Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Täytyyhän M$:n tietysti jotain tarjota sille n. 100€ kalliimmalle hinnalle, muutenhan se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.

Verkkopeleissä ero voi näkyä, vastaha se nähdään julkkarin jälkeen näkyykö käytännössä. Epäilen ettei. Moni täällä sanoo että tehokkuus ero mikä on siis sonyn hyväksi spekseissä (!), ei käytännössä näkyisi.

Senkin näkee vasta myöhemmin, mutta lienee mahdollista että jotkut pelimoottorit ottavat suoraan ps4:sta enemmän irti jos tehoja löytyy.

Ainoa varma ero on siinä että xboxgonen saan suomesta vasta keväällä, ps4:sen suoraan julkkarissa marraskuussa. Niin ja kinect.

Nettikaupasta tilaaminen - mihin ihan suomen M$ kehoittaa - on kyllä kun ensin vedettäisiin nyrkillä kasvoihin ja sitten kerrotaan tie lähimpään terveyskeskukseen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Miksiköhän sitten Gaikain Eurooppaan tuloa on lykätty, kun tuosta löytyisi koko maailman kattava partneri?

Koska Gaikai (ja Onlive ja Nvidia Grid) ovat ihan älyttömän spesifisiä pilvipalvelun muotoja. Niihin ei kelpaa sama bulkkirauta, jota käytetään tavallisten Apachejen tai Nginxien tai Nodejen pyörittämiseen. Kaikkein merkittävin ero on siinä, että Gaikai-palvelimessa täytyy olla erillinen grafiikkapiiri, jollaista ei webbipalvelimeen yleensä tarvita lainkaan. Nvidiahan on virittänyt tuon ihan äärimmilleen, ja koko Grid perustuu Nvidian uusimpaan näyttöpiiriteknologiaan, ja siksi väittävätkin oman palvelunsa olevan nopeamman kuin Gaikai tai Onlive.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Koska Gaikai (ja Onlive ja Nvidia Grid) ovat ihan älyttömän spesifisiä pilvipalvelun muotoja. Niihin ei kelpaa sama bulkkirauta, jota käytetään tavallisten Apachejen tai Nginxien tai Nodejen pyörittämiseen. Kaikkein merkittävin ero on siinä, että Gaikai-palvelimessa täytyy olla erillinen grafiikkapiiri, jollaista ei webbipalvelimeen yleensä tarvita lainkaan. Nvidiahan on virittänyt tuon ihan äärimmilleen, ja koko Grid perustuu Nvidian uusimpaan näyttöpiiriteknologiaan, ja siksi väittävätkin oman palvelunsa olevan nopeamman kuin Gaikai tai Onlive.

Tollahan ei ole juuri mitään väliä kuinka paljon saavat operaatioita nopeammaksi serveripäässä, sillä se pullonkaula ei ole siellä vaan 1) runkoverkossa ja 2) kuluttajaliittymissä. Mä olen käytännössä lähes runkoverkossa kiinni ja silti viikon hiljaisimpaan aikaan vain Suomen sisäiset pingit ovat edes sielläpäin että Gaikai-pelaaminen olisi mahdollista. Jossakin vuoropohjaisessa strategiapelissä tuo ei juurikaan haittaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tollahan ei ole juuri mitään väliä kuinka paljon saavat operaatioita nopeammaksi serveripäässä, sillä se pullonkaula ei ole siellä vaan 1) runkoverkossa ja 2) kuluttajaliittymissä.
Kyllä se kuvan renderöintinopeus vaikuttaa ihan oikeasti. Ajattele nyt, jos kuva saadaan syntymään ajassa 33ms, puhutaan 30 framen ruudunpäivitysnopeudesta. Jos se puristetaan 16:een, nousee ruudunpäivitys luokkaan 60fps. Verkkoviive vaikuttaa siihen, kuinka pian tuo frame näkyy pelaajan ruudulla (eli onko se yksi vai kolme ruutua myöhässä), mutta jos serverin prossuteho ei riitä kuin kolmeen kuvaan sekunnissa, niin melkoista dia-show'tahan tuo on.

Usko pois, tätä teknologiaa ei ole pelkästä akateemisesta innostuksesta tutkittu ja ongelmia ratkottu viimeisen kymmenen vuoden ajan. Suurin osa Onliven ja Gaikain markkina-arvosta muodostuu niiden videokuvan nopeaan pakkaamiseen ja purkamiseen liittyvistä patenttisalkuista. Verkko asettaa omat haasteensa, mutta niiden poistaminen on muiden heppujen heiniä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä se kuvan renderöintinopeus vaikuttaa ihan oikeasti. Ajattele nyt, jos kuva saadaan syntymään ajassa 33ms, puhutaan 30 framen ruudunpäivitysnopeudesta. Jos se puristetaan 16:een, nousee ruudunpäivitys luokkaan 60fps. Verkkoviive vaikuttaa siihen, kuinka pian tuo frame näkyy pelaajan ruudulla (eli onko se yksi vai kolme ruutua myöhässä), mutta jos serverin prossuteho ei riitä kuin kolmeen kuvaan sekunnissa, niin melkoista dia-show'tahan tuo on.

Usko pois, tätä teknologiaa ei ole pelkästä akateemisesta innostuksesta tutkittu ja ongelmia ratkottu viimeisen kymmenen vuoden ajan. Suurin osa Onliven ja Gaikain markkina-arvosta muodostuu niiden videokuvan nopeaan pakkaamiseen ja purkamiseen liittyvistä patenttisalkuista. Verkko asettaa omat haasteensa, mutta niiden poistaminen on muiden heppujen heiniä.

Hmmm, framerate ei vissiin ole ollut mikään ongelma. Olen ymmärtänyt että serveripään nopeuttamisella on pyritty vähentämään netin lagin vaikutusta pelaajan ruudulla näkyvään viiveeseen. Mutta toi on aika turhaa kun se netin viive on niin suuri ettei sitä kierrä millään. OnLive joskus julkaisi faktan että 1000 mailia serveristä asiakkaaseen on maksimipituus että palvelu voi vielä toimia, koska valon nopeus on vakio. Olettaen siis että sekä servu että asiakas on kiinni valokuidussa, jos mennään kuparikaapeleihin siä asiakkaanpäässä, tuota matkaa serveriin pitää dramaattisesti lyhetään. Verkon parantamiseen liittyy kaksi asiaa: 1) valokuitu joka kotiin (kovasti on hidasta vauhtia tapahtumassa muutos, menee yli 10 vuotta ennenkuin edes 80% Suomesta on valokuidussa) ja 2) fysiikan lakien rikkominen, pakkausteknologioiden parantaminen ei auta lagiin, ne auttavat vain tiedonsiirtonopeuteen.

Mä en ole koskaan ollu tietoinen että ohjauslagi konsolissa/PC:ssä olisi noinkin suuri. Mutta mitä ilmeisemmin siitä ei voi yhtään lagi pahentua tai ihminen huomaa sen ja alkaa irrottautuminen immersiosta. En nyt löytänyt samaa linkkiä mitä yöllä lueskelin, sillä oli jokin hieno termi tyyliin motorinen...jotainjotain ja pelaaminen käy tuskattuvaksi/mahdottomaksi.

Pointti hommassa on se, etten ymmärrä miksi kaukopelaamista pitäisi väkisin yrittää kehittää. Säästöt siitä että ihmisillä olisi vain päätelaite kotona, ovat aika laskennallisia. Onhan niitä yhteiskäytössä olevia autojakin, auto-osuuskuntia, mutta silti monet ihmiset haluaisivat omistaa oman autonsa. Tässäkin ketjussa on puhuttu aiemmin kuinka tärkeää on se että ihminen voi pelata offline, tämä Gaikai systeemihän on se ultimaalinen DRM/AlwayOnline systeemi jossa palveluntarjoaja voi halutessaan sulta evätä pääsyn pelien lisäksi myös koko pelilaitteeseen. Etuudet etäpelaamisesta on siinä että omistamasi elektroniikka on hieman halvempaa ja se kallein osa elektroniikasta on siirretty kaupalliseen yhteiskäyttöön. Pienen etuuden takia käyttäjät joutuvat nielemään suuren miinuspuolen (lagi). Mun mielestä pilven hyödyntäminen on erinomainen lisä joissakin tapauksissa. Ajatellaan vaikkapa Minecraftia, vaikka pelaisit yksinpeliä, ei sun PC jaksa ylläpitää kuin aivan sua lähimpiä chunkkeja. Tällöin pilvi voisi ylläpitää niitä chunkkeja joissa sulla on tehdas pystyssä tai jotain muuta tärkeää. Tuossa käytössä lagilla ei ole mitään merkitystä. Saman homman voi ajatella mihin tahansa hiekkalaatikkopeliin! Oma konsoli hoitaa sun näköetäisyyden ja pilvi hoitaa loput pelimaailmasta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

*mä oon muutaman 2-3 vuotta vanhan EA:n pelin ostanu co-op tarkoituksissa, jälkeenpäin huomatakseni että EA on jo sulkenut pelin serverit ja co-op on mahdotonta ilman samalla sohvalla istumista ja jaettua peliruutua. Tuon vuoksi mä en yhtään luota EA:n hostaamiin peleihin. Hyvänä esimerkkinä vaikka tuo BF3, jossa EA näköjään sulki suurimman osan servereistä vain puoli vuotta julkaisun jälkeen: Battlefield 3's Dedicated Console Servers Are Disappearing - G4tv.com
BF:ää en ole moninpelannut, niin en tiennytkään että siinä voi vuokrata oman serverin, mutta eikö tuo käytännössä ripottele pelaajakunnan pieniksi saarekkeiksi?

Tuosta Bäfän tapauksesta on jo jonkin verran aikaa, mutta tuolloin pelaajayhteisö ärähti ja dedikoidut serverit tulivat takaisin. Nyt niiden määrä on jo luonnollisesti pienentynyt aktiivisten pelaajien vähentyessä.

Mutta yleisesti EA on karmaiseva esimerkki ensin pelien tiukasta kytkemisestä online-palveluun ja sitten noiden nimenomaisten servereiden sulkemisesta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Hmmm, framerate ei vissiin ole ollut mikään ongelma. Olen ymmärtänyt että serveripään nopeuttamisella on pyritty vähentämään netin lagin vaikutusta pelaajan ruudulla näkyvään viiveeseen.
Framerate ei ole ongelma, koska Gaikai-/Onlive-server on sisuskaluiltaan hyvin samankaltainen kuin jumalattoman tykki peli-PC. Ero Gaikai- ja Azure-palvelimen välillä on ihan yksinkertaisesti GPU: Gaikai-palvelimessa on sellainen, Azure-palvelimessa ei ole. Itse kukin voi kokeilla, miten hyvin Battlefield 3 pyörii PC:llä, jossa on uudehko Radeon-näyttökortti verrattuna sellaiseen, jossa on pelkkä Intelin prossu.

Viiveeseen voidaan palvelinpäässä vaikuttaa ainoastaan minimoimalla framen pakkaamiseen käytettävä aika. Verkkoviivettä palvelin ei pysty kutistamaan millään ihmeellä, tähän tarvitaan verkko-operaattoreiden osallistumista. Ja tällähän saralla Sony on ilmoittanut yhteistyöaloitteista keskieurooppalaisten operaattoreiden kanssa.

Pointti hommassa on se, etten ymmärrä miksi kaukopelaamista pitäisi väkisin yrittää kehittää. Säästöt siitä että ihmisillä olisi vain päätelaite kotona, ovat aika laskennallisia.

Itse asiassa pilvipeli-infra on aktiivista käyttäjää kohti kalliimpi kuin kotiin ostettava pelilaite. Taloudellinen järki tulee siitä, että pelikonsolit makaavat käyttämättöminä keskimäärin ehkä jotain 90% ajasta. Todennäköisesti enemmän. Yksi konsoli verkossa palvelee siis keskimäärin kymmentä käyttäjää. Lisäksi kaukopelaaminen (aika hyvä termi, muuten) mahdollistaa uudenlaisia bisnesmalleja. Jotkut tykkäävät kutsua PSplussaa videopelien Netflixiksi, mutta mun mielestä toi on epätarkka analogia. Onlive voisi olla pelien Netflix.

Teknologia on jo nyt riittävän hyvää kaukopelaamiselle. Mä olen testannut Borderlandsia ja Batman Arkham Asylumia Onlivellä, enkä huomannut ihan massiivista eroa omalla konsolilla pelaamiseen. Valokuitu on yksi polku, joka parantaa toimintaedellytyksiä, LTE on toinen. Muutaman vuoden kuluttua on ihan mahdollista, että nämä palvelut ovat saatavilla jo merkittävään osaan Eurooppaakin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei vastaansanomista, mutta ihan vaan tarkennuksia omiin lausuntoihini, jotta ollaan samalla sivulla:

Framerate ei ole ongelma, koska Gaikai-/Onlive-server on sisuskaluiltaan hyvin samankaltainen kuin jumalattoman tykki peli-PC. Ero Gaikai- ja Azure-palvelimen välillä on ihan yksinkertaisesti GPU: Gaikai-palvelimessa on sellainen, Azure-palvelimessa ei ole. Itse kukin voi kokeilla, miten hyvin Battlefield 3 pyörii PC:llä, jossa on uudehko Radeon-näyttökortti verrattuna sellaiseen, jossa on pelkkä Intelin prossu.
Näin on. Yritin sanoa etten ymmärrä miksi peli pitäisi kokonaisuudessaan siirtää jollekin palvelimelle, mutta ymmärrän äärimmäisen hyvin miksi tarvitaan ulkopuolista serveriä pyörittämään peliä. Monimutkaiset ja isot avoimet maailmat eivät mahdu kokonaisuudessaan aktiiviseksi kotikoneella (ja eivät tarvitse graafista suorituskykyä vaan prosessorin laskenta-aikaa) sekä moninpelien hoitaminen siten ettei kukaan pelaaja saa voittoon riittävää etua ja pelit eivät katkeile kun hostaajan nettiyhteys pätkäisee. En missään kohtaa kai ajatellutkaan että Azure toimisi samoin kuin Gaikai.

Viiveeseen voidaan palvelinpäässä vaikuttaa ainoastaan minimoimalla framen pakkaamiseen käytettävä aika. Verkkoviivettä palvelin ei pysty kutistamaan millään ihmeellä, tähän tarvitaan verkko-operaattoreiden osallistumista. Ja tällähän saralla Sony on ilmoittanut yhteistyöaloitteista keskieurooppalaisten operaattoreiden kanssa.
Kuten jo aiemmin tuossa mittailin, optimitilanteessa homma toimii jos serveri on lähellä ja sulla on hyvä nettiyhteys. Muissa tilanteissa homma ei toimi ollenkaan. Keskieuroopan serverit ei auta Suomeen. Ruuhkatilanteissa muistan saaneeni ihan erilaisia pingejä kuin tuo mitattu tulos la-su yönä.

Itse asiassa pilvipeli-infra on aktiivista käyttäjää kohti kalliimpi kuin kotiin ostettava pelilaite. Taloudellinen järki tulee siitä, että pelikonsolit makaavat käyttämättöminä keskimäärin ehkä jotain 90% ajasta. Todennäköisesti enemmän. Yksi konsoli verkossa palvelee siis keskimäärin kymmentä käyttäjää. Lisäksi kaukopelaaminen (aika hyvä termi, muuten) mahdollistaa uudenlaisia bisnesmalleja. Jotkut tykkäävät kutsua PSplussaa videopelien Netflixiksi, mutta mun mielestä toi on epätarkka analogia. Onlive voisi olla pelien Netflix.
Jep, tuota samaa tarkoitin, ehken sanonut selkeästi. Sama juttu se on siinä auto-osuuskunnassa, sen auton huollot yms tulee paljon kalliimmaksi pitää autoa kuin yksityisauton, mutta kun kulut jaetaan monille käyttäjille, loppuhinta tulee halvemmaksi. Mutta samoin kuin auto-osuuskunnassa, ei peliserverikään ole aina käytettävissä sillä hetkellä kun pelaaja haluaa pelata. Tässä ketjussa kauheasti kritisoitiin siitä että X1:n alkuperäisissä suunnitelmissa oli kerran 24h sisällä nopea tarkastus onko pelien omistusoikeudet ennallaan...serveripelaaminen ei onnistu jos nettiyhteys on vain 5 sekunttia katki. Tai jos serveri on huoltotilassa. Tai jos verkossa on ruuhkaa, nettihyökkäys tai naapurin kaivuri kaivoi kaapelin ylös.

Teknologia on jo nyt riittävän hyvää kaukopelaamiselle. Mä olen testannut Borderlandsia ja Batman Arkham Asylumia Onlivellä, enkä huomannut ihan massiivista eroa omalla konsolilla pelaamiseen. Valokuitu on yksi polku, joka parantaa toimintaedellytyksiä, LTE on toinen. Muutaman vuoden kuluttua on ihan mahdollista, että nämä palvelut ovat saatavilla jo merkittävään osaan Eurooppaakin.
Valokuituliittymä maksaa noin 1000 euroa omakotitalolta, aika moni talo jättää ottamatta vaikka kaapeli vedetään tontin rajalle. Niitä tontin rajalle vetoja on vielä niin vähän ja tahti on niin hidas, että 80% peitto ei ole mahdollinen 10 vuoteen. Ilman valtion kattavaa tukiohjelmaa, tuo 1 kiloeuron hinta tarkoittaa ettei 80% saavuteta ikinä. Ainakaan Tampereella LTE ei ole vielä vaihtoehto, jollei nyt satu asumaan juuri oikeassa paikassa. Ilmeisesti Hervannassa ja ydinkeskustassa toimii...jos siis sattuu asumaan oikeissa taloissa. LTE laita-alueilla pingi on pelaamiseen kelvotonta. Firmojen lupaukset kattavuuden leviämistä on todistettu pelkiksi mainospuheiksi. Ihan sattumalta muuten sekä DNA että Sonera saivat asiasta viime vai toissaviikolla markkinointikiellon ja uhkasakon :]
Mutta, noikin on toissijaisia asioita niin kauan kunnes Gaikailla on palvelimet Suomessa!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Pointti hommassa on se, etten ymmärrä miksi kaukopelaamista pitäisi väkisin yrittää kehittää. Säästöt siitä että ihmisillä olisi vain päätelaite kotona, ovat aika laskennallisia.
...
Gaikai systeemihän on se ultimaalinen DRM/AlwayOnline systeemi jossa palveluntarjoaja voi halutessaan sulta evätä pääsyn pelien lisäksi myös koko pelilaitteeseen. Etuudet etäpelaamisesta on siinä että omistamasi elektroniikka on hieman halvempaa ja se kallein osa elektroniikasta on siirretty kaupalliseen yhteiskäyttöön.
Tässähän niitä kaukopelaamisen syitä tuli. Pelkän halvan klientin ansiosta laitevalmistajat pääsisivät konsolien "pitkäikäisyydestä" eroon, ja saisivat niihin enemmän pc:n hyviä ominaisuuksia (palveluntarjoajat voisivat jatkuvasti päivittää palvelinten rautaa paremmaksi). Samalla kuluttajilta otettaisiin tuota raudan päivittämisen tarve pois, ja pelikehittäjillä olisi aina tiedossa "pelilaitteen" (serverin) speksit. Peli toimisi siis aina pelitalon haluamalla tavalla (niin hyvässä kuin pahassa mielessä).

Eli konsolisukupolvet periaatteessa häviöäisivät ja peleille annettaisiin enemmän rautaa käytettäväksi, vaikka päätelaitteena olisikin se sama kahdeksan vuotta vanha halpa laite.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Xbox Onen pystyasennossa pitäminen ei ole kannattavaa.

Microsoft Warns: Don't Stand Your Xbox One Vertical | The Escapist

"It wouldn't be a cooling problem, we just didn't design the drive for vertical," says Microsoft's Albert Panello. "Because it's a slot loading drive, we just didn't design it for both." Thus comes the latest commandment from on high: stand ye not your Xbox One vertical, lest plagues of locusts strip the earth bare. Or possibly the console will just stop working. But according to Panello, Microsoft has made a study, and 80% of Xbox 360 owners keep their console horizontal, as the creator may, or may not, have intended.

"Do it at your own risk,"
says Panello. Whether or not this makes a difference is entirely up to you, the purchaser. It's a pity that darn slot drive is getting in the way; makes you wonder how other consoles manage.

Toistaiseksi ei ole tiedossa, kuinka konsoli reagoi, mikäli sillä rupeaa pelailemaan väärällä tavalla. Ellet ole rahassa kylpevä hattukeisari, suosittelen noudattamaan uutisessa mainittua ohjeistusta.



Toinen lähde: http://uk.gamespot.com/tgs/microsof...l-orientation-do-it-at-your-own-risk-6414731/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

"It wouldn't be a cooling problem, we just didn't design the drive for vertical," says Microsoft's Albert Panello. "Because it's a slot loading drive, we just didn't design it for both."

"Do it at your own risk," says Panello. Whether or not this makes a difference is entirely up to you, the purchaser. It's a pity that darn slot drive is getting in the way; makes you wonder how other consoles manage.

Microsoft on viimein keksinyt sisäänvetävän optimisen aseman, mutta onhan tämä niin edistyksellistä tekniikkaa, että on ihan ymmärrettävää että se saatiin toimimaan luotettavasti vain vaaka-asennossa. Esimerkiksi Wiissä oli sisäänvetävä optinen asema, joka toimi sekä normaalin kokoisten Wii-levyjen että mini-DVD:n kokoisten Gamecube-levyjen kanssa, pystyssä ja vaaka-asennossa ja mahdollisesti jopa vähän vinossa.

Käytössä olleet konsolit ovat vakituisesti olleet pystyasennossa PlayStation 2:sta Wii U:hun, mutta taidan olla sitä Microsoftin tutkimuksessa löydettyä omituista 20 %:n käyttäjäryhmää jonka mielestä pystyssä oleva konsoli on tyylikkäämpi, kätevämpi ja säästää tilaa. Nintendolla ja Sonylla on ilmeisesti kummaa japanilaista magiaa käytössään, kun ovat saaneet Wii U:n ja PS4:n sisäänvetävät optiset asemat toimimaan pystyasennossakin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Microsoft on viimein keksinyt sisäänvetävän optimisen aseman, mutta onhan tämä niin edistyksellistä tekniikkaa, että on ihan ymmärrettävää että se saatiin toimimaan luotettavasti vain vaaka-asennossa. Esimerkiksi Wiissä oli sisäänvetävä optinen asema, joka toimi sekä normaalin kokoisten Wii-levyjen että mini-DVD:n kokoisten Gamecube-levyjen kanssa, pystyssä ja vaaka-asennossa ja mahdollisesti jopa vähän vinossa.

Käytössä olleet konsolit ovat vakituisesti olleet pystyasennossa PlayStation 2:sta Wii U:hun, mutta taidan olla sitä Microsoftin tutkimuksessa löydettyä omituista 20 %:n käyttäjäryhmää jonka mielestä pystyssä oleva konsoli on tyylikkäämpi, kätevämpi ja säästää tilaa. Nintendolla ja Sonylla on ilmeisesti kummaa japanilaista magiaa käytössään, kun ovat saaneet Wii U:n ja PS4:n sisäänvetävät optiset asemat toimimaan pystyasennossakin.

Se on totta joo että kaikki näyttää paljon tyylikkäämmiltä pystyssä, digiboxeista, telkkareista ja arkkupakastimista lähtien! Tuhoon tuomittu jokainen laite jota ei pystyssä voi käyttää!
PS3 sisäänvetävä asema ainakin on vikaherkkä, omakin pleikka on ollut jo pitkään kylmänä tuosta johtuen (vaikka aina vaakatasossa onkin ollut) ja foorumien perusteella melko yleinen vika. En tiedä sitten tekeekö pystyasento-mahdollisuus asemasta kalliimman, monimutkaisemman tai vikaherkemmän, mutta niin kallis tuon korjaaminen kuitenkin on että on jäänyt odottamaan PS3 yksinoikeuksien isompaa kasaantumista hyllyyn. Jos valita saisi, itse ottaisin mieluummin kelkka-aseman uuden sukupolven konsoleihin, ihan vaan siitä johtuen että perheen lapsille (ja iskälle) on helpompi saada levyt naarmuuntumatta ja sormenjäljittä sisään.
Niin ja mun lempiasento on tietenkin makaava, niin konsoleissa kuin omassa ruumiissakin :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PS3 sisäänvetävä asema ainakin on vikaherkkä, omakin pleikka on ollut jo pitkään kylmänä tuosta johtuen (vaikka aina vaakatasossa onkin ollut) ja foorumien perusteella melko yleinen vika. En tiedä sitten tekeekö pystyasento-mahdollisuus asemasta kalliimman, monimutkaisemman tai vikaherkemmän, mutta niin kallis tuon korjaaminen kuitenkin on että on jäänyt odottamaan PS3 yksinoikeuksien isompaa kasaantumista hyllyyn.

En ole sitten kai pelannut PS3:lla tarpeeksi levypelejä, koska en ole moiseen törmännyt, keneltäkään muultakaan kuullut, enkä edes netissä nähnyt asiasta juttua. Sen sijaan Xbox 360:n levykelkka-asema...

Jos valita saisi, itse ottaisin mieluummin kelkka-aseman uuden sukupolven konsoleihin, ihan vaan siitä johtuen että perheen lapsille (ja iskälle) on helpompi saada levyt naarmuuntumatta ja sormenjäljittä sisään.
Niin ja mun lempiasento on tietenkin makaava, niin konsoleissa kuin...

En nyt kyllä mitenkään hahmota, miten kelkka säästäisi kumpaakaan, etenkin kun muistaa että viime sukupolvessa se Xbox 360:n kelkka-asema oli pahamaineisin levyjen naarmuttaja. Sisäänvetävä asema on helppo: levy aseman suulle ja sinne se menee. Ei asettelua eikä pahimmillaan "automaattisen" levykelkan liian innokasta sisään/ulos-häsläystä.

Ihan oikeana sisäänvetävän aseman haittapuolena voidaan sanoa, että asema tarvitsee virtaa jotta levyn saa ulos. Onko esim. levy unohtunut matkalle otettavaan konsoliin mukaan? Virrat takaisin kiinni jos haluaa sen ulos. Wii U:ssa tämä on otettu huomioon merkkivalolla, joka kertoo, että asemassa on levy. Tämä on melkeinpä kannellisten mekaanisten asemien ainoa hyöty sisäänvetäviin asemiin ja levykelkkoihin verrattuna - mutta jos kelkkaa ja sisäänvetävää asemaa haluaa verrata, niin niistä ei kyllä keksi yhtäkään etua kelkka-asemille.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Xbox on siis kehittynyt huimasti, nykyinen naarmutti pelilevyjä ja tuleva ei siis naarmuta kunhan sitä pitää tiukasti vaakatasossa.

Ihme kyllä harva on kuullut iplon kertomista ongelmista, mutta moni, minä mukaanlukien, sain kyllä xbox360:sta ulos naarmuisia pelilevyjä.

Mutta mikään ei ole xboxgone konsolissa huonoa. Tämmmöinen mielipide on toki ymmärrettävä jos on konsolinsa ennakkavarannut jo ensimmäisenä mahdollisena päivänä. ;)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Xbox on siis kehittynyt huimasti, nykyinen naarmutti pelilevyjä ja tuleva ei siis naarmuta kunhan sitä pitää tiukasti vaakatasossa.

Ihme kyllä harva on kuullut iplon kertomista ongelmista, mutta moni, minä mukaanlukien, sain kyllä xbox360:sta ulos naarmuisia pelilevyjä.

Mutta mikään ei ole xboxgone konsolissa huonoa. Tämmmöinen mielipide on toki ymmärrettävä jos on konsolinsa ennakkavarannut jo ensimmäisenä mahdollisena päivänä. ;)
Shh...Älä mene sohaisemaan ampiaispesään! Aika hyvä provohan tuo iplolta oli ilman lähteitä. Ei sitäkään oikein voi oikein kunnon lähteeksi kutsua, jos googlesta hakee lauseella "ps3 disc drive problems" ja saa aikaiseksi osumia:rolleyes:
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Wii U:ssa tämä on otettu huomioon merkkivalolla, joka kertoo, että asemassa on levy.
Pleikkarissakin palaa sininen valo, kun levy on sisällä :)

Voi että iplo kun esittelet täällä valheellisia tietoja jatkuvasti faktoina, vai mites se menikään? ;)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ihme kyllä harva on kuullut iplon kertomista ongelmista,
Playstation 3 won't read discs? apparently this is a common problem. how to fix? - Yahoo! Answers
Tuommoisia viestiketjuja löytää kymmenittäin, mainintaa löytyy myös konsolifinin FAQ:sta, Sonyn tukisivuilta, youtubevideoista...en osaa määritellä kuinka "harva" noista ongelmista on kuullut, mutta ainakaan en ole ainoa. Sikäli aika merkittävä ongelma että korjaaminen maksaa ~100 euroa.
...mutta moni, minä mukaanlukien, sain kyllä xbox360:sta ulos naarmuisia pelilevyjä.
Ihan mahdollista, muista hämärästi otsikon jossa mainittiin että konsolin liikuttaminen levyn pyöriessä naarmuttaa levyä. Itsellä on boxista tullu ulos noin 150 eri pelin levyä naarmutta, PS3:n levyasema hajosi noin 40 pelin jälkeen. [huomioi että tämä oli vain oma kokemukseni, ei väittämäni suhdeluku konsolien hajoamisiin] Ja se tärkein pointti oli että lapsilla on ongelmia sekä Wii:n että PS3:n levyasemien kanssa toimisessa, mutta ei Xbox 360. Tästä syystä esitin mieltymykseni levykelkkoihin.
Mutta mikään ei ole xboxgone konsolissa huonoa. Tämmmöinen mielipide on toki ymmärrettävä jos on konsolinsa ennakkavarannut jo ensimmäisenä mahdollisena päivänä. ;)
Piru lukee raamattua? Onko nyt menty siihen että väkisin käännetään asia tähän suuntaan? Kirjoitin kommentin jossa toivoin levykelkkaa uuden sukupolven konsoleihin, Xbox Onessa ei ole sellaista => sehän on ihan selkee fanipoika!
Ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuommoisia viestiketjuja löytää kymmenittäin, mainintaa löytyy myös konsolifinin FAQ:sta, Sonyn tukisivuilta, youtubevideoista...en osaa määritellä kuinka "harva" noista ongelmista on kuullut, mutta ainakaan en ole ainoa. Sikäli aika merkittävä ongelma että korjaaminen maksaa ~100 euroa.
PS3:n BD-aseman ongelmat ovat lähes poikkeuketta BD-diodin hajoamisesta johtuvia. Etenkin 40 gigan malleissa käytetty halpisdiodi oli muiden mallien lukupäitä herkempi päästämään taikasavut pihalle. Mutta ainakin täällä Suomessa nuo on hoidettu virhevastuun puitteissa ihan ilmaiseksi, jos konsolilla on ikää alle 3 vuotta.

Sen sijaan konsolin asennolla ei ole tiettävästi yhtään mitään vaikutusta siihen, missä vaiheessa BD-diodi hajoaa.

Itsellä on boxista tullu ulos noin 150 eri pelin levyä naarmutta, PS3:n levyasema hajosi noin 40 pelin jälkeen. [huomioi että tämä oli vain oma kokemukseni, ei väittämäni suhdeluku konsolien hajoamisiin]
Yksittäistapauksissa voi olla kokemuksia mihin suuntaan vai, ei se todista isossa mittakaavassa kuitenkaan yhtään mitään.

Ja oli miten oli, menneen sukupolven tekniikoista en lähtisi ennustelemaan mitään suuntaan tai toiseen uusien laitteiden kanssa. Ne ovat kuitenkin niin tyystin erilaisia kapistuksia, että vasta vuoden parin päästä nähdään, onko niillä mahdollisesti jonkinlaisia lastentauteja tai ehkä jopa tyyppivikoja.

Ja se tärkein pointti oli että lapsilla on ongelmia sekä Wii:n että PS3:n levyasemien kanssa toimisessa, mutta ei Xbox 360.
Meidän 2-vuotias oppi syöttämään DVD:n siististi PS3:n slottiasemaan jo ennen kuin oli edes täyttänyt kahta vuotta. On vaikea purematta niellä väitettä, että slottiasema olisi lapselle jotenkin vaikeampi kuin perinteinen levykelkka.

Henkilökohtaisesti olen erittäin tyytyväinen, että sekä PS4:ssä että Xbox Onessa on tuollainen kiekon sisään imaiseva ratkaisu eikä PS2/X360-tyylistä levykelkkaa taikka PS1-tyyppistä levyluukkua - puhumattakaan "Super-Slim"-PS3:n tyyppisestä sivulle vetäytyvästä luukusta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mutta se ei kuitenkaan olle deal breaker mihin asentoon konsolin saa? Eihän?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nyt ilmoitettiin jo että tv tv karsitaan pois euroopan jukaisusta sittenkun tulee joskus...
Eipä paljon enää jää mitään mitä olis esitelty ennakkoon.
Kinect 2.0 ja värinä liipasimissa...
:confused:
 
Ylös Bottom