Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Nyt tuli deja-vu. Ihan kuin olisin kuullut tämän tyyppistä perustelua erään toisenkin konsolin kohdalla ihan tässä vuoden sisään. Siitähän tulikin sitten melkoinen menestys. Tosin tietystihän Sonylla on tuohon yhdistelmään verrattuna etunaan PS4+Vita yhdistelmän edullinen hinta, pelintekijöiden varma tuki koska kaikilla tiedetään olevan tuo yhdistelmä, käyttöönoton helppous suoraan paketista, ... eiku, hetkinen!?!Kun taloudessa on vain se yksi TV, ja sitä pääsee konsolin kanssa käyttämään normaalisti vasta myöhään illalla perheen mentyä nukkumaan, voi Remote Playsta olla paljonkin iloa. Se antaa mahdollisuuden pelata PS4-pelejä iltapäivällä/illalla, vaikka televisio olisikin pyhitetty johonkin muuhun.
Nyt ilmoitettiin jo että tv tv karsitaan pois euroopan jukaisusta sittenkun tulee joskus...
Eipä paljon enää jää mitään mitä olis esitelty ennakkoon.
Kinect 2.0 ja värinä liipasimissa...
![]()
Nyt tuli deja-vu. Ihan kuin olisin kuullut tämän tyyppistä perustelua erään toisenkin konsolin kohdalla ihan tässä vuoden sisään. Siitähän tulikin sitten melkoinen menestys. Tosin tietystihän Sonylla on tuohon yhdistelmään verrattuna etunaan PS4+Vita yhdistelmän edullinen hinta, pelintekijöiden varma tuki koska kaikilla tiedetään olevan tuo yhdistelmä, käyttöönoton helppous suoraan paketista, ... eiku, hetkinen!?!
Noissa on iso ero. Wii U:ta myytiin nimenomaan gamepadin avulla, se oli se juttu miksi vuoksi pitäisi hankkia tehoissa sukupolven jäljessä oleva WiiU. Jopa niinkin kovasti markkinoitu, että moni luuli WiiU:n olevan vanha Wii höystettynä gamepadilla.
Ps4:sen tärkeimpiä myyntivaltteja ei vitan remote play ole. Paremminkin se on keino tehdä vitaa houkuttelevammaksi ps4:sen omistajille. Vitallahan myynnin kanssa ongelmia on, kaikki merkit indikoivat kovaa myyntiä ps4:lle.
Tämä on täysin totta siinä mielessä, että jo esimerkiksi junamatkalla Keravalta Helsinkiin 3G-verkko ei ole käytössä kuin osan aikaa. Ja siinä missä perinteiset striimausvideopalvelut (esim. Netflix tai YouTube) osaavat puskuroida videota talteen juuri noita EDGE/GPRS-hetkiä varten, ei sama temppu onnistu reaaliaikaisen pelin kanssa.Mä tarkoitin 3G:n ongelmana etäpelaamisessa niitä ongelmia mitä muodostuu verkon ruuhkaisuuden (3G verkkoa ei todellakaan ole rakennettu kestämään edes töistäpaluuruuhkia), sään vaikutusten (lumisade ja se on morjes 3G, välillä tuntuu että jo tuulikin vie signaalin mennessään) ja korkeiden pingien yhdistelmästä.
Toisaalta IPv6:n yleistymisen myötä NATeista pitäisi päästä hiljalleen eroon, jolloin nämä porttiohjaussäädötkin siirtyvät historiaan. Mutta tapahtuuko se vielä Vitan elinkaaren aikana? En usko. Ja täällä ihan kodin sisäverkon puolella noista ei myöskään tarvitse välittää, eli jos Remote Play -käyttö on pääasiassa sitä makkarissa/vessassa/komerossa pelaamista, onnistunee RP:n käyttöönotto vähemmänkin tekniseltä ihmiseltä.95% pelikonsoleilla pelaajista putosi kärryiltä Mac-osoitteet -kohdassa. 80% Gigantin myyjistä ei osaa asiakkaalle selittää tuota. Se ei siis ole mahdotonta, mutta kaukana tuotteistuksesta jota voisi myydä.
Kiitos ratkaisuehdotuksista, mutta näistä mikään ei huusholliimme käy. Näitä kaikenlaisia erilaisia vaihtoehtoja on tässä vuosien aikana vaimon kanssa mietitty varsin paljon, ja konsensus on, että uusi televisio tulee makkarin seinälle kaapelit seinän sisältä vetäen. Mitään 20 metrin HDMI-kaapeleita olkkarin puolelta ei vedetä, ja olohuoneen 52-tuumaisen telkkarin vieressä oleva paikka kuluu jo tälle tietokoneelle. Toista televisiota tähän on yksinkertaisesti mahdotonta enää sovittaa.Mulle tuli mieleen minuutin miettimisellä heti kolme vaihtoehtoa joissa ei tarvitse konsolia liikutella:
Tallentava digiboksi on ollut käytössä kohta vuosikymmenen, mutta sekään ei auta siihen, että 2-vuotiasta ei voi päästää katselemaan suurinta osaa peleistäni. (Pelihyllyä kun katsoo, on miltei jokaisen pelin kotelossa vähintään K16- ellei K18-leima.) Eli olohuoneen telkkarilla voi pelata lapsille sopimattomia pelejä vasta myöhään illalla tai lapsen ollessa tyystin poissa kotoa. Sitä paitsi en pelaa verkossa, joten kavereihin vetoaminenkaan ei tepsi.3) Osta tallentava digiboxi, tallenna sen toisen osapuolen ohjelmat sinne ja sano että pelaat "vaan pari matsia" kavereiden kanssa ja sun on pakko pelata just nyt kun kaverit on linjoilla nyt eikä kohta.
Tämä on se pitkän tähtäimen ratkaisu, mutta uutta asuntoa ei ole ihan heti tulossa....mulla on oma pelihuone ja perhe ei häiritse jos on luurit päässä
Tämäkin on yhteisymmärryksessä neuvoteltu, ja kumpikin tahtoo makkariin kunnon kokoisen ruudun.Vinkkinä muuten, se makuuhuoneen ruutu ei kannata olla kauhean iso, mieluummin juuri tuommoinen ~22" ja sijaintipaikkana katto! Kun ruutu tulee lähemmäksi kuin se takaseinä, pienempi ruutu ajaa saman asian kuin takaseinällä 40-60 tuumanen.
Epäilemättä.Vita jo olemassa ja perheessä vain 1 televisio jonka hallinnasta on tappelua...musta tuntuu että aika marginaalinen kohderyhmä kyseessä.
Kuten sanoin, se (toivottavasti) mahdollisimman saumaton yhteistyö PS4:n on vain yksi houkutustekijä lisää. Ei se yksistään riitä, jos laite ja/tai sen pelit eivät muuten kiinnosta.Enempi mulla onkin tässä asiassa mietityttäny se että saako Sony nostettua Vitan profiilia PS4:n avulla. Eli miten myydä Vita sellaiselle jolla sitä ei vielä ole. Mä olen ymmärtäny että Vitan omistajat on jo tyytyväisiä kapineeseen, eikä sille pakosti tarvitse keksiä uusia käyttötarkoituksia, mutta miten perustella ostaminen sellaiselle jolla ei vielä ole.
3G peitto on nyt kokolailla tässä. Mä oon kahteen kertaan ottanu Elisalle yhteyttä siitä, että Hakametsän jäähallissa ei saa pelipäivänä edes puhelinsoittoja aina lävitse ja nettiselailusta on turha edes haaveilla, he vastaavat aina: "emme aina pysty palvelemaan optimaalisesti kun yhteen paikkaan on kokoontunut paljon ihmisiä". Tämä siis vaikka kyseisessä paikassa on kahden liigajoukkueen kotipelit eli joukkotiheys on jatkuvaa ja etukäteen tiedossa. Soneralla tilanne samassa paikassa ihan vastaava. Olen melko varma ettei 4G/LTE poista ongelmaa. Peiton laajetessa laajenee myös käyttäjäkunta ja samaan aikaan mobiiliverkon käyttö yleistyy räjähdysmäisesti, lopputuloksena on se että vaikka saat 4G signaalin laitteeseesi, ei pingi tai/ja tiedonsiirtokapasiteetti riitä kaukopelaamiseen.Kuinka paljon 3G/4G-peitto lähivuosina käytännön tasolla paranee, sitä en osaa sanoa.
Ilmaisista Wlaneista mulla on paljon kokemusta, alle 1% niistä on ollut normaalin nopeita yhteyksiä. Juna, kaukobussi tai lentokone voisi olla erinomainen paikka kaukopelata omaa PS4:sta, mutta ne ovat myös paikkoja joissa muutama muukin käyttää sitä Wlania, joten kullekin käyttäjälle ei riitä kaistaa kuin hitaaseen nettiselaamiseen. Laita sivu lataukseen ja ota torkut odotellessa.Joka tapauksessa parhaan Remote Play -kokemuksen saa aidon WLAN-yhteyden kautta. Näitäkin kai hiljalleen on tulossa joukkoliikennevälineisiin, mutta ainakin VR estää osan nettipalveluista junissaan tässä vaiheessa, joten yhtä lailla Remote Play voi päätyä estettyjen listalle. Kaistaahan sekin syö aika kivasti.
Ai satunnaisen pelaamisen (ei kai se pelaamisen ja tosi-tv:n yhteentörmäys ihan jokapäiväistä juttua ole, tai sitten tosiaan kannattaa miettiä oma pelihuone) ajaksi vedetty piuha rikkoo estetiikan? Ompa tarkka taloudenhoitajaMitään 20 metrin HDMI-kaapeleita olkkarin puolelta ei vedetä, ja olohuoneen 52-tuumaisen telkkarin vieressä oleva paikka kuluu jo tälle tietokoneelle. Toista televisiota tähän on yksinkertaisesti mahdotonta enää sovittaa.
Tämähän on ihan suhteessa siihen mikä on katseluetäisyys. 22" ruutu on isompi 1.5 metrin etäisyydeltä kuin 42" 4 metristä. Mutta muijathan sen tietää, koolla on väliä!Tämäkin on yhteisymmärryksessä neuvoteltu, ja kumpikin tahtoo makkariin kunnon kokoisen ruudun.
Itselläkin kyllä pitkä vedetty johto on heti iso miinusmerkki. En halua joka kerta korjata johtoja pois ja vastaavasti kaivaa pitkää johtoa jostain kaapista jok'ikistä pelikertaa vasten. Kelaa olen vetänyt ihan tarpeeksi jo reilut kymmenen vuotta sitten armeijassa.Ai satunnaisen pelaamisen (ei kai se pelaamisen ja tosi-tv:n yhteentörmäys ihan jokapäiväistä juttua ole, tai sitten tosiaan kannattaa miettiä oma pelihuone) ajaksi vedetty piuha rikkoo estetiikan? Ompa tarkka taloudenhoitaja
Tietokone jo siinä? Onhan sulla kai monitori jossa hdmi-liitin? Asia on jo siinä ratkaistu! Tosin muksusta tuleekin sitten nuorisorikollinen kun katsele GTA:ta.
Palataan tähänkin väittämään parin vuoden päästä. Nykyinen 3G-tekniikka todistettavasti jo riittää, kunhan kenttä on tarpeeksi hyvä. Kaikkiin paikkoihin yhteyksiä ei varmasti saada, ja aukkokohtia/nopeuden tippumisia tulee olemaan vuosien päästäkin. Mobiiilipelaaminen ei tarkoita pelkästää sitä, että on jatkuvasti liikkeessä, vaan että se pelilaite kulkee mukana. Esimerkiksi töissä on se 3G/4G-yhteys tuskin valtaisasti heittelee, ellei satu olemaan siellä täyteen ahdetussa jäähallissa.Olen melko varma ettei 4G/LTE poista ongelmaa. Peiton laajetessa laajenee myös käyttäjäkunta ja samaan aikaan mobiiliverkon käyttö yleistyy räjähdysmäisesti, lopputuloksena on se että vaikka saat 4G signaalin laitteeseesi, ei pingi tai/ja tiedonsiirtokapasiteetti riitä kaukopelaamiseen.
Vita on mielestäni erinomainen pelilaite muutenkin, eli vaikka se PS4-etäpelaaminen ei junassa/bussissa toimisi kunnolla vuosien päästäkään, on Vitan omiakin pelejä riesaksi asti. (Tämän hetken Vita-pelilukemani on jo yli 60, ja kun päälle lasketaan Vitalla toimivat PS1/Minis/PSP-pelit, ollaan jo jossain lähellä 200 peliä.)Juna, kaukobussi tai lentokone voisi olla erinomainen paikka kaukopelata omaa PS4:sta, mutta ne ovat myös paikkoja joissa muutama muukin käyttää sitä Wlania, joten kullekin käyttäjälle ei riitä kaistaa kuin hitaaseen nettiselaamiseen.
Tarkka todellakin on, enkä itsekään halua vedellä tuollaisia tilapäispiuhoja. Tässä ollaan nyt "ratkaisemassa" aivan liian monimutkaisesti "ongelmaa", jonka yksinkertainen ratkaisu on jo olemassa; Vita. Sen näyttö voi olla pieni, mutta mitäs väliä sillä, jos pelaaminen on muuten hauskaa. Ei ylimääräisiä kustannuksia tai uusia laitehankintoja, vaan kaikki löytyy valmiiksi. Tai no, se PS4 vielä puuttuu...Ai satunnaisen pelaamisen (ei kai se pelaamisen ja tosi-tv:n yhteentörmäys ihan jokapäiväistä juttua ole, tai sitten tosiaan kannattaa miettiä oma pelihuone) ajaksi vedetty piuha rikkoo estetiikan? Ompa tarkka taloudenhoitaja![]()
Tietokoneeni on 6 vuotta vanha Macbook Pro, eli pelkkä läppäri ilman minkäänlaista videosisääntuloa. Ei tähän voi mitään konsolia liittää. Tässä taloudessa on tasan yksi HDMI-sisääntulolla varustettu näyttölaite, ja se on tuo olohuoneen televisio.Tietokone jo siinä? Onhan sulla kai monitori jossa hdmi-liitin? Asia on jo siinä ratkaistu!
Ei kyse ole tuosta. 2-vuotiaalle on välillä tavalliset lastenohjelmatkin ihan tarpeeksi pelottavia.Tosin muksusta tuleekin sitten nuorisorikollinen kun katsele GTA:ta.
Katseluetäisyys makkarissa olisi 3 metriä. Ja totta tosiaan, kun isompaan on tottunut, ei pieni enää tyydytä.Tämähän on ihan suhteessa siihen mikä on katseluetäisyys. 22" ruutu on isompi 1.5 metrin etäisyydeltä kuin 42" 4 metristä. Mutta muijathan sen tietää, koolla on väliä!
EDIT: Sieltä puksahti jo SteamOS.
The Steam Universe is Expanding in 2014
Corporate vice president of Microsoft's interactive entertainment business Phil Harrison is feeling confident that the Xbox One is "winning" the next gen war as far as games line-ups are concerned, overshadowing its main competitor's offerings with stand-out, console exclusive titles like TitanFall.
He acknowledged the Xbox One's journey so far was not without its numerous bumps along the way, but asserts that learning from those mistakes should be seen as a positive. "I think when you create a vision of the future, you paint the vision of the future that you are most excited about," he said. "But we got clear feedback that some of the things we were proposing were perhaps a little too far into the future. So we changed. We took feedback from the community; we changed our plans. We think that's a good thing."
Phil Harrisonin mielestä Xbox Onen DRM-järjestelmän ongelmana oli, että se oli liian kauaskatseista:
Microsoft ei edes yritä peitellä viestiään: Xbox Oneen suunniteltu DRM-järjestelmä on "tulevaisuutta".
Phil Harrisonin mielestä Xbox Onen DRM-järjestelmän ongelmana oli, että se oli liian kauaskatseista:
Microsoft ei edes yritä peitellä viestiään: Xbox Oneen suunniteltu DRM-järjestelmä on "tulevaisuutta".
Digitaalinen jakelu on tulevaisuutta. DRM ei ole tässä homman ydin, eikä se mitä Microsoft yrittää edistää.