Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?
Epäloogisuus on mielestäni suurin ongelma. Entäpä jos ohjain olisikin esim. hansikkaat jotka laitetaan käsiin. Pystyisit ohjaamaan pelihahmoa käsien ja sormien liikkeillä. Esim. jos haluat pelissä kuristaa jotain henkilöä (huono esimerkki, tiedän) niin nostat kädet hänen kaulalleen ja alat puristamaan sormilla. Loogista, toista kuin nappi-combon tekeminen nykyisillä ohjaimilla.
Parastahan tietysti olisi jos pelejä pystyisi kontrolloimaan pelkän ajatuksen voimalla, mutta tämä tuskin onnistuu ihan kohta...
Tuossa kohtaa olen Iwatan kanssa samoilla linjoilla. Tällainen HC-pelaajakin välillä unohtaa mitä mistäkin napista tapahtui, erityisesti jos palaa pelin pariin pitemmän tauon jälkeen. Saat uuden pelin, jonka nappi-layout on erilainen kuin mihin olet tottunut, hektisen paikan tullen melko varmasti tulee paineltua vääriä nappeja. Kontrollien iskostaminen selkäytimeen kestää aikansa, tavalliselle kuluttajalle se voi olla ylivoimainen este. Seuraavassa sukupolvessa nappien määrä tuskin tulee ainakaan laskemaan, jos ohjain on kutakuinkin samankaltainen "nappi ja tatti-padi" kuin tässä sukupolvessa .Hänen mukaan nykyohjaimet saattavat miellyttää hardcore-pelaajia, mutta ne ovat liian monimutkaisia tavallisille kuluttajille.
Epäloogisuus on mielestäni suurin ongelma. Entäpä jos ohjain olisikin esim. hansikkaat jotka laitetaan käsiin. Pystyisit ohjaamaan pelihahmoa käsien ja sormien liikkeillä. Esim. jos haluat pelissä kuristaa jotain henkilöä (huono esimerkki, tiedän) niin nostat kädet hänen kaulalleen ja alat puristamaan sormilla. Loogista, toista kuin nappi-combon tekeminen nykyisillä ohjaimilla.
Parastahan tietysti olisi jos pelejä pystyisi kontrolloimaan pelkän ajatuksen voimalla, mutta tämä tuskin onnistuu ihan kohta...