisen tavan pelata uudenlaisia ja monimutkaisia pelejä.

Milloin E3 on? Kaikki selvinnee silloin. Jos DS:n kaltaiseen toimivaan kokonaisuuteen pääsevät niin kelpaa mulle. SIllä ei ole väliä miten sekopäinen ratkaisu on.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Miten muuten oli, olivatko Saturnin 3D-ohjaimen liipaisimet analogisia? Ainakin niillä on pitkä liikerata. Mutta jos on, niin Segaltahan sekin.

Omat fiilikseni ovat vähän ristiriitaisia toivomuksissa seuraavan sukupolven suhteen. Tavallaan olisi kiva, että selviäisi kahdella koneella. En ole enää vähään aikaan nähnyt mitä hyötyä on siitä, että Nintendo tekee oman koneensa. Voisihan niitä pelejä tehdä muillekin koneille. Toisaalta sisäinen keräilijä minussa iloitsee jokaisesta uudesta koneesta ja ehkä Nintendo tosiaan keksii jotain hyödyllistä, joka selvästi "oikeuttaa" mukanaolon. Epäilen kyllä. Joka tapauksessa toivon tasaväkistä kilpailua Sonyn ja MS:n välillä, jotta kilpailu pysyy tiukkana. Ihan kiva jos Nintendo menestyy mukana, mutta samaan aikaan se ei toivottavasti tarkoittaisi että se menestyisi kahdesta muusta kilpailijastaan heikomman kustannuksella.

En vaihtaisi Nintendo konsoliani Sonyn tai MS:än vehkeeseen missään nimessä. Minusta on kunnioitettavaa että Nintendo pystyy pysymään mukana pelissä, ja kamppailemaan tuollaisia itseään huomattavasti suurempien lafkojen kanssa. Jos Nintendo putoisi pois, viimenenkin tippa "vanhan ajan" konsoli meininkiä, persoonallisuutta ja yksilöllisyyttä putoisi pois konsolibisneksestä. Jäljelle jäisi vain rahan-ahneet isot firmat. Aivan kuten en toivo että Coca cola valloittaa virvoitusjuoma bisnestä, enkä että Nestle valloittaa maitotuote bisnestä tai exxon öljykauppaa. Jos saisin itse päättää miten se loppuisi, niin MS putoisi pelistä pois kokonaan ja Sega palaisi konsolibisnekseen :)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Shaban sanoi:
Ja mitä tulee tuohon yksinkertaisempaan ohjaimeen... Miksi ihmeessä ohjaimen oikeasti pitäisi olla yksinkertaisempi? Tietysti jos tykkää kuunnella NRJ:ltä purkkapoppia, syödä joka päivä Mäkissä, katsella perinteisiä Jenkkiactionleffoja yms. kahden napin rämpyttäminen voi olla ihan ok. Vaikkapa futispeleissä pärjättäisiin varmasti kahdella napilla (syöttö, laukaus), mutta kuka jaksaa 2000-luvulla pelata sellaista peliä? Jotkut haluavat (onneksi) paneutua hommaan hieman syvemmin.

Nintendo luultavasti kuvittelee tekevänsä ohjaimen jolla pelaaminen muuttuisi niin loogiseksi että kuka tahansa voisi nopeasti sisäistää miten pelataan. Edellisellä sivulla on juttua siitä miksi tämmöistä ohjaustapaa tarvittaisiin. Joillekkin napit ja tatit on liian monimutkaisia. Mutta ei tästä kannata hätääntyä. Jäähän meille PS3 ja Xbox2, millä voi pelata niinkuin ollaan hyväksi havaittu.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Shaban sanoi:
Ja mitä tulee tuohon yksinkertaisempaan ohjaimeen... Miksi ihmeessä ohjaimen oikeasti pitäisi olla yksinkertaisempi? Tietysti jos tykkää kuunnella NRJ:ltä purkkapoppia, syödä joka päivä Mäkissä, katsella perinteisiä Jenkkiactionleffoja yms. kahden napin rämpyttäminen voi olla ihan ok. Vaikkapa futispeleissä pärjättäisiin varmasti kahdella napilla (syöttö, laukaus), mutta kuka jaksaa 2000-luvulla pelata sellaista peliä? Jotkut haluavat (onneksi) paneutua hommaan hieman syvemmin.

Sillä jos kokee pelien kontrolloinnin hankalaksi nykyisellään, ei ole välttämättä mitään tekemistä toki sen kanssa että olisi tyhmä, tai edes yksinkertainen, saati sitten keskiluokkainen, niinkuin tuossa on viitattu. Vaan sen kanssa että ei ole sellaista historiaa pelien kanssa että pelien kontrolloimiseen tarvittavaa motoriikkaa olisi päässyt kehittymään. En ymmärrä miten tämä voi olla niin vaikeata tajuta. Mielestäni pelien haastavuus ja monimutkaisuus ei tule siitä että kuinka montaa namiskaa siinä pitää osata painaa, vaan peliteknisistä seikoista. Kuten esim. Monkey Ball. Erittäin simppelit ohjaukset, mutta silti erittäin haastava peli.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
En vaihtaisi Nintendo konsoliani Sonyn tai MS:än vehkeeseen missään nimessä. Minusta on kunnioitettavaa että Nintendo pystyy pysymään mukana pelissä, ja kamppailemaan tuollaisia itseään huomattavasti suurempien lafkojen kanssa. Jos Nintendo putoisi pois, viimenenkin tippa "vanhan ajan" konsoli meininkiä, persoonallisuutta ja yksilöllisyyttä putoisi pois konsolibisneksestä. Jäljelle jäisi vain rahan-ahneet isot firmat. Aivan kuten en toivo että Coca cola valloittaa virvoitusjuoma bisnestä, enkä että Nestle valloittaa maitotuote bisnestä tai exxon öljykauppaa. Jos saisin itse päättää miten se loppuisi, niin MS putoisi pelistä pois kokonaan ja Sega palaisi konsolibisnekseen :)
Persoonallisuus syntyy peleistä, ei koneesta joka niitä pyörittää. Kyllä Nintendon pelit kävisivät kaupaksi myös muilla koneilla. Ei silti, kyllä itsekin saan hiukan kiksejä itse koneistakin, vaikkakin oikeastaan vain vanhoista koneista.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
En vaihtaisi Nintendo konsoliani Sonyn tai MS:än vehkeeseen missään nimessä. Minusta on kunnioitettavaa että Nintendo pystyy pysymään mukana pelissä, ja kamppailemaan tuollaisia itseään huomattavasti suurempien lafkojen kanssa. Jos Nintendo putoisi pois, viimenenkin tippa "vanhan ajan" konsoli meininkiä, persoonallisuutta ja yksilöllisyyttä putoisi pois konsolibisneksestä. Jäljelle jäisi vain rahan-ahneet isot firmat. Aivan kuten en toivo että Coca cola valloittaa virvoitusjuoma bisnestä, enkä että Nestle valloittaa maitotuote bisnestä tai exxon öljykauppaa. Jos saisin itse päättää miten se loppuisi, niin MS putoisi pelistä pois kokonaan ja Sega palaisi konsolibisnekseen :)

Nintendo on ihan samallatavalla rahan perässä kuin muutkin. Menestyksellä vain on väliä jokaiselle kilpailevalle firmalle. Tuo rahan-ahneus hyppäsi ilkeästi silmille.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Shaban sanoi:
Kai tässä on mielipiteistä kiinni, mutta suurin osa nykykonsolipeleistä eivät vakuuta graafisesti kovinkaan upeilta. PS2:n upeina pidetyistä MGS3:sta ja GT4:stä paistaa läpi sahalaidat, ja ensimmäisen FPS hidastelee silloin tällöin. Todennäköisesti heti seuraavan sukupolven ensimmäisten pelien lanseerausten jälkeen nykyiset pelit eivät näytäkkään niin hienoilta.


PC:n 3DMark-ohjelmilla voi saada hyvän käsityksen siitä, millaista grafiikat seuraavan sukupolven koneilla voisi parhaimmillaan olla. Nykykonsoleilla ollaan niistä vielä aika kaukana.[/QUOTE]

Kuten kaikki tiedämme, ja olemme varmasti samaa mieltä; grafiikat ovat erittäin tois-sijainen juttu peleissä. Lähinnä kiva lisä. Onko pienet anti-aliasing ongelmat ( ja nekin vain ps2 ongelmia...) ja pieni frameraten putoileminen todellakin riittävä syy uuden konsoligeneraattion lanseeraamiseen? Toki tuleehan siinä mukana juuri entistä realistisempiä fysiikkamoottoreita ja valaistusefektejä, niinkuin tuollla jossain aikaisemmin mainittiin, mutta kyse on silti _kosmeettisista_ seikoista, millä loppupeleissä on hyvin vähän tekemistä sen kanssa että mitenkä hyviä pelejä jatkossa tulee ilmestymään. Jos tätä hommaa ei todellakaan osata enää muulla tapaa kehittää, niin heikoilla ollaan, ja Iwatan puheet siitä että ihmiset alkavat kyllästyä pelaamiseen varmasti pitävät paikkaansa ( itseäni jo haukotutti pirusti kun viime E3:ssa näytettiin jotain xbox next tekniikka demoja...)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Sillä jos kokee pelien kontrolloinnin hankalaksi nykyisellään, ei ole välttämättä mitään tekemistä toki sen kanssa että olisi tyhmä, tai edes yksinkertainen, saati sitten keskiluokkainen, niinkuin tuossa on viitattu.

Enpä viitannu. Kyseessä on siitä, kuinka paljon johonkin asiaan jaksaa panostaa. Nykyiset pelit (poislukien monimutkaisimmat simulaatiot PC:llä) ovat kuitenkin vielä niin yksinkertaisia, että kuka tahansa jolla innostusta riittää, pääsee niihin sisälle. Erään tyttöystävän kaverin serkunpojan kummitädin analogitattifobiasta riippumatta :)

xevious sanoi:
Jos Nintendo putoisi pois, viimenenkin tippa "vanhan ajan" konsoli meininkiä, persoonallisuutta ja yksilöllisyyttä putoisi pois konsolibisneksestä. Jäljelle jäisi vain rahan-ahneet isot firmat.

Turha kuvitella, että Nintendo olisi yhtään vähemmän rahan ahne.

xevious sanoi:
Kuten kaikki tiedämme, ja olemme varmasti samaa mieltä; grafiikat ovat erittäin tois-sijainen juttu peleissä. Lähinnä kiva lisä.

Osittain samaa mieltä. Hyvä grafiikka pystyy kuitenkin luomaan uskomattoman hyvän tunnelman. Jos grafiikkaa on mahdollisuus kehittää, miksei mahdollisuutta käytettäisi? Suuret konetehot eivät missään tapauksessa huononna pelikokemusta. Pienet konetehot sen sijaan voivat sitä huonontaa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Sillä jos kokee pelien kontrolloinnin hankalaksi nykyisellään, ei ole välttämättä mitään tekemistä toki sen kanssa että olisi tyhmä, tai edes yksinkertainen, saati sitten keskiluokkainen, niinkuin tuossa on viitattu. Vaan sen kanssa että ei ole sellaista historiaa pelien kanssa että pelien kontrolloimiseen tarvittavaa motoriikkaa olisi päässyt kehittymään. En ymmärrä miten tämä voi olla niin vaikeata tajuta. Mielestäni pelien haastavuus ja monimutkaisuus ei tule siitä että kuinka montaa namiskaa siinä pitää osata painaa, vaan peliteknisistä seikoista. Kuten esim. Monkey Ball. Erittäin simppelit ohjaukset, mutta silti erittäin haastava peli.

Monkey Ball on tosiaan oppimiskynnykseltään aika korkea ihan jokaiselle. Pallolla kun on niin paljon massaa että se jatkaa pyörimistään hanakasti jos on vauhtia. Maastonmuotoihin se reagoi myös tosi ärhäkästi.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Naaahu sanoi:
Nintendo on ihan samallatavalla rahan perässä kuin muutkin. Menestyksellä vain on väliä jokaiselle kilpailevalle firmalle. Tuo rahan-ahneus hyppäsi ilkeästi silmille.

Joo toki. Markkinatalouden pelisäännöillähän hekin pelaavat, mutta silloin kun nintendo on lähtenyt peliin mukaan, ei tuolla alalla liikkunut kovin kummoisia rahoja, ja sitä että siitä kasvoi maailman suurin viihdeteollisuuden osa-alue, ei siinä vaiheessa heistä kukaan varmastikkaan tiennyt. Sony ja MS on tullut mukaan siinä vaiheessä kun Nintendo ja Sega ovat rakentaneet tuon bisneksen sen kokoiseksi, että rahamäärät mitkä siinä liikkuu, ovat olleet tarpeeksi suuria kiinnittääkseen Sonyn ja MS:än huomion. Kuten haaskalinnut jotka ovat tulleet närppimään jonkun muun saalista. Haha, no joo ehkä aika härksisti sanottu, mutta totta silti :)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Shaban sanoi:
Enpä viitannu. Kyseessä on siitä, kuinka paljon johonkin asiaan jaksaa panostaa. Nykyiset pelit (poislukien monimutkaisimmat simulaatiot PC:llä) ovat kuitenkin vielä niin yksinkertaisia, että kuka tahansa jolla innostusta riittää, pääsee niihin sisälle. Erään tyttöystävän kaverin serkunpojan kummitädin analogitattifobiasta riippumatta :)

....Minulla on kyllä lukuisia kokemuskia moisesta. Varsinkin joidenkin tyttöjen suhteen, joilla ei ole pitkäjänteisyyttä tuon oppimiskynnyksen suhteen. He eivät todellakaan opi kontrolleja tosta noin vaan.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Joo toki. Markkinatalouden pelisäännöillähän hekin pelaavat, mutta silloin kun nintendo on lähtenyt peliin mukaan, ei tuolla alalla liikkunut kovin kummoisia rahoja, ja sitä että siitä kasvoi maailman suurin viihdeteollisuuden osa-alue, ei siinä vaiheessa heistä kukaan varmastikkaan tiennyt. Sony ja MS on tullut mukaan siinä vaiheessä kun Nintendo ja Sega ovat rakentaneet tuon bisneksen sen kokoiseksi, että rahamäärät mitkä siinä liikkuu, ovat olleet tarpeeksi suuria kiinnittääkseen Sonyn ja MS:än huomion.

Hyvä pointti
:)
siis oikeasti.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Sony ja MS on tullut mukaan siinä vaiheessä kun Nintendo ja Sega ovat rakentaneet tuon bisneksen sen kokoiseksi, että rahamäärät mitkä siinä liikkuu, ovat olleet tarpeeksi suuria kiinnittääkseen Sonyn ja MS:än huomion.
Sonyn mukaan tulo omalla konsolillaan on melkeinpä Nintendon syytä, sillä Pleikkarihan tavallaan syntyi Sonyn ja Nintendon yhteistyössä kehittämän SNES:in Super Disc -CD-aseman ympärille. Nintendo vetäytyi projektista ja Sonylle jäi teknologia, jonka pohjalta kehitettiin ensimmäinen PlayStation.
http://inventors.about.com/library/inventors/bl_playstation.htm
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
....Minulla on kyllä lukuisia kokemuskia moisesta. Varsinkin joidenkin tyttöjen suhteen, joilla ei ole pitkäjänteisyyttä tuon oppimiskynnyksen suhteen. He eivät todellakaan opi kontrolleja tosta noin vaan.

Tuon voin kyllä allekirjoittaa. Jokainen varmasti oppisi pelaamaan, mutta oppimiseen tarvittava paneutuminen on monille ylitsepääsemätön, eivätkä he näe pelaamista hauskana koska eivät pääse siihen kunnolla kiinni... joten miksi edes opetella.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
....Minulla on kyllä lukuisia kokemuskia moisesta. Varsinkin joidenkin tyttöjen suhteen, joilla ei ole pitkäjänteisyyttä tuon oppimiskynnyksen suhteen. He eivät todellakaan opi kontrolleja tosta noin vaan.
Sellaista se on. Vain joku SingStar onnistuu käytännössä kaikilta. Hiukan pitää osata peukaloitaan liikuttaa, jotta suurta osaa pelejä voi pelata. Jos sen verran ei edes ole valmis opettelemaan ei kiinnostuminen pelaamiseenkaan taida olla järin suurta ja silloin ei varmaan ole kovin suurta valmiutta ostaa pelilaitetta vaikka siinä olisikin ohjaustapa, joka tietyissä pelityypeissä olisi vähän helpompi. Pelejä voidaan kyllä tehdä muillekin kohderyhmille kuin aktiivipelaajille jolloin markkinat olisivat laajennettavissa. Kyllä silloin ainakin simppelit pädikontrollit opetellaan kiinnostuksen kasvaessa. Ei pelaamisesta kiinnostumattomalle kotiäidille tarvita vatkaimen mukaan muotoiltua ohjainta, jotta potentiaalinen pelihalu saataisiin esiin.

Kosketusnäytöstä intoilevien kannattaa muistaa sekin, että ohjaus on täysin intuitiivista vain kun piirretään itse pelinäytölle, eikä käytetä esim. Huntersin tai Mario64:n tapaista summittaista ohjausta. Siksi televisiolla pelatessa kosketusnäytön käyttö ei olisi kovin kätevää.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom