Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Mä tarkoitin 3G:n ongelmana etäpelaamisessa niitä ongelmia mitä muodostuu verkon ruuhkaisuuden (3G verkkoa ei todellakaan ole rakennettu kestämään edes töistäpaluuruuhkia), sään vaikutusten (lumisade ja se on morjes 3G, välillä tuntuu että jo tuulikin vie signaalin mennessään) ja korkeiden pingien yhdistelmästä.
Tämä on täysin totta siinä mielessä, että jo esimerkiksi junamatkalla Keravalta Helsinkiin 3G-verkko ei ole käytössä kuin osan aikaa. Ja siinä missä perinteiset striimausvideopalvelut (esim. Netflix tai YouTube) osaavat puskuroida videota talteen juuri noita EDGE/GPRS-hetkiä varten, ei sama temppu onnistu reaaliaikaisen pelin kanssa.
Kuinka paljon 3G/4G-peitto lähivuosina käytännön tasolla paranee, sitä en osaa sanoa. Joka tapauksessa parhaan Remote Play -kokemuksen saa aidon WLAN-yhteyden kautta. Näitäkin kai hiljalleen on tulossa joukkoliikennevälineisiin, mutta ainakin
VR estää osan nettipalveluista junissaan tässä vaiheessa, joten yhtä lailla Remote Play voi päätyä estettyjen listalle. Kaistaahan sekin syö aika kivasti.
95% pelikonsoleilla pelaajista putosi kärryiltä Mac-osoitteet -kohdassa. 80% Gigantin myyjistä ei osaa asiakkaalle selittää tuota. Se ei siis ole mahdotonta, mutta kaukana tuotteistuksesta jota voisi myydä.
Toisaalta IPv6:n yleistymisen myötä NATeista pitäisi päästä hiljalleen eroon, jolloin nämä porttiohjaussäädötkin siirtyvät historiaan. Mutta tapahtuuko se vielä Vitan elinkaaren aikana? En usko. Ja täällä ihan kodin sisäverkon puolella noista ei myöskään tarvitse välittää, eli jos Remote Play -käyttö on pääasiassa sitä makkarissa/vessassa/komerossa pelaamista, onnistunee RP:n käyttöönotto vähemmänkin tekniseltä ihmiseltä.
Mulle tuli mieleen minuutin miettimisellä heti kolme vaihtoehtoa joissa ei tarvitse konsolia liikutella:
Kiitos ratkaisuehdotuksista, mutta näistä mikään ei huusholliimme käy. Näitä kaikenlaisia erilaisia vaihtoehtoja on tässä vuosien aikana vaimon kanssa mietitty varsin paljon, ja konsensus on, että uusi televisio tulee makkarin seinälle kaapelit seinän sisältä vetäen. Mitään 20 metrin HDMI-kaapeleita olkkarin puolelta ei vedetä, ja olohuoneen 52-tuumaisen telkkarin vieressä oleva paikka kuluu jo tälle tietokoneelle. Toista televisiota tähän on yksinkertaisesti mahdotonta enää sovittaa.
3) Osta tallentava digiboxi, tallenna sen toisen osapuolen ohjelmat sinne ja sano että pelaat "vaan pari matsia" kavereiden kanssa ja sun on pakko pelata just nyt kun kaverit on linjoilla nyt eikä kohta.
Tallentava digiboksi on ollut käytössä kohta vuosikymmenen, mutta sekään ei auta siihen, että 2-vuotiasta ei voi päästää katselemaan suurinta osaa peleistäni. (Pelihyllyä kun katsoo, on miltei jokaisen pelin kotelossa vähintään K16- ellei K18-leima.) Eli olohuoneen telkkarilla voi pelata lapsille sopimattomia pelejä vasta myöhään illalla tai lapsen ollessa tyystin poissa kotoa. Sitä paitsi en pelaa verkossa, joten kavereihin vetoaminenkaan ei tepsi.
...mulla on oma pelihuone ja perhe ei häiritse jos on luurit päässä
Tämä on se pitkän tähtäimen ratkaisu, mutta uutta asuntoa ei ole ihan heti tulossa.
Vinkkinä muuten, se makuuhuoneen ruutu ei kannata olla kauhean iso, mieluummin juuri tuommoinen ~22" ja sijaintipaikkana katto! Kun ruutu tulee lähemmäksi kuin se takaseinä, pienempi ruutu ajaa saman asian kuin takaseinällä 40-60 tuumanen.
Tämäkin on yhteisymmärryksessä neuvoteltu, ja kumpikin tahtoo makkariin kunnon kokoisen ruudun.
Vita jo olemassa ja perheessä vain 1 televisio jonka hallinnasta on tappelua...musta tuntuu että aika marginaalinen kohderyhmä kyseessä.
Epäilemättä.
Enempi mulla onkin tässä asiassa mietityttäny se että saako Sony nostettua Vitan profiilia PS4:n avulla. Eli miten myydä Vita sellaiselle jolla sitä ei vielä ole. Mä olen ymmärtäny että Vitan omistajat on jo tyytyväisiä kapineeseen, eikä sille pakosti tarvitse keksiä uusia käyttötarkoituksia, mutta miten perustella ostaminen sellaiselle jolla ei vielä ole.
Kuten sanoin, se (toivottavasti) mahdollisimman saumaton yhteistyö PS4:n on vain yksi houkutustekijä lisää. Ei se yksistään riitä, jos laite ja/tai sen pelit eivät muuten kiinnosta.
Nyt en ehdi enempää, bussi lähtee..