Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Tollahan ei ole juuri mitään väliä kuinka paljon saavat operaatioita nopeammaksi serveripäässä, sillä se pullonkaula ei ole siellä vaan 1) runkoverkossa ja 2) kuluttajaliittymissä. Mä olen käytännössä lähes runkoverkossa kiinni ja silti viikon hiljaisimpaan aikaan vain Suomen sisäiset pingit ovat edes sielläpäin että Gaikai-pelaaminen olisi mahdollista. Jossakin vuoropohjaisessa strategiapelissä tuo ei juurikaan haittaa.
Koska Gaikai (ja Onlive ja Nvidia Grid) ovat ihan älyttömän spesifisiä pilvipalvelun muotoja. Niihin ei kelpaa sama bulkkirauta, jota käytetään tavallisten Apachejen tai Nginxien tai Nodejen pyörittämiseen. Kaikkein merkittävin ero on siinä, että Gaikai-palvelimessa täytyy olla erillinen grafiikkapiiri, jollaista ei webbipalvelimeen yleensä tarvita lainkaan. Nvidiahan on virittänyt tuon ihan äärimmilleen, ja koko Grid perustuu Nvidian uusimpaan näyttöpiiriteknologiaan, ja siksi väittävätkin oman palvelunsa olevan nopeamman kuin Gaikai tai Onlive.
Tollahan ei ole juuri mitään väliä kuinka paljon saavat operaatioita nopeammaksi serveripäässä, sillä se pullonkaula ei ole siellä vaan 1) runkoverkossa ja 2) kuluttajaliittymissä. Mä olen käytännössä lähes runkoverkossa kiinni ja silti viikon hiljaisimpaan aikaan vain Suomen sisäiset pingit ovat edes sielläpäin että Gaikai-pelaaminen olisi mahdollista. Jossakin vuoropohjaisessa strategiapelissä tuo ei juurikaan haittaa.