Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Har* sanoi:
Minä ymmärrän tekniikasta hyvin vähän, joten itse ainakin perustan olettamukseni historiaan. Microsoft fuulasi alkuperäisen XBoxin kanssa paljon vähemmän kuin Sony teki oman laittensa kanssa.

Molemmat varmaan iskevät tiskiin teoreettisia lukuja. 360 vaan kuulostaa ja näyttää ainakin tässä vaiheessa enemmän tältä planeetalta olevaksi. Siis kun pelikonsoleista puhutaan.

Uusi sukupolvi voi muuten fuulata kokonaisuudessaan aika paljon, ei sitä ehkä tulisi uskoneeksi kuinka koviins uorituksiin tulevat konsolit saattavat pystyä. Voi tuntua, ettei esim. PC paljon ole jäljessä, mutta tosiasiassa asia voi olla aivan toinen. Kuluttaja voi luulla, ettei noin hyvää grafiikkaa voi mikään kone pyörittää noin hyvin ja noin paljon, mutta kun kyllä vaan voi. Ehkä, emmehän me tiedä.

Ja voi olla, että Nintendo naureskelee hiljakseen pilttuussaan kilpailijoiden säälittäville yrityksille luoda upeaa grafiikkaa kun Revolution myllyttää PS3:n ja 360:n lakoon kymmenkertaisilla tehoillaan ja sata kertaa näyttävimmillä peleillään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

BadMF sanoi:
Se on jännä juttu että kun noita numeroita vertaillaan, ajatellaan automaattisesti että sony liioittelee.. Sinänsä tuossa ei ole mitään ihmeellistä, mutta miksi ihmeessä kaikki uskovat xbox360:n specsien olevan täyttä totta..?
Se mikä on kaikkein jännin juttu, niin numeroita tuijottavat eivät tahdo päästä matemaattisesta kalkulaattoristaan ikinä irti. Odottaa, huokaista ehkä hetkisen, katsoa konsoleita kokonaisuutena, ehkä jopa kokeilla ja verrata pelejä molemmilla konsoleilla jahka ne aikanaan ensin markkinoille tulevat. Ehei, voittajavertailu suoritetaan ennakkoon. Pelilaitteena puhdasta ilmaa ja peleinä kasa kirjaimia, joista muodostuu kaksi sanaa: 'tekniset tiedot'. Whooppadoo ja huhhei.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Har* sanoi:
Minä ymmärrän tekniikasta hyvin vähän, joten itse ainakin perustan olettamukseni historiaan. Microsoft fuulasi alkuperäisen XBoxin kanssa paljon vähemmän kuin Sony teki oman laittensa kanssa.

Molemmat varmaan iskevät tiskiin teoreettisia lukuja. 360 vaan kuulostaa ja näyttää ainakin tässä vaiheessa enemmän tältä planeetalta olevaksi. Siis kun pelikonsoleista puhutaan.

Ei sony tietääkseni specseissä liioitellut ole.. Hypetyksessä kylläkin, ja se siiten onkin joka kerta vedetty kunnolla överiksi.. Mutta tietääkseni ps2:n tekniset tiedot eivät ole muuttuneet sitten sen lanseerauksen..vai?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Milloinkas tuo Nintendon tilaisuus alkaa (Suomen aikaa)? Törmäsin jo yhteen kuvaan sattumalta, ei ruma mutta ei varmaan oikea. Tosin tuskin kaukana, etukäteen olin samoilla linjoilla (laite olisi täysin suorakulmainen, pelkistetty). Ja milloinkas niitä ensimmäisiä videoita tilaisuudesta voisi alkaa latailemaan ja mistä?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

BadMF sanoi:
Ei sony tietääkseni specseissä liioitellut ole.. Hypetyksessä kylläkin, ja se siiten onkin joka kerta vedetty kunnolla överiksi.. Mutta tietääkseni ps2:n tekniset tiedot eivät ole muuttuneet sitten sen lanseerauksen..vai?

Eiväthän ne, vaan ainoastaan se mitä laitteella pystyi tekemään putosi huomattavasti alaspäin kun siirryttiin kuvaruutukaappauksista todellisuuteen.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Ja voi olla, että Nintendo naureskelee hiljakseen pilttuussaan kilpailijoiden säälittäville yrityksille luoda upeaa grafiikkaa kun Revolution myllyttää PS3:n ja 360:n lakoon kymmenen kertaisilla tehoillaan ja sata kertaa näyttävimmillä peleillään.
Tuskin, sillä Revolution huomattavasti pienempi kuin X360 ja PS3. Rautaa ei mahdu niin paljon sisään. Ellei Nintendolla ole jotain uutta teknologiaa halussaan, joka yhdistää uljaan suorituskyvyn ja pienen koon (sekä halvat tuotantokustannukset), Revolution ei ole niin tehokas kuin kilpailijansa.

Lisäksi Nintendon edustajat ovat sanoneet, ettei teho merkitse niin paljoa kuin innovatiiviset pelit, ja innovatiiviset tavat kontrolloida niitä. Tämä voisi hieman ennakoida sitä, että Revolution ei mikään varsinainen tehomylly ole.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Miks siinä nyt on että vaikka kuinka yritän provosoida ja haastaa riitaa, ei ketään loukkaannu tai vähintään ala haraamaan lujalla äänellä vastaan?

Onhan aikojen saatossa PS2:stakin puristettu aika hyvin tehoja, mutta ei se silti Xboxille mitään mahda, varsinkaan kun Xboxile on tehty sama temppu.

Halo 2 edustaa mielestäni jo melko hyvin sitä graafista suuntaa jota tulevaisuudessa nähdään. Erityisesti pelin valoefektit ja tekstuurien pintakikkailusysteemit (en tiedä miten homma on toteutettu, mutta esim. olioiden pinnat näyttävät hienoilta, koska valo näyttäisi luovan varjostuksia ihan ihon ja haarniskojenkin pinnalle, ei vain maahan, joku filtteri tms. kai). Gears of War näytti kovasti menevän siihen suuntaan. Kaiken maailman orkit ja vastaavat näyttävät varmasti upeilta, kun kehittäjät pystyvät tekemään niistä yksityiskohtaisia, kaiken maailman karvaa ja limamömmöjä ja antenneja ja tikkuja ja koloja ja kohoumia mielin määrin. Sanokaa minun sanoneen, uuden sukupolven FPS:t näyttävät Halo 2:lta.

EDIT: Tuhnu: olen kanssasi samaa mieltä, luultavasti Revolutionista tulee kolmikon "heikoin". Olen kovasti painottanut sitä, että kun liikutaan tehojen kanssa näissä sfääreissä, eivät pienet erot ole enää niin ratkaisevia. PSX:n ja N64:n ero oli selkeä, PS2:n ja Xboxin ei ihan niin selkeä, joskin havaittava, mutta minun on vaikea uskoa Revolutionin olevan tehoissa niin rankasti jäljessä että erot käytännössä vaikuttaisivat mihinkään.

EDIT #2:
TeKe sanoi:

Kai se ilta sitten menee Shieldin jälkeen koneen ääresä, täytyy toivoa että joku uppaa nettiin nopeasti videot. TÄytyy toivoa että joku myös löytää ne nopeasti.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Aika guru saa olla, jos jo nyt tietää miten Sonyn ja Microsoftin kilpailussa tulee käymään. Tilanne on kuitenkin ihan eri kuin aikaisemmin. Tehoero tuskin tulee olemaan merkittävän suuri. Microsoft julkaisee koneensa tällä kertaa ensin. Sony oli edellisen sukupolven voittaja, mutta Microsoftin tähti oli lopussa vahvassa nousussa. Koneiden hinnoista ei ole sanottu mitään. Kummallakin on tarjota kovia pelinimikkeitä. Ja onko Live nimike, joka myy konetta ja pelejä?

Siinä on sellainen keitos, että tuskin ennen tietoja Xbox360-julkaisun onnistumisesta pystyy kovin kummoisia ennusteita tekemään. Tai voihan aina arvata!
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Milloinkas tuo Nintendon tilaisuus alkaa (Suomen aikaa)? Törmäsin jo yhteen kuvaan sattumalta, ei ruma mutta ei varmaan oikea. Tosin tuskin kaukana, etukäteen olin samoilla linjoilla (laite olisi täysin suorakulmainen, pelkistetty). Ja milloinkas niitä ensimmäisiä videoita tilaisuudesta voisi alkaa latailemaan ja mistä?


http://www.nintendo.com/

http://www.gccafe.com/

http://ms.nintendo-europe.com/e3/enGB

Olen kuullut kahdenlaista juttua alkamisesta. Toiset sanovat että tilaisuus alkaa kello 19:30 ja toiset sanovat että 18:30. Nintendo.comin streami toimi kuulemma viime vuonna kuin unelma jota sitä suosittelisin käyttämään.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Lisäksi tilanne PS2:n ja ja PS3:n kohdalla on ihan erilainen. Vaikka Playstation olikin aikoinaan iso juttu pelaajakansalle, se ei koskaan saavuttanut samoja myyntilukuja kuin PS2.

Ps1 myi enemmän mitä PS2 on nyt myynyt...

Knight sanoi:
Milloinkas tuo Nintendon tilaisuus alkaa (Suomen aikaa

Tämän laskurin mukaan klo 20.00

http://www.nintendo.com/e3_2005/pre_e3_2005home.html
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Jo on aikohin eletty, kun Nintendolta tulee tyylikkään näköistä rautaa. :eek:
Ehkä se oli se vallankumous. ;)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuo sininen loiste joka levyasemasta tulee muuten olemaan pimeällä jokseenkin komeannäköinen.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Eipä olisi uskonut, mutta ulkonäöltään minua ainakin tässä vaiheessa miellyttää eniten Xbox360! Tyylikkyys on kiva juttu, mutta on kiva, että pelikone näyttää pelikoneelta. Revolution voisi olla mikä tahansa ATK-laite, esim. WLAN-tukiasema tai ulkoinen kovalevy. PS3 taas näyttää vaakatasossa voileipägrilliltä ja pystyssäkin laitteelta, joka sopisi parhaiten espressokeittimen viereen. Ihan kiiltävää ja kaunista designiä ne ovat, mutta pelikonemaisuutta niissä ei juuri ole. Sonyn nyt vielä ymmärtää, mutta miksi Revolutioninkin pitää olla noin tyylitelty, kun pelitarjonta luultavasti on "Nintendoa"? Terveysside-Xbox sentään näyttää pelikoneelta!

Ei niin, että ulkonäöllä juurikaan väliä olisi.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Nintendon design on juuri sitä mitä ainakin minä odotin kaikilta näiltä kolmelta. Jos kerran muuten mennään teknologian eturintamassa esimerkiksi näytön kanssa, niin miten sitä pukee kahvinkeitin/grilli tai tämä terveysside? Nintendo sopii hyvin siihen kuvaan taulutelevision pariksi. Lisäksi viileän sininen valonkajo koneen sisältä lisää vain paketin kokonaispisteitä design suhteen.

Microsoft puhuu personoinnista, siitä ehkä koneen ulkomuoto joka oikein kutsuu modaamaan kuoret mieleisekseen. Sonyltä täysin käsittämätön näkemys kolmanen sukupolven pelikoneesta, PStwo:ssa design oli kohdallaan mutta ei tässä todellakaan.

Ehkä näihin silmä tottuu ajan saatossa, mutta eivät uskaltaneet repäistä kunnolla, paitsi Nintendo. Pisteet sinne.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom