Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Vaikutti siltä, että kaveri kaivoi esille juuri niitä lukuja joiden perusteella moinen johtopäätös voidaan vetää. Veikkaan että PS3:sta voitaisiin jollain tavoin tehdä ihan samanlaisia johtopäätöksiä.

Tuossa nimenomaan on jutun kiinnostavin pointti; pitääkö nuo laskelmat vektoroitujen floattioperaatioiden
käytön osuudesta keskiverto videopelissä paikkansa? Kyllähän sellaista lasketaa tarvitaan esim. 3D:ssä
tuikitarpeellisessa matriisikerronnassa, mutta ne ovat enimmäkseen tänä päivänä GPU:n hanskattavissa.

Eihän noita laskelmia tietenkään missään nimessä voi pitää Absoluuttisena Totuutena, suorituskykyyn
suuri vaikuttava tekijä on peliengine. Ps3:n ongelma lienee tarve erittäin dedikoituun moottoriin, mikä
näkyy esim. Valve:n kommenteissa heidän arkkitehtuurinsa sopimattomuudesta cellille.

Voi olla että Sonyn (tai yhtä hyvin MS:n) murheeksi 3rd party pelien osalta tulee se että pelien
porttaaminen alustalta toiselle tulee aivan järjettömän kalliiksi. Ainakin toistaiseksi, sillä parissa
vuodessa on markkinoilla tarpeeksi middlewarea yleisimpien porttausongelmien ehkäisemiseksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Wii vs. PS3 by 1UP
Kumpi voitti??
Yllätys yllätys PS3.
Kyllähän se on HC pelaajan unelmien täyttymys. Pelitkin on parempia ens vuonna, niin ilman muuta se nyt kannattaa ostaa
ja maksaa tuplasti enemmän.
:D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dragonfly_ sanoi:
Täytyy sanoa, että tuollainen vertailu on täysin turha, koska (ja nyt olen sanonut tämän niin monta kertaa, että itseänikin kyllästyttää) PS3 ja Wii eivät ole toisensa poissulkevat vaihtoehdot. Kummallekin on tulossa riittävän paljon alkuperäistä ja yksinoikeussisältöä, että todennäköisesti molemmat kannattaa ostaa. Ja kun vain Wii on kilpailemasta jouluostosrahoista PS3:n ilmestyessä vasta syntymäpäiväni aikoihin, niin edes ajoituksen puolesta nämä eivät ole eurooppalaiselle kuluttajalle mitenkään itsestäänselvästi toisiaan vastaan kilpailevat laitteet.

Kommentteja itse vertailusta:

Raaka suorituskyky: kannattaako tätä edes mainita?

Ohjain: tavallaan vähän sama juttu kuin suorituskyky. Toisaalta Wiin ohjaimen etuna kuitenkin on, että se on täysin erilainen kuin mihin tähän asti on totuttu, mutta toisaalta, kuten arvostelukin toteaa lopussa: "Once the initial zeitgeist of waving your controller at goofy party games wears off, you'll probably start craving something more substantial." Mullistaako Wiimote siis pelaamisen, vai onko se vain tämän hetken hittijuttu, josta kukaan ei halua puhua kolmen vuoden päästä.

Online-palvelut: onko tälläkään yhtään mitään väliä? Hyvä online-palvelu voi olla hyvä rahasampo Sonylle tai Nintendolle, mutta vaikuttaako se pätkääkään siihen, kumman konsolin joku haluaa ostaa?

Lisätoiminnot: PS3:n BD-toisto sisältyy siihen kolmensadan euron lisähintaan. Okei, tämä voi oikeasti jopa vaikuttaa siihen, että ostaako joku PS3:n vai ei, mutta taas kerran täytyy todeta, että kukaan ei jätä Wiitä ostamatta, koska PS3 soittaa HD-elokuvia, eikä kukaan osta Wiitä vain siksi, että PS3 maksaa 600 euroa.

Ladattavat pelit: virtuaalikonsoli on omasta mielestäni se isoin juttu Wiissä, eikä PS3:n ladattava sisältö tule todennäköisesti koskaan vetämään vertoja sille, mitä Wiin potentiaali on. Toisaalta tästäkin voisi todeta, että mitä sitten? Wii ei tästä huolimatta toista PS2-pelejä (eikä PS3 vanhoja Nintendon pelejä). Menee samaan piikkiin kuin seuraavakin kohta, eli...

Pelivalikoima: Sekä Sonylla että Nintendolla on omat vahvat peli-brandinsa, joita kilpaileva konsoli ei koskaan pysty tukemaan, joskin yksinoikeuksissa Nintendo taitaa olla tällä hetkellä niskan päällä. PS3:n Resistance ja Wiin Twilight Princess ovat molemmat jo vakuuttavia syitä hankkia niitä pyörittävät konsolit, mutta ei kumpikaan mitään selätysvoittoa toisesta ole ottanut.

Onhan se tietysti kiva verrata vaikka Segwayta ja avomalli-Fordia, (kummassakin voi kastua, kun sataa) mutta ei yhden omistaminen tarkoita etteikö toistakin voisi ostaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

1UP sanoi:
"Once the initial zeitgeist of waving your controller at goofy party games wears off, you'll probably start craving something more substantial." M

Itse kyllä luulen, että liiketunnistinohjaimesta (ja miksei tuosta pointteriominaisuudestakin) tulee yhtä itsestäänselvä osa konsolipelaamista kuin hiirestä PC-puolella. Varmasti hiiren tultua markkinoille 80-luvun alussa (?) epäiljöitä löytyi, ja eihän se näppistä ole tappanut, eikä edes kilpaile sen kanssa.

Sitä paitsi, vaikka partypelejä olikin kiva pelailla DigiExpossa, Wiimote näytti todella kyntensä noissa "substantiaalisemmissa" peleissä kuten Super Mario Galaxyssä ja MP3:ssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Ohjain: tavallaan vähän sama juttu kuin suorituskyky. Toisaalta Wiin ohjaimen etuna kuitenkin on, että se on täysin erilainen kuin mihin tähän asti on totuttu, mutta toisaalta, kuten arvostelukin toteaa lopussa: "Once the initial zeitgeist of waving your controller at goofy party games wears off, you'll probably start craving something more substantial." Mullistaako Wiimote siis pelaamisen, vai onko se vain tämän hetken hittijuttu, josta kukaan ei halua puhua kolmen vuoden päästä.
Kyllä se on ihan varmaa että kun ihmiset kyllästyvät Wiin ohjaimeen he vaihtavat PS3een koska Wiillähän on vain ohjain, ei suinkaan pelejä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phanatic sanoi:
Itse kyllä luulen, että liiketunnistinohjaimesta tulee yhtä itsestäänselvä osa konsolipelaamista kuin hiirestä PC-puolella.
Voi olla, mutta onko lopputulos välttämättä Wiimoten kaukosäätimen näköinen otus? PS3:n ohjaimessahan on myös liikkeentunnistin yhdistettynä vanhoihin Dualshock-kuoriin, joten se toimii sellaisenaan vanhojen pelien kanssa tarjoten samalla uusia kontrollimahdollisuuksia. Näin kokeilematta voisin kuvitella, että SIXAXIS istuu paremmin omaan käteeni kuin Wiimote. Tähän tietysti voi vaikuttaa se, että olen viimeiset pari vuotta pelaillut aika yksinomaan PS2:lla.

Tietysti Wiimoten etuna on myös sen laajennettavuus, mutta onko tämä sitten merkittävästi eri tilanne kuin jos joka pelille täytyisi ostaa oma ohjain (mitä pidetään Buzzin ja vastaavien ongelmana)?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miksi joku kyllästyisi ohjaimeen jos pelit on hyviä? Eihän se pleikkarilla tai boksillakaan ole ohjaimen vika jos pelaaminen kyllästyttää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phanatic sanoi:
Itse kyllä luulen, että liiketunnistinohjaimesta (ja miksei tuosta pointteriominaisuudestakin) tulee yhtä itsestäänselvä osa konsolipelaamista kuin hiirestä PC-puolella.

Henk kohtaisesti liiketunnistin ohjaamisessa ei kuulosta houkuttelevalta. Se miten itse pelaan, ei tunnu soveltuvan liiketunnistimelle (kapula nousee ylös, kurveissa kädet heiluu puolelta toiselle, asentoa vaihdan minuutin välein, tiukassa paikassa saatan nousta jopa sohvalta seisomaan, välillä nostan padin pään yläpuolelle....) - ellei sitten saada liiketunnistimista niin fiksuja, että eivä yritä väkisin opettaa minulle uutta tyyliä miten ohjainta pitäisi kädessä pitää tai miten sitä pitää "smoothisti" liikuttaa että pelihahmo esim. liikkuisi just niinkun haluaa. Mutta en tuomitse, ennen kun omakohtaisesti pääsen kokeilemaan.

Edit: hallelujah langattomille ohjaimille!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ilmeisesti PS3 ei sitten ollutkaan ihan niin vaikeasti hankittavissa Japanin-julkaisun yhteydessä kuin on puhuttu. Eräänkin jampan mukaan sattui (kenties epähuomiossa?) tarttumaan satakunta uutuuskonsolia.

Ilmeisesti heräteostos alkaa kuitenkin jo kaduttaa, sillä miekkonen onkin nyttemmin kuulemma harkinnut asiaa uudelleen ja tullut siihen tulokseen, että pistääkin shoppailun tuotokset myyntiin. ;)

Some Japanese consumer named Eiji (who we can only assume is a legitimate ninja) somehow managed to scoop up 100 PS3s in both 20GB and 60GB varieties and is reportedly planning to resell them.

http://www.joystiq.com/2006/11/14/some-dude-is-reselling-100-ps3s-gonna-get-paid/
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Steven Towns submits: Merrill Lynch (MER), perhaps the biggest Sony (SNE) hater, downward revised its financial forecast and cut its target share price today. ML also estimated a multi-billion dollar 5-year total operating loss related to the PlayStation 3.

Total PS3 operating loss expected over 5 years: ¥738.9 billion ($6.3 billion at ¥117.35/US$1)

Lähde
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lezlie sanoi:
Call of Duty 3:n eri versioiden vertaaminen keskenään on ok jos laskuista jätetään pois nettipeli jota ei PS3:lle saatu aikaiseksi ja pysyttäydytään pelkässä grafiikassa samaa liitäntää käyttämällä (komponentti vs. HDMI).

Jatketaanpa taas konsolisodan ydinalueella ja tällä kertaa siis ihan luvan kanssa:

Call of Duty 3's online component is more robust on the Xbox 360, but there's still a lot to like on the PlayStation 3. Twenty-four people can play online, but whereas four players per Xbox 360 could go online, just one person can play on a single PS3, and there's no ranked play. Having 24 people in a match makes for some intense action, though it's difficult to make a difference operating as a lone soldier. There are nine different multiplayer maps and six different match types available for play, including team battles, capture the flag, headquarters, and more. If you're looking to play as something other than a basic soldier, there are seven different kits to choose from, including a medic who can revive players and a support soldier that delivers ammo. And you won't have to hoof it all the time, either. Jeeps, tanks, and motorcycles are found throughout the levels, adding even more depth to an already deep multiplayer experience. Playing on prerelease servers, the online action ran smoothly with nary a hint of lag.

It's worth noting that we encountered a handful of bugs in the single-player campaign. None of these prevented the game from being completed, but they did force us to restart levels from previously saved checkpoints. In several instances our soldier got stuck in the floor, and we got temporarily stuck a few times because a computer-controlled soldier had stopped in front of us, while another stopped right behind us. The most annoying glitch was that the CPU can occasionally see and shoot through walls and doors, which lead to many frustrating deaths.

Call of Duty 3's visuals are great, though a problematic frame rate leaves the game looking decidedly less impressive than it does on the Xbox 360. The game, of course, looks best in high definition (the maximum resolution is 720p), but it still looks nice when viewed on a standard television display. The draw distance is excellent, and you'll never notice any buildings or textures suddenly popping into view. Whether it's a farm in the French countryside or a war-torn village, each level is very detailed and looks fantastic. The outdoor environments are particularly impressive, and though you'll run into an invisible wall should you stray too far, smart level design makes them feel larger than they really are. There are plenty of lush bushes, thick grass, and large trees to use as cover, and they all look great. The textures feature a lot of detail and look nice when viewed up close. It's hard to appreciate every little detail when you're trying to escape death, but the cutscenes offer a chance to enjoy the improved presentation without having to worry about getting shot because you stopped to admire the falling rain, planes flying overhead, or a puddle that has collected in a hole left by a grenade. The game's effects are outstanding. Throwing a smoke grenade results in a thick cloud of smoke so dense and so realistic you'll sometimes find yourself squinting in an effort to see better. Explosions from grenades, rockets, and bombs are similarly impressive.

There are a couple of visual issues that mar the otherwise great graphics. Key amongst these is the erratic frame rate. It was fast and mostly smooth on the 360, but the game's extremely choppy on the PlayStation 3. This problem isn't limited to hectic battle sequences either--it'll chug in rooms that are completely empty. It never happened to a soldier that was alive, but after you kill them, dead soldiers will occasionally get stuck in walls and even float in midair. It's also possible to see the sparks from weapons fire through solid walls. Even though most of the textures are quite good, some of them aren't all that impressive and some of the indoor environments, houses in particular, are repetitive.

Call of Duty 3 sounds great, even if you're listening to it through your TV's built-in speakers. But if you've got your PlayStation 3 hooked up to a surround-sound setup, the game sounds phenomenal. You'll hear bullets coming from all directions and explosions will rattle your (and your neighbor's) walls. The chatter from both your fellow soldiers and your enemies not only adds to the atmosphere, but also provides helpful clues as to what you need to do next. Your squadmates will direct you to the next checkpoint or cover, and listening to Nazi soldiers will let you know their tactics as well as if your presence has been detected. Joel Goldsmith (Star Trek: First Contact, Stargate SG-1) has written a gorgeous orchestral soundtrack that elevates the presentation to another level. Performed by the Slovak Symphony Orchestra, the majestic score is on par with that of any major motion picture. It's a shame there's no option to just listen to the music from the game--it's that good.

From start to finish, Call of Duty 3 is an intense experience and a great game. The visuals are mostly excellent and the sound is some of the best in any game to date. However, an inconsistent frame rate and fewer multiplayer options make the PlayStation 3 version slightly inferior to the Xbox 360 version. Ultimately, if the Call of Duty series hasn't won you over previously, Call of Duty 3 isn't going to do much to change your mind. But for anyone who considers themselves a fan of the series, Call of Duty 3 is a must-play.

(Pitkä lainaus, sorry - katsoin sen tarpeelliseksi, jotta kukaan ei pääse syyttämään vain valikoitujen yksittäisten kohtien esittämisestä. Lihavoin tekstinkohdat, joissa konsoliversioita verrataan suoraan toisiinsa.)

http://www.gamespot.com/ps3/action/callofduty3/review.html?page=2
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

idaho sanoi:

Niinpä niin, lisää tuohon hintaan sitten PS3:lle se paljon hypetetty 1080p televisio - ilman sitähän PS3 ei ole mitään. Kaikki ei oikeasti tarvi kovoa, pelaa netissä, tai halua HD-asemaa.

Pelit-lehti hetki sitten:

Jenkkien tyydyttävä 150 000 Pleikkariin? keskiviikko 15.11.2006
Amerikkalainen markkinatutkimuslaitos Lazard Capital Markets väittää, että Sony kykenee toimittamaan vain 150 000 - 200 000 konsolia PlayStation 3:n Amerikan lanseeraukseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

idaho sanoi:
Tästähän voidaan alkaa kiistelemään, että mikä on tarpeellista konsolissa ja kuinka hyvää on se, että Nintendo ja MS antavat asiakkailleen mahdollisuuden ostaa vain ne komponentit, joita tarvitsevat.

Toisaalta, aika kylmää matematiikkaa. Noin ajateltuna, PS3 ei ole kilpailijoihinsa nähden kallis. Siinä vaiheessa, kun itse aion kauppaan marssia sitä ostamaan, niin luulen, että pidän sitä kuitenkin kalliina. 650 on paljon rahaa...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Odotan innolla XO-fanien vankkoja todisteita, joiden mukaan tuo väite on täyttä puppua ja suoranainen valhe :p
No, kunhan tuolle uudelle pleikalle tulisi yksikin mukiinmenevä peli joka edes pyörisi yhtä sulavasti kuin XO:lla niin voidaan alkaa keskustelemaan hinta-laatu -suhteesta. :p
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom