Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 Pro - ongelmat, bugit ja muut murheet

Kiitos, tuo ei tullut mieleenkään. Levyltä tosiaan asentaa 1.00 versiota. Täytyy tuota vielä yrittää ainakin.
Muistaakseni joskus tuo auttoi vähän vastaavanlaiseen ongelmaan, taisi tosin olla PS3 kyseessä silloin. Mutta eipä tuossa mitään häviäkään kokeillessa.
 
Eipä auttanut :/
Jostain syystä nyt asentelee noin 5,2-5,4gigaan asti ja jää siihen.
Olen kyllä kaiken mahdollisen nyt koittanut, mutta ei vain asennu. Ärsyttävää kun ei tule edes virhekoodeja, menee vain pauselle.
 
Eipä auttanut :/
Jostain syystä nyt asentelee noin 5,2-5,4gigaan asti ja jää siihen.
Olen kyllä kaiken mahdollisen nyt koittanut, mutta ei vain asennu. Ärsyttävää kun ei tule edes virhekoodeja, menee vain pauselle.
Oletko kokeillut asentaa jotakin muuta peliä levyltä (jos sulla on sellainen mahdollisuus)?
 
Jos siinä levyssä on ihan huomattava naarmu, niin syy on varmaan siinä. Ei sen tarvitse olla edes iso, että se estää jonkun tietyn datapätkän käsittelyn ja sitä kautta asennus ei sitten etene.
 
Jos siinä levyssä on ihan huomattava naarmu, niin syy on varmaan siinä. Ei sen tarvitse olla edes iso, että se estää jonkun tietyn datapätkän käsittelyn ja sitä kautta asennus ei sitten etene.
Mut jännä miten alkuun se oli tasan 1.7gigaa. Nyt 5.2-5.4 gigan kohdalla. Eli ei pysähdy enää siihen samaan kohtaan.
 
Toimiikohan Pleikkarissa tällainen kikka? Pelilevyn ollessa koneessa sisällä, keskeytät asennuksen. Sitten menet Storeen ja valitset sen pelin latauksen, jota yritit juuri epäonnistuneesti asentaa sisällä olevalta levyltä.

Boxilla nimittäin bugasi GTA V:n levyasennus, mutta tuolla tavalla sain asennettua pelin digitaalisena maksamatta siitä mitään. Toki levyn piti olla konsolissa sisällä aina kun pelin käynnisti, joten se ei ollu digiversio - vain sitä kautta ladattu.
 
Toimiikohan Pleikkarissa tällainen kikka? Pelilevyn ollessa koneessa sisällä, keskeytät asennuksen. Sitten menet Storeen ja valitset sen pelin latauksen, jota yritit juuri epäonnistuneesti asentaa sisällä olevalta levyltä.

Boxilla nimittäin bugasi GTA V:n levyasennus, mutta tuolla tavalla sain asennettua pelin digitaalisena maksamatta siitä mitään. Toki levyn piti olla konsolissa sisällä aina kun pelin käynnisti, joten se ei ollu digiversio - vain sitä kautta ladattu.
Ei sitä latausta saa itse keskeytettyä ja ainakin silloin kun se on pausella epäonnistumisen jälkeen, tai kun se asentaa niin store tarjoaa sitä normi hintaa.
 
Tekikö eilinen käyttispäivitys jotain vai mikähän mulla tökkii.

Mulla tulee kuituboxilta verkkokaapeli kytkimelle, josta haaroitettu Xbox oneen, PS4 Pro:hon ja Sonyn telkkariin verkkopiuhat.
Noin kerran kuukaudessa nimenomaan pleikasta lakkaa netti toimimasta. Tähän ei auta pleikalla mitkään säädöt, eikä löydy kuin ip osoite. Internet yhteyttä, saati PS networkiä ei saada toimintaan.
Ainut millä lähtee toimimaan on tuon kytkimen buuttaus, ei riitä verkkopiuhan irroitus.
Olen myös ip:t määrittänyt manuaalisesti, eikä poista ongelmaa.

Noh, nyt eilisen päivityksen jälkeen aina kun käynnistän pleikan niin yhteyttä ei ole, mutta myös jo kolmesti kesken pelisession heittää ulos ka herjaa yhteysvirheestä.
Ei auta kokonaan sammutus, nettiasetuksien uudelleen laittaminen tms.

Erona aikaisempaan on se, että nyt ip osoitteen lisäksi myös internet yhteys löytyy, mutta Sonyn päähän ei saada yhteyttä. Yhteyden nopeus noin 15kb/s.
Jälleen kytkimen buutti auttaa ja välittömästi pääsee myös Sonyn palvelimiin käsiksi ja yhteyden nopeus pomppaa yli 200megaan.

En ymmärrä muutenkaan miksi tuo kytkin tuollaista aiheuttaa, kun Xbox ja tv toimii aina ongelmitta, eikä sekään poista ongelmaa et irrottaa nuo kaksi kytkimestä ja jättää pelkän pleikan kiinni.

Erikoiseksi tän tosiaan tekee se, että nyt tämä ongelma on joka kerta kun pleikan käynnistää ja joo kesken nettipelin yhteys katkeaa. Johtuuko päivityksestä, onko Sonyllä ongelmi, vai hajoaako 6kk vanha kytkin?
 
Tekikö eilinen käyttispäivitys jotain vai mikähän mulla tökkii.

Mulla tulee kuituboxilta verkkokaapeli kytkimelle, josta haaroitettu Xbox oneen, PS4 Pro:hon ja Sonyn telkkariin verkkopiuhat.
Noin kerran kuukaudessa nimenomaan pleikasta lakkaa netti toimimasta. Tähän ei auta pleikalla mitkään säädöt, eikä löydy kuin ip osoite. Internet yhteyttä, saati PS networkiä ei saada toimintaan.
Ainut millä lähtee toimimaan on tuon kytkimen buuttaus, ei riitä verkkopiuhan irroitus.
Olen myös ip:t määrittänyt manuaalisesti, eikä poista ongelmaa.

Noh, nyt eilisen päivityksen jälkeen aina kun käynnistän pleikan niin yhteyttä ei ole, mutta myös jo kolmesti kesken pelisession heittää ulos ka herjaa yhteysvirheestä.
Ei auta kokonaan sammutus, nettiasetuksien uudelleen laittaminen tms.

Erona aikaisempaan on se, että nyt ip osoitteen lisäksi myös internet yhteys löytyy, mutta Sonyn päähän ei saada yhteyttä. Yhteyden nopeus noin 15kb/s.
Jälleen kytkimen buutti auttaa ja välittömästi pääsee myös Sonyn palvelimiin käsiksi ja yhteyden nopeus pomppaa yli 200megaan.

En ymmärrä muutenkaan miksi tuo kytkin tuollaista aiheuttaa, kun Xbox ja tv toimii aina ongelmitta, eikä sekään poista ongelmaa et irrottaa nuo kaksi kytkimestä ja jättää pelkän pleikan kiinni.

Erikoiseksi tän tosiaan tekee se, että nyt tämä ongelma on joka kerta kun pleikan käynnistää ja joo kesken nettipelin yhteys katkeaa. Johtuuko päivityksestä, onko Sonyllä ongelmi, vai hajoaako 6kk vanha kytkin?
Kokeile kytkimestä toista porttia. Jos ei auta, ohita kytkin. Jos auttaa, vika on kytkimessä, jos ei, vika on aika varmasti välillä ps4<->Sony. Voithan vielä kokeilla laittaa PS4:lle tehdasasetukset.
 
Tekikö eilinen käyttispäivitys jotain vai mikähän mulla tökkii.

Mulla tulee kuituboxilta verkkokaapeli kytkimelle, josta haaroitettu Xbox oneen, PS4 Pro:hon ja Sonyn telkkariin verkkopiuhat.
Noin kerran kuukaudessa nimenomaan pleikasta lakkaa netti toimimasta. Tähän ei auta pleikalla mitkään säädöt, eikä löydy kuin ip osoite. Internet yhteyttä, saati PS networkiä ei saada toimintaan.
Ainut millä lähtee toimimaan on tuon kytkimen buuttaus, ei riitä verkkopiuhan irroitus.
Olen myös ip:t määrittänyt manuaalisesti, eikä poista ongelmaa.

Noh, nyt eilisen päivityksen jälkeen aina kun käynnistän pleikan niin yhteyttä ei ole, mutta myös jo kolmesti kesken pelisession heittää ulos ka herjaa yhteysvirheestä.
Ei auta kokonaan sammutus, nettiasetuksien uudelleen laittaminen tms.

Erona aikaisempaan on se, että nyt ip osoitteen lisäksi myös internet yhteys löytyy, mutta Sonyn päähän ei saada yhteyttä. Yhteyden nopeus noin 15kb/s.
Jälleen kytkimen buutti auttaa ja välittömästi pääsee myös Sonyn palvelimiin käsiksi ja yhteyden nopeus pomppaa yli 200megaan.

En ymmärrä muutenkaan miksi tuo kytkin tuollaista aiheuttaa, kun Xbox ja tv toimii aina ongelmitta, eikä sekään poista ongelmaa et irrottaa nuo kaksi kytkimestä ja jättää pelkän pleikan kiinni.

Erikoiseksi tän tosiaan tekee se, että nyt tämä ongelma on joka kerta kun pleikan käynnistää ja joo kesken nettipelin yhteys katkeaa. Johtuuko päivityksestä, onko Sonyllä ongelmi, vai hajoaako 6kk vanha kytkin?

Saat internet palveluntarjoajaltas rajatun määrän ip-osoitteita. Sit ku määrä tulee täyteen tapahtuu hassuja asioita. Laita kytkimen tilalle reititin.
 
Saat internet palveluntarjoajaltas rajatun määrän ip-osoitteita. Sit ku määrä tulee täyteen tapahtuu hassuja asioita. Laita kytkimen tilalle reititin.
Saman ip:n takanahan nuo on julkisessa verkossa?

Edit:
Mulla siis kuituboxi, mistä piuha reitittimelle.
Reitittimestä lähtee verkkokaapeli toiseen kerrokseen missä sit pelihuone ja siellä tämä kytkin:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/11270/dfmjs/D-Link-DGS-105-5-porttinen-kytkin

Kertaakaan ei ole siis mikään muu koskaan oireillut, vaikka kuidun päässä on noin 40 eri laitetta. Ulospäin siis yksi ip.
Olen myös asettanut reitittimeen ip:t kiinteäksi, jottei tule ongelmia, kun aikaisemmin LG tv ja brotherin verkkotulostin katkoi yhteyttä minuutin välein.
Pleikkari toimii myös wlanilla aina ongelmitta.

Mutta nyt ongelma oli erilainen kuin normaalisti ja kokoajan kun pleikan käynnisti. Joskin tänään taas pääsi heittämällä verkkoon heti. Joten olisiko viikonloppuna Sonyn päässä sit vain ollu ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Saman ip:n takanahan nuo on julkisessa verkossa?

Edit:
Mulla siis kuituboxi, mistä piuha reitittimelle.
Reitittimestä lähtee verkkokaapeli toiseen kerrokseen missä sit pelihuone ja siellä tämä kytkin:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/11270/dfmjs/D-Link-DGS-105-5-porttinen-kytkin

Kertaakaan ei ole siis mikään muu koskaan oireillut, vaikka kuidun päässä on noin 40 eri laitetta. Ulospäin siis yksi ip.
Olen myös asettanut reitittimeen ip:t kiinteäksi, jottei tule ongelmia, kun aikaisemmin LG tv ja brotherin verkkotulostin katkoi yhteyttä minuutin välein.
Pleikkari toimii myös wlanilla aina ongelmitta.

Mutta nyt ongelma oli erilainen kuin normaalisti ja kokoajan kun pleikan käynnisti. Joskin tänään taas pääsi heittämällä verkkoon heti. Joten olisiko viikonloppuna Sonyn päässä sit vain ollu ongelmia.

Ah. Et antanu alkup postauksessa koko verkkokuvaa. Käsitin, että kytkin on suoraan kuituboxissa kiinni
 
Varmimmin se toimii, kun on ns. Premium HDMI -kaapeli. Eli varmista että nimessä mainitaan tuo ja/tai 18 Gbps:n bittivirtanopeus, joka vaaditaan, jotta 4K@60 Hz -kuva menee HDR:n kera varmasti letkusta läpi
Muistelen näissä vain olleen useampiakin keskusteluja kun Gigantin aktiiviset myyjät ovat tuputtaneet kylkeen näitä heidän premium tekstillä olevia todella kalliita piuhoja ja ei toimi. Sit on ostettu 15e joku ”normaali” ja toiminut hyvin.
Onkohan jollain ihan joku tietty piuha linkittää mikä esim Gigantin valikoimista toimii?
 
Muistelen näissä vain olleen useampiakin keskusteluja kun Gigantin aktiiviset myyjät ovat tuputtaneet kylkeen näitä heidän premium tekstillä olevia todella kalliita piuhoja ja ei toimi. Sit on ostettu 15e joku ”normaali” ja toiminut hyvin.
Onkohan jollain ihan joku tietty piuha linkittää mikä esim Gigantin valikoimista toimii?

Biltemasta olen noita käyttänyt, oli mukamas pakkauksessakin maininta UHD jne... toimineet mutta eipä moistakaan toki tiedä 100 varmaksi.
https://www.biltema.fi/toimisto---t...aapelit/hdmi-kaapelit/hdmi-kaapeli-2000035256
 
Muistelen näissä vain olleen useampiakin keskusteluja kun Gigantin aktiiviset myyjät ovat tuputtaneet kylkeen näitä heidän premium tekstillä olevia todella kalliita piuhoja ja ei toimi. Sit on ostettu 15e joku ”normaali” ja toiminut hyvin.
Onkohan jollain ihan joku tietty piuha linkittää mikä esim Gigantin valikoimista toimii?
Se on jo melkoisen merkillistä, jos Premium-sertifioitu ei toimi. Ilman tuota merkintääkin voi toki toimia, koska se vain tarkoittaa, ettei valmistaja ole maksanut sertifioinnista eli varmistanut kaapelin tiedonsiirtokyvyn varmasti riittävän tuohon 18 gigabittiin sekunnissa. HDMI:n kohdallahan ongelma on se, että se bittivirta ei suinkaan ole tasainen, vaan välillä sitä dataa virtaa vähemmän, toisinaan sitten reilusti paljon enemmän. Kaikki riippuu käytetystä resoluutiosta, virkistystaajuudesta, värisyvyydestä, audioformaatista jne sekä ennen kaikkea siitä, mitä siinä ruudulla näkyy. Esim. pelkkä yksivärinen kuva ei vie kaistaa juuri lainkaan, vaikka olisi kuinka 4K@60 Hz HDR:nä. Jokin HDMI-letku saattaa toimia aivan mainiosti, kunnes jossain kohtaa tuleekin niin paksu bittivirta, ettei se mahdukaan siitä enää läpi, jolloin tuloksena on eriasteisia ongelmia - yleensä hetkellinen kuvan räpsähtäminen mustaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kertaalleen takuusta uusittu Beestingiltä ostettu 2TB Seagate FireCuda hajosi taas. PS Pron sisällä ehti olla 9 kuukautta tämä. Saas nähdä mitä Beesting toteaa nyt.
 
Ylös Bottom