Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Noilla jutuilla mitä mainitsit on loppupeleissä hyvin vähän mitään tekemistä itse pelaamisen kanssa, paitsi nettipelaamisella, mutta sitä harrastin jos ahkerasti Dreamcastilla, että se siitä. Se mitä uutta pitäisi uuden konsoligeneraation mukana tulla ei mielestäni tarkoita uutta vipstaakia ja hilavitktunta. Laskentaanko sekin xbox2:den eduksi jos siinä on vaikkapa kenkäharja? Omasta mielestäni tämän generaation jutut mitä ei oltaisi oikein voitu totetuttaa missään mielessä toimivasti edellisillä generaatioilla on lähinnä Shenmuet DC:llä...muuta ei tule nyt mieleen.
itse asiassa niillä on tekemistä vi*un paljon. Pelaaminen syntyy kokonaisuudesta. Dreamcastin modeemiviritykset voidaan unohtaa. Puhuin TOIMIVASTA nettipelisysteemistä konsolilla.

Uudet hilavitkuttimet ja muut härpäkkeet ovat mielenkiintoisia ja kiinnostavia. Olen pahoillasi puolestasi, jos uusi teknologia ei sinua innosta, mutta meitä muita on täällä joita se innostaa ja olemme valmiita käyttämään siihen rahaa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

feldon sanoi:
Xboxin kovalevy on kyllä hemmetin näppärä. Toivottavasti sellainen saadaan kaikkiin tuleviin konsoleihin VAKIONA.
Niinpä. Tai vaikka ei olisikaan vakiona niin olisi edes niin että sitä hyödynnettäisiin kunnolla jos sen jälkikäteen asentaa. Onkos muuten teknisiä rajoituksia sille ettei pleikkarilla hyödynnetä kiintolevyä samaan tapaan kuin xboxilla vai onko kyseessä vain pelintekijöiden valinta?
(Radiant, sir. Suits you.)
Suit you, sir, suit you.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Analogitatti on todella looginen ja helppo ohjaustapa ja jos ei käytetä kuin nappia tai kahta ei opettelemista paljoa ole. Kerro toki millä ohjaustavalla ei olisi mitään taitovaatimuksia, jolla voitaisiin pelata television ruudulla pelattavaa peliä ja jolla onnistuisi suuri osa pelityypeistä hyvin. Kuten Nintendokin markkinointisyistä, sinäkin teet liian suuren numeron ohjaustavasta. Valtaosa peleistä on jo itsessään enemmän tai vähemmän monimutkaisia ja opettelua vaativia. Jos Nintendoa kiinnostaa helppouteen panostaminen merkittävimmän muutoksen voi tehdä itse peleissä. Siitä kiinnostuksesta ei ole juuri näkynyt merkkejä, vaan lastenpelit ja muut yksinkertaiset pelit löytyvät lähinnä Pleikkarilta.

Kirjoita ehdotuksistasi konkreettisemmin, jottei kommentointisi jäisi vain yleiseksi haihatteluksi ilman realiteettien huomioon ottamista. Annoit ymmärtää, että siirtymällä kosketusnäyttöohjaukseen nykyisistä ohjaustavoista ei menetetä mitään. Et viitsinyt perustella kirjoitustasi tarkemmin esim. miettimällä eri pelityyppejä. Samoin jätät kaiken konkretian itse ohjaimesta puhuttaessa,eli kerro ja perustele minkälainen se voisi olla ja miten sitä käytettäisiin erilaissa ohjaustarpeissa.


Jos pistää vasta-alkajan pelaamaan vaikka Super Mario Sunshinea ja Yoshi Touch&Go:ta niin häneltä onnistuu vain jälkimmäisen pelaaminen, mutta itseltäni onnistui heti alussa molemmat, koska olen pelaillut NES ajoista lähtien. Kummatkin tuntui minusta ensipelaamis kerralla suurinpiirtein yhtä monimutkaisille erilaisten toimintojensa kanssa, mutta vasta alkajasta toinen oli mahdoton ja toinen ihan ymmärrettävissä.

Mistä johtuu?

Kosketusnäytöllä pelaaminen on nopeasti omaksuttavaa ja loogista, eli yksinkertainen ei ole oikea sana kuvaamaan sitä. En väitä että sillä pystyisi kaikenlaisia pelejä pelaamaan, tai pitäisikään, mutta samankaltaisia loogisia ohjaustapoja saattaa olla revolutionin ohjaimessa. Minusta xevious on puhunut yleisemmin uusista helposti omaksuttavista ohjaustavoista, mutta kaikki muut tuntuisi puhuvan vaan kosketusnäytöstä.. Kosketusnäyttö ei todellakaan korvaa nykyohjaimien tatti paria nappeineen, enkä oikein usko että Nintendo sitä yrittääkään.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Niinpä. Tai vaikka ei olisikaan vakiona niin olisi edes niin että sitä hyödynnettäisiin kunnolla jos sen jälkikäteen asentaa. Onkos muuten teknisiä rajoituksia sille ettei pleikkarilla hyödynnetä kiintolevyä samaan tapaan kuin xboxilla vai onko kyseessä vain pelintekijöiden valinta?
Eiköhän se ole rajoitus jo siinä, ettei kaikissa PS2:ssa ole edes sitä kiintolevyä. Se olisi myös lisätyötä ohjelmointiin rakentaa peli toimimaan 2:lla eri konfiguraatiolla, ilman kiintaria ja kiintarin kanssa. Lisäksi virallisesti PS2 käy kiinni vain Sonyn oma levy. HDLoader/Advancella nyt saa normi IDE rieskaa kiinni, mutta ei sekään tuo mitään muuta lisää kun mahdollisuuden säästää PS2:n tunnetusti heikosti kestävää levykoneistoa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Naaahu sanoi:
Jos pistää vasta-alkajan pelaamaan vaikka Super Mario Sunshinea ja Yoshi Touch&Go:ta niin häneltä onnistuu vain jälkimmäisen pelaaminen, mutta itseltäni onnistui heti alussa molemmat, koska olen pelaillut NES ajoista lähtien. Kummatkin tuntui minusta ensipelaamis kerralla suurinpiirtein yhtä monimutkaisille erilaisten toimintojensa kanssa, mutta vasta alkajasta toinen oli mahdoton ja toinen ihan ymmärrettävissä.

Mistä johtuu?

Kosketusnäytöllä pelaaminen on nopeasti omaksuttavaa ja loogista, eli yksinkertainen ei ole oikea sana kuvaamaan sitä. En väitä että sillä pystyisi kaikenlaisia pelejä pelaamaan, tai pitäisikään, mutta samankaltaisia loogisia ohjaustapoja saattaa olla revolutionin ohjaimessa. Minusta xevious on puhunut yleisemmin uusista helposti omaksuttavista ohjaustavoista, mutta kaikki muut tuntuisi puhuvan vaan kosketusnäytöstä.. Kosketusnäyttö ei todellakaan korvaa nykyohjaimien tatti paria nappeineen, enkä oikein usko että Nintendo sitä yrittääkään.
Toistan jo itseäni, mutta kosketusnäytöllä pelaaminen on todella helposti omaksuttavaa vain jos pelitapahtumat ovat sillä kosketusnäytöllä. Kosketusnäyttö tv-pelin kanssa vaatii joko kosketusnäytön vilkuilua tai epämääräisemmän liikkeentunnistuskontrollin kuten Mario64:ssä.

Vaikka soveltuvuus on tv-pelin kanssa huonompi kuin käsikoneen, harva kuitenkaan kiistää, (enkä minä ainakaan), etteikö sitä voisi käyttää joissain tietyissä peleissä ihan näppärästi. Siitä ei ole ollut kiistaa vaan siitä, että kosketusnäyttö korvaisi nykyohjauksen.

Minusta on aika turha spekuloida Revolutionin vallankumousellisella ohjaustavalla, jos kukaan ei edes keksi mikä se voisi olla ja edes vähän perustelisi miten se toimisi ja miksi olisi parempi. Kuten analogiohjain ja kosketusnäyttö, tekniikan pitäisi löytyä jo jostain muusta sovelluksesta, mutta eipä tule mitään mieleen, mikä olisi peleihin nykypäivänä sovellettavissa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei tule minullekkaan mitään mieleen... Ei auta kuin odotella E3 messuja. Kosketusnäyttö ei tosiaan enää ole niin helposti omaksuttava, jos se toimii vain kosketuspintana.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Analogitatti on todella looginen ja helppo ohjaustapa ja jos ei käytetä kuin nappia tai kahta ei opettelemista paljoa ole. Kerro toki millä ohjaustavalla ei olisi mitään taitovaatimuksia, jolla voitaisiin pelata television ruudulla pelattavaa peliä ja jolla onnistuisi suuri osa pelityypeistä hyvin. Kuten Nintendokin markkinointisyistä, sinäkin teet liian suuren numeron ohjaustavasta. Valtaosa peleistä on jo itsessään enemmän tai vähemmän monimutkaisia ja opettelua vaativia. Jos Nintendoa kiinnostaa helppouteen panostaminen merkittävimmän muutoksen voi tehdä itse peleissä. Siitä kiinnostuksesta ei ole juuri näkynyt merkkejä, vaan lastenpelit ja muut yksinkertaiset pelit löytyvät lähinnä Pleikkarilta.

Kirjoita ehdotuksistasi konkreettisemmin, jottei kommentointisi jäisi vain yleiseksi haihatteluksi ilman realiteettien huomioon ottamista. Annoit ymmärtää, että siirtymällä kosketusnäyttöohjaukseen nykyisistä ohjaustavoista ei menetetä mitään. Et viitsinyt perustella kirjoitustasi tarkemmin esim. miettimällä eri pelityyppejä. Samoin jätät kaiken konkretian itse ohjaimesta puhuttaessa,eli kerro ja perustele minkälainen se voisi olla ja miten sitä käytettäisiin erilaissa ohjaustarpeissa.

Tuota nyt on tässä vaiheessa melko turha spekuloida. varrotaan siihen E3:meen saakka. En ole kuitenkaan Nintendolla töissä tai mitään...Pointti oli vaan se että ideologisella tasolla tuo pelien kontrolloimisen helpottaminen on minun mielestäni hyvä idea, ja jos nintendo saa sen kunnialla toteutettua, niin sillä voitaisiin kalastella uusia ihmisiä pelien pariin hardcore-pelaajaa syrjäyttämättä. Sen suhteen että miten Nintendo tulee tämän homman toteuttamaan olen ihan yhtä ihmeissäni mitä tekin. Idea on hyvä silti.

Ja Iwatahan taisi mainita joskus että revolutioniin ei tule kosketusnäyttöä, joten tämä kaikki on pelkkää spekulaatiota. DS:än suhteen mielestäni kosketusnäyttö toimii erinomaisesti, ja tästä seikasta varmasti moni on samaa mieltä kanssani.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Valitit aikaisemmin että uusi sukupolvi ei tuo kuin komeampaa grafiikkaa, mutta nyt lynttäät Xboxin tuomat hyväksi havaitut uudet ominaisuudet. Ja jos et tosiaan näe nykypeleissä kuin grafiikassa parannusta on vika havaintokyvyssäsi, ei peleissä. Vähän jo huvittaa, että lynttäät Xboxin uudistukset hilavitkuttimina, mutta liputat täysillä kosketusnäytön tuomiseksi peliohjaimeksi.

Kosketusnäyttöä käytetään pelien kontrolloimiseen, ja uudenlaisten ennenkokemattomien pelikokemuksien saavuttamiseen. Xboxin kovalevyä käytetään lähinnä kait pelitalletuksiin. Toki se on paljon kätevämpää mitä muistikortit, mutta kyllä ne pelit silti talletui sille muistikortillekkin. Verkkopelaaminen on moninpeluuta siinä missä samalla konsolilla pelaaminenkin, toki netin kautta yms, mutta monipeluuta silti. Ei mielestäni mikään innovaatio sinäänsä vaan kehitellympi versio jutusta mikä on ollut pelaamisessa jo pongista lähtien.

Toki uudet pelit ovat tuoneet uusia pelikokemuksia tullessaan, mutta pointti ei taaskaan ollut siinä vaan siinä että mielestäni grafiikka on tällä hetkellä sen verran hyvää, varsinkin tyyliin vaikka res. evil 4:jän jälkeen, että minun mielestäni on todella turhaa lanseerata uusi konsoligeneraatio pääasiallisesti parempien grafiikoiden varjolla. Minusta se puhuu siitä että hyvät ideat alkaa loppua, mutta myyntiä on ylläpidettävä keinolla millä hyvänsä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
heh totta, mutta mitä voi odottaa kaverilta, jonka mielestä Dreamcastin pelitarjonta menee PS2:n ohi, vaikka kone on jo kuopattu aikoja sitten.

No mitä ihmettä? Totta kai voin vertailla vaikka super nintendon ja PS2:den pelitarjontaa. Se että onko kone kuopattu vai ei, ei toki huononna kyseisen koneen pelitarjontaa. Jos pitäisi arvioida kaikkien aikojen paras konsoli, niin arvioisitko sen sen mukaan ettämikä konsoli on kuopattu ja mikä ei?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Esimerkkisi ovat sinälläänihan toimivia, mutta kyllä inventaariot ovat oikein tehtyinä niin helppoja käyttää pädilläkin, että hyöty olisi aika mieni. Kokonaisuudessaan se ei ainakaan olisi kannattavaa, jos kosketusnäyttöä pitäisi käyttää itse pelissä liikkumiseen tai jos ohjaus hoituisi muulla tavalla, mutta kosketusnäyttöinventaariota yms. varten joutuisi irrottamaan kätensä muilta ohjainvälineiltä.

En koskaan sanonut että pädiä käytettäisiin liikkumiseen, ampumiseen, whateveriin. Vain näihin toimintoihin. Tietenkin napin alla tuokin voi olla nopeampaa, mutta tuo olisi yksi ihan toimiva gimmick ratkaisu. Samoin voisi tehdä jossain NFSUssa emailien/pagerin tulo tuohon pädiin. :)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Kosketusnäyttöä käytetään pelien kontrolloimiseen, ja uudenlaisten ennenkokemattomien pelikokemuksien saavuttamiseen. Xboxin kovalevyä käytetään lähinnä kait pelitalletuksiin. Toki se on paljon kätevämpää mitä muistikortit, mutta kyllä ne pelit silti talletui sille muistikortillekkin. Verkkopelaaminen on moninpeluuta siinä missä samalla konsolilla pelaaminenkin, toki netin kautta yms, mutta monipeluuta silti. Ei mielestäni mikään innovaatio sinäänsä vaan kehitellympi versio jutusta mikä on ollut pelaamisessa jo pongista lähtien.
Oman tietouteni perusteella se ei rajoitu siihen. Eli itse asiassa Xboxin kovalevyähän käytetään pääsääntöisesti cachena, eli sinne luetaan levyltä tietoa jota sitten peli hyödyntää. Käytännössä näkyy lyhyempinä latausaikoina ja suurempina mahdollisuuksina (esim. Morrowind).

Meikäläistä ei tekniikkapuoli ole kovasti kiinnostanut, niin en osaa sanoa kuinka paljon esim. kovalevy vaikuttaa pelien latausaikoihin yms.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Tuota nyt on tässä vaiheessa melko turha spekuloida. varrotaan siihen E3:meen saakka. En ole kuitenkaan Nintendolla töissä tai mitään...Pointti oli vaan se että ideologisella tasolla tuo pelien kontrolloimisen helpottaminen on minun mielestäni hyvä idea, ja jos nintendo saa sen kunnialla toteutettua, niin sillä voitaisiin kalastella uusia ihmisiä pelien pariin hardcore-pelaajaa syrjäyttämättä. Sen suhteen että miten Nintendo tulee tämän homman toteuttamaan olen ihan yhtä ihmeissäni mitä tekin. Idea on hyvä silti.

Ja Iwatahan taisi mainita joskus että revolutioniin ei tule kosketusnäyttöä, joten tämä kaikki on pelkkää spekulaatiota. DS:än suhteen mielestäni kosketusnäyttö toimii erinomaisesti, ja tästä seikasta varmasti moni on samaa mieltä kanssani.
Tottahan jokainen kannattaa helpompaa ohjaustapaa "ideologisella tasolla". Samalla tasolla on helppo kannattaa kaikkia yksiselitteisesti hyviä asioita. Se on kuitenkin aika turhaa ja olisikin syytä miettiä käytäntöä. Miten juttu olisi toteutettavissa ja mitkä olisivat sen hyvät ja huonot puolet.

xevious sanoi:
Kosketusnäyttöä käytetään pelien kontrolloimiseen, ja uudenlaisten ennenkokemattomien pelikokemuksien saavuttamiseen. Xboxin kovalevyä käytetään lähinnä kait pelitalletuksiin. Toki se on paljon kätevämpää mitä muistikortit, mutta kyllä ne pelit silti talletui sille muistikortillekkin. Verkkopelaaminen on moninpeluuta siinä missä samalla konsolilla pelaaminenkin, toki netin kautta yms, mutta monipeluuta silti. Ei mielestäni mikään innovaatio sinäänsä vaan kehitellympi versio jutusta mikä on ollut pelaamisessa jo pongista lähtien.

Toki uudet pelit ovat tuoneet uusia pelikokemuksia tullessaan, mutta pointti ei taaskaan ollut siinä vaan siinä että mielestäni grafiikka on tällä hetkellä sen verran hyvää, varsinkin tyyliin vaikka res. evil 4:jän jälkeen, että minun mielestäni on todella turhaa lanseerata uusi konsoligeneraatio pääasiallisesti parempien grafiikoiden varjolla. Minusta se puhuu siitä että hyvät ideat alkaa loppua, mutta myyntiä on ylläpidettävä keinolla millä hyvänsä.
Xboxin kovalevyä käytetään suuriin tallennuksiin, päämuistin jatkeena, pelin laajennuksiin ja nettipelien päivityksiin, omien soundtrackien tallennukseen ja tietysti modaajien käsissä vaikka mihin. Hyöty on kiistaton, vaikka kovalevyä olisi tehokkaamminkin voitu käyttää.

DS:n kosketusnäytön hyödyllisyyttä on vielä syytä miettiä. Hauska se on joihinkin juttuihin, mutta hyöty on vielä vähän kyseenalainen, kun se sopii hyvin vain tietyn tyyppisiin peleihin. Ja ainakin toistaiseksi uudet pelikokemukset ovat olleet lähinnä erilaisia minipelejä tai selvästi ohjaimen ympärille rakennettuja pelejä, joka on vähän väärä lähtökohta pelille. Oma vaikutelmani koko DS:stä on tässä vaiheessa vähän se, että kone on hilavitkuttimien alitehoinen sekoitus. Nintendolla yritetään kilpailutilanteesta johtuen keksiä pakolla uutta ja erilaista. Katsotaan kuitenkin mitä tuleman pitää niin sittenhän DS:n ratkaisujen hyödyt näkee käytännössä.

Jos et näe (tai halua nähdä) nettipelaamista innovaationa ei minullakaan ole kiinnostusta ruveta asiaa rautalangasta vääntämään. Kyllä vaikka kaiken pelaamisen voi sanoa olevan vain käpylehmillä leikkimisen apinointia, mutta aika tyhmää ja turhaa se on.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious:

Kerrotko mitä oikeat innovaatiot sitten ovat? Mitä innovaatioita oli NES:n -> SNES:n, N64:n -> Cuben ja GBC:n -> GBA:n väleillä?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
No mitä ihmettä? Totta kai voin vertailla vaikka super nintendon ja PS2:den pelitarjontaa. Se että onko kone kuopattu vai ei, ei toki huononna kyseisen koneen pelitarjontaa. Jos pitäisi arvioida kaikkien aikojen paras konsoli, niin arvioisitko sen sen mukaan ettämikä konsoli on kuopattu ja mikä ei?

Koneen kuoppaus ei todellakaan ollut pääpointti vaan se, että Dreamcastin lyhyen elämän aikana sille ei huippupelejä tullut läheskään sellaista määrää mitä PS2:lle on tullut ja tulee.
PS2:sta ja Snesiä voi toki vertailla, että kumpi oli omana aikanansa parempi, ja tottakai voi vertailla miten itse haluaa. Mielestäni saa olla aika kieroutunut ja fanituksen sokeuttama, jos pitää Dreamcastin pelitarjontaa parempana kuin PS2:n, edellämainitut koneet ovat kuitenkin samaa generaatiota, joten niitä voi verrata suoraan ja Dreamcastin löytäminen voittajaksi on sangen kyseenalaista. Jos ei tasoiteta aikaeroja niin uudet konsolit ovat tietenkin parempia kuin vanhat.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
...Dreamcastin lyhyen elämän aikana sille ei huippupelejä tullut läheskään sellaista määrää mitä PS2:lle on tullut ja tulee. Mielestäni saa olla aika kieroutunut ja fanituksen sokeuttama, jos pitää Dreamcastin pelitarjontaa parempana kuin PS2:n, edellämainitut koneet ovat kuitenkin samaa generaatiota, joten niitä voi verrata suoraan ja Dreamcastin löytäminen voittajaksi on sangen kyseenalaista. .
Tästä joutuu olemaan hitusen eri mieltä, jos suhteuttaa PS2:n pelitarjonnan aikaan, jolloin Dreamcast debytoi pelisarjoja, kuten Soul Calibur, Crazy Taxi, Virtua Tennis, Shenmue, Sonic Adventure, Power Stone, Phantasy Star Online jne. Dreamcastin laadullinen pelitarjonta sen valovoimaisimpana elinaikana ei jäänyt PS2:n varjoon, vaikka määrällisesti jäikin jyrätyksi.

Itse "paremmuudella" painiskelun jätän suosiolla muille, sillä asiaan löytyy yhtä monta näkövinkkeliä kuin konsolin omistajaakin. Paljon mukavampi onkin muistella omistamiensa konsoleiden parhaista antimista ja antaa muiden nuhjata asiasta, johon ei ole yhtä ainoaa oikeaa vastausta.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Corca sanoi:
Tästä joutuu olemaan hitusen eri mieltä, jos suhteuttaa PS2:n pelitarjonnan aikaan, jolloin Dreamcast debytoi pelisarjoja, kuten Soul Calibur, Crazy Taxi, Virtua Tennis, Shenmue, Sonic Adventure, Power Stone, Phantasy Star Online jne. Dreamcastin laadullinen pelitarjonta sen valovoimaisimpana elinaikana ei jäänyt PS2:n varjoon, vaikka määrällisesti jäikin jyrätyksi.

faktaa tuo.

Toki tässä vertailussa täytyy laskea PS2 pelitarjonnan eduksi se että suuri osa Dreamcastin hittipeleistä on käännetty PS2:delle, mutta niistä peleistä pitää antaa silti piste DC:n pelitarjonnalle, sillä ilman DC:tä niitä ei olisi käännetty PS2:delle ja ilman niitä olisi PS2:den pelitarjonta huomattavasti köyhempi.
PS2:den "merkkiteoksista" ( ja nyt puhutaan pelihistorian merkkiteoksista, samassa mielessä kun esim. jotkut nintendon klassikot ja vaikkapa metal slug yms. ) ei tule nyt äkkiseltään mieleen muutakun GTA:t ja Gran Turismot. Urheilupelien saralla niitä saattaa olla lisää, mutta niihin en ole perehtynyt joten en voi sanoa siitä sen enempää. DC:lle oli joka kategoriassa parhaimmat pelit. Esim. se että kumpi on parempi Gran turismo, vai F355 Challenge, on tosi tulkinnanvarainen juttu. Virtua Fighterit pieksää tekkenit. Virtua tennis 2 on pelihistorian merkkiteos, ja Shenmuen tasokkuuteen ei päästä PS2:della edes sadan mailin etäisyydelle.

Sama päti Saturnin ja Psonen kanssa. Vaikkakin PSone laitteena oli teknisesti ylivoimainen Saturniin nähden ( toki 2D grafiikka tehoja lukuunottamatta ), peli tarjonta saturnilla oli silti useimmissa kategorioissa ylivoimaista ( ei toki jokaisessa )Fighters Megamix löi tekkenin, Sega Rally löi Colin MC Raet, Panzer Dragoon Saga selätti FF7 yms. yms.

Fanittamisesta puheenollen täällä on kyllä niin sankka pro Sony/MS atmosfääri että tämä juttu ei puhumalla tule selviämään. Se on lähdettävä ulos selvittämään tämä juttu. Mano I mano. DC vs PS. GC vs xbox. :D no joo...vitsit vitsinä jne...
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Pistetään turkulaisuuden piikkiin.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Uusin viesti on jopa provoksi huono. Ja jos vielä viitsisit vastata tuohon aiempaan kysymykseeni :)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

No joo, en jaksa tästä enää vääntää :) On PS2:dellekkin tiukkoja pelejä toki. Tuo on silti oma mielipiteeni. Ehkä mielipiteeni ei ole objektiivisin mahdollinen.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom