Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Ainakin noista alempi oli muistaakseni hämäys, ja ylempi vaikuttaisi aika pitkälti alemman kuvan pohjalta tehdyltä piirrokselta. Eikai nyt MS:kään tuon näköistä konsolia markkinoille laske :)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

...Hänen mukaan nykyohjaimet saattavat miellyttää hardcore-pelaajia, mutta ne ovat liian monimutkaisia tavallisille kuluttajille. Iwata mainitsee haastattelussa tilanteen, jossa käyttäjäystävällinen käyttöliittymä saisi jopa perheen äiditkin kokeilemaan lastensa pelejä.

ei ei ei näin, ja jotkut vielä ihmettelee miksi nintendo on lastenkoneen maineessa, tuossa se syy on kun pomotkin tekee konetta lapsille niin yksinkertaisella ohjaimella että äiditkin osaa pelata.

ja miten niin muka nykyohjaimet liian monimutkaisia, cuben pädissähän on jo nyt 4 nappia vähemmän kuin pleikalla ja boksilla.
ja kyllä se tavallinen kuluttaja oppii pelaamaan jos malttaa yli 5minuuttia pitää sitä ohjainta kädessä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

pelle sanoi:
ei ei ei näin, ja jotkut vielä ihmettelee miksi nintendo on lastenkoneen maineessa, tuossa se syy on kun pomotkin tekee konetta lapsille niin yksinkertaisella ohjaimella että äiditkin osaa pelata.

ja miten niin muka nykyohjaimet liian monimutkaisia, cuben pädissähän on jo nyt 4 nappia vähemmän kuin pleikalla ja boksilla.
ja kyllä se tavallinen kuluttaja oppii pelaamaan jos malttaa yli 5minuuttia pitää sitä ohjainta kädessä.

Ei todellakaan opi. Varsinkin analogi ohjaus on todella hankalaa ihmisille joilla ei ole jonkun näköistä historiaa pelaamisesta. Heille ei yksinkertaisesti ole kehittynyt sellaista motoriikka mitä siihen vaaditaan.

Vaikkei Revolution olisikaan myynnin suhteen menestyksekkäin ensi konsoligeneraatiosta, niin nyt on silti juuri oikea aika nintendolle ottaa oma linjansa ja erottua massasta selvästi. Markkinat mitä Sony ja MS:ä jahtaavat on "kyllästetty". Markkinat eivät laajene suhteessa pelien kehitys kustannuksien kasvamiseen. Ja aivan kuten esim. musiikkiteollisuudessa siinä vaiheessa kun Sony, BMG ja EMI oli valloittaneet markkinat, erikoistumalla ja tarjoamalla jotain erityislaatuista pystyi vielä selviämään. Nintendolta olisi ollut fataali veto lähteä kisaamaan ensi generaatiossa marginaalin rahoista.

Toki se että mitä nintendo sitten loppupeleissä tajoaa on vielä aika epäselvää.....
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Nintendon kovassa fanituksesta tuntuu olevan seurauksena, että aina mahdollisuuden tullen kyllä kehutaan Nintendon kekseliäisyyttä ja pelaajiensa ajattelemista, mutta fokus vaihtuu nopeasti ja näitä vastaan sotivia ratkaisuja (ja huhuja) puolustetaan yhtä ahkerasti kannattavuudella, ei-pelaajien huomioimisella tai jollain muulla.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Nintendon kovassa fanituksesta tuntuu olevan seurauksena, että aina mahdollisuuden tullen kyllä kehutaan Nintendon kekseliäisyyttä ja pelaajiensa ajattelemista, mutta fokus vaihtuu nopeasti ja näitä vastaan sotivia ratkaisuja (ja huhuja) puolustetaan yhtä ahkerasti kannattavuudella, ei-pelaajien huomioimisella tai jollain muulla.

Millä tavalla "oman tien kulkeminen" sotii "pelaajien ajattelemista" vastaan, vaikka oman tien kulkeminen johtuisikin osittain taloudellisista seikoista? Kaikkensa tekevät tarjotakseen kuluttajille mielenkiintoisia pelejä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Naaahu sanoi:
Millä tavalla "oman tien kulkeminen" sotii "pelaajien ajattelemista" vastaan, vaikka oman tien kulkeminen johtuisikin osittain taloudellisista seikoista? Kaikkensa tekevät tarjotakseen kuluttajille mielenkiintoisia pelejä.
Minua ei kiinnosta mitä Nintendo tekee "kuluttajalle". Itseäni kiinnostaa mitä kiinnostavaa Nintendo voi tehdä minulle ja muille aktiivisesti pelaaville. Se, että kohteeksi valitaan joku muu, kuten esim. nuo pelaamisen liian vaikeaksi kokevat, vie kehitystä minusta katsoen väärään suuntaan. Ehkä se taloudellisesti voisi olla kannattavaa (todellakin vain ehkä), mutta en näe mitään syytä miksi pitäisi hurrata kaikelle mitä Nintendo tekee, varsinkin jos suuntaus on aktiivipelaamisesta pois päin.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

ehkä nintendokin on tajunnut että mitä suuremmat massat saadaan konetta ja pelejä ostamaan sitä enemmän kassa kilisee.
sitähän tässä ajetaan takaa ihan selvästi, tehdään kone jolla kaikki osaa pelata niin vanhemmat ostaa lapsilleen ja pelaa ehkä itsekkin ja nintendo saa rahaa.
toimihan tuo eye toynkin kohdalla mutta kuinka monta kunnon peliä sille vehkeelle on tullut?
aivan...ei yhtään, ehkä se harmonixin antigrav vai mikä se oli on askel parempaan mutta epäilen, eye toy on vaan kiva pikku lelu jolla voi leikkiä pari kertaa kavereiden kanssa ja jotenkin tuntuu että jos nintendo lähtee tuolle "yksinkertainen on parempaa'" linjalle niin väärään suuntaan ollaan menossa.
onneksi on vielä uudet microsoftin ja sonyn masiinat niin ei paljon haittaa jos uusi nintendo ei säväytä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Minua ei kiinnosta mitä Nintendo tekee "kuluttajalle". Itseäni kiinnostaa mitä kiinnostavaa Nintendo voi tehdä minulle ja muille aktiivisesti pelaaville. Se, että kohteeksi valitaan joku muu, kuten esim. nuo pelaamisen liian vaikeaksi kokevat, vie kehitystä minusta katsoen väärään suuntaan. Ehkä se taloudellisesti voisi olla kannattavaa (todellakin vain ehkä), mutta en näe mitään syytä miksi pitäisi hurrata kaikelle mitä Nintendo tekee, varsinkin jos suuntaus on aktiivipelaamisesta pois päin.

Jos nintendo pystyy laajentamaan pelikuluttaja kuntaa -niinkuin se uhoaa-, tarkoittaa sitä että peliteollisuudessa tulee liikkumaan enemmän rahaa, mikä tarkoittaa sitä että pelien tekeminen tulee olemaan jatkossakin kannattavaa. Niinkuin tiedämme että pelien tekeminen ei ole hyväntekeväisyyttä, vaan bisnestä. Jos siinä ei ole rahaa kiinni, niin kuka niitä pelejä tekee? Ne jotka varmistavat myynnin lisensseillä, ja kenellä on taloudellisesti pelivaraa olla mukana tappiolla. Esimerkkinä tästä voisi mainita vaikkapa ubisoftin Beyon Good & Evilin. Erinomainen peli, ehdokkaana vuoden peliksi yms. yms. Ubisoftille tuli rökäletappiota siitä, ja he tekivät virallisen ilmoituksen siitä että eivät aio ryhtyä sen kaltaisiin peliprojekteihin enää, koska siellä ei ole rahaa kiinni, vaan aikovat jatkossa turvautua lisensseihin jotka takaavat myynnin. Samaan aikaan myyntilistojen kärjessä taisi olla 5 ensimmäistä sijaa EA:n Harry Pottereilla, sormusten herroilla, Fifalla ja Simpsons Hit & Runilla. Sama kävi Prince of persian kanssa 2 kertaa. Vika ei ollut peleissä vaan riittämättömissä markkinoissa.

Ja jos ajatellaan ihan omakohtaisesti, niin itseni kaltaisia kuluttajia ei to-del-la-kaan enää tässä vaiheessa kalastella paremmilla graffoilla. Tuning auton konepelti kiiltelee ihan riittävästi NFS:UG:ssä, ja tissit heiluu ihan riittävän realistisesti DOA3:ssa. Ja varsinkin tyyliin vaikka RE4:jän jälkeen tuntuu lähes idioottimaiselta idealta lanseerata seuraava konsoligeneraatio paremmilla prosessointitehoilla...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

pelle sanoi:
eye toy on vaan kiva pikku lelu jolla voi leikkiä pari kertaa kavereiden kanssa
Tuskin ekan EyeToyn kehitykseen edes miljoonia sijoitettiin ja menestys taisi olla yllätys Sonyllekin. Systeemiä kuitenkin kehitetään edelleen ja luulenpa, että seuraavalla sukupolvella EyeToynkin ominaisuudet nousevat uudelle tasolle.
Sony on varsin tehokkaasti haalinut uusia pleikkaripelaajia juuri EyeToylla ja SingStarilla.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Jos nintendo pystyy laajentamaan pelikuluttaja kuntaa -niinkuin se uhoaa-, tarkoittaa sitä että peliteollisuudessa tulee liikkumaan enemmän rahaa, mikä tarkoittaa sitä että pelien tekeminen tulee olemaan jatkossakin kannattavaa. Niinkuin tiedämme että pelien tekeminen ei ole hyväntekeväisyyttä, vaan bisnestä. Jos siinä ei ole rahaa kiinni, niin kuka niitä pelejä tekee? Ne jotka varmistavat myynnin lisensseillä, ja kenellä on taloudellisesti pelivaraa olla mukana tappiolla. Esimerkkinä tästä voisi mainita vaikkapa ubisoftin Beyon Good & Evilin. Erinomainen peli, ehdokkaana vuoden peliksi yms. yms. Ubisoftille tuli rökäletappiota siitä, ja he tekivät virallisen ilmoituksen siitä että eivät aio ryhtyä sen kaltaisiin peliprojekteihin enää, koska siellä ei ole rahaa kiinni, vaan aikovat jatkossa turvautua lisensseihin jotka takaavat myynnin. Samaan aikaan myyntilistojen kärjessä taisi olla 5 ensimmäistä sijaa EA:n Harry Pottereilla, sormusten herroilla, Fifalla ja Simpsons Hit & Runilla. Sama kävi Prince of persian kanssa 2 kertaa. Vika ei ollut peleissä vaan riittämättömissä markkinoissa.
Olen aika skeptinen sen suhteen, että Nintendolla olisi rahkeita laajentaa pelimarkkinoita ainakaan eristäytymisellä. Pelimarkkinoiden laajentumisen hyppäykset ovat aina tapahtuneet valtavasti myyvillä menestyskoneilla, eivät pääkilpailusta sivuraiteelle itse jäämällä. Nintendo oli niin kovassa terässä peliensä osalta NES;n SNES:n ja vielä N64:n aikaan, että on todella harmi, jos homma jatkuu nykyisenä teränsä menettäneenä tai fokusta suunnataan perinteisesti pelaamattomiin.

Ja jos ajatellaan ihan omakohtaisesti, niin itseni kaltaisia kuluttajia ei to-del-la-kaan enää tässä vaiheessa kalastella paremmilla graffoilla. Tuning auton konepelti kiiltelee ihan riittävästi NFS:UG:ssä, ja tissit heiluu ihan riittävän realistisesti DOA3:ssa. Ja varsinkin tyyliin vaikka RE4:jän jälkeen tuntuu lähes idioottimaiselta idealta lanseerata seuraava konsoligeneraatio paremmilla prosessointitehoilla...
Hyviltähän pelit näyttävät nytkin, mutta kyllähän lisäteholla saadaan paljon aikaan, kun grafiikkapuolella voidaan esimerkiksi tehdä paljon hienompia valaistuksia, pelimaailmat ovat suurempia ja yksityiskohtaisempia, peleissä on kunnon fysiikkamallinnus ja tekoäly paranee. Aika mainio juttu on myös siirtyminen HD-pelaamiseen, joka ajoittuu aika hyvin littutelevisioiden hintojen halpenemiseen. Ei ole minullakaan mikään odotus päällä, mutta kovasti varmaan rupeavat sormet syyhyämään, kun uudet koneet julkaistaan.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Ja jos ajatellaan ihan omakohtaisesti, niin itseni kaltaisia kuluttajia ei to-del-la-kaan enää tässä vaiheessa kalastella paremmilla graffoilla. Ja varsinkin tyyliin vaikka RE4:jän jälkeen tuntuu lähes idioottimaiselta idealta lanseerata seuraava konsoligeneraatio paremmilla prosessointitehoilla...

Tätä ei kyllä pysty ymmärtämään. Olivat ne PSX/N64:n grafiikat aikoinaan hurjan hienoja, mutta nyt parin vuoden päästä kaikkea muuta. Turha kuvitella, että nykyiset grafiikat mielyttäisivät silmää 5 vuoden päästä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Shaban sanoi:
Tätä ei kyllä pysty ymmärtämään. Olivat ne PSX/N64:n grafiikat aikoinaan hurjan hienoja, mutta nyt parin vuoden päästä kaikkea muuta. Turha kuvitella, että nykyiset grafiikat mielyttäisivät silmää 5 vuoden päästä.
Samaa mieltä, vaikka tilanne on nyt vähän eri. PSone ja N64 olivat ensimmäisen sukupolven 3D-koneita ja 3D:n osalta aika simppeleitä. Nykyinen toinen sukupolvi pystyi niistä parantamaan selvästi. Tulevassa kolmannessa satsissa tuskin saadaan niin suurta eroa aikaan.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Shaban sanoi:
Tätä ei kyllä pysty ymmärtämään. Olivat ne PSX/N64:n grafiikat aikoinaan hurjan hienoja, mutta nyt parin vuoden päästä kaikkea muuta. Turha kuvitella, että nykyiset grafiikat mielyttäisivät silmää 5 vuoden päästä.

siksipä graafinen kohennus olisi ajankohtaista ehkä juuri sen 5 vuoden kuluttua. Jos tähän saumaan on tosiaankin pakko lanseeraa uusi konsoligeneraatio, niin järkevää olisi mielestäni tehdä se jonkun muun varjolla, kun parempien grafiikoiden. Nykyisen ja tulevan konsoligeneraation välilä tulee olemaan todennäköisesti pienin ero mitä minkään edellisen generaation välillä, ainakin mitä tulee kosmeettisiin asioihin. Se on vaan se että ainakun konsolin je pelien myynti tyrehtyy, niin helpoin tapa uskotella keskiverto kuluttajelle että uuden generaation mukana tulee pelaamisen uusi ulottuvuus, on kohentamalla grafiikoita....
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
siksipä graafinen kohennus olisi ajankohtaista ehkä juuri sen 5 vuoden kuluttua. Jos tähän saumaan on tosiaankin pakko lanseeraa uusi konsoligeneraatio, niin järkevää olisi mielestäni tehdä se jonkun muun varjolla, kun parempien grafiikoiden. Nykyisen ja tulevan konsoligeneraation välilä tulee olemaan todennäköisesti pienin ero mitä minkään edellisen generaation välillä, ainakin mitä tulee kosmeettisiin asioihin. Se on vaan se että ainakun konsolin je pelien myynti tyrehtyy, niin helpoin tapa uskotella keskiverto kuluttajelle että uuden generaation mukana tulee pelaamisen uusi ulottuvuus, on kohentamalla grafiikoita....

Se on kyllä totta, että ei uudella sukupolvella sinänsä olisi kiire. Pelit ovat jatkuvasti nykykonsoleilla kehittyneet, eikä laitteiden perimmäisiä rajoja ole varmasti vielä saavutettu. Toisaalta ajattelutapa voi olla hyvin erilainen vuoden päästä, kun uudet laitteet ovat markkinoilla. Jos ne onnistuvat tarjoamaan heti kättelyssä jotain merkittävää, ehkä ihmiset ajattelevat, että uusi sukupolvi tuli aivan ajallaan. Parhaimmassa tapauksessa lisäteho nimittäin mahdollistaa kokonaan uusien pelityyppien kehittämisen, älykkäämpien pelien rakentamisen ja yksinkertaisesti viihdyttävämmän pelikokemuksen. Seuraava suuri askel ei ole 3D-grafiikka tai 3D-ääni, vaan interaktiivinen pelimaailma. Kehittynyt fysiikka, joka mahdollistaa läjäpäin uusia innovatioita, voi syventää pelien perimmäistä olemusta, sillä vuorovaikutuksestahan pelaamisessa on kyse - ei elokuvamaisesta audiovisuaalisesta kokemuksesta. Esimerkiksi Ageian fysiikkakiihdyttimen tukeman fysiikkavallankumouksen jälkeen nykypelit vaikuttavat todennäköisesti varsin ankeilta ja rajoittuneilta, suorastaan pelaajaa aliarvioivilta ja typeriltä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
siksipä graafinen kohennus olisi ajankohtaista ehkä juuri sen 5 vuoden kuluttua. Jos tähän saumaan on tosiaankin pakko lanseeraa uusi konsoligeneraatio, niin järkevää olisi mielestäni tehdä se jonkun muun varjolla, kun parempien grafiikoiden. Nykyisen ja tulevan konsoligeneraation välilä tulee olemaan todennäköisesti pienin ero mitä minkään edellisen generaation välillä, ainakin mitä tulee kosmeettisiin asioihin. Se on vaan se että ainakun konsolin je pelien myynti tyrehtyy, niin helpoin tapa uskotella keskiverto kuluttajelle että uuden generaation mukana tulee pelaamisen uusi ulottuvuus, on kohentamalla grafiikoita....
Uudet koneet on aina tuotu siksi, että on saatu lisätehoja. Grafiikallahan ne myydään, mutta muutakin tosiaan on tarjolla. Tuo 5 vuotta sitä paitsi tulee aika hyvin täyteen vaikka Xbox siitä jääkin (ja Cube luultavasti). PS2 tuli jo vuonna 2000. Eikä koneiden ja pelein myynti ole tyrehtymässä. Kilpailutilanne ajaa uuteen konsolisukupolveen.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Uudet koneet on aina tuotu siksi, että on saatu lisätehoja. Grafiikallahan ne myydään, mutta muutakin tosiaan on tarjolla. Tuo 5 vuotta sitä paitsi tulee aika hyvin täyteen vaikka Xbox siitä jääkin (ja Cube luultavasti). PS2 tuli jo vuonna 2000. Eikä koneiden ja pelein myynti ole tyrehtymässä. Kilpailutilanne ajaa uuteen konsolisukupolveen.
Jep, 4. päivä tätä kuuta (maaliskuu) tuli täyteen viisi vuotta siitä, kun PS2 julkaistiin Japanissa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Uudet koneet on aina tuotu siksi, että on saatu lisätehoja. Grafiikallahan ne myydään, mutta muutakin tosiaan on tarjolla. Tuo 5 vuotta sitä paitsi tulee aika hyvin täyteen vaikka Xbox siitä jääkin (ja Cube luultavasti). PS2 tuli jo vuonna 2000. Eikä koneiden ja pelein myynti ole tyrehtymässä. Kilpailutilanne ajaa uuteen konsolisukupolveen.

kyllähän esim. japanissa pelien ja laitteiden myynti on ollut tasaisessa laskussa vuodesta -98 saakka....Onhan tuota aika laajasitkkin muissakin kun pelimedioissa pohdittu....Jos tämänhetkinen kehitys jatkuu niin sama on odotettavissa kenties muillekkin markkina-alueille. Peliteollisuus alkaa olemaan vähän niinkuin ADSL-bisnes; valtataistelua jossa tulee voittoja hyvin harvalle taholle...
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
kyllähän esim. japanissa pelien ja laitteiden myynti on ollut tasaisessa laskussa vuodesta -98 saakka....Onhan tuota aika laajasitkkin muissakin kun pelimedioissa pohdittu....Jos tämänhetkinen kehitys jatkuu niin sama on odotettavissa kenties muillekkin markkina-alueille. Peliteollisuus alkaa olemaan vähän niinkuin ADSL-bisnes; valtataistelua jossa tulee voittoja hyvin harvalle taholle...
Japani on vain yksi alue ja siellä homma elää maan pitkään kuralla olleen talouden mukaan. Näkisin silti mielelläni tilastoja, että vuodesta 98 on tasaisesti tultu alaspäin. Joka tapauksessa Pohjois-Amerikassa viime vuosi oli peliteollisuuden ennätysvuosi. Hyvin kai meni Euroopassakin, vaikka en tarkemmin nyt muista. Kilpailu tosiaan on niin kovaa, että voitot keskittyvät harvoille.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom