Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Sellaista se on. Vain joku SingStar onnistuu käytännössä kaikilta. Hiukan pitää osata peukaloitaan liikuttaa, jotta suurta osaa pelejä voi pelata. Jos sen verran ei edes ole valmis opettelemaan ei kiinnostuminen pelaamiseenkaan taida olla järin suurta ja silloin ei varmaan ole kovin suurta valmiutta ostaa pelilaitetta vaikka siinä olisikin ohjaustapa, joka tietyissä pelityypeissä olisi vähän helpompi.


Aivan kuten Naahu tuolla aikaisemmin kommentoi, niin pelaamaan ryhtyminen ei välttämättä vaikuta houkuttelevata jos siihen liittyy paljonkin oppimista. Pelaamisen he toteavat mielekkääksi ehkä vasta sitten kun he ovat päässeet mukaan peliin ja kontrolleihin, mutta tähän pisteeseen ei päästä välttämättä ikinä, sillä pelaaminen ei aluksi vaikuta houkuttelevalta oppimiskynnyksen takia. Jotta olisi valmis näkemään vaivaa pelin kontrollien opettelemiseen ( ja usko pois, monille se on suurikin vaiva ), pitäisi olla jo valmiiksi joku innostus peleistä ja halu pelaa niitä, ilman että on edes onnistuneesti pelannut mitään. Se että innostuisi pelaamaan heti ensi kokeilun yhteydessä, on epätodennäköistä, jos ei heti saa edes jonkunäköistä tuntumaa kontrolleihin.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Jos saisin itse päättää miten se loppuisi, niin MS putoisi pelistä pois kokonaan ja Sega palaisi konsolibisnekseen :)
Niin, oikeastaan vaan MS toi uutta konsolipelaamiseen tässä sukupolvessa. (Kiintolevy, Nettipelaaminen helposti ja custom soundtrackit) Joten ollaanpa hiljaa siitä kuinka vain N on innovaatinen ja toiset on rahat pois ratkaisuilla liikenteessä. Persoonallisuudesta, iso musta boxi on minusta helevetin persoonallinen, vaikkei se kaunis olekaan, mutta karismaa siinä riittää. Vähän niinkuin iso musta jenkkimaasturi, ei kaunis, ei siro, mutta munaa on sitäkin enemmän. :D
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Aivan kuten Naahu tuolla aikaisemmin kommentoi, niin pelaamaan ryhtyminen ei välttämättä vaikuta houkuttelevata jos siihen liittyy paljonkin oppimista. Pelaamisen he toteavat mielekkääksi ehkä vasta sitten kun he ovat päässeet mukaan peliin ja kontrolleihin, mutta tähän pisteeseen ei päästä välttämättä ikinä, sillä pelaaminen ei aluksi vaikuta houkuttelevalta oppimiskynnyksen takia. Jotta olisi valmis näkemään vaivaa pelin kontrollien opettelemiseen ( ja usko pois, monille se on suurikin vaiva ), pitäisi olla jo valmiiksi joku innostus peleistä ja halu pelaa niitä, ilman että on edes onnistuneesti pelannut mitään. Se että innostuisi pelaamaan heti ensi kokeilun yhteydessä, on epätodennäköistä, jos ei heti saa edes jonkunäköistä tuntumaa kontrolleihin.
Pyöritäänköhän tässä ympyrää? No kuitenkin, tätähän on hyvä verrata esim. ruuanlaittoon, joka on oikeasti ihan hauskaa puuhaa. Muutettuani omaan kämppään joutui valitsemaan, että vetääkö helpointa linjaa ja syö valmisruokia, vai alkaako kaivamaan keittokirjoja esille ja opettelee laittamaan ruokaa. Koska minulla ei ollut käytännössä edes perustaitoja ennenkö aloitin. Päädyin kuitenkin jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Kuitenkin vähitellen taidot karttuu, ja koska kyseessä on sellainen "harrastus", että siinä riittää jatkuvasti uutta opeteltavaa, myös mielenkiinto säilyy. Jos välineillä mitä omistan, tekisi viikosta toiseen makaroonilaatikkoa, voisin hyvin pikaiseltaan siirtyä valmisruokien puolelle.

Eli: Pelien tulee tarjota haasteita. Innostuksen pitää syntyä ihmisen sisällä. Sen voi luoda hetkeksi keinotekoisesti, mutta jos jostakin halutaan tehdä pelaajaa, pitää hänen olla oikeasti itse kiinnostunut aiheesta. Ja jos hän on oikeasti innostunut aiheesta, hän myös nauttii siitä ettei jokainen peli ole läpihuutojuttu. Hän nauttii siitä, että saavutettuaan tietyn tason pelaamisessaan, ei pelejä siltikään ole vielä pelattu. Aina löytyy tiukempia pelejä, tiukempia vastuksia. Koska ihminen haluaa menestyä. Jos ihminen kokee, että hän ei menesty oman hienoutensa ansiosta, vaan toisen huonouden ansiosta, hän ei myöskään nauti siitä samalla tavalla. Pelit ovat yksi tapa tuoda ihmisessä esiin kilpailuhalun nostamaa adrenaliinia, tai voittamisen tuottemaa hyvänolontunnetta. Ilman vastusta ei kuitenkaan tätä synny.

Ja yksinkertaisesti takaisin ympyrässä. Eli yksinkertaiset kontrollit voi toteuttaa nykyisillä ohjaimilla. Styluksen kaltaisella kosketusnäytöllä ei kuitenkaan toteuteta perustason kontrolleja esimerkiksi ajo-, tappelu- tai urheilupeleihin.

Ja toisekseen, ehkä pelit joita olet esitellyt "tytöillesi" eivät vain kiinnosta heitä. Oma tyttöystäväni innostui ensin Simsistä ja on sen jälkeen käytännössä työntänyt minua ostamaan Singstaria. Eyetoyn jo ostin ja hän innostui. Sen sijaan toinen ystävättäreni innostui ensimmäisenä Tekken 3:sta ja opettelikin pelin niin että pätki minua ja porukan muita jätkiä piakkoin siinä 10-0. Kolmas tapaus otti ja innostui pienenä SW-fanina mm. Star Wars: Jedi Knight 2:sta ja sen jälkeen Dead or Alive 3:sta ja mm. Fuzion Frenzystä.

Se, että esim. SMB:n kontrollit tuntuvat ongelmallisilta saattaa kertoa myös siitä, ettei kyseisellä henkilöllä ole kolmiulotteista hahmotuskykyä samalla tasolla kuin itse oletat. Näitäkin tapauksia on olemassa. 8- ja 16-bittisten aikakaudella pelaamisesta nauttineelle varmasti 2D-pelit uppoavat paljon paremmin. Joten lyö eteen vaikka Paper Mario tai joku vastaava. Tai kokeile vaikka Donkey Kongaa. Tai lainaa PS2 ja Eyetoy. Noilla esimerkeillä voit saada sytytettyä kohteeseen kipinän pelaamiseen, jonka kohde itse sitten joko ajan kanssa sammuttaa tai sytyttää todelliseksi aidoksi kiinnostukseksi pelejä kohtaan.

tsinivuo sanoi:
xevious sanoi:
Jos saisin itse päättää miten se loppuisi, niin MS putoisi pelistä pois kokonaan ja Sega palaisi konsolibisnekseen :)
Niin, oikeastaan vaan MS toi uutta konsolipelaamiseen tässä sukupolvessa. (Kiintolevy, Nettipelaaminen helposti ja custom soundtrackit) Joten ollaanpa hiljaa siitä kuinka vain N on innovaatinen ja toiset on rahat pois ratkaisuilla liikenteessä. Persoonallisuudesta, iso musta boxi on minusta helevetin persoonallinen, vaikkei se kaunis olekaan, mutta karismaa siinä riittää. Vähän niinkuin iso musta jenkkimaasturi, ei kaunis, ei siro, mutta munaa on sitäkin enemmän. :D
Aivan, puhumattakaan siitä, että kyseessä on ei-japanilainen konsoli mikä on pelkästään tuoretta ilmaa niin itämaiseen pelibisnekseen.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Niin, oikeastaan vaan MS toi uutta konsolipelaamiseen tässä sukupolvessa. (Kiintolevy, Nettipelaaminen helposti ja custom soundtrackit) Joten ollaanpa hiljaa siitä kuinka vain N on innovaatinen ja toiset on rahat pois ratkaisuilla liikenteessä. Persoonallisuudesta, iso musta boxi on minusta helevetin persoonallinen, vaikkei se kaunis olekaan, mutta karismaa siinä riittää. Vähän niinkuin iso musta jenkkimaasturi, ei kaunis, ei siro, mutta munaa on sitäkin enemmän. :D

Noilla jutuilla mitä mainitsit on loppupeleissä hyvin vähän mitään tekemistä itse pelaamisen kanssa, paitsi nettipelaamisella, mutta sitä harrastin jos ahkerasti Dreamcastilla, että se siitä. Se mitä uutta pitäisi uuden konsoligeneraation mukana tulla ei mielestäni tarkoita uutta vipstaakia ja hilavitktunta. Laskentaanko sekin xbox2:den eduksi jos siinä on vaikkapa kenkäharja? Omasta mielestäni tämän generaation jutut mitä ei oltaisi oikein voitu totetuttaa missään mielessä toimivasti edellisillä generaatioilla on lähinnä Shenmuet DC:llä...muuta ei tule nyt mieleen.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Aivan kuten Naahu tuolla aikaisemmin kommentoi, niin pelaamaan ryhtyminen ei välttämättä vaikuta houkuttelevata jos siihen liittyy paljonkin oppimista. Pelaamisen he toteavat mielekkääksi ehkä vasta sitten kun he ovat päässeet mukaan peliin ja kontrolleihin, mutta tähän pisteeseen ei päästä välttämättä ikinä, sillä pelaaminen ei aluksi vaikuta houkuttelevalta oppimiskynnyksen takia. Jotta olisi valmis näkemään vaivaa pelin kontrollien opettelemiseen ( ja usko pois, monille se on suurikin vaiva ), pitäisi olla jo valmiiksi joku innostus peleistä ja halu pelaa niitä, ilman että on edes onnistuneesti pelannut mitään. Se että innostuisi pelaamaan heti ensi kokeilun yhteydessä, on epätodennäköistä, jos ei heti saa edes jonkunäköistä tuntumaa kontrolleihin.
Analogitatti on todella looginen ja helppo ohjaustapa ja jos ei käytetä kuin nappia tai kahta ei opettelemista paljoa ole. Kerro toki millä ohjaustavalla ei olisi mitään taitovaatimuksia, jolla voitaisiin pelata television ruudulla pelattavaa peliä ja jolla onnistuisi suuri osa pelityypeistä hyvin. Kuten Nintendokin markkinointisyistä, sinäkin teet liian suuren numeron ohjaustavasta. Valtaosa peleistä on jo itsessään enemmän tai vähemmän monimutkaisia ja opettelua vaativia. Jos Nintendoa kiinnostaa helppouteen panostaminen merkittävimmän muutoksen voi tehdä itse peleissä. Siitä kiinnostuksesta ei ole juuri näkynyt merkkejä, vaan lastenpelit ja muut yksinkertaiset pelit löytyvät lähinnä Pleikkarilta.

Kirjoita ehdotuksistasi konkreettisemmin, jottei kommentointisi jäisi vain yleiseksi haihatteluksi ilman realiteettien huomioon ottamista. Annoit ymmärtää, että siirtymällä kosketusnäyttöohjaukseen nykyisistä ohjaustavoista ei menetetä mitään. Et viitsinyt perustella kirjoitustasi tarkemmin esim. miettimällä eri pelityyppejä. Samoin jätät kaiken konkretian itse ohjaimesta puhuttaessa,eli kerro ja perustele minkälainen se voisi olla ja miten sitä käytettäisiin erilaissa ohjaustarpeissa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Sony ja MS on tullut mukaan siinä vaiheessä kun Nintendo ja Sega ovat rakentaneet tuon bisneksen sen kokoiseksi, että rahamäärät mitkä siinä liikkuu, ovat olleet tarpeeksi suuria kiinnittääkseen Sonyn ja MS:än huomion. Kuten haaskalinnut jotka ovat tulleet närppimään jonkun muun saalista. Haha, no joo ehkä aika härksisti sanottu, mutta totta silti :)

Aika terve suhtautuminen kilpailuuun :rolleyes: . Taisi pikemminkin olla Sonyn saavutukset, jotka saivat MS:n kiinnostumaan.

Gran turismon pelaaminen koskestusnäytöltä olisi varmaan aika puistattava kokemus.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Niin, oikeastaan vaan MS toi uutta konsolipelaamiseen tässä sukupolvessa. (Kiintolevy, Nettipelaaminen helposti ja custom soundtrackit)
Aika väkisin väännettyä. Myös Sony toi kiintolevyn, nettipelaaminen onnistuu myös muilla konsoleilla kuin MS:n (toki MS:n netti-infra on toimivampi kuin esim. PS2:n räpellys, toisaalta voi samaa kaavaa noudattaen sanoa että Sony toikin konsoleihin kuukausimaksuttoman nettipelaamisen) ja omien levyjen soittaminen ei varsinaisesti mikään pelillinen uudistus ole - omaa musaa voi kuunnella pelaamisen ohella vaikka itse konsoli ei sitä tukisikaan. Jos pelillisiä uudistuksia/innovaatioita etsitään niin mitä MS:llä on heittää vaikkapa EyeToyn kanssa viivalle?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Noilla jutuilla mitä mainitsit on loppupeleissä hyvin vähän mitään tekemistä itse pelaamisen kanssa, paitsi nettipelaamisella, mutta sitä harrastin jos ahkerasti Dreamcastilla, että se siitä. Se mitä uutta pitäisi uuden konsoligeneraation mukana tulla ei mielestäni tarkoita uutta vipstaakia ja hilavitktunta. Laskentaanko sekin xbox2:den eduksi jos siinä on vaikkapa kenkäharja? Omasta mielestäni tämän generaation jutut mitä ei oltaisi oikein voitu totetuttaa missään mielessä toimivasti edellisillä generaatioilla on lähinnä Shenmuet DC:llä...muuta ei tule nyt mieleen.
Valitit aikaisemmin että uusi sukupolvi ei tuo kuin komeampaa grafiikkaa, mutta nyt lynttäät Xboxin tuomat hyväksi havaitut uudet ominaisuudet. Ja jos et tosiaan näe nykypeleissä kuin grafiikassa parannusta on vika havaintokyvyssäsi, ei peleissä. Vähän jo huvittaa, että lynttäät Xboxin uudistukset hilavitkuttimina, mutta liputat täysillä kosketusnäytön tuomiseksi peliohjaimeksi.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Valitit aikaisemmin että uusi sukupolvi ei tuo kuin komeampaa grafiikkaa, mutta nyt lynttäät Xboxin tuomat hyväksi havaitut uudet ominaisuudet. Ja jos et tosiaan näe nykypeleissä kuin grafiikassa parannusta on vika havaintokyvyssäsi, ei peleissä. Vähän jo huvittaa, että lynttäät Xboxin uudistukset hilavitkuttimina, mutta liputat täysillä kosketusnäytön tuomiseksi peliohjaimeksi.

heh totta, mutta mitä voi odottaa kaverilta, jonka mielestä Dreamcastin pelitarjonta menee PS2:n ohi, vaikka kone on jo kuopattu aikoja sitten.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Aika väkisin väännettyä. Myös Sony toi kiintolevyn, nettipelaaminen onnistuu myös muilla konsoleilla kuin MS:n (toki MS:n netti-infra on toimivampi kuin esim. PS2:n räpellys, toisaalta voi samaa kaavaa noudattaen sanoa että Sony toikin konsoleihin kuukausimaksuttoman nettipelaamisen) ja omien levyjen soittaminen ei varsinaisesti mikään pelillinen uudistus ole - omaa musaa voi kuunnella pelaamisen ohella vaikka itse konsoli ei sitä tukisikaan. Jos pelillisiä uudistuksia/innovaatioita etsitään niin mitä MS:llä on heittää vaikkapa EyeToyn kanssa viivalle?
Kyllä vakkarina oleva ominaisuus on kuitenkin eri asia. Liven suurin saavutus taas on itse palvelu. Ja kyllä itse koneelle nauhoitettavat soundtrackit ovat ihan näppärä ja uusi juttu, josta on osalle selvää hyötyä.

Onhan Sonykin tosiaan kaikkea kehittänyt, mutta itse vakioraudaltaan ja vakio-ominaisuuksiltaan tarjosi enemmän uutta kuin PS2 tai Cube.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuossa kun oli aikaisemmin juttua touchpadistä ja Splinter Cellistä... Kyllä Splini tarvitsee enemmän toimintoja kuin vain suunnat ja nappi 1 ja nappi 2.

MUTTA...

Touchpad olisi tässä ihan jees. Siellä on inventaario, josta valitset aseet, ammukset, tiirikat, jne... Itse pidin PCn Splini 1sen tyylistä... Menet ovelle, ja joudut 'oikeasti' ottamaan kameran, tarkistamaan huoneen, sitten vaihdetaan tiirikoihin.. Toisaalta onhan tuo Splini2sen konsolityyli jees, mutta jotenkin 1sen tyyli oli vain 'realistisempi'.

Samoin voitaisiin touchpadia hyödyntää seikkailuissa... God of Warissa valitaan taikakalut padilta, jne. Kyllä tuo minulle kelpaisi nappien lisänä, jne. Toisaalta haluan tatit, napit, ja muut. Mutta pädi voisi olla hyvä LISÄ.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Kyllä vakkarina oleva ominaisuus on kuitenkin eri asia.
Tokihan se hituisen eri asia on mutta jos nimenomaan sitä tarkoitettiin niin sitten olisi pitänyt sanoa niin.
Eli MS toi konsoleille vakiovarusteena kiintolevyn. Ooh, marvellous, sir!
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Tokihan se hituisen eri asia on mutta jos nimenomaan sitä tarkoitettiin niin sitten olisi pitänyt sanoa niin.
Eli MS toi konsoleille vakiovarusteena kiintolevyn. Ooh, marvellous, sir!
Ei kyllä edes tarvitse sanoa eikä se ole mikään hitunen, koska PS2:n kovalevyratkaisun hyöty itse peleissä osoittaa mikä ero on sillä ja vakio-ominaisuudella. Se siitäkin huolimatta, että Xboxin kovalevyä ei ole hyödynnetty läheskään niin paljon kuin olisi voitu. Kovalevy ei ollut mikään kovin "seksikäs" uudistut, mutta selvästi hyödyllinen, eli tosiaan marvellous.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Ei kyllä edes tarvitse sanoa eikä se ole mikään hitunen, koska PS2:n kovalevyratkaisun hyöty itse peleissä osoittaa mikä ero on sillä ja vakio-ominaisuudella. Se siitäkin huolimatta, että Xboxin kovalevyä ei ole hyödynnetty läheskään niin paljon kuin olisi voitu. Kovalevy ei ollut mikään kovin "seksikäs" uudistut, mutta selvästi hyödyllinen, eli tosiaan marvellous.
No huh, sullahan on asenne päällä. Otetaanpa uudestaan alusta asti. Väite kuului: "Niin, oikeastaan vaan MS toi uutta konsolipelaamiseen tässä sukupolvessa" ja yhtenä esimerkkinä mainittiin kiintolevy. Toiko Sony kiintolevyn konsolipelaamiseen tässä sukupolvessa? Toi. Eli väite ei tuossa muodossa pidä paikkaansa. Vai pitääkö sinun mielestäsi?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Tuossa kun oli aikaisemmin juttua touchpadistä ja Splinter Cellistä... Kyllä Splini tarvitsee enemmän toimintoja kuin vain suunnat ja nappi 1 ja nappi 2.

MUTTA...

Touchpad olisi tässä ihan jees. Siellä on inventaario, josta valitset aseet, ammukset, tiirikat, jne... Itse pidin PCn Splini 1sen tyylistä... Menet ovelle, ja joudut 'oikeasti' ottamaan kameran, tarkistamaan huoneen, sitten vaihdetaan tiirikoihin.. Toisaalta onhan tuo Splini2sen konsolityyli jees, mutta jotenkin 1sen tyyli oli vain 'realistisempi'.

Samoin voitaisiin touchpadia hyödyntää seikkailuissa... God of Warissa valitaan taikakalut padilta, jne. Kyllä tuo minulle kelpaisi nappien lisänä. SOCOMissa voisi tuo näyttää karttaa, ja sitä kautta voitaisiin muita pelaajia opastaa, kutsua tykistö paikalle (onlinessä tämä bannittaisiin noin puoli sekuntia tuon jälkeen), jne. Toisaalta haluan tatit, napit, ja muut. Mutta pädi voisi olla hyvä LISÄ.
Esimerkkisi ovat sinälläänihan toimivia, mutta kyllä inventaariot ovat oikein tehtyinä niin helppoja käyttää pädilläkin, että hyöty olisi aika mieni. Kokonaisuudessaan se ei ainakaan olisi kannattavaa, jos kosketusnäyttöä pitäisi käyttää itse pelissä liikkumiseen tai jos ohjaus hoituisi muulla tavalla, mutta kosketusnäyttöinventaariota yms. varten joutuisi irrottamaan kätensä muilta ohjainvälineiltä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
No huh, sullahan on asenne päällä. Otetaanpa uudestaan alusta asti. Väite kuului: "Niin, oikeastaan vaan MS toi uutta konsolipelaamiseen tässä sukupolvessa" ja yhtenä esimerkkinä mainittiin kiintolevy. Toiko Sony kiintolevyn konsolipelaamiseen tässä sukupolvessa? Toi. Eli väite ei tuossa muodossa pidä paikkaansa. Vai pitääkö sinun mielestäsi?
Minua kiinnostaa käytäntö eivätkä periaatteet. Atari 5200:ssa oli analogiohjain, mutta silti N64:n ohjain oli selvä edistysaskel.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
No huh, sullahan on asenne päällä. Otetaanpa uudestaan alusta asti. Väite kuului: "Niin, oikeastaan vaan MS toi uutta konsolipelaamiseen tässä sukupolvessa" ja yhtenä esimerkkinä mainittiin kiintolevy. Toiko Sony kiintolevyn konsolipelaamiseen tässä sukupolvessa? Toi. Eli väite ei tuossa muodossa pidä paikkaansa. Vai pitääkö sinun mielestäsi?

Xboxin kiintolevy kuitenkin oli vakiona, joten ero on mielestäni selvä. Lisäksi kovalevy mahdollisti enemmän asioita Xboxilla, kuten juuri tuo custom soundtrackkien teko, joka joillekin on tärkeä ominaisuus.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Minua kiinnostaa käytäntö eivätkä periaatteet. Atari 5200:ssa oli analogiohjain, mutta silti N64:n ohjain oli selvä edistysaskel.
Et vastannut kysymykseeni.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Et vastannut kysymykseeni.
En viitsi turhiin pilkunviilauskysymyksiin vastata.

En tsinivuon kommenttiin edes ottanut kantaa, mutta minusta on kyllä ihan perusteltua sanoa, että vain Xbox toi (Dreamcastin lisäksi) nykyiseen konesukupolveen jotain selvästi uutta. Sehän ei tietysti tarkoita etteivätkö PS2 ja Cube olisi hyviä koneita.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Kovalevy ei ollut mikään kovin "seksikäs" uudistut, mutta selvästi hyödyllinen, eli tosiaan marvellous.
Xboxin kovalevy on kyllä hemmetin näppärä. Toivottavasti sellainen saadaan kaikkiin tuleviin konsoleihin VAKIONA. Muistikortteja voidaan sitten kaupitella lisätarvikkeina vanhaan malliin, jos jonkun tarvitsee siirrellä tietoja konsoleiden välillä. Itselläni PS2:n muistikortit ovat olleet koneessa kiinni ostopäivästä lähtien.

(Radiant, sir. Suits you.)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom