Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 Pro - ongelmat, bugit ja muut murheet

Nyt ollaan mielenkiintoisen äärellä..vaikuttaa että pron hdmi lähtö pätkii välillä varsinkin 4k hdr moodissa vaikka olisi kuin hyvä johto. Vahvistimen kautta runsaammin ja suoraan telkkuun hiukan vähemmän. Mietin jo että onko vahvari rikkoontumassa mutta x1x:llä ei töki samoilla 4k hdr materiaaleilla... ja toki pro on hommattu julkistuksessa eli sukka sonyn takuut on mitä on..asiasta pitäs sitten tapella surkean supportin kanssa :(
 
Nyt ollaan mielenkiintoisen äärellä..vaikuttaa että pron hdmi lähtö pätkii välillä varsinkin 4k hdr moodissa vaikka olisi kuin hyvä johto. Vahvistimen kautta runsaammin ja suoraan telkkuun hiukan vähemmän. Mietin jo että onko vahvari rikkoontumassa mutta x1x:llä ei töki samoilla 4k hdr materiaaleilla... ja toki pro on hommattu julkistuksessa eli sukka sonyn takuut on mitä on..asiasta pitäs sitten tapella surkean supportin kanssa :(
Millä tavalla pätkii? Mulla ehkä n. 5 minuutin kuluttua käynnistyksessä pätkäsee. Käytän vain 1080p tilaa. Olen miettinyt, että onkohan vahvistin vai videotykki hajoamassa, kun aina lämpeämisen jälkeen pätkäsee kuva ja ääni. Voisi siis olla hyvinkin kyllä PS4 pro:kin mikä pätkäisee.

Muutoin/muulloin ei pätki eikä pätkäse.
 
Millä tavalla pätkii? Mulla ehkä n. 5 minuutin kuluttua käynnistyksessä pätkäsee. Käytän vain 1080p tilaa.

Muutoin/muulloin ei pätki eikä pätkäse.
Minulla tekee samaa, käynnistyksen jälkeen noin 5 minuutin sisään häviää kuva ja ääni noin sekunnin ajaksi. Tähän ainakin minulla on syynä tuo vr boxi. Löytyy kaksi proota ja molemmat tekevät tätä pätkimistä, jos ps4 on kytketty boxin kautta tölsyyn.
 
Näytä liitetiedosto 350

Oletko tuon tehnyt töllöllesi? Kyseessä siis Samsung 2016/2017 mallin töllöt, joihin tuo ohje on.
Nyt sain toimimaan netissä oli ohjeet samsung tv vähän monimutkainen. Piti yleisistä asetuksista säätää vielä noi hdmi portit. Se ei löytynyt samaa reittiä kuin sun ohjeessa 2017 vuoden tv kyseessä. Digital foundry oli parhaat opastukset samsungiin.
 
Minulla tekee samaa, käynnistyksen jälkeen noin 5 minuutin sisään häviää kuva ja ääni noin sekunnin ajaksi. Tähän ainakin minulla on syynä tuo vr boxi. Löytyy kaksi proota ja molemmat tekevät tätä pätkimistä, jos ps4 on kytketty boxin kautta tölsyyn.

Vanhemman mallinen VR boksi löytyy itseltäkin. Huojentava tieto, että se on vaan se mikä sen aiheuttaa. Kiva olis toki, jos ei katkois. Eilen meni änäri matsi vähän piloille ko. ilmiön takia, mutta ei siihen toki maailma kaatunut.
 
Moro!
Piti ostaa storesta peli ja tuli tämmöinen ilmoitus:
"Edellinen kirjautumisesi tehtiin eri konsolilla.Vahvista tilisi tietoihin tallennettu luotto-tai pankkikortti,jotta voit jatkaa"....
Ennen toiminut normaalisti,onko joku päivitysbugi kun korttitiedot pitäis uudelleen antaa,vai hakkeroitu? Hämää tuo eri konsoli-juttu..Ei pysty edes demoja lataan ennenkuin korttitiedot annettu! Onko muilla ollut tätä ilmoitusta ja mitä tässä nyt kannattas tehdä??
 
Moro!
Piti ostaa storesta peli ja tuli tämmöinen ilmoitus:
"Edellinen kirjautumisesi tehtiin eri konsolilla.Vahvista tilisi tietoihin tallennettu luotto-tai pankkikortti,jotta voit jatkaa"....
Ennen toiminut normaalisti,onko joku päivitysbugi kun korttitiedot pitäis uudelleen antaa,vai hakkeroitu? Hämää tuo eri konsoli-juttu..Ei pysty edes demoja lataan ennenkuin korttitiedot annettu! Onko muilla ollut tätä ilmoitusta ja mitä tässä nyt kannattas tehdä??
Minulla ainakin sen jälkeen tämän teki, kun laitoin toisen ps4 :n talouteen ja siihen edelliseen jäi oma tili aktiiviseksi pääkäyttäjäksi.
Syötin toiseen pleikkaan nämä korttitiedot tunnistautumista varten ja sen jälkeen kaikki toimii kuten pitää.
 
No mulla ei oo kuin yksi ps4 taloudessa ja ps4 on aktivoitu..uskaltaskohan noi tiedot nyt sitten syöttää uudestaan?
 
Oletko kirjautunut kaverien pleikkareihin viime aikoina? Mulla kysy tuota samaa, mutta nimenomaan silloin kun talouteen ostettiin toinen PS4.

Minä soittasin tukeen ennen tietojen syöttämistä uudelleen. Jotain häikkää tuossa on nyt selvästi.
 
Täälläkin tehnyt nyt samaa. Mutta jotain bugia veikkaisin koska tuo teki saman kun maksoin saman päivän aikana kahteen kertaan. Ellei sitten tuossa välissä ole joku ehtinyt kirjautua. Varmaan täytyy varmuuden vuoksi vaihtaa salasanaa.

Enkä siis ole itsekään muille konsoloille kirjautunut.
 
Antaako/pystyykö vaihtaan..eilen yritin vaihtaa maksutapaa ja sama ilmotus tuli ja kun tekstikenttään laitoin salasanan ja painoin valmis niin ihmeellisiä ääkkösiä,kirjaimia,euromerkkejä tuli! En jatkanut sitten eteenpäin..hämärää
 
Antaako/pystyykö vaihtaan..eilen yritin vaihtaa maksutapaa ja sama ilmotus tuli ja kun tekstikenttään laitoin salasanan ja painoin valmis niin ihmeellisiä ääkkösiä,kirjaimia,euromerkkejä tuli! En jatkanut sitten eteenpäin..hämärää
Tuo on ihan tiedossa oleva merkistöongelma, eli sieltä serveripää lähettää jostain syystä väärällä merkistöenkoodauksella tavaraa. Ei siis tarvitse olla huolissaan.

Ja mitä tulee korttitietojen uudelleensyöttämiseen, se on tosiaan täysin normaali turvatoimenpide tietyissä tilanteissa. Tietysti jos lisävarmuutta haluaa, niin kannattaa vaihtaa salasana ja aivan ehdottomasti ottaa kaksivaiheinen varmistus käyttöön. Etenkin viimeksi mainittua suosittelen kaikille ihan tilanteesta riippumatta.
 
Joopa joo..laitoin tiedot,vaihdoin salasanan,pääsin lataan h1z1-battle-royalen. No piti sit ostaa storesta peli niin herjaa taas tota tekstiä ja tiedot pitäs antaa uudestaan..v...u menee hermo kohta!!
 
Joopa joo..laitoin tiedot,vaihdoin salasanan,pääsin lataan h1z1-battle-royalen. No piti sit ostaa storesta peli niin herjaa taas tota tekstiä ja tiedot pitäs antaa uudestaan..v...u menee hermo kohta!!
Virallisella PlayStation-foorumilla on aiheesta ketju, eli et ole suinkaan ainoa, jolle on noin tapahtunut. Se on joko serveripään bugi (joka katoaa jossain vaiheessa itsestään, eikä vaadi käyttäjältä toimenpiteitä) tai sitten tuo v5.55-päivitys toi mukanaan jonkin kävyn, joka joitakin tuolla tavalla kiusaa. Jos kyse on firmisbugista, sitä pitää sit vaan kestää siihen asti, että korjaava päivitys saadaan ammuttua jakeluun.

Sanoisin, että tässä vaiheessa ei auta muuta kuin odotella kärsivällisesti (ja tehdä ostokset vaikka weppi-Storen kautta).
 
Lainasin kirjastosta COD WWII:n ja se asentaa sitä noin 1,7gigaan, kunnes jämähtää. Ensin asennusaika nousee satoihin tunteihin ja lopulta palaa pleikan valikkoon ja kuvakkeen päälle tulee pause merkki. Siitä painaessa ruutu vain välähtää, mutta asennusta ei jatka.

Mulla on pro:ssa ollut vain yksi levypeli sisässä ennen tätä ja se toimii hyvin.

Levyssä on pieni naarmu, mutta ei mielestäni mitenkään sellainen, että sen pitäisi haitata ja mitään herjaa ei anna. Vain pausettaa asennuksen.

Edit: tietokanta rakennettu uusiksi, levy puhdistettu, tilaa 350gigaa.
Googlailin niin samaa vikaa monella ja tosi monen kohdalla pelinä tämä sama, muitakin tosin löytyi. Kunnollista ratkaisua en löytänyt. Osalla levyn puhdistus auttoi, osalla tietokannan rakentaminen, osalla ei mikään. Myös täysin uudet levyt tehneet samaa, joten en usko tuon naarmun olevan syynä.

Kun tuo asentaa tota, niin 1,6gigan kohdalla levy lakkaa pyörimästä ja sit se siitä etenee todella hitaasti sinne 1.7gigaan ja sit tulee se pause, eikä voi tehdä enää mitään.
Välillä se alkaa asentamaan 48gigan kokoista peliä, välillä 40gigan, sekin tuntuu oudolta..
 
Viimeksi muokattu:
Omenanraato mitäs jos kokeilisit ilman nettiyhteyttä asentaa peliä? Jos vaikka joku päivitys häiritsee tms.
 
Ylös Bottom