Doctor Pepper
Well-Known Member
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia
Sehän se ongelma onkin. Tuollaista kunnollista nettiliittymää ei varsinkaan Suomessa ole tarjolla useimmille tai sen hankkiminen tulee erittäin kalliiksi. Kupari-ADSL ja tavallinen kaapelinetti ovat kelvottomia lähinnä latenssin vuoksi. Jos konsoli olisi wlanissa, ongelma vielä kasvaisi merkittävästi. Periaatteessa voisi kokeilla sellaista, että netin kautta tulisi raakadataa ja konsoli toimisi Voodoo 1:n kaltaisena 3d-korttina, joka muokkaisi siitä vähän paremmin katselukelpoista ja skaalaisi kuvan teräväpiirtotasolle. Käytännössä nettiyhteyden ongelmat jäisivät aiheuttamaan kiusaa ja kuvanparannuksilla ei saisi kuitenkaan kovin hyvää jälkeä aikaiseksi.
Thin client ratkaisuista on puhuttu hyvin pitkään pelaamisen tulevaisuutena. Muistan tällaisia arveluita jo jostain 1990-luvulta. Käytännössä pelaaminen on viimeinen asia, raskaan videoeditoinnin ohella, johon thin clientit tai pilvipalvelut sopivat. Pelaajat valittavat näyttöjen vasteajoista. Nyt tulisi vasteaikojen lisäksi vielä toinen hidaste, joka olisi todennäköisesti moninkertainen tavallisilla yhteyksillä. Tokihan pilvipelaamista voisi hyödyntää jossakin vuoropohjaisessa pelissä tai Sim Cityn kaltaisessa hitaassa näpertämisessä mutta kuinka moni haluaa konsolin, jolla ei voi pelata toimintapelejä?
Ainoa, mikä pelaajilla pitäisi olla omasta takaa, olisi kunnollinen nettiliittymä...
Sehän se ongelma onkin. Tuollaista kunnollista nettiliittymää ei varsinkaan Suomessa ole tarjolla useimmille tai sen hankkiminen tulee erittäin kalliiksi. Kupari-ADSL ja tavallinen kaapelinetti ovat kelvottomia lähinnä latenssin vuoksi. Jos konsoli olisi wlanissa, ongelma vielä kasvaisi merkittävästi. Periaatteessa voisi kokeilla sellaista, että netin kautta tulisi raakadataa ja konsoli toimisi Voodoo 1:n kaltaisena 3d-korttina, joka muokkaisi siitä vähän paremmin katselukelpoista ja skaalaisi kuvan teräväpiirtotasolle. Käytännössä nettiyhteyden ongelmat jäisivät aiheuttamaan kiusaa ja kuvanparannuksilla ei saisi kuitenkaan kovin hyvää jälkeä aikaiseksi.
Thin client ratkaisuista on puhuttu hyvin pitkään pelaamisen tulevaisuutena. Muistan tällaisia arveluita jo jostain 1990-luvulta. Käytännössä pelaaminen on viimeinen asia, raskaan videoeditoinnin ohella, johon thin clientit tai pilvipalvelut sopivat. Pelaajat valittavat näyttöjen vasteajoista. Nyt tulisi vasteaikojen lisäksi vielä toinen hidaste, joka olisi todennäköisesti moninkertainen tavallisilla yhteyksillä. Tokihan pilvipelaamista voisi hyödyntää jossakin vuoropohjaisessa pelissä tai Sim Cityn kaltaisessa hitaassa näpertämisessä mutta kuinka moni haluaa konsolin, jolla ei voi pelata toimintapelejä?