Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Tjaah, tästä tuleekin taas maailman pisin postaus.
migge sanoi:
Eh, kai se nyt menee pois ruudusta jos sillä tähtää ruudusta poispäin. Ei siinä ole nopeudesta kyse. Wiimote tunnistaa jopa 3:n G:n kiihtyvyyden, joten sen perusteella ei ole ongelmia. Jälleen kerran, kokemus puhuu.
Tarkoitin, että alue millä Wiimote toimii vielä osoittimena on aika suppea. Tästä syystä suuret liikkeet tähdätessä ei onnistu ainakaan ilman treeniä, koska kake tuppaa menemään liian pitkälle. Nopeuden kanssa ei siis ole ongelmia.
Tietenkin tätä voisi parantaa herkkyydensäädöllä tms.
Epätarkkaa? No kaikki on suhteellista. Tarkkuutta voisi kuitenkin verrata vaikkapa laserosoittimella tähtäilyyn...
Kuten sanoin, en ole CoDia vielä pelannut. Kokemukseni siis rajoittuu Red Steeliin ja valikkoihin. Laserosoittimella tähtäily on muuten semmoisenaan hankalaa hommaa, esimerkiksi aseella tähtäämiseen verrattuna.
Wiimotella osuu nopeammin, koska se on nopeampi.
Käsi ei kipeydy, ainakaan minulla jos peliasento on oikea. Corruptionissa on melkolailla CoD-tyylinen tähtäys, jossa "laatikko" on melko pieni.
Osuu varmasti, mutta tatteihin tässä on totuttu ja siksi ne tuntuvat "paremmilta". Kuten kokoajan jankkaan, uskon että huomenna on kaikki paremmin. Minun ei pitäisi mietiskellä asiaa, josta faktatiedot jäävät valikkoihin ja Red Steeliin.
Pysyykö CoDissa tähtäin kokoajan keskellä ruutua vai seikkaileeko se siellä sun täällä kuten TimeSplitterseissä ja Red Steelissä?
TP on kuitenkin mielestäni varsin taitavasti tehty Wii-peliksi ja siinä on muutamia elementtejä, joidenka vuoksi se on ehdottomasti paras kokea itse Wiillä. Zeldan ei ole tarkoituskaan demota ohjaimen toimivuutta.
Eihän sen ole tarkoitus demota ohjaimen toimivuutta, mutta suotavaa olisi että parempi Wii ohjaus pelissä olisi. Eihän nyt Gran Turismokaan demoa Dual Shockin toimivuutta, mutta ohjaaminen on silti huippu luokkaa.
Kyllä Wiin TP:tä pelaa mielummin kuin Cuben TP:tä, mutta jokatapauksessa se Wiimote ohjaus on päälleliimattu. Veikkaanpa, että kaikki sanovat samaa jahka saadaan Zelda mikä on alunperin tehty Wiille. Ja tämähän ei todellakaan ota mitään TP:ltä pois. Ohjaus kyllä toimii, muttei niin hyvin kuin alusta asti konsolille suunniteltu. Nyt se on vain nopeasti mukaan lisätty ominaisuus.
BTW Wii Sportsin baseball on gesture-pohjainen, eli se ei lyönnin aikana seuraa tarkasti liikettä, siksi se onkin ehkä surkein peli koko paketissa.
Juu, lyönninaikana ei, mutta kaikissa väleissä kyllä. Tähän viittasin ja jätin selventämättä tarkemmin.
Pitänee hubihubista pistää Cod3 vuokraukseen Pelaajan lapulla ja testailla miten homma siinä toimii!
Pyramidhead sanoi:
Kyllä se minusta toimii lähes yhtä hyvin. Se ei tietenkään ole yllätys, että hiiri on hieman tarkempi. Eikö se riitä että tuo on tarkka ja nopea? Ei sen tarvitse olla yhtä tarkka ja nopea kuin hiiren. Nyt myönnät että se toimii, mutta aikaisemmin haukuit sitä. Tätä en ymmärrä.
Kyllä se toimii, mutta toistaiseksi omien kokemusten nojalla ei vielä niin hyvin kuin pitäisi. Toimivaakin voi "haukkua" jos se ei ole täydellistä.
Eli siis toisin sanoen kätesi eivät väsyisi, jos pelaisit peliä kuten sitä pitää. Älä siis syytä ohjainta tai edes pelintekijöitä siitä, että kätesi väsyy jos yrität pelata peliä jotenkin miten sitä ei kuulu. Siihen mikä olisi paras ohjaustapa en ota tässä kantaa.
Nyt vaihtui jo aihe. Ohjain ei ole kovin hyvä FPS-ohjain jos pelaa kuten minä haluaisin pelata. Tällöin väsyy kädet jos näin pelaa, joten oma mokahan se on, mutta tosin sitäkään ei pääse tapahtumaan koska ohjain ei niin kovin hyvin toimi. Eli pitää vain nojailla polveen ja pikkaisen liikutella kapulaa. Red Steelissä tosin käsi väsyi kun ukko ei tuntunut kääntyvän vaikka kuinka viuhtoi
Ehkä tulevissä Zeldoissa tuo mekaniikka hiotaan siihen suuntaan, että tuo kunnollinen miekan heiluttelukin toimisi. Peli on tottakai Gamecube-peli, jossa on päälleliimatut kontrollit, koska peliä ei alunperin niitä varten ole suunniteltu, mutta eivät ne minusta siltä tunnu ja ainakin ne voittavat padiohjauksen mennen tullen, vaikka peliä padilla ihan hyvin voikin pelata.
Veikkaisin kyllä, että Wiille kokonaan alusta loppuun asti suunniteltu Zelda tulee olemaan aivan toiselta planeetalta kuin TP. Ei pelinä oleellisestikaan parempi, mutta ohjaus tulee toimimaan todella paljon paremmin. On se toimiva näinkin, mutta Wiimotelta on lupa odottaa PALJON enemmän.
Se minua ihmetyttääkin, että kaikki odottavat Wiiltä sellaisia kontrolleja, joita ei voisi mitenkään toteuttaa muilla ohjaumenetelmillä. Eikö se riitä, että ne ovat paremmat?
Ei tietenkään kun Nintendo on pyhästi luvannut, että Wii on pelaamisen vallankumous. Tällöin ohjauksenkin on oltava erilaista ja sen pitää tuntua täydelliseltä. Toistaiseksi Wii Sports on näyttänyt nyrkkeilyä lukuunottamatta miten sitä ohjainta voi käyttää ja esimerkiksi Tennis on täydellisen hauskaa pelattavaa. Wii Sports on tietenkin pelkkä esiaste. Joku Virtua Tennis räjäyttänee potin syvällisempine kierteineen jne. Ja tottakai sekin auttaa kun pelaaja voi liikuttaa mailan lisäksi myös ukkoa/akkaa ruudulla.
No ainakin Gametrailerssin arvostelun mukaan paluuta vanhaan ei ole tuon ohjauksen jälkeen. Tämäkin tapaus tosin on samanlainen kuin tuossa jo mainitsin. Ohjaus ei ole sellainen, etteikö sitä voisi tehdä hyvin padillakin, mutta parempi se vaikuttaisi olevan. Eikö se riitä?
SSX:n tapauksessa minulle riittää se, että ohjaus on nopeaa, tarkkaa ja vaivatonta. Vaikea kuvitella tälläistä toimivana Wiillä, mutta olen iloinen jos satun väärässä olemaan. Pienoinen epäilijä minusta aina löytyy kuitenkin
Ja kyllä se riittää jos ohjaus toimii paremmin, mutta suurimmassa osin tapauksia ohjaimen mukana pelinkin on muututtava.