Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
10 neliömailia = 25,9 neliökilometriä.

Niin joo :eek: pitäs varmaan opetella lukemaan,ei huomannu väsyneenä katsoa että oli kyse maileista eikä kilometreistä, silkka erhe siis.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuota, onko kenellekään tullut mieleen, että lähettäisi asiallisen sähköpostin Bethesdalle ja kysyisi, mitä mieltä he ovat porttauksesta Wiille?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Legendaläpät vain paranevat. Väitätkö tuota ihan tosissasi?

Siis mitä ihmettä? Meni aika pahasti ohi. Mutta taisi kyllä mennä sinultakin. Vai väitätkö sitten, että Wii ON todistanut olevansa myyvä alusta tällaisille peleille?


jwp sanoi:
No jos otetaan kriteeriksi se, että pelin tunnelma saa muuttua siirrossa, niin en väitä vastaan. Löytyyhän Splinter Cell Pandora Tomorrow sekä XO:että mobiiliversiona, mutta itse tarkoitin lähinnä porttaustyyppistä ratkaisua jossa mennään alkup.pelin tunnelman ehdoilla.

Minä tarkoitin porttausta, jossa pelin pääasiallinen sisältö säilyisi muuttumattomana. Kyllähän peli nyt voidaan täysin uudestaan tehdä eri sisällöllä mille alustalle tahansa. Wiin tapauksessa pyrittäisiin siihen, että vain grafiikoissa kärsittäisiin. Ja toinen mahdollinen asia josta pitäisi enemmän karsia olisivat fysiikat. ja miksei tarpeen mukaan jotain muutakin, kunhan pääasiallinen sisältö säilyisi. Edelleenkin väitän, että tuon pitäisi onnistua hyvinkin. En oikeasti ymmärrä mikä pelissä noiden jälkeen tulisi mahdollisen porttauksen tielle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Ei sen kyllä ihan kevyesti pitäisi onnistua. Jos ei puhuta edes grafiikoista, pelkkä avoimen Oblivion-maailman ja luonnon fysiikkalaskenta Wii:llä( toteutettuna 1:1:een muiden versioiden kanssa) olisi onnistuessaan hyvä suoritus. Tähän päälle kun lyötäisiin itse peli ja Morrowind tasoiset grafiikat järkevällä piirtoetäisyydellä, niin saakin jo olla aika fakiiri koodin kanssa, vaikka 720p tasoa ei tarvikaan hakea. Voihan tilanne muuttua joskus, jos keksivät jotain mitä ei vielä tiedetä.
XO:n Oblivion ei pysty itse asiassa käyttämään prosessorilta kuin yhtä ydintä kolmesta rinnakkaisesta. En muista mikä oli perimmäinen syy tähän, mutta tarvittavia tietoja ja taitoja ei kuitenkaan ollut kun koodaus aloitettiin ja ne päätti mennä varman päälle yhdellä ytimellä.
Koodia rukkaamalla ja uusimalla päästään aika pitkälle, mutta yhdelläkin ytimellä pyörittävä 3.2GHZ PowerPC prossa on kuitenkin eri sfääreissä kuin Wii:n vastaava 730MHZ(?)broadway. Ja Oblivion repii noin koodattuna XO:n Xenonilta käytännössä kaiken mitä liikenee ja jää vielä pyytämään lisää.

Tähän on pakko tarttua. Laitan tähän linkin tällaisen. Syystä että ei ole parempaakaan tarjolla. Luotettavuudesta ei ole sen enempää takuuta. Jos jollakin on tämän parempaa lähdettä niin hän voi tänne linkittää sen. Tosin epäilen vahvasti :rolleyes: Sen verran ollut firma hys hys näistä jutuista.
http://wiinside.blogspot.com/2007/04/inside-wii.html

Saatte vapaasti karsia Oblivionin grafiikan vaikka 8-bittisen nintarin tasolle, mutta se ei poista sitä faktaa että kaikki alkaen siitä kun jengi Oblivionin maailmassa aamulla herää töihin, pitäisi suunnitella algoritmitasolla aivan uusiksi koska WIi:n prossulla sitä miten Oblivioni nyt toimii, ei oikein voi toteuttaa. Oblivion ainakin PC-puolella todistetusti kärsii erittäin herkästi prossusta pullonkaulana, eikä minulla ole mitään syytä epäillä, etteikö konsoleiden kohdalla olisi samoin.

Oishan se toisaalta hauskaa jos WIi:lle tulisi röpö-oblari, niin pääsis vittuilemaan kaverille, että miten se kehtaa pelata pyhäinhäväistyä versiota loistavasta pelistä. Ei nimittäin jäänyt mitään hyvää kerrottavaa jälkikasvulle kun onnistuin erään sivuston ohjeiden avulla saamaan Oblivionin vanhalla PC:lläni 9600:lla näyttiksellä *käyntiin*...

Ja tämähän on paska puhetta. Oblivion on todennäköisesti optimoitu single core-rakenteelle. Ja edellisestä linkistä näkee wiin ja single core boxin tehoeron. Varmempi vakuus on se että 1700 xp athlon jaksaa pyörittää ko. sielunmaisemaa vallan hyvin. Wiissähän on about 1,5-1,8 ghz p4 tasoinen prossu, jos siis olen oikein ymmärtänyt asian. Missä wiiraa jos ei toimi?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Minä tarkoitin porttausta, jossa pelin pääasiallinen sisältö säilyisi muuttumattomana. Kyllähän peli nyt voidaan täysin uudestaan tehdä eri sisällöllä mille alustalle tahansa. Wiin tapauksessa pyrittäisiin siihen, että vain grafiikoissa kärsittäisiin. Ja toinen mahdollinen asia josta pitäisi enemmän karsia olisivat fysiikat. ja miksei tarpeen mukaan jotain muutakin, kunhan pääasiallinen sisältö säilyisi. Edelleenkin väitän, että tuon pitäisi onnistua hyvinkin. En oikeasti ymmärrä mikä pelissä noiden jälkeen tulisi mahdollisen porttauksen tielle.
Eli Wiin Oblivion voisi näyttää tältä?
Siinä olisi hieman karsittu grafiikkaa ja vähän eri vinkkelistä kuvattu, kuin alkuperäinen Oblivion, mutta kaikki muu saataisiin mukaan. Tuossa esimerkkikuvassa on jopa se paljon puhuttu kyläläinen, joka on omissa askereissaan!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Siis mitä ihmettä? Meni aika pahasti ohi. Mutta taisi kyllä mennä sinultakin. Vai väitätkö sitten, että Wii ON todistanut olevansa myyvä alusta tällaisille peleille?




Minä tarkoitin porttausta, jossa pelin pääasiallinen sisältö säilyisi muuttumattomana. Kyllähän peli nyt voidaan täysin uudestaan tehdä eri sisällöllä mille alustalle tahansa. Wiin tapauksessa pyrittäisiin siihen, että vain grafiikoissa kärsittäisiin. Ja toinen mahdollinen asia josta pitäisi enemmän karsia olisivat fysiikat. ja miksei tarpeen mukaan jotain muutakin, kunhan pääasiallinen sisältö säilyisi. Edelleenkin väitän, että tuon pitäisi onnistua hyvinkin. En oikeasti ymmärrä mikä pelissä noiden jälkeen tulisi mahdollisen porttauksen tielle.

No Oblivionin ja Morrowindin välillä on 1 valtava rakenteellinen ero, joka aiheuttaa sen, ettei pelien vaatimia teho-ominaisuuksia voi verrata suoraviivaisesti. Morrowind+xbox ei kerro enää mitään Oblivion+Wii paketin toimivuudesta. Morrowind-maailma on todella tyhjä verrattuna Oblivioniin ja maailma on toteutettu pääasiassa karuilla tekstuureilla. Oblivion-maailma sen sijaan tulvii luontoa ja elämää verrattuna Morrowindiin, mutta tämän lisäksi sen luonto rakennettiin lähes täysin laskennallisista objekteista. Koko se pirun maailma,alkaen ruohosta ja heinistä, toteutetaan laskenta objekteilla tekstuurilevyjen sijaan. Morrowindin tekstuurimaailma on unohdettava täysin, kun puhutaan siitä minkälaiset tehot Oblivion vaatii pyöriäkseen.
Vaikka tehtäisiin joku kaikenkattava grafiikka downgrade morrowind tasolle ja saataisiin tältä osin tehovaatimukset kohdalleen, ympäristön objektit vaativat sen saman laskentatehon aina vaan, oli reso mikä hyvänsä.Nää 2 peliä samoilla grafiikoilla vaativat täysin eri koneet pyörittämään ympäristöään. Wiissä ei ole tarvittavia komponentteja tämäntyyppiseen tehopyöritykseen.
Ensinnäkin graffat olisi rakennettava uusiksi niin, että Xboxin morrowind alkaisi näyttämään next-gen peliltä tämän rinnalla, toiseksi: mitä enemmän pitää luopua fysiikkalaskennasta, sitä enemmän poistetaan luontoa eli objekteja ja korvataan ne esim.tekstuureilla. Tätä kun jatketaan riittävän kauan, pääsemme ehkä joskus pisteeseen että Wii alkaisi suoriutumaan. Tässä vaiheessa vaan koko oblivion maailma olisi käytännössä tuhottu.Ja kuka lähtee tähän projektiin? Ja nyt kannattaa oikeasti hahmottaa minkälaisesta työmäärästä puhutaan, jos halutaan repiä tää objekteista rakennettu oblivion-maailma ja rakentaa tilalle tekstuurilevyillä uutta. Ei siinä ole minkäänlaista realismia mukana, kun heitellään ilmaan "helppoja" graffa tai fysiikka downgradeja Oblivionille. Vieläkin epätodennäköisempää on, että joku tekisi paperilta koko systeemin uusiksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Ja tämähän on paska puhetta. Oblivion on todennäköisesti optimoitu single core-rakenteelle. Ja edellisestä linkistä näkee wiin ja single core boxin tehoeron.

Hirveän vakuuttavalta se prosessorien vertailu ei tuolla linkin takana kuulostanut. Ei meinaan kovin hyvin selvinnyt että mitä ja miten kattavasti prossuja oli vertailtu. Tulokset saa kyllä näyttämään ihan miltä vaan jos niin haluaa. Parhaat todisteet nähdään peleissä.

http://games.yahoo.com/games/front

Linkin takaa löytyy mm. video Lucasartsin tulevasta pelistä Fracture (video X360-versiosta)
Näyttää aika makoisalta, miltäköhän Wii-versio näyttäisi?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Taas lisää räiskintää XO:lle. :rolleyes:
Tuo maaston räjäyttely onkin sentäs jotain uutta, saa nähdä kuinka paljon sitä on rajoitettu, tuskin pelaajalle kuitenkaan annetaan vapaita käsiä paukutella maastoa mieleisekseen...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

noose01 sanoi:
Taas lisää räiskintää XO:lle. :rolleyes:
Tuo maaston räjäyttely onkin sentäs jotain uutta, saa nähdä kuinka paljon sitä on rajoitettu, tuskin pelaajalle kuitenkaan annetaan vapaita käsiä paukutella maastoa mieleisekseen...

Noh jaa Red Factioneissahan tuo on ollut idea jo kahden pelin verran. Tosin uskoisi Fractionin tekevän tämän huomattavasti paremmin. Mutta joo fps räiskintöjä on ja on tulollaan kyllä aivan liikaa, ei jaksa kamalasti kiinnostaa moiset, tuo Resistance riittää minulle kyllä vielä pitkäksi aikaa kiitos sen nettipelin. (Tosin HAZE peliä odotan innolla! Free radical ftw! )
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Hirveän vakuuttavalta se prosessorien vertailu ei tuolla linkin takana kuulostanut. Ei meinaan kovin hyvin selvinnyt että mitä ja miten kattavasti prossuja oli vertailtu. Tulokset saa kyllä näyttämään ihan miltä vaan jos niin haluaa. Parhaat todisteet nähdään peleissä.

http://games.yahoo.com/games/front

Linkin takaa löytyy mm. video Lucasartsin tulevasta pelistä Fracture (video X360-versiosta)
Näyttää aika makoisalta, miltäköhän Wii-versio näyttäisi?
Jep, kiinnostavalta näyttää. Valtavat kuopat ja eteen ilmestyvät kukkulat taatusti muuttavat pelikokemusta aika lailla, ja 3rd person on aina plussaa. Saa nähdä tuleeko verkkopeli myös... Voisi arvella että ei, mutta ainahan sitä voi toivoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

noose01 sanoi:
Taas lisää räiskintää XO:lle. :rolleyes:
Lisää räiskintää PS3:lle :)
jwp sanoi:
Ja kuka lähtee tähän projektiin?
Ennemmin kuka ei lähtisi tälläiseen projektiin. Mistä löytyy ne koodarit ketä ei kiinnosta kunnia tai (melkovarma) tulevaisuus. Varmaan ne EA:n tyypit jotka tykkää mennä siitä mistä aita on matalin(eli kun uusi päivitys taas johonkin pelisarjaan on saatu aikaiseksi ruoskan alla käydään väsäämään seuraavaa päivitystä). Tahtoisin kumminkin uskoa että osa koodaajista päätyi alalle koska uskoivat itseensä ja tahtoivat tehdä jotain hienoa mihin muut ei pysty. Mutta siihen se sitten jäisi, kuka ostaisi enää oblun jos on pelannut sitä jo mahdollisesti jollain muulla alustalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Eli Wiin Oblivion voisi näyttää tältä?
Siinä olisi hieman karsittu grafiikkaa ja vähän eri vinkkelistä kuvattu, kuin alkuperäinen Oblivion, mutta kaikki muu saataisiin mukaan. Tuossa esimerkkikuvassa on jopa se paljon puhuttu kyläläinen, joka on omissa askereissaan!

Tiedät varsin hyvin, että tuossa ei olisi sisältö lähellekään sama. Minä puhuin ihan samasta pelistä. Karsituilla grafiikoilla ja mahdollisesti muilla karsituilla elementeillä. Kuitenkin siten, että peli säilyy samana. Vain karsittuna. Lopputulos saataisiin varmana näyttämään vähintään Morrowindilta. Edelleenkin ihmettelen kovasti mitä syytä tällaiseen olettamukseen on edes väittää vastaan.

jwp sanoi:
No Oblivionin ja Morrowindin välillä on 1 valtava rakenteellinen ero, joka aiheuttaa sen, ettei pelien vaatimia teho-ominaisuuksia voi verrata suoraviivaisesti. Morrowind+xbox ei kerro enää mitään Oblivion+Wii paketin toimivuudesta. Morrowind-maailma on todella tyhjä verrattuna Oblivioniin ja maailma on toteutettu pääasiassa karuilla tekstuureilla. Oblivion-maailma sen sijaan tulvii luontoa ja elämää verrattuna Morrowindiin, mutta tämän lisäksi sen luonto rakennettiin lähes täysin laskennallisista objekteista.

Ero ei kyllä ole niin valtava kuin annat ymmärtää. Ja kyllä noista laskennallisista objekteista voidaan myös karsia ja korvata ne tuolla Morrowindin systeemillä. Kuka sen estäisi. Oikeastaan tarkoitin myös tällaisia asioita grafiikoiden karsimisella. Ei Oblivion sisällöltään tietenkään täysin Morrowindiin ole verrattavissa, mutta grafiikoiden ja muutaman muun ominaisuuden karsimisen jälkeen ollaan kuitenkin yllättävän lähellä. Joten kyllä tuo Xboxin Morrowind ja Wiin mahdollinen Oblivion ihan vertailtavissa ovat. Onhan Wiissä nyt enemmän tehoa, vaikkei se peleissä vielä usein näykään.

Edit: Minä en edes halua tätä peliä Wiille. Tai ei siitä varmaan haittaakaan olisi. Peli kuitenkin olisi karsittu versio ja ainoastaan jotenkin mullistava kontrolli voisi sen pelastaa. Tässä puhutaan vain teoreettisista asioista, jotka jotkut aiemmin toivat esille ja minä kommentoin aivan eri aiheisen viestin sivuhuomautuksella tähän. Aika outoa, että tuohon viitsittiin edes tarttua. Koko aihe ei sinällään edes kiinnosta, mutta koska on mielestäni aika käsittämätöntä, että tähän väitetään vastaan, olen jatkanut keskustelua. En ymmärrä mikä pakko tätä teoriaa on kumota, koska siinä ei varmana ole mitään kumottavaa. Oblivionin voi varmasti tehdä Wiille karsimalla. Kyse on vain nyt siitä paljonko karsii, mutta uskoisin että mainitsemani asiat riittäisivät kevyesti. Kuten sanoin en minä kaipaa peliä Wiille, mutta nyt melkein toivoisin että se tulisi ihan vain siitä syystä että porukka tajuasi ettei tämä ole lähellekään mahdottomuus. Siihen ei todennäköisesti tarvittaisi Xboxia parempaa rautaa, jos sitäkään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Hirveän vakuuttavalta se prosessorien vertailu ei tuolla linkin takana kuulostanut. Ei meinaan kovin hyvin selvinnyt että mitä ja miten kattavasti prossuja oli vertailtu. Tulokset saa kyllä näyttämään ihan miltä vaan jos niin haluaa. Parhaat todisteet nähdään peleissä.

http://games.yahoo.com/games/front

Linkin takaa löytyy mm. video Lucasartsin tulevasta pelistä Fracture (video X360-versiosta)
Näyttää aika makoisalta, miltäköhän Wii-versio näyttäisi?

Jep, tämä on totta. Ja tässä vaiheessa on syytä muistaa se että nykyiset wiin pelit on tehty pikkaisen muokatuilla cuben dev kiteillä. Wiin omat dev kitit lähti kehittäjille joskus hiukan ennen koneen julkaisua. Eli parhaimmillaankin nykypelit käyttävät puolta koneen tehoista...??

No ei auta kun odottaa. Sen verran tiedetään että disasterissa on nintendon omien sanojen mukaan vakuuttavat fysiikat. Sen lisäksi se tiedetään että galaxy näyttää hyvälle. Ehkäpä nämä pelit ovat parempia mittareita laitteelle kuin tämän hetkiset tekeleet. Ja jos sattuu käymään niin että ko. pelit ovat tekniseltä tasoltaan erittäin korkealuokkaisia niin varmasti muistan mainostaa niitä täällä.

btw, wiin metroidista on tulossa lyhyen ajan sisällä uutisia. Näin siis ign:n podcastin mukaan. oisko julkaisupäivää pukkaamassa ulos kohtapuoliin?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Minä pelaan edelleen, yli 15 vuoden jälkeenkin MUDeja. (Suosittelen sivustoa www.mudconnector.com sullekin, sieltä löydät pelejä jonka kaltaisia maailmoja ja pelejä ei ole vieläkään kaupallisesti toteuttetu - ja lähes kaikki ilmaista)

Oletit, etten ole pelannut (tai edes koskaan kuullut) MUD:sta koska?

Enkä edes ostaisi Obilivionia Wiilleni, koska ainoat asiat mitkä tekivät Oblivionista edes vähän pelattavan ovat grafiikka (PC) ja "elävämpi" maailma (ei tuota voi hyvällä tahdollakaan sanoa vieläkään eläväksi). Morrowind on oikeastaan kaikilta muilta osin huomattavasti parempi peli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ehkä ihan ymmärrettävistä syistä en ole lukenut tätä koko threadia, joten en tiedä kaikkea mistä on puhuttu. Pari viimeistä sivua ei kuitenkaan näyttänyt olevan aiheesta "Kuka vetää pitemmän korren?", vaan eri konsoleiden tehoista kinastelua.

Tehokkain konsoli kun ei välttämättä aina ole se lopullinen voittaja, kuten PS2 ja DS ovat todistaneet. Jos puhutaan "konsolisodan" voitosta, niin silloin merkitsee se mitä konsolia suuri yleisö ostaa, konsolien erilaiset imagot, hittipelit jne. Ns. "hardcore" pelaajat eivät kuitenkaan ole se suurin kuluttajaryhmä.

On vaikea laittaa vastakkain tämän sukupolven konsoleita, ainakaan tässä vaiheessa. 360 sai etumatkan muihin, mutta en usko sen lopulta olevan merkityksellinen tekijä. Se saattaa monesta tuntua vanhalta, nyt kun kauppoihin on ilmestynyt PS3 ja Wii. Toisaalta taas miten voi kilpailuttaa tuotteita samalla viivalla, jos niiden hintaero on niin valtava? Eräästä nettikaupasta lunttaamalla Wii maksaa n.270e ja PS3 n. 680e. Jos katsotaan tavallisen pulliaisen näkökulmasta tätä tilannetta (ilman ennakkokäsityksiä kummastakaan brandista, Sonysta tai Nintendosta), niin nähdään vain kaksi uutta pelikonsolia. Toinen maksaa yli tuplasti enemmän kuin toinen.

Jos näiden konsolien tilannetta katsoo maailmanlaajuisesti, niin tilanne on aika mielenkiintoinen. Ei olla ihan samanlaisessa tilanteessa, kuin silloin kun Nintendo hallitsi koko maailmassa, tai kun Playstation oli koko maailman synonyymi pelikonsolille.

Japani oli ennen se paikka joka piti valloittaa ja muu maailma seurasi perässä. Nyt tilanne on kuitenkin muuttunut (ehkä Xboxin myötä?) Jos katsoisi tämän vanhan käsityksen mukaan, niin Nintendo polkisi taas kaikki muut jalkoihinsa. Japanissa ei tunnu juuri nyt olevan tilaa muille ja PS3 peleineen myy äärimmäisen huonosti. Esimerkkinä huhtikuun 9.-15. viikolla Japanissa myytiin tälläisiä määriä: Wii - 75,759, PS3 - 11,948, Xbox 360 - 2,900. Samalla viikolla DS Lite myi 133,325 ja PSP 24,850.

Amerikka tukee omiaan ja siellä 360 on vahvoilla ja me eurooppalaiset taas kannattelemme Playstationia, vaikka Sony ei meitä rakastakaan. (taaksepäin yhteensopivuus)

Kannattaa vielä lopuksi muistaa, että kyse on kolmen suuryrityksen taistelusta, eikä mistään urheilukilpailusta. Paras tilannehan meille pelaajille on varmaan se, että kaikki kolme konsolia vahtivat toisiaan, eikä kukaan pääse yksin määräämään sääntöjä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Tiedät varsin hyvin, että tuossa ei olisi sisältö lähellekään sama. Minä puhuin ihan samasta pelistä. Karsituilla grafiikoilla ja mahdollisesti muilla karsituilla elementeillä. Kuitenkin siten, että peli säilyy samana. Vain karsittuna. Lopputulos saataisiin varmana näyttämään vähintään Morrowindilta. Edelleenkin ihmettelen kovasti mitä syytä tällaiseen olettamukseen on edes väittää vastaan.
Minähän sanoinkin, että Oblivion Wiillä näyttäisi tuolta. En väittänyt, että se olisi juuri tuo Nipan legendapeli, josta hieman kuvaa lainasin. Ja lueppa uudestaan tuo tummennettu osa tuosta minun lainauksestani.

Ensinnäkin, Karsituilla grafiikoilla ja muilla elementeillä. Se voisi hyvinkin olla tuo Zelda-sarjan peli.

Toiseksi, koko tuo sinun litaniasi on paradoksi. Ihan tosissasi väität, että pelistä otetaan noin vain elementtejä pois ja silti se pysyy "samana"? Oikeasti, mietipä nyt hetki, ennen kuin alat tähän vastaamaan, että mitä sitä nyt on oikein tullut sepusteltua. Ei se olisi enään Oblivion, se olisi joku Obliwiion.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

vitamin sanoi:
Ehkä ihan ymmärrettävistä syistä en ole lukenut tätä koko threadia, joten en tiedä kaikkea mistä on puhuttu.

Näin pähkinänkuoressa on puhuttu sataan kertaan nuo jutut mitä juuri kirjoitit. Voit myös siis siirtyä suoraan typeryyksien latelemiseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Ensinnäkin, Karsituilla grafiikoilla ja muilla elementeillä. Se voisi hyvinkin olla tuo Zelda-sarjan peli.

Toiseksi, koko tuo sinun litaniasi on paradoksi. Ihan tosissasi väität, että pelistä otetaan noin vain elementtejä pois ja silti se pysyy "samana"? Oikeasti, mietipä nyt hetki, ennen kuin alat tähän vastaamaan, että mitä sitä nyt on oikein tullut sepusteltua. Ei se olisi enään Oblivion, se olisi joku Obliwiion.

Siis kuinka paljon tätä pitää vääntää että menee jakeluun. Olen kokoajan puhunut siitä, että pelin pääsisältö pysyisi samana. Ja parhaimmassa tapauksessa eroa olisi vain grafiikoissa ja muissa asioissa, jotka eivät vaikuta pääsisältöön. Sinä laitat vastaukseksi siihen kuvan 2d-pelistä. Eihän pelin muuttaminen 2d:ksi voi mitenkään pitää pelin sisältöä samana.

Eikä tuo tekstini mikään paradoksi ole. Sinä vain yrität siitä väkisin sellaisen tehdä. Ei kai se täysin sama peli tietenkään ole jos sitä karsitaan. Mutta sama peli karsittuna elementeillä, jotka eivät paljoa vaikuta pelin pääasialliseen sisältöön. Kyllä se olisi Oblivion. Vain karsittu sellainen. Ja parhaimmassa tapauksessa vain grafiikoiltaan.

Kyllä sinä nyt oikeasti kaiken tämän tajusit. Eikö vain?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:

Eiköhän olisi aika lopettaa tämä paskanjauhanta jos väitetään että zelda on oblivion karsituilla ominaisuuksilla.... :rolleyes:

Loppukaneettina, oblivionin fysiikkamallinnus ja tekoäly EI ole mitään himoraskaita. Kokonaisuutena se on pirun hyvin koodattu peli. Uskoisin että wii pystyy näitä asioita käsittelemään suht tehokkaan prossunsa voimin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom