Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Voi olla, että ajattelet Wiin FPS-ohjausta myös hieman väärin. Minähän en noita ollut pelannut, mutta eikös noiden pelattavuudessa pitäisi olla kyse enemmänkin 3d-hiirestä kuin oikeasta tähtäilystä? Et kai sinä hiirtäkään siirrä puolta metriä peleissä.
Juu, hiireen vertaaminen onkin vähän ontuvaa. Vertailin itse lähinnä tarkkuutta.

Jotenkin vain kuvittelin, että olisi siistiä jos se jäljittelisi oikea tähtäämistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pako sanoi:
Ai Nintendoko sen nyt taas keksi....ja Sony kopioi :rolleyes:
Mistä näitä aina vaan turpoaa?
Eihän se sitä keksiny mutta kai sillä ny silti jonkinmoiset patentit on?!?!
Edit: Okei olin sit vääräs.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Juu, näinhän se on. Mutta tässä onnistuitkin kiteyttämään valitukseni aiheen. Olenpa jäässä kun en moista saanut järkevästi sanottua. Eli siis ohjaimen liikerata tuntuu liian pieneltä. 2-3 sentin heiluttelu tuntuu vähän tyhmältä. Jos pelissä tähtäin pitää heilauttaa maanrajasta talon katolle niin toivoisihan sitä, että ohjaimenkin pitäisi mennä esimerkiksi puolen metrin matka. Noh, ehkei tämä käytännössä toimisi. Omasta osaamisestakin voi olla paljon kiinni.

Noh, jätän valitukset sikseen ja vuokraan CoDin niin ehkä valaistun.
Koitas kynttiläkikkaa kuule. Koitin täs joskus ja jos oikein ny muistan niin liikerata saatto pikkuriikkisen nousta jopa :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Eikait sillä mitään patentteja ole.. ? Tai siis ei ole.

Kyllä sillä taitaa olla tuohon ohjaimeen kokonaisuudessaan jonkinmoinen patentti. Ainakin luulisi. Liikkeentunnistukseen itsessään ei kyllä voi olla. Mutta Wiimotessa on muutakin kuin liikkeentunnistus. Esimerkiksi myös tuo osoitin. Patentti voisi esim estää kilpailijoita tekemästä tuollaista osoittimen ja liikkeentunnistuksen yhdistelmää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Eikait sillä mitään patentteja ole.. ? Tai siis ei ole.

Kyllähän Nintendolla on patentti tuohon Wii-moteen, ei siis liikkeentunnistukseen yleensä vaan tuohon, että motessa oleva kamera lukee television vieressä olevista ledeistä sijainnin. Eli tuollaista samanlaista metodia ei muut voi käyttää, mutta muitakin tapoja pystytään kyllä kehittämään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pelimies__ sanoi:
Eihän se sitä keksiny mutta kai sillä ny silti jonkinmoiset patentit on?!?!
Liikesensoripuolen patentit eivät välttämättä löydy Nintendon nimissä. Nintendohan sijoitti vuonna 2001 vahvasti mm. liikesensoreilla toimivan hiiren tehneeseen yritykseen nimeltä Gyration. Törmäsin äskettäin tuolta ajalta (syyskuu 2001) peräisin olevaan pieneen pohdiskeluun, joka on nykyvalossa melkoisen hauskaa luettavaa:

http://www.gamecubicle.com/news-nintendo_gyration.htm

Jutussa on suoraan kerrottu patentit, jotka Nintendo lisensoi Gyrationilta. Linkit valitettavasti eivät toimineet enkä jaksanut lähteä niitä hakemaan, mutta samalta patenttisivustolta löytynevät numeroiden perusteella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Kyllähän Nintendolla on patentti tuohon Wii-moteen, ei siis liikkeentunnistukseen yleensä vaan tuohon, että motessa oleva kamera lukee television vieressä olevista ledeistä sijainnin. Eli tuollaista samanlaista metodia ei muut voi käyttää, mutta muitakin tapoja pystytään kyllä kehittämään.

Juu, niin aivan. Ei tullukaan mieleen tuo pointteri-ominaisuus wiimotessa. No eipä patentilla väliä, jos merkit paikkansa pitää niin xboxiinkin tulee liikentunnistusohjain.. (PS3:ssahan on jo)

Hauska tuo linkki jonka sph laittoi. :D

Muokkaus: Jotenkin vaan tuli mieleen xavix ja sen liiketunnistuspojaimet jolloin tuli auttamatta mieleen ettei nintendolla mitään patenttia voi olla. Mutta eipähän siinä xavixin ohjaimissa ole pointteria ja ohjaimet on todellakin aika paljon erilaiset kuin wiimote. Jännä nähdä mihin suuntaan ohjaimet lähtee kehittymään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Juu, niin aivan. Ei tullukaan mieleen tuo pointteri-ominaisuus wiimotessa. No eipä patentilla väliä, jos merkit paikkansa pitää niin xboxiinkin tulee liikentunnistusohjain.. (PS3:ssahan on jo)

Sehän siinä onkin, että PS3:n ohjain on aikalailla erilainen. Siinä on liikkeentunnistin, mutta ei muita Wiimoten ominaisuuksia, minkä takia Wiimote on edelleenkin todella omanlaisensa ohjain. Saa nähdä pystytäänkö patentteja kiertämään jatkossa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Sehän siinä onkin, että PS3:n ohjain on aikalailla erilainen. Siinä on liikkeentunnistin, mutta ei muita Wiimoten ominaisuuksia, minkä takia Wiimote on edelleenkin todella omanlaisensa ohjain. Saa nähdä pystytäänkö patentteja kiertämään jatkossa.


Niin, wiin ohjainhan soveltuu hyvin esimerkiksi tämänkaltaisiin peleihin:
http://wii.ign.com/articles/768/768580p1.html
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Sehän siinä onkin, että PS3:n ohjain on aikalailla erilainen. Siinä on liikkeentunnistin, mutta ei muita Wiimoten ominaisuuksia, minkä takia Wiimote on edelleenkin todella omanlaisensa ohjain.
PS3 ohjaimessa on liikkeentunnistin ja silti siinä on ne vanhat monipuoliset tavallisen ohjauksen elementit. Tämän takia Sixaxis on todella omanlaisensa ohjain.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Eli siis ohjaimen liikerata tuntuu liian pieneltä. 2-3 sentin heiluttelu tuntuu vähän tyhmältä. Jos pelissä tähtäin pitää heilauttaa maanrajasta talon katolle niin toivoisihan sitä, että ohjaimenkin pitäisi mennä esimerkiksi puolen metrin matka.
Samaa mieltä... Wiimoten liikerata on tämänhetkisissä peleissä aivan liian pieni. Onko vika siinä, että se tähtäin FPS-peleissä on sidottu wiimoten "pointteriominaisuuteen" ja tällöin jos pelaa 28" telkulla kolmen metrin päästä, niin se ranteen liike todella on se 2-4 cm laidasta laitaan tähtäyksenä. Minulle oli suuri yllätys, että se tähtäys ei ollutkaan laajoilla kaarilla (eli kuvaruudun reunat ylittävä tähtäysliike), koska minun ymmärtääkseni Wiimoten tekniikan pitäisi taipua moiseen ? Vai olenko täysin vääräsää :confused: Jelppikää tyhmää...

Nykyisellään Wiimote ei ole niin helposti omaksuttavissa oleva vallankumous kuin iso N haluaisi antaa ymmärtää, koska minua henk. koht. häiritsee tuo rajoitus suhteellisen paljon jopa... Mutta toivottavasti pelintekijät kehittyvät ajan kanssa...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
PS3 ohjaimessa on liikkeentunnistin ja silti siinä on ne vanhat monipuoliset tavallisen ohjauksen elementit. Tämän takia Sixaxis on todella omanlaisensa ohjain.

No hee. Joittenkin mielestä ps2:sen perusohjain on korkeintaan hyvä, ei mitään muuta. (itsellä kipeytyy ranne platessa DS:llä) Wiin ohjaimessakin on ne vanhat tavallisen ohjauksen elementit+pointteri+liikkeentunnistus. Tässä sukupolvessa on eniten eroja ohjaimissa aikoihin. Millon lie ollu viimeksi näin paljon eroavaisuuksia??

Ja Baron, en nyt oikein ymmärrä mitä sä haet takaa että minkälainen sen ohjauksen pitäisi olla? ?? ja ? Eli ihan vaan mielenkiinnosta.


Muokkaus:

Hehe, wiille julkaistaan aika iso kasa shcaissea:
http://wii.ign.com/articles/768/768435p1.html

Jotenkin sellainen kutina että näistä kaikista ei hyvä tuu..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Samaa mieltä... Wiimoten liikerata on tämänhetkisissä peleissä aivan liian pieni. Onko vika siinä, että se tähtäin FPS-peleissä on sidottu wiimoten "pointteriominaisuuteen" ja tällöin jos pelaa 28" telkulla kolmen metrin päästä, niin se ranteen liike todella on se 2-4 cm laidasta laitaan tähtäyksenä. Minulle oli suuri yllätys, että se tähtäys ei ollutkaan laajoilla kaarilla (eli kuvaruudun reunat ylittävä tähtäysliike), koska minun ymmärtääkseni Wiimoten tekniikan pitäisi taipua moiseen ? Vai olenko täysin vääräsää :confused: Jelppikää tyhmää...
Ongelmana on se, että tietyn pisteen jälkeen toinen sensor barin infrapunasignaaleista häviää kameran näkökentästä. Sensor baria muuttamalla tätä ongelmaa ei voi kovin helposti ratkaista, sillä ongelmaksi muodostuu ohjaimen infrapunatunnistimen rajoitukset. Ohjaimen kun pitää olla sellaisessa kulmassa, ettei kumpikaan sensor barin päistä ole näkymättömissä.

Toisaalta, jos osoitat 28" laajakuvatelkkaria kolmen metrin päästä, tarvitaan vain muutaman sentin liike laidasta laitaan -liikkeessä. Itse pelailen 32" töllöllä noin 2,5 metrin päästä, ja eri kulmiin osoitettaessa ohjain kääntyy 8 cm (joo, on vähän tylsää ;)).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Hehe, wiille julkaistaan aika iso kasa shcaissea:
http://wii.ign.com/articles/768/768435p1.html

Jotenkin sellainen kutina että näistä kaikista ei hyvä tuu..

Moni noista nyt Wiille ilmoitetuista peleistä näyttäisi olevan julkaistu jo PS2:lle. Nuo ovat sellaista halpiskamaa, josta ei välttämättä koskaan toimiteta yhtäkään arvostelukappaletta millekään medialle, vaan tavara pistetään markettimyyntiin halvalla hintalapulla ja houkuttelevalla nimellä tai kansikuvalla (joskus jopa halvalla, vuosikausien takaisella elokuvalisenssillä tms.) varustettuna.

Ilmeisesti noiden julkaiseminen on kuitenkin kannattavaa puuhaa, kun niitä noinkin paljon tehdään. Tämä tietysti edellyttää, että kehitystyökalut ja julkaisulisenssit ovat halpoja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karma sanoi:
Et ilmeisesti halunnutkaan lyödä vetoa? Ei sitten.

Sinappipohan jo tarjosi sulle tuhansia internettejä. Oliko panos sulle liian suuri?

Mutta mikään löydöksistäsi ei ollut esimerkki perusteettomasta solvauksesta (Finlex auttaa määritelmän hahmottamisessa). Jatka toki etsintää.

Enkä edelleenkään ruokaile kyhmyjen ääressä.

Ehkä hieman enemmän konsolisotaan liittyen päivitys Verkkokaupan PS3-myyntilukemiin. Eilen ennakkovarauspaketteja oli tilattu yhteensä 8 kpl, tänään lukema oli taas pudonnut 7:ään. Kummallista...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paljoon sitä ollaan valmiita, että päästäisiin pätemään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Gamespotissa on koottu yhteen eurooppalaisten toimittajien mietteitä PS3:n ihan vähän myöhästyneestä kauppoihintulosta. Näitä on hauska lueskella samalla kun tuijottaa pre-order-DVD:n kantta, jossa lukee uhmakkaasti: "MITEN PITKÄÄN USKALLAT ODOTTAA? Tilaa PLAYSTATION 3 nyt, jotta varmistat paikkasi jonossa, kun PLAYSTATION 3 julkistetaan 17. marraskuuta 2006"

http://www.gamespot.com/features/6166437/index.html

Kahden-kolmen vuoden päästä ei tietysti nämä tähänastiset sekoilut tietysti mitään haittaa (tulevia sekoiluja odotellessa), mutta eihän se nyt ilahduta:
  • vain neljä kuukautta myöhästynyt julkistus
  • $230 korkeampi hinta (ja Suomessa tietysti Suomi-lisä
  • puutteellisempi taaksepäinyhteensopivuus

On kiva olla eurooppalainen.

edit: Pakko kopioida yksi lainaus tänne, koska olen niiiiin täysin samaa mieltä:
Andrew Park sanoi:
Any way you slice it, the recent announcement that the new version of the PlayStation 3 for Europe/Middle East/Australasia will deemphasize backward compatibility with PlayStation 2 games (but will apparently still have strong compatibility with PlayStation games) is bad news all around.
Kun PS2:n pelikirjastossa on toistakymmentä tuhatta nimekettä, ei niiden merkitystä PS3:n myyntiargumenttina voi korostaa liikaa. Tämä voi olla se viimeinen kenkäisy eurooppalaisten kasseille, jolla aiheutetaan aika kipeää hallaa PS3:n myynnille vanhalla mantereella. Ja Australiassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Sinappipohan jo tarjosi sulle tuhansia internettejä. Oliko panos sulle liian suuri?
En tiennyt että olet myös sinappipipo. Paitsi metaforallisesti.

Mutta mikään löydöksistäsi ei ollut esimerkki perusteettomasta solvauksesta (Finlex auttaa määritelmän hahmottamisessa).
Lakikirjastako haet käyttäytymismallisi? Ei ihme että juttusi ovat sitä tasoa kuin ovat.
Solvauksen tunnusmerkit täyttyvät noissa linkeissäni yhtä hyvin kuin sinua koskevissa kirjoituksissa. Lakitekstin "perusteettomasta solvauksesta" voit itse etsiä - jos löydät. Kun olet löytänyt, löytänet varmaan sen malkankin silmästäsi.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom