Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
minä tulen pääsemään silti ilmaiseksi nettipelaamaan niitä pelejä.
Damn, meikä joutuu maksamaan sekä peleistä että nettiliittymästä ja toiset pelaa ilmaiseksi netissä. Epistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja Karma tulee pilkuttamaan, miksen ole yllättynyt? :p
En siis joudu maksamaan Sonylle rahaa siitä, että pääsen pelaamaan netissä (jonka olen maksanut) pelillä, jonka olen ostanut.

Ja eikös tuossa systeemissä ole sekin puoli, että ostetun härpäkkeen saa jaettua viidelle tyypille? Eli yhden demon voi ostaa viiteen pekkaan?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Ja Karma tulee pilkuttamaan, miksen ole yllättynyt? :p
Se oli kevyt, humoristinen heitto (vaikkakin totuuden siemenellä varustettuna) mutta olisi pitänyt arvata ettei sun huumorintaju taivu siihen.
Ja jos haluat jatkaa henkilökohtaisuuksilla niin tehdään se mieluummin privasti.
En siis joudu maksamaan Sonylle rahaa siitä, että pääsen pelaamaan netissä (jonka olen maksanut) pelillä, jonka olen ostanut.
Ai Sony tarjoaa sen ilmaiseksi? Kai niitä ilmaisia lounaita on sittenkin olemassa.

Kaikesta joutuu maksamaan, maksut vain leivotaan tuotteisiin sisään eri tavoin. Esim. konsolidemoista on joutunut maksamaan tähänkin asti (lehtien kylkiäiset), ellei ole sellaista saanut käsiinsä esim. messuilta - ja silloinkin maksuttomuus on vain näennäistä.

NviperO toi esiin kaikkein huolestuttavimman (IMO) piirteen maksullisissa demoissa: jos yksittäisistä demoista joutuu maksamaan, on se pois marginaalisemmilta peleiltä/pelintekijöiltä, which is not nice. Sonyllehan se toki sopii.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Jos käsikonsolipuolelle mennään niin DS tulee mieleen ihan väkisin. En jaksa tarkistella lukuja nyt, mutta ihan hatusta vedettynä heittäisin, että 90% parhaimmin myyneistä DS-peleistä on 1st/2nd party-pelejä. Ja DS:llä menee sekä konsoli- että pelimyyntien puolesta kuitenkin suht hyvin, käsittääkseni.
Joku voisi tarkistaa ne luvut. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Joku voisi tarkistaa ne luvut. :)

No vgchartsin aina niin jäljessä laahaavat luvut sanovat seuraavaa:

* Nintendogs (8.42 million)
* New Super Mario Bros. (5.67 million)
* Animal Crossing: Wild World (5.23 million)
* Mario Kart DS (5.18 million)
* Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day (4.47 million)
* Super Mario 64 DS (3.88 million)
* Dr. Kawashima’s Brain Training 2 (3.50 million)
* Pokémon Diamond and Pearl (2.05 million)
* Big Brain Academy (2.01 million)
* WarioWare: Touched! (2.00 million)
* English Training (1.54 million)
* Tetris DS (1.38 million)
* Tamagotchi Connection: Corner Shop (1.30 million)
* Mario & Luigi: Partners in Time (1.23 million)

Noista Tamagotchi ei tosiaan ole Nintendon tekemä tai julkaisema. English Training puolestaan ei ole Nintendon tekemä, mutta kuitenkin julkaisema. Eli 14:sta yli miljoonan myyneestä pelistä on Nintendon omia pelejä 12, eli 86% on Nintendon tekemiä, 93% julkaisemia. Hyvä arvaus Eliytresiltä siis.

Ulkomuistista eli voi olla ihan puutaheinää:
Muutama kuukausi takaperin oli myyty 22 miljoonaa DS:ää eli osapuilleen saman verran kuin Xboxia tai GameCubea. Siinä vaiheessa Sony oli valmistanut 19 miljoonaa PSP:tä mutta Sonyhan ei tunnetusti ilmoita tai arvioi myyntejä joten se onkin hankalampi sanoa onko nuo Sonyn varastossa, myyjien hyllyssä vai pelaajien taskuissa. Viimeinen vaihtoehto ei ole kovin todennäköinen koska pelejä myydään sen verran vähemmän kuin DS:llä.

edit: Kuulin juttua että PSP:llä ei ole myyty pelejä yhteensäkkään yhtä paljon kuin pelkästään Nintendogsia DS:llä. Mahtaako pitää paikkaansa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Sonyn "ilmainen" verkkopalvelu sai Gamer's Dayssa mielenkiintoisen käänteen - myös pelidemot ovat maksullisia.

Mitä ihmettä soperrat?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nyt täytyy ottaa vähän takapakkia, sillä PS3-demojen maksullisuus ei olekaan täysin selvää. Tarjolla on ristiriitaista tietoa jos sitäkään, ja viime käden tietoa on hankala saada, koska Sonyn online-palvelun tiedot tuntuvat vieläkin perustuvan arveluihin ja presentaatioiden ym. perusteella tehtyihin päätelmiin. Sonyn oma PS3:n About-sivu sanoo vain ympäripyöreästi, että "ladattava sisältö on ilmaista", mikä nyt tietenkään ei voi pitää paikkaansa kaiken online-sisällön kohdalla, mutta päteekö se demoihin? Gamespotin Gamer's Day -raportti taas toteaa, että ainakin esittelyssä demojen hinnan kohdalla luki "Free", ja "ilmeisesti useimpia demoja ja trailereita ei tarvitse ostaa". Lopputulos? Ilmeisesti ainakin tässä vaiheessa demot ovat ilmaisia, mutta niillä on myös valmiiksi paikat hinnoittelulle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Se taisi olla vain niin että Kutaragi mainitsi TGS:n puheessaan että pelidemoista saatetaan laskuttaa 100 jeniä eli yhden dollarin. Mitään virallista asiasta ei ole liikkeellä.

http://www.gamespot.com/news/6158144.html

"10:55: Downloadable 16-bit games? MegaDrive (Genesis) and PC Engine (TurboGrafx)? Where have we heard that before? Kutaragi also talks about the possibility of paying 100 yen (about $1) for a small or time-limited game demo."
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
mutta niillä on myös valmiiksi paikat hinnoittelulle.

PlayStation Storesta löytyy kaikki imuroitava sisältö, myös ilmainen. Erotuksena maksulliseen, lukee hinta-kohdassa tällöin FREE. Voit siis kerätä korin täyteen tauhkaa ja kuitata kassan kautta maksamatta senttiäkään.

Muuten, aihetta sivuten. Kuten eräs jenkki sanoi jollain foorumilla: "Mielummin maksaisin sen dollarin kuin kahdeksan, jonka joudun nyt tekemään ostaessani pelilehden vain tuon demon takia" :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Muuten, aihetta sivuten. Kuten eräs jenkki sanoi jollain foorumilla: "Mielummin maksaisin sen dollarin kuin kahdeksan, jonka joudun nyt tekemään ostaessani pelilehden vain tuon demon takia" :)

mieluiten olen maksamatta kuten livessä.
tai mistäs sitä tietää että jos sony nettoaa tuolla demojen hinnoittelulla kunnolla rahaa niin lähtee mikkisoftakin samalle polulle ja sitten joutuu maksamaan niistäkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Näinhän se asia tietenkin menee, kun oman fanipoikamoderaattorin on pakko väkisin vääntää jokainen asia omalle lempparifirmalle (sic) edulliseksi, vaikka sitten faktat täysin totuudenvastaisiksi vääntäen.

Jotain rajaa ääliövänkäämisellekin, joohan?
Jepjep :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pelle sanoi:
mieluiten olen maksamatta kuten livessä.
tai mistäs sitä tietää että jos sony nettoaa tuolla demojen hinnoittelulla kunnolla rahaa niin lähtee mikkisoftakin samalle polulle ja sitten joutuu maksamaan niistäkin.

Livessä moninpeli maksaa kiinteän kuukausimaksun, mutta demot ovat ilmaisia. Pleikkarilla moninpeli on ilmaista ja demoista joutuu pulittamaan 100jeniä eli 1$? eli 1? Jostain sitä rahaa on tultava. Ihan näin puolueettomana henkilönä Sonyn malli näyttää paljon paremmalta :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olenkohan ihan lukutaidoton mutta olin näkevinäni IGN:n artikkelista liittyen tuohon Gamer day tapahtumaan että demot olisi ilmaisia...?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jostain sen Sonynkin on rahat revittävä, ja varmasti yrittävät sitä että ihmisille myydään pelin raamit joihin he sitten ostavat sisällön jälkeenpäin.

Ja on aika utopiaa kuvitella saavansa Liven veroinen palvelu ilmaiseksi PS3:lle. Siinä missä Live pyörii ainoastaan Microsoftin servereillä ja hallinnassa, Sony on vierittänyt aika paljon vastuuta julkaisijoille, käytännössä ainoa asia mitä Sony pyörittää itse on nettikauppa. Mitään se ei anna ilmaiseksi.

Samaten Wii:llä jos haluaa sisältöä konsolille netistä niin siitä on maksettava. Tietenkin voi olla ilmaisia indie pelejä, mutta niidenkin tekijät varmaan pääasiassa haluaa pienen korvauksen vaivastaan.

Jos on yhtä laaja käyttäjäkunta kuin mitä PS2:lla on tällä hetkellä, Sonyn nettikauppa strategia olisi varmasti rahasampo Sonylle, mutta vaikea uskoa että PS3 myy lähellekkään yhtä paljonkuin PS2. PS3 on yksinkertaisesti liian kallis konsoliksi kilpailuun verrattaessa, Microsoftia tai voitolla ei pelota laskea konsoliensa hintaa sitä mukaa kun Sony laskee PS3:n hintaa, eli ero pysyy.

Wii voi olla monelle kuluttajalle se seuraava vaihe konsolien evoluutiossa: uusi ohjaustapa, pienempi laite ja ennenkaikkea halvin. Xbox 360 joka ei edes ole yhtä kallis konsoli kuin PS3 ei sekään ole myynyt niin hyvinkuin kuin aluksi toivottiin, tosin Xbox 360 on saanut oman vankan käyttäjäkuntansa sekä Jenkeistä että Euroopasta PS3:n myöhästymisen takia.

Jos halutaan ei pelaajat ja tytöt pelaamaan, niin HD-grafiikat ei ehkä ollut se porkkana millä muutkin ihmiset olisi saatu pelaamaan, tai edes kaikkia vanhoja pelaajia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Jostain sen Sonynkin on rahat revittävä, ja varmasti yrittävät sitä että ihmisille myydään pelin raamit joihin he sitten ostavat sisällön jälkeenpäin.

Ja on aika utopiaa kuvitella saavansa Liven veroinen palvelu ilmaiseksi PS3:lle. Siinä missä Live pyörii ainoastaan Microsoftin servereillä ja hallinnassa, Sony on vierittänyt aika paljon vastuuta julkaisijoille, käytännössä ainoa asia mitä Sony pyörittää itse on nettikauppa. Mitään se ei anna ilmaiseksi.

Tartunpas nyt tähän. En tiedä todellakaan, mitä Liven ylläpitäminen maksaa vuodessa. Sony on kuitenkin onnistunut pitämään verkkopelaamisen ilmaisena PS2:lla. Miksei se voi tehdä sitä myös PS3:lla, vaikka palvelu parantuisikin? Täytyy muistaa, että Sonyn ei tarvitse kuin apinoida MS:ää. Sen ei tarvitse aloittaa tyhjästä, kuten MS aikoinaan Xboxilla.
Tämä seuraava on nyt huono vertaus, mutta esitänpä sen kuitenkin. ;)
Paljonko maksaa Windows käytöjärjestelmä PC:lle? Entä paljonko maksaa Linux?
Jotenkin en usko, että Liven kuukausimaksu olisi jotenkin optimoitu hinnoittelultaan (ainakaan kuluttajalle/pelaajalle). Välillä täällä olevista kommenteista saa sen kuvan, että alle Liven hintojen, ei yksinkertaisesti voi saada hyvää verkkopalvelua.
Kuten jo aikaisemmin totesin, ei mitään hajua, paljonko Liven ylläpitäminen maksaa. En silti usko, etteikö halvemmallakin (jopa ilmaiseksi) päästäisi samaan. Tästä olisi todella mukava saada jonkun asioista ja alasta tietävän kommentti; ei mitään nettisivujen tilastotietoa.

Se, mikä on ilmaista, on aika suhteellista näissä tapauksissa. Siitä oli hyviä ajatuksia aikaisemmissa kommenteissa. Itse koen mielekkäämmäksi maksaa verkkopalvelusta samaan aikaan, kun ostan pelin. En minään kuukausimaksuna.
Ja edelleen, en usko, että Novellella on tarpeeksi ensikäden kokemusta, että voisit sanoa PS3:n nettipalvelun olevan utopiaa, sillä edellytyksellä, että se olisi ilmainen. Sori, mutta en vain usko.
Sen toki voin uskoa, että sinulla on vankka näkemys asiasta, mutta tekstisi on kirjoitettu aika ehdottomaan sävyyn. :)

Novelle sanoi:
Jos on yhtä laaja käyttäjäkunta kuin mitä PS2:lla on tällä hetkellä, Sonyn nettikauppa strategia olisi varmasti rahasampo Sonylle, mutta vaikea uskoa että PS3 myy lähellekkään yhtä paljonkuin PS2. PS3 on yksinkertaisesti liian kallis konsoliksi kilpailuun verrattaessa, Microsoftia tai voitolla ei pelota laskea konsoliensa hintaa sitä mukaa kun Sony laskee PS3:n hintaa, eli ero pysyy.

Wii voi olla monelle kuluttajalle se seuraava vaihe konsolien evoluutiossa: uusi ohjaustapa, pienempi laite ja ennenkaikkea halvin. Xbox 360 joka ei edes ole yhtä kallis konsoli kuin PS3 ei sekään ole myynyt niin hyvinkuin kuin aluksi toivottiin, tosin Xbox 360 on saanut oman vankan käyttäjäkuntansa sekä Jenkeistä että Euroopasta PS3:n myöhästymisen takia.

Minkä takia on vaikea uskoa, että PS3 myisi hyvin? Ei hinta ole ainoa ratkaiseva tekijä. Mielikuvat ovat tärkeitä ja pelaamisen synonyymi on ollut pari sukupolvea Playstation.
Toki Sony joutuu töitä tekemään markkinoinnin eteen.
Onko X360 saanut kuinka paljon käyttäjiä PS3:n myöhästymisen takia? Onko tästä joku tutkimus? Entä kuinka moni näistä käyttäjistä ei aio ostaa PS3:a, koska on nyt hommannut X360:en?
Nämä asiat vaikuttavat myös.

Osalla ihmisistä on jokin automerkki, jonka he ovat joskus todenneet hyväksi (eikä sitä ole aina tarvinnut edes todeta hyväksi, vaan side siihen on vain tullut jostakin muualta) ja he haluavat ostaa aina tämän merkin auton. Itselläni se on hieman samalla tavalla konsolien kanssa.
Nintendo ja Sony ovat, omalla kohdallani, ihan ok. MS ei.
En pysty mitenkään järkiperäisesti sitä perustelemaan. Minulla on kuitenkin ahne ja halpamainen kuva MS:n toiminnasta (kyllä, tiedän, että Sony ja Nintendokin ovat täysiä persreikiä). Tästä johtuen en halua MS.ää konsolipuolella tukea (Windows käytössä koneella ihan vain, koska sitä osaan käyttää, eli se siitä vakaumuksesta).
Voin tässä vaiheessa sanoa, että olen ehdottomasti PS-fani, jos tällaista termiä haluaa käyttää. Pyrin kuitenkin pitämään mielipiteeni objektiivisina, niin typerältä, kuin se äskeisen lauseen jälkeen kuullostaakin.
Siihen pyrin, että vaikka omaa konetta hehkuttaisinkin, niin otetaan muiden avut huomioon ja kunnioitetaan niitä. Toisten haukkuminen ja väheksyminen on aina helppoa (olenpa siihen minäkin täällä varmaankin syyllistynyt, mutta pyritään kuitenkin siitä pois). Ei se kuitenkaan siitä omasta, suosikkikonsolista, huonompaa tee, vaikka toisella laitteella jotakin olisi paremmin tehty.
Novelle sanoi:
Jos halutaan ei pelaajat ja tytöt pelaamaan, niin HD-grafiikat ei ehkä ollut se porkkana millä muutkin ihmiset olisi saatu pelaamaan, tai edes kaikkia vanhoja pelaajia.

Nyt taas takerrutaan HD:hen. Eikö mielestäsi PS3 ja X360 ole muuta, kuin HD-grafiikat? Sonylla ainakin on edellisessä sukupolvessa ollut hiivatin hyviä innovaatioita kuten: Eyetoy, Guitar Hero, Buzz (omistan myös GC:n ja paljon pelejä sille, mutta tämä on ollut ainoa peli, jolle avovaimoni on lämmennyt;)), Dogslife ja vaikkapa Locoroco. Kyllä niitä tyttöjä ja ei pelaajia saadaan varmasti kalasteltua mukaan.

En nyt tiedä, että halusitko verrata HD:tä Wiimoteen, mutta kommentoin tuota uutta ohjaustekniikan markkinointia hieman. Kaikki Wiin mainokset, mitä itse olen nähnyt, eivät tuo mitenkään esiin sitä, että pelaaminen olisi jotenkin helpommin lähestyttävää. Niissä mainoksisssa joku vain heiluu ja hyppii kapula kädessä ja tällä henkilöllä näyttäisi olevan todella hauskaa.
Omasta mielestäni samanlaisia mainoksia voitaisiin tehdä vaikkapa X360:nen kapula kädessä. Siitä vain pomppimaan.
Uskoisin, että Witä on varmaankin helpompi lähestyä. Yksinkertainen ohjaus jne,, mutta tähän päästään muillakin koneilla, jos tehdään yksinkertaisella ohjauksella toteutettuja pelejä.
Epäilen kovasti, että Wiilekin tulee pelejä, joissa on monimutkaisempi ja enemmän totuttelua vaativa käyttöliittymä/ohjaustapa. Näihin peleihin ei, ei-pelaaja pääsekään sinuiksi yhtä helposti, kuin vaikkapa Wii sportsiin. Eli se kapula ei enää teekään pelistä helposti lähestyttävää. Voisin kuvitella, että seuraava Metroid on esimerkiksi tällainen.
Toki Wiin pointtina on varmaankin olla kaikille mieliksi. HC-pelaajille on omansa ja "tavallisille pulliaisille/ei-pelaajille" omansa. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Tartunpas nyt tähän. En tiedä todellakaan, mitä Liven ylläpitäminen maksaa vuodessa. Sony on kuitenkin onnistunut pitämään verkkopelaamisen ilmaisena PS2:lla. Miksei se voi tehdä sitä myös PS3:lla, vaikka palvelu parantuisikin? Täytyy muistaa, että Sonyn ei tarvitse kuin apinoida MS:ää. Sen ei tarvitse aloittaa tyhjästä, kuten MS aikoinaan Xboxilla.
Tämä seuraava on nyt huono vertaus, mutta esitänpä sen kuitenkin. ;)
Paljonko maksaa Windows käytöjärjestelmä PC:lle? Entä paljonko maksaa Linux?
Jotenkin en usko, että Liven kuukausimaksu olisi jotenkin optimoitu hinnoittelultaan (ainakaan kuluttajalle/pelaajalle). Välillä täällä olevista kommenteista saa sen kuvan, että alle Liven hintojen, ei yksinkertaisesti voi saada hyvää verkkopalvelua.
Kuten jo aikaisemmin totesin, ei mitään hajua, paljonko Liven ylläpitäminen maksaa. En silti usko, etteikö halvemmallakin (jopa ilmaiseksi) päästäisi samaan. Tästä olisi todella mukava saada jonkun asioista ja alasta tietävän kommentti; ei mitään nettisivujen tilastotietoa.

Ei Sonyllä ollut mitään PS2 pelien verkkopalvelua jota se olisi joutunut ylläpitämään, nettipeleillä oli ainoastaan niiden julkaisijoiden pyörittämät serverit, joista monia on suljettu nyt. Sonyllä ei ollut mitään tekemistä niiden kanssa, ainoastaan jos kyseessä oli Sonyn julkaisema peli jossa oli nettipeli. Joten Liveen vertaaminen ei ole mahdollista.

PS3 on melkein PC siinä mielessä että pelikaverit haetaan Gamespy:n tai XFiren kaltaisten Sonystä riippumattomien palveluiden kautta, ei siis Sonyn oman palvelun kautta kuten Livessä, missä kaikki palvelut tulee Microsoftilta, ja missä kaikki pelit käyttää samaa systeemiä.

Kummallakin tavalla on puolensa, mutta ne eivät ole samanlaisia, ja siksi "PS3 Liveä" ei kannata odottaa.

pziuz sanoi:
Minkä takia on vaikea uskoa, että PS3 myisi hyvin? Ei hinta ole ainoa ratkaiseva tekijä. Mielikuvat ovat tärkeitä ja pelaamisen synonyymi on ollut pari sukupolvea Playstation.
Toki Sony joutuu töitä tekemään markkinoinnin eteen.
Onko X360 saanut kuinka paljon käyttäjiä PS3:n myöhästymisen takia? Onko tästä joku tutkimus? Entä kuinka moni näistä käyttäjistä ei aio ostaa PS3:a, koska on nyt hommannut X360:en?
Nämä asiat vaikuttavat myös.

Osalla ihmisistä on jokin automerkki, jonka he ovat joskus todenneet hyväksi (eikä sitä ole aina tarvinnut edes todeta hyväksi, vaan side siihen on vain tullut jostakin muualta) ja he haluavat ostaa aina tämän merkin auton. Itselläni se on hieman samalla tavalla konsolien kanssa.
Nintendo ja Sony ovat, omalla kohdallani, ihan ok. MS ei.

Hinta ja pelit. Muistetaan kuitenkin että näitä markkinoita pyörittävät kotiäidit, jos vierekkäin kaupan hyllyllä ovat Wii 250 , Xbox 360 379 ja PS3 joka maksaa 650 niin ei ole vaikea arvata kummasta päästä hyllyä konsolit lähtee nopeammin koteihin.

Kun katsotaan PS3:n julkaisupelejä jenkeissä niin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta lähes kaikki PS3:n julkaisupelit saa Xbox 360:lle, mielestäni aika iso ongelma Sonylle jos halvemalle konsolille saa lähes kaikki samat pelit.

Tietenkin PS3:lle on edelleen ne muutamat mega-pelit mitä ei saa muille konsoleille, mutta niin on muillakin konsoleilla. Wii:llä on yksi sellainen mega-peli jo julkaisussa eli Zelda.

Merkkiuskollisuus konsoleissa rajoittuu vain fanipoikiin jotka eivät heilauta myyntejä suuntaan tai toiseen. Ja fanipoikakin vaihtaa nopeasti merkkiä jos tulee joku peli tai kone mikä on pakko saada.

Se että PSP tulee Sonyltä ei näytä pahemmin auttaneen PSP:n myyntiä. Tottakai PS3:lle on oma käyttäjäkuntansa mutta uskon että PS3:n myötä Sony menettää aika ison osan markkinoista kilpailijoille, ja epäilen että kestääkö Sonyn talous sitä.


pziuz sanoi:
Nyt taas takerrutaan HD:hen. Eikö mielestäsi PS3 ja X360 ole muuta, kuin HD-grafiikat? Sonylla ainakin on edellisessä sukupolvessa ollut hiivatin hyviä innovaatioita kuten: Eyetoy, Guitar Hero, Buzz (omistan myös GC:n ja paljon pelejä sille, mutta tämä on ollut ainoa peli, jolle avovaimoni on lämmennyt;)), Dogslife ja vaikkapa Locoroco. Kyllä niitä tyttöjä ja ei pelaajia saadaan varmasti kalasteltua mukaan.

En nyt tiedä, että halusitko verrata HD:tä Wiimoteen, mutta kommentoin tuota uutta ohjaustekniikan markkinointia hieman. Kaikki Wiin mainokset, mitä itse olen nähnyt, eivät tuo mitenkään esiin sitä, että pelaaminen olisi jotenkin helpommin lähestyttävää. Niissä mainoksisssa joku vain heiluu ja hyppii kapula kädessä ja tällä henkilöllä näyttäisi olevan todella hauskaa.

Tietenkin Xboxilla on vahva nettipelipalvelu, ja PS3:llä pystyy tekemään muutakin kuin pelaamaan, mutta kun miettii itse pelejä niin uudistukset rajoittuu pelkästään parempaan grafiikkaan. Ohjain on vain monimutkaisempi versio siitä mitä se oli 20 vuotta sitten.

Guitar Hero on aivan loistava peli ja innovaatio, tosin ei Sonyn innovaatio ja tulossa varmasti muillekkin konsoleille tulevaisuudessa. Eyetoy oli hetken hauskaa, mutta ei mitenkään pelaamista mullistava keksintö.

Tässä videoita ihmisistä pelaamassa Wii Sportsia, mielestäni aika hyvin demonstroi että kuka tahansa pystyy sitä pelaamaan, luulisi avovaimonkin lämpenevän. :)
http://uk.wii.com/exp/
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Tartunpas nyt tähän. En tiedä todellakaan, mitä Liven ylläpitäminen maksaa vuodessa. Sony on kuitenkin onnistunut pitämään verkkopelaamisen ilmaisena PS2:lla. Miksei se voi tehdä sitä myös PS3:lla, vaikka palvelu parantuisikin? Täytyy muistaa, että Sonyn ei tarvitse kuin apinoida MS:ää. Sen ei tarvitse aloittaa tyhjästä, kuten MS aikoinaan Xboxilla.

Luulen, että niille jotka yllä olevasta avautuvat on kysymys enemmän siitä, että onko ilmaisuus synonyymi paskalle tuelle ja ongelmille, tyyliin PS2. Tilanne, jossa softadeveloperille on tarjolla kunnon tuki ja rajapinnat, on hieman eri kun se, että firman antama tuki on käytännössä "tehkää niinkun lystäätte, tuossa on speksit". Se että jokin palvelu on ilmainen, herättää aina ainakin minussa epäilyksiä. Esim. IGN:n ja Gamespotin kaltaiset portaalit eivät voisi olla ilmaisia ilman valtavia mainostuloja, tuskin konsolifin:kään -> ja eihän sitä tiedä jos PS3-palvelunkin kulut sitten katetaan mainoskuluilla?? Btw, apinointi ei yleensä koskaan toimi, eikä se Livestä Sonylle sellaisena onnistuisikaan.

pziuz sanoi:
Minkä takia on vaikea uskoa, että PS3 myisi hyvin? Ei hinta ole ainoa ratkaiseva tekijä. Mielikuvat ovat tärkeitä ja pelaamisen synonyymi on ollut pari sukupolvea Playstation.
Toki Sony joutuu töitä tekemään markkinoinnin eteen.

Hinta on muuten ratkaiseva tekijä jokaisessa bisneksessä. Nokian markkinaosuus kasvoi 2 prosenttia Aasian halpamallien ansiosta, mutta oikeilla "kunnon" kalliilla vehkeillä tehtiin huonoa tulosta ja tappiota. Kallein konsoli ei ole KOSKAAN voittanut konsolisotia, nyt tosin näyttää siltä että PS3-voittaa mutta tekee siitä huolimatta suurimmat tappiot. Nintendo oli aikanaan synonyymi pelaamiselle pari sukupolvea ennen PS:ää. Merkkiuskollisuus ei ole loputon kaivo.

Tästä (konsolisota siis) on jo niin paljon eri analyytikkojen ja pörssifirmojen tarkkoja arvioita olemassa, (ja niitä on julkaistu Newsweekissä, BBC:llä yms), että tarviiko näistä uskonsa takia edes tapella? Kohta nähdään miten hyvin pitävät kutinsa, esim PS3 ja Wii ennakovarausten perusteella näyttää aika hyvin menevä ennakkoarvioiden mukaisesti. Tilanne tulisi siis olemaan 2010 loppuun mennessä se, että Sony on 1, MS 2:en ja Wii kolmas kun katsotaan myytyjä laitteita. Taloudellisesti Wii tuottaa eniten voittoa ja Sony on suurin häviäjä, ero MS:n 360:een 4-6 prosenttia markkinoilla.

Juu, analyytikot on ennekin olleet väärässä, joten toivossa on hyvä elää merkkiuskovaisten.

Vielä loppun pitää sanoa, että Wii kiinnostaa itseäni tällä hetkellä entistä enemmän. Syy on retropelaamisen lisäksi DS, joka on osoittautunut helvetin hyväksi vehkeeksi (vaikka minä kuuluin aiemmin juuri siihen ryhmään, joka katsoi nintendon tuotteita nokka pystytssä "lasten leluina joissa on räikeä pastelligrafiikka"). DS:llä tullut pelattua sen hankinnan jälkeen nimittäin enemmän kun XO:lla. Vaikka wiimote edelleen arvelluttaa, olen päättänyt antaa sille mahdollisuuden koska ainakin DS:n touchi on oikeasti helvetin toimiva, ja mikä tärkeintä, pelit ovat persoonallisia, erilaisia kun muilla vehkeillä, helvetin hyviä kaiken kaikkiaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Tietenkin Xboxilla on vahva nettipelipalvelu, ja PS3:llä pystyy tekemään muutakin kuin pelaamaan, mutta kun miettii itse pelejä niin uudistukset rajoittuu pelkästään parempaan grafiikkaan.
...ja laajempiin ja yksityiskohtaisempiin pelimaailmoihin, parempiin fysiikkoihin, yms. asioihin joita voi tehdä ainoastaan vähän tehokkaammalla raudalla. Vaikka Oblivion on niin tuhannesti jo täällä mainittu, niin mainitsenpa sen taas esimerkkinä siitä, kuinka niitä tehoja voidaan käyttää grafiikkojen lisäksi myös muuten parempaan pelikokemukseen.

Ohjain on vain monimutkaisempi versio siitä mitä se oli 20 vuotta sitten.
Jos nyt ps3:sta puhutaan, niin sixaxisissahan on myös liikkeentunnistusominaisuuksia, joita - toisin kuin monet nintendopojat alun perin arvelivat - oikeasti käytetään useimmissa peleissä. Se, että sixaxisin liikkeentunnistusominaisuudet ovat täysin apinoituja nintendolta, ei mitenkään tee niistä pelaajan kannalta täydellisen turhia. Se on eri asia, jos tekniikka ei kerta kaikkiaan toimi hyvin, mutta tätä ei voi tietää sen paremmin wiimoten kuin sixaxisinkaan osalta vielä.

Kumma miten aina hehkutetaan Wiin uutta ja mullistavaa pelattavuutta, mutta samalla unohdetaan että ps3:n ohjaimessa on samanlaisia liikkeentunnistusominaisuuksia. Pointterinahan ps3:n ohjain ei toimi, mutta kyllä pelkkä normaali liikkeentunnistuskin minusta on kiinnostava ominaisuus siinä missä Wiin ohjaimen vastaavat ominaisuudetkin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom