Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hartzu sanoi:
Niinkö? Tuoa en tiennytkään.. eikai Gameboyssä mitään liikkeentunnistusta ole koskaan ollut?
Yoshi's universal gravitation?

Se kyllä on pelikasetissa, mistä johtuen kasetin päässä on n. kolmen tavallisen GBA-pelin kokoinen muhkura.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Japanin MediaCreate konsolimyynnit:

Hardware - This Week | Last Week | YTD | LTD
1. NDS - 222,144 | 168,267 | 6,668,915 | 20,674,594
2. PSP - 184,610 | 91,481 | 2,736,291 | 7,268,420
3. WII - 170,558 | 115,057 | 3,311,401 | 4,231,044
4. PS3 - 63,720 | 38,123 | 1,073,245 | 1,530,803
5. PS2 - 18,025 | 11,987 | 726,218 | 20,881,077
6. 360 - 8,561 | 8,876 | 226,427 | 491,129
7. GBA - 140 | 114 | 50,534 | 15,348,613
8. NGC - 32 | 46 | 10,495 | 4,179,963

DS ylitti 20 miljoonaa, PS2'n elinikäiset myynnit ylittyvät tulevalla viikolla :eek:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Jos PS3 pelit voitaisiin asentaa kovalevylle, ne olisivat huomattavasti pienempiä. Esim Resistancessa kaikki grafiikat ja mallit on talletettu erikseen joka kenttää varten, koska aseman hitauden takia latausajat karkaisivat vieläkin kohtuuttomimmiksi. Tätä harrastetaan myös käytännössä kaikissa multiplattereissa, joissa PS3-versiot ovat kooltaan moninkertaisia X0-versioon nähden.

Hah, et tiedäkään kuinka väärässä olet.
BD on 'hidas' jos sitä vertaa nopeuteen jolla yksipuolinen DVD XOssa pyörii,
mutta kaksipuoleisen DVDn kanssa eroa ei enää olekaan. Korjaa jos olen väärässä,
suurin osa XOn peleistä on dual layer DVDllä.
Latausajoista puhuttaessa ja BD hitaudesta omaa näyttöä antaa Uncharted.
Peli ei asenna useimpien muiden pelien tapaan kovolle parin gigan tiedostoa
latausaikoja vähentääkseen. Kuitenkaan Unchartedissa ei ole latausaikoja.
Aika hyvin menee argumenttisi kasaan kun faktoja laittaa pöytään.
Jos multidevaajat näkevät tarpeelliseksi asentaa tiedostaja useamman kerran BDlle
latausaikoija lyhentääkeen, niin miksi se olisi huono asia?
Jos se toimii niin kaippa niin saa tehdä, eiköstä kookosta.



Innovaatiosta, en sanonut ettei sitä ollut käytetty ennen.
Sanoin että se ei ole ollut läheskään samassa ylisyötön asemassa kuin nyt.
Älkääkä myöskään sekoittako sitä sanaan intuitiivinen mikä taas on ihan eri asia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karibu sanoi:
Latausajoista puhuttaessa ja BD hitaudesta omaa näyttöä antaa Uncharted.
Peli ei asenna useimpien muiden pelien tapaan kovolle parin gigan tiedostoa
latausaikoja vähentääkseen. Kuitenkaan Unchartedissa ei ole latausaikoja.
Ei asenna ei, mutta hiton pitkään se lataa, kun pelin aloitat. Lisäksi PS3:n raksuttaa(ainakin itselläni) aikamoista tahtia pelin aikana. Tätä ääntä en ole muissa PS3:n peleissä havainnut. Taitaa striimausta tapahtua urakalla...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karibu sanoi:
Sanoin että se ei ole ollut läheskään samassa ylisyötön asemassa kuin nyt.
Siitä puhe mistä puute.
Innovaatioista puhutaan koska niitä kaivataan - nykyään entistä enemmän. Ja niihin myös panostetaan enemmän, eikä tämä koske vain pelialaa. Kilpailun kiristyessä innovaatiot muuttuvat entistä tärkeämmiksi. Ja tietotekniikan - kuin myös pelialankin - eläessä murrosvaihetta syntyy alalla uusia innovaatioita entistä tiuhempaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karibu sanoi:
Jos multidevaajat näkevät tarpeelliseksi asentaa tiedostaja useamman kerran BDlle
latausaikoija lyhentääkeen, niin miksi se olisi huono asia?
Jos se toimii niin kaippa niin saa tehdä, eiköstä kookosta.

Tuohan on pääasiallisesti positiivinen asia ^^

Ajatellaan esimerkiksi jotain multiplatteripeliä, jota pelin omistaja pelaa paljon, peli laitetaan satoja, ellei tuhansia kertoja PS3:n sisään ja otetaan ulos, joka kerralla on mahdollisuus aiheuttaa pieni naarmu levyn pintaan. Nykypäivänä naarmut eivät enää niin haittaa, mutta jos tila sallii asentaa saman datan levylle 2-3 kertaa, niin pienten naarmujen haitta vähenee entisestään, kun levyllä on ns. "varadatana" sama tieto. Näin oleen peli toimii suuremmalla todennäköisyydellä koko sen käyttöiän.

Omasta mielestäni fiksu teko, kun kerran BD:n tallennuskapasiteetti sen sallii :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
Ei asenna ei, mutta hiton pitkään se lataa, kun pelin aloitat. Lisäksi PS3:n raksuttaa(ainakin itselläni) aikamoista tahtia pelin aikana. Tätä ääntä en ole muissa PS3:n peleissä havainnut. Taitaa striimausta tapahtua urakalla...

Eipä sitäkäään voi pitkäksi haukkua. Alle puolen minuutin selviää sillä että voi seuraavat
tunnit pelata niin kauan kuin sietää, ilman latailuja.
Raksuttelee tjoo, vaan eipä tuotakaan voi kova ääniseksi sanoa.
Tietenkin striimausta tapahuu urakalla, mitähän pahaa siinä on?

Karma sanoi:
Siitä puhe mistä puute.
Innovaatioista puhutaan koska niitä kaivataan - nykyään entistä enemmän. Ja niihin myös panostetaan enemmän, eikä tämä koske vain pelialaa. Kilpailun kiristyessä innovaatiot muuttuvat entistä tärkeämmiksi. Ja tietotekniikan - kuin myös pelialankin - eläessä murrosvaihetta syntyy alalla uusia innovaatioita entistä tiuhempaan.

Innovaatiot eivät itsessään takaa mitään. Pelejä ei voi rakentaa pelkän innovaation päälle.
Muutenhan jokainen Wiin peli olisi parempi kuin millekään muulle alustalle ilmestynyt.
Virtual Boy on tästä hyvä esimerkki.

Uuttakaan ei voi koko ajan tuoda.
Ensinnäkään aiemmin tullutta ei ole vielä ehditty kunnolla hyödyntää ja kuluttajien massikaan
ei pohjaton ole. Siksi innovaation ylisyöttö tulee tekemään haittaa, enää ei osata vaatia laatua
vaan innovaatiota laadun sijaan. Nyt VB myisi kuin DS tai Wii, mielikuva on saatu luotua
ja enää tarvii kolehti kerätä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karibu sanoi:
Jos multidevaajat näkevät tarpeelliseksi asentaa tiedostaja useamman kerran BDlle
latausaikoija lyhentääkeen, niin miksi se olisi huono asia?
Jos se toimii niin kaippa niin saa tehdä, eiköstä kookosta.
Eikös alkuperäinen pointti ollut että verkosta ladattava, kovolle asennettava peli olisi paljon pienempi
kuin Blue-Ray -versionsa, koska ladattavassa paketissa ei tarvitse duplikoida dataa lukunopeutta
optimoidakseen.

Zamppa86 sanoi:
Nykypäivänä naarmut eivät enää niin haittaa, mutta jos tila sallii asentaa saman datan levylle 2-3 kertaa, niin pienten naarmujen haitta vähenee entisestään, kun levyllä on ns. "varadatana" sama tieto. Näin oleen peli toimii suuremmalla todennäköisyydellä koko sen käyttöiän.
Ei se noin toimi. Pelin latausrutiineihin täytyisi erikseen kirjoittaa logiikka joka osaa etsiä dataa muusta kohdasta jos levy on viallinen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aina kun sanotaan ettei videopeliteollisuus tunne esimerkkiä, jossa kuolleelta vaikuttava kone nostaa myyntejään huomattavasti, niin voitaisiinko PSP:tä nyt käyttää tällaisena esimerkkinä? Softamyynnit eivät kyllä ole hyviä, mutta kone myy aika helvetin hyvin ja moninkertaisesti esim. verrattuna siihen mitä se vuosi sitten teki, vaikkei DS:lle pärjääkään.

Ja hienoa, että Galaxy nyt on saanut ainakin jonkinasteiset jalat Jaappanin maallakin.;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Aina kun sanotaan ettei videopeliteollisuus tunne esimerkkiä, jossa kuolleelta vaikuttava kone nostaa myyntejään huomattavasti, niin voitaisiinko PSP:tä nyt käyttää tällaisena esimerkkinä? Softamyynnit eivät kyllä ole hyviä, mutta kone myy aika helvetin hyvin ja moninkertaisesti esim. verrattuna siihen mitä se vuosi sitten teki, vaikkei DS:lle pärjääkään.

Ja hienoa, että Galaxy nyt on saanut ainakin jonkinasteiset jalat Jaappanin maallakin.;)
Erona viime vuoden tilanteeseen lienee se, että piratismi saa rehottaa tällä hetkellä melko vapaasti PSP:llä. Vielä vuosi sitten Sony taisteli hanakasti piraatteja vastaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En jaksa uskoa, että kone olisi ihan näin paljoa nostanut myyntiään tuon ansiosta, etenkin kun koneen on tiedetty alusta asti olevan eräänlainen piraattien taivas, vaikka Sony on taistellutkin niitä vastaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
En jaksa uskoa, että kone olisi ihan näin paljoa nostanut myyntiään tuon ansiosta, etenkin kun koneen on tiedetty alusta asti olevan eräänlainen piraattien taivas, vaikka Sony on taistellutkin niitä vastaan.


Japanissa uudet mallit ovat nostaneet menekkiä huimasti ja japani näköjään kuuluu käsikonsoleille nykyään.

Mutta mites on muualla maailmassa? Paljonko PSP myy? En tiedä, siksi kysyn.

Wii meni virallisesti maailmanlaajuisissa myynneissä cuben ohi :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Wii meni virallisesti maailmanlaajuisissa myynneissä cuben ohi :)


MItä? Ei kyllä todellakaan ole mennyt...

Tosin ei siinä enää kauaa mene.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
MItä? Ei kyllä todellakaan ole mennyt...

Tosin ei siinä enää kauaa mene.

Sori, mun moga. Kyse oli tarkemmin silmäistynä japanista. Cubed3 niin uutisoi. Tosiaan, nopealla silmäyksellä ymmärsin että maailmanlaajuisesti, vaikka asiahan ei niin ollut.
Liekkö vain kuukausien kysymys kun wii niistä cuben myynneistä ohi menee, kuten itsekkin totesit.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Tiesitkö sen, että PSP:lle suunniteltiin alkujaan liiketunnistusta Locorocoa silmällä pitäen... Okei, turha itkeä tässä vaiheessa, mutta innovatiivisuutta löytyy muiltakin kuin pelkästään ah niin rakkaalta Nipalta. Nintendolle hatunnosto kuitenkin rohkeudesta rakentaa koko laite liiketunnistuksen ympärille. Mutta paskapuhetta on se, että Nintendo on ainoa, joka yrittää kehitää pelaamista eteen päin. Itselleni Nintendo ei tarjoa tällä hetkellä yhtään mitään. Mutta se onkin minun oma henkilökohtainen häviöni.

Pointti ei ollut se, että Nintendo olisi innovatiivisin. Minun mielestäni sillä ei aina ole väliä onko jotakin ideaa käytetty jossakin ennen, vaan siitä, että joku implementoi idean sellaiseksi kokonaispaketiksi, että se toimii. Mielestäni SixAxis on tästä hyvä huono esimerkki. Jos PSP:hen on suunniteltu liiketunnistusta, niin kysymys kuuluu mikä sai Sonyn luopumaan ideasta? Halu pelata varman päälle? Tehdään samaa kuin ennenkin, mutta suuremmilla tehoilla.
Ideoita ja innovatiivisuutta löytyy varmasti kaikista firmoista. Se, miten ne saadaan jalostetuksi lopputuotteeseen onkin eri asia. Myös Nintendo teki sitä samaa, mutta isommilla tehoilla GameCuben suhteen. Laitteessa ei ollut yhtään merkittävää innovaatiota N64:ään verrattuna.

manmangler sanoi:
Fyysinen jakelu tulee pysymään. Ei XBOX360 ole suunniteltu verkko(LIve) Jakeluun isoille peleille. Mikkisoftahan itse kielsi asentamasta pelejä kiintolevyille. Poikkeuksena verkkopelit. Otetaan huomioon vielä kiintolevyn 20 GB koko ja verrataan DVD-levyn kokoon. Ei sinne montaa Optisen formaatin peliä mahdu (Pois lukien CD).

Samalla tavalla kuin viittasin Wiin ohjaimeen, että se tulee vaikuttamaan tapaan pelata tulevaisuudessa ja että on mielenkiintoista nähdä minkälaiset ohjaimet löytyy seuraavan sukupolven konsoleista, niin viittasin myös tähän, että innovaationa LIVE tulee vaikuttamaan koko peliteollisuuden bisnes- ja jakelumalliin. Kovalevytilat ja nettiliittymien nopeudet eivät toki ole vielä riittävät tässä sukupolvessa, mutta ehkä jo seuraavassa. Live lanseerattiin jo alkuperäisellä XBoxilla eikä silloin kilpailijoilla ollut minkäänlaisia verkkopalveluita. Tässä sukupolvessa kaikilla kolmella on. Eihän sitä tiedä, vaikka pelit striimattaisiin suoraan jakelijan serveriltä ja konsolissa ei olisi massamuistia ollenkaan. Tämähän osaltaan halventaisi konsolin valmistuskustannuksia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä sitä nyt jonkinlainen verkkopalvelu oli jo PS2:lla... Surkea, mutta visiot oli jo silloin olemassa frendilistoista, jakelusta, ym. "Central Station", jos muistat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karibu sanoi:
Innovaatiot eivät itsessään takaa mitään. Pelejä ei voi rakentaa pelkän innovaation päälle.
Muutenhan jokainen Wiin peli olisi parempi kuin millekään muulle alustalle ilmestynyt.

Ööö... Väitätkö, että kaikkia Wiin pelejä on sanottu innovatiivisiksi? Suuri osa on täyttä roskaa, viikossa tehtyjä ja yrittävät ratsastaa nimellä tms. Ja en ole kyllä hirveän montaa ihmistä nähnyt sanomassa näitä innovatiivisiksi. Vastapainona Wiiltä vaan löytyy niitä oikeasti innovatiivisia ja erilaisia, parhaassa tapauksessa jopa muiltakin osin hyvin toteutettuja pelejä, joita on jo syytäkin sanoa innovatiivisiksi. Ja sitten on vielä niitä aika peruspelejäkin, jotka ei hirveästi ole muuttuneet vanhasta kaavasta ja tuoneet uusia ideoita, ja kyllä nekin voivat olla hyviä.

Wiimote vaan mahdollistaa enemmän tapoja toteuttaa pelissä innovaatioita, se ei missään nimessä tee jokaisesta sitä käyttävästä pelistä innovaatiota.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jyrki_H sanoi:
Kovalevytilat ja nettiliittymien nopeudet eivät toki ole vielä riittävät tässä sukupolvessa, mutta ehkä jo seuraavassa. Live lanseerattiin jo alkuperäisellä XBoxilla eikä silloin kilpailijoilla ollut minkäänlaisia verkkopalveluita. Tässä sukupolvessa kaikilla kolmella on. Eihän sitä tiedä, vaikka pelit striimattaisiin suoraan jakelijan serveriltä ja konsolissa ei olisi massamuistia ollenkaan. Tämähän osaltaan halventaisi konsolin valmistuskustannuksia.

Tuo kovalevytila täytyy tulla todella suureksi. (OT)Samalla ihemttelen tuota media maailman musiikki ja elokuvat netistä. Kapeakaista ja kiintolevyt on rajoitus. Netistö saa aika pakattua kamaa. Itse en tyytyisi musiikissa MP3/ACC tasoon, haluaisin pakosti CD-tasoa tai parempaa. Elokuvatkin netistä on aika heikoissa kantimissa (Lue pakkaus liiallista). Katselin tuossa eilen BluRay ja bittivirta oli parhaimmillaan 30 Mbps paikkeilla ja huomoimmillaan 19 MBps paikkeilla. Kyllä streamauksessa kaistaa sitten vaadittaisiin. Toinen keino odottaa latautuvaa tiedosto eli n. 22 GB:tä.(/OT)

Tuo streamaus on käytännössä mahdotonta peleissä. Tai sitten pitäisi olla korpputason pelejä. Mikäli tietoa pitäisi käsitellä konsolilla paikan päällä streamauskin vaatisi kuitenkin muistia mihinkä tietoa voisi varastoida puskuriin, siinä kasvaisi RAM muistin määrä suureksi. JOka taas nostaisi kuluja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

SOJ sanoi:
Ööö... Väitätkö, että kaikkia Wiin pelejä on sanottu innovatiivisiksi? Suuri osa on täyttä roskaa, viikossa tehtyjä ja yrittävät ratsastaa nimellä tms. Ja en ole kyllä hirveän montaa ihmistä nähnyt sanomassa näitä innovatiivisiksi. Vastapainona Wiiltä vaan löytyy niitä oikeasti innovatiivisia ja erilaisia, parhaassa tapauksessa jopa muiltakin osin hyvin toteutettuja pelejä, joita on jo syytäkin sanoa innovatiivisiksi. Ja sitten on vielä niitä aika peruspelejäkin, jotka ei hirveästi ole muuttuneet vanhasta kaavasta ja tuoneet uusia ideoita, ja kyllä nekin voivat olla hyviä.

Wiimote vaan mahdollistaa enemmän tapoja toteuttaa pelissä innovaatioita, se ei missään nimessä tee jokaisesta sitä käyttävästä pelistä innovaatiota.

En, vaan innovaatiolla on yhtä vähän merkitystä kuin pelin muilla osa-alueilla.
Erikoisia pelejä oudommalla ohjauksella on muillekin alustoille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Niin on. Fanituksen kohde vaihtuu aina silloin tällöin niin että kuuluu vain PAM! Ja kaikki muu on shaissea paitsi se mitä fanittaa.

Vieläkö nä jaksat :confused:

Vaikka iivil corporationi Sony menettikin minussa mahtavan sotakenraalin tässä sukupolvessa, niin en mikään nipahippi silti vielä ole. PItäisi ottaa pelihyllystä kuva, niin saattaisi joku jopa uskoakin :p

Niin ja ei Nintendo ole niin tyhmä, että vaikeuttaisi korttipelin pelaamista ihan noin paljoa kuin EoJ. Pisteet yrityksestä, mutta vuoden turhakehan tuo peli on. Varsinkin kun sain kuulla, että korteilla ei voi edes pelata ilman pelilautaa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom