Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No kun se ei rajoitu kotioloihin...
:D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei remote play vallan hyödytön ole jollei nyt välttämätönkään. Ps4 myy toki ihan eri argumenteilla kun tuolla, mutta vitan omistajille se tarjoaa jotain.

Itse olen pelannut remote play pelejä siloin kun mahdollisuus on ollut, esim. HD versioissa vanhemmista klassikkopeleistä se on ollut ihan kätevä.

Kaikissa peleissä se ei varmaan ole käyttökelpoinen, resohan on n. neljännes vitassa, joten riippunee ihan pelikohtaisesti miten hyvin toimii.

Ps3 - vita combolla tuo on toiminut kohtuullisesti, olen esim. God of war HD:tä tahkonut puhtaasti vitan remote playlla eteenpäin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kun taloudessa on vain se yksi TV, ja sitä pääsee konsolin kanssa käyttämään normaalisti vasta myöhään illalla perheen mentyä nukkumaan, voi Remote Playsta olla paljonkin iloa. Se antaa mahdollisuuden pelata PS4-pelejä iltapäivällä/illalla, vaikka televisio olisikin pyhitetty johonkin muuhun.
Nyt tuli deja-vu. Ihan kuin olisin kuullut tämän tyyppistä perustelua erään toisenkin konsolin kohdalla ihan tässä vuoden sisään. Siitähän tulikin sitten melkoinen menestys. Tosin tietystihän Sonylla on tuohon yhdistelmään verrattuna etunaan PS4+Vita yhdistelmän edullinen hinta, pelintekijöiden varma tuki koska kaikilla tiedetään olevan tuo yhdistelmä, käyttöönoton helppous suoraan paketista, ... eiku, hetkinen!?!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eihän sitä Remote Playtä pakko ole käyttää jos tuntuu liian vaikealta tekniikalta!
Kätevä se kuitenkin perheelliselle on!
:thumbup:
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä itse wii u:sta juuri tuon takia innostuin, mutta kun muuta konsolilla ei ollut tarjota minulla. Sensijaan vitan ostan vain tuon ominaisuuden vuoksi, koska Wii U:n vuoksi tuollaista olen odottanut muillekin.

Nimenomaan perheellisenä tuo on hyvä juttu. Itselläkin erillinen leffahuone, mutta se on eri kerroksessa. Tuon avulla voin olla kauniinden ja rohkeiden tai pikkukakkosen aikana vieressä ja siltin nauttia pelaamisesta kun muut katsoo töllöä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nyt ilmoitettiin jo että tv tv karsitaan pois euroopan jukaisusta sittenkun tulee joskus...
Eipä paljon enää jää mitään mitä olis esitelty ennakkoon.
Kinect 2.0 ja värinä liipasimissa...
:confused:

Siksihän näitä esiteltiin vain jenkeille ja saksassa oli vain peliä
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Remote Play ja Gaikai ovat näin vaikeaita ymmärtää? Mitähän sitten tapahtuu kun iplo löytää Vita TV:n? OMFG

Nyt tuli deja-vu. Ihan kuin olisin kuullut tämän tyyppistä perustelua erään toisenkin konsolin kohdalla ihan tässä vuoden sisään. Siitähän tulikin sitten melkoinen menestys. Tosin tietystihän Sonylla on tuohon yhdistelmään verrattuna etunaan PS4+Vita yhdistelmän edullinen hinta, pelintekijöiden varma tuki koska kaikilla tiedetään olevan tuo yhdistelmä, käyttöönoton helppous suoraan paketista, ... eiku, hetkinen!?!

Clapclap.. todella hyvä yritys tehdä positiivisesta ominaisuudesta negatiivinen joka maksaa PS4:n ostajalle 0€ ja vaatii kehittäjiltä parin napin porttausta jotta pääsee certistä läpi. Wii U oli siitä huvittava ettei jokainen peli edes tue Remote Playta vaikka maksoit hyvin suuren hinnan näytöstä jota joudut aina pitämään kädessä käytit remote playta tai et.

Ei, remote play ei silti myy konsoleita juuri yhtään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Noissa on iso ero. Wii U:ta myytiin nimenomaan gamepadin avulla, se oli se juttu miksi vuoksi pitäisi hankkia tehoissa sukupolven jäljessä oleva WiiU. Jopa niinkin kovasti markkinoitu, että moni luuli WiiU:n olevan vanha Wii höystettynä gamepadilla.

Ps4:sen tärkeimpiä myyntivaltteja ei vitan remote play ole. Paremminkin se on keino tehdä vitaa houkuttelevammaksi ps4:sen omistajille. Vitallahan myynnin kanssa ongelmia on, kaikki merkit indikoivat kovaa myyntiä ps4:lle.

Suomen joulumyynnin voittajasta ei toki ole epäilystä, WiiU on jo kuollut ja xboxgone on mennny muille markkinoille, kirjaimellisesti. Ps4 vie siis myynneissä sitä isomman voiton mitä enemmän laitteita vain saadaan markkinoille.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Noissa on iso ero. Wii U:ta myytiin nimenomaan gamepadin avulla, se oli se juttu miksi vuoksi pitäisi hankkia tehoissa sukupolven jäljessä oleva WiiU. Jopa niinkin kovasti markkinoitu, että moni luuli WiiU:n olevan vanha Wii höystettynä gamepadilla.

Ps4:sen tärkeimpiä myyntivaltteja ei vitan remote play ole. Paremminkin se on keino tehdä vitaa houkuttelevammaksi ps4:sen omistajille. Vitallahan myynnin kanssa ongelmia on, kaikki merkit indikoivat kovaa myyntiä ps4:lle.

Nimenomaan. Jos "Off-screen play / Remote play" olisi yhtään merkittävä myyntivaltti, Wii U olisi myynyt selvästi paremmin. Sen sijaan Gamepadin pakkonaittaminen Wii U:n mukaan näyttää olleen konsolille pikemminkin haitallista. Useimmille ovat harvassa ne tilanteet, että konsolipeliä pitäisi pelata pikkunäytöltä, ja vielä harvemmassa ne tilanteet, että tätä ominaisuutta haluaisi oikeasti hyödyntää. Mieluummin tekee jotain muuta tai pelaa vaikka varsinaisia käsikonsolille suunniteltuja pelejä.

PS4:lle on hyödyllistä, että tästä konseptista otetaan etäisyyttä. Jos sattuu omistamaan Vitan, tulee tällainen mahdollisuus käyttöön, mutta kovin moni pelaaja tuskin välittää Remote playsta yhtään tippaa. Sille pienelle joukolle joka ominaisuudesta on kiinnostunut, se on tarjolla, mutta ei tuputettuna konsolin ydinominaisuudeksi niin kuin Wii U:lla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mä tarkoitin 3G:n ongelmana etäpelaamisessa niitä ongelmia mitä muodostuu verkon ruuhkaisuuden (3G verkkoa ei todellakaan ole rakennettu kestämään edes töistäpaluuruuhkia), sään vaikutusten (lumisade ja se on morjes 3G, välillä tuntuu että jo tuulikin vie signaalin mennessään) ja korkeiden pingien yhdistelmästä.
Tämä on täysin totta siinä mielessä, että jo esimerkiksi junamatkalla Keravalta Helsinkiin 3G-verkko ei ole käytössä kuin osan aikaa. Ja siinä missä perinteiset striimausvideopalvelut (esim. Netflix tai YouTube) osaavat puskuroida videota talteen juuri noita EDGE/GPRS-hetkiä varten, ei sama temppu onnistu reaaliaikaisen pelin kanssa.

Kuinka paljon 3G/4G-peitto lähivuosina käytännön tasolla paranee, sitä en osaa sanoa. Joka tapauksessa parhaan Remote Play -kokemuksen saa aidon WLAN-yhteyden kautta. Näitäkin kai hiljalleen on tulossa joukkoliikennevälineisiin, mutta ainakin VR estää osan nettipalveluista junissaan tässä vaiheessa, joten yhtä lailla Remote Play voi päätyä estettyjen listalle. Kaistaahan sekin syö aika kivasti.

95% pelikonsoleilla pelaajista putosi kärryiltä Mac-osoitteet -kohdassa. 80% Gigantin myyjistä ei osaa asiakkaalle selittää tuota. Se ei siis ole mahdotonta, mutta kaukana tuotteistuksesta jota voisi myydä.
Toisaalta IPv6:n yleistymisen myötä NATeista pitäisi päästä hiljalleen eroon, jolloin nämä porttiohjaussäädötkin siirtyvät historiaan. Mutta tapahtuuko se vielä Vitan elinkaaren aikana? En usko. Ja täällä ihan kodin sisäverkon puolella noista ei myöskään tarvitse välittää, eli jos Remote Play -käyttö on pääasiassa sitä makkarissa/vessassa/komerossa pelaamista, onnistunee RP:n käyttöönotto vähemmänkin tekniseltä ihmiseltä.

Mulle tuli mieleen minuutin miettimisellä heti kolme vaihtoehtoa joissa ei tarvitse konsolia liikutella:
Kiitos ratkaisuehdotuksista, mutta näistä mikään ei huusholliimme käy. Näitä kaikenlaisia erilaisia vaihtoehtoja on tässä vuosien aikana vaimon kanssa mietitty varsin paljon, ja konsensus on, että uusi televisio tulee makkarin seinälle kaapelit seinän sisältä vetäen. Mitään 20 metrin HDMI-kaapeleita olkkarin puolelta ei vedetä, ja olohuoneen 52-tuumaisen telkkarin vieressä oleva paikka kuluu jo tälle tietokoneelle. Toista televisiota tähän on yksinkertaisesti mahdotonta enää sovittaa.

3) Osta tallentava digiboxi, tallenna sen toisen osapuolen ohjelmat sinne ja sano että pelaat "vaan pari matsia" kavereiden kanssa ja sun on pakko pelata just nyt kun kaverit on linjoilla nyt eikä kohta.
Tallentava digiboksi on ollut käytössä kohta vuosikymmenen, mutta sekään ei auta siihen, että 2-vuotiasta ei voi päästää katselemaan suurinta osaa peleistäni. (Pelihyllyä kun katsoo, on miltei jokaisen pelin kotelossa vähintään K16- ellei K18-leima.) Eli olohuoneen telkkarilla voi pelata lapsille sopimattomia pelejä vasta myöhään illalla tai lapsen ollessa tyystin poissa kotoa. Sitä paitsi en pelaa verkossa, joten kavereihin vetoaminenkaan ei tepsi.

...mulla on oma pelihuone ja perhe ei häiritse jos on luurit päässä
Tämä on se pitkän tähtäimen ratkaisu, mutta uutta asuntoa ei ole ihan heti tulossa.

Vinkkinä muuten, se makuuhuoneen ruutu ei kannata olla kauhean iso, mieluummin juuri tuommoinen ~22" ja sijaintipaikkana katto! Kun ruutu tulee lähemmäksi kuin se takaseinä, pienempi ruutu ajaa saman asian kuin takaseinällä 40-60 tuumanen.
Tämäkin on yhteisymmärryksessä neuvoteltu, ja kumpikin tahtoo makkariin kunnon kokoisen ruudun.

Vita jo olemassa ja perheessä vain 1 televisio jonka hallinnasta on tappelua...musta tuntuu että aika marginaalinen kohderyhmä kyseessä.
Epäilemättä.

Enempi mulla onkin tässä asiassa mietityttäny se että saako Sony nostettua Vitan profiilia PS4:n avulla. Eli miten myydä Vita sellaiselle jolla sitä ei vielä ole. Mä olen ymmärtäny että Vitan omistajat on jo tyytyväisiä kapineeseen, eikä sille pakosti tarvitse keksiä uusia käyttötarkoituksia, mutta miten perustella ostaminen sellaiselle jolla ei vielä ole.
Kuten sanoin, se (toivottavasti) mahdollisimman saumaton yhteistyö PS4:n on vain yksi houkutustekijä lisää. Ei se yksistään riitä, jos laite ja/tai sen pelit eivät muuten kiinnosta.

Nyt en ehdi enempää, bussi lähtee..
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kuinka paljon 3G/4G-peitto lähivuosina käytännön tasolla paranee, sitä en osaa sanoa.
3G peitto on nyt kokolailla tässä. Mä oon kahteen kertaan ottanu Elisalle yhteyttä siitä, että Hakametsän jäähallissa ei saa pelipäivänä edes puhelinsoittoja aina lävitse ja nettiselailusta on turha edes haaveilla, he vastaavat aina: "emme aina pysty palvelemaan optimaalisesti kun yhteen paikkaan on kokoontunut paljon ihmisiä". Tämä siis vaikka kyseisessä paikassa on kahden liigajoukkueen kotipelit eli joukkotiheys on jatkuvaa ja etukäteen tiedossa. Soneralla tilanne samassa paikassa ihan vastaava. Olen melko varma ettei 4G/LTE poista ongelmaa. Peiton laajetessa laajenee myös käyttäjäkunta ja samaan aikaan mobiiliverkon käyttö yleistyy räjähdysmäisesti, lopputuloksena on se että vaikka saat 4G signaalin laitteeseesi, ei pingi tai/ja tiedonsiirtokapasiteetti riitä kaukopelaamiseen.

Joka tapauksessa parhaan Remote Play -kokemuksen saa aidon WLAN-yhteyden kautta. Näitäkin kai hiljalleen on tulossa joukkoliikennevälineisiin, mutta ainakin VR estää osan nettipalveluista junissaan tässä vaiheessa, joten yhtä lailla Remote Play voi päätyä estettyjen listalle. Kaistaahan sekin syö aika kivasti.
Ilmaisista Wlaneista mulla on paljon kokemusta, alle 1% niistä on ollut normaalin nopeita yhteyksiä. Juna, kaukobussi tai lentokone voisi olla erinomainen paikka kaukopelata omaa PS4:sta, mutta ne ovat myös paikkoja joissa muutama muukin käyttää sitä Wlania, joten kullekin käyttäjälle ei riitä kaistaa kuin hitaaseen nettiselaamiseen. Laita sivu lataukseen ja ota torkut odotellessa.

Mitään 20 metrin HDMI-kaapeleita olkkarin puolelta ei vedetä, ja olohuoneen 52-tuumaisen telkkarin vieressä oleva paikka kuluu jo tälle tietokoneelle. Toista televisiota tähän on yksinkertaisesti mahdotonta enää sovittaa.
Ai satunnaisen pelaamisen (ei kai se pelaamisen ja tosi-tv:n yhteentörmäys ihan jokapäiväistä juttua ole, tai sitten tosiaan kannattaa miettiä oma pelihuone) ajaksi vedetty piuha rikkoo estetiikan? Ompa tarkka taloudenhoitaja :)
Tietokone jo siinä? Onhan sulla kai monitori jossa hdmi-liitin? Asia on jo siinä ratkaistu! Tosin muksusta tuleekin sitten nuorisorikollinen kun katsele GTA:ta.

Tämäkin on yhteisymmärryksessä neuvoteltu, ja kumpikin tahtoo makkariin kunnon kokoisen ruudun.
Tämähän on ihan suhteessa siihen mikä on katseluetäisyys. 22" ruutu on isompi 1.5 metrin etäisyydeltä kuin 42" 4 metristä. Mutta muijathan sen tietää, koolla on väliä!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ai satunnaisen pelaamisen (ei kai se pelaamisen ja tosi-tv:n yhteentörmäys ihan jokapäiväistä juttua ole, tai sitten tosiaan kannattaa miettiä oma pelihuone) ajaksi vedetty piuha rikkoo estetiikan? Ompa tarkka taloudenhoitaja :)
Tietokone jo siinä? Onhan sulla kai monitori jossa hdmi-liitin? Asia on jo siinä ratkaistu! Tosin muksusta tuleekin sitten nuorisorikollinen kun katsele GTA:ta.
Itselläkin kyllä pitkä vedetty johto on heti iso miinusmerkki. En halua joka kerta korjata johtoja pois ja vastaavasti kaivaa pitkää johtoa jostain kaapista jok'ikistä pelikertaa vasten. Kelaa olen vetänyt ihan tarpeeksi jo reilut kymmenen vuotta sitten armeijassa.

Ja meilläkin kyllä yleensä se minun pelihetki on juuri silloin realityn kanssa samaan aikaan, kun sellaista ohjelmaa en jaksa katsoa. Eli kuten huomaat, emme asu sinun kanssa ja me olemme erilaisia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Olen melko varma ettei 4G/LTE poista ongelmaa. Peiton laajetessa laajenee myös käyttäjäkunta ja samaan aikaan mobiiliverkon käyttö yleistyy räjähdysmäisesti, lopputuloksena on se että vaikka saat 4G signaalin laitteeseesi, ei pingi tai/ja tiedonsiirtokapasiteetti riitä kaukopelaamiseen.
Palataan tähänkin väittämään parin vuoden päästä. Nykyinen 3G-tekniikka todistettavasti jo riittää, kunhan kenttä on tarpeeksi hyvä. Kaikkiin paikkoihin yhteyksiä ei varmasti saada, ja aukkokohtia/nopeuden tippumisia tulee olemaan vuosien päästäkin. Mobiiilipelaaminen ei tarkoita pelkästää sitä, että on jatkuvasti liikkeessä, vaan että se pelilaite kulkee mukana. Esimerkiksi töissä on se 3G/4G-yhteys tuskin valtaisasti heittelee, ellei satu olemaan siellä täyteen ahdetussa jäähallissa.

Ja oli miten oli, minulle Vitan Remote Play toimii siellä, missä sitä useimmin käytänkin eli ihan täällä kotona nopean WLANin äärellä. Se riittää. Muu on sitten bonusta.

Juna, kaukobussi tai lentokone voisi olla erinomainen paikka kaukopelata omaa PS4:sta, mutta ne ovat myös paikkoja joissa muutama muukin käyttää sitä Wlania, joten kullekin käyttäjälle ei riitä kaistaa kuin hitaaseen nettiselaamiseen.
Vita on mielestäni erinomainen pelilaite muutenkin, eli vaikka se PS4-etäpelaaminen ei junassa/bussissa toimisi kunnolla vuosien päästäkään, on Vitan omiakin pelejä riesaksi asti. (Tämän hetken Vita-pelilukemani on jo yli 60, ja kun päälle lasketaan Vitalla toimivat PS1/Minis/PSP-pelit, ollaan jo jossain lähellä 200 peliä.)

Ai satunnaisen pelaamisen (ei kai se pelaamisen ja tosi-tv:n yhteentörmäys ihan jokapäiväistä juttua ole, tai sitten tosiaan kannattaa miettiä oma pelihuone) ajaksi vedetty piuha rikkoo estetiikan? Ompa tarkka taloudenhoitaja :)
Tarkka todellakin on, enkä itsekään halua vedellä tuollaisia tilapäispiuhoja. Tässä ollaan nyt "ratkaisemassa" aivan liian monimutkaisesti "ongelmaa", jonka yksinkertainen ratkaisu on jo olemassa; Vita. Sen näyttö voi olla pieni, mutta mitäs väliä sillä, jos pelaaminen on muuten hauskaa. Ei ylimääräisiä kustannuksia tai uusia laitehankintoja, vaan kaikki löytyy valmiiksi. Tai no, se PS4 vielä puuttuu...

Tietokone jo siinä? Onhan sulla kai monitori jossa hdmi-liitin? Asia on jo siinä ratkaistu!
Tietokoneeni on 6 vuotta vanha Macbook Pro, eli pelkkä läppäri ilman minkäänlaista videosisääntuloa. Ei tähän voi mitään konsolia liittää. Tässä taloudessa on tasan yksi HDMI-sisääntulolla varustettu näyttölaite, ja se on tuo olohuoneen televisio.

Tosin muksusta tuleekin sitten nuorisorikollinen kun katsele GTA:ta.
Ei kyse ole tuosta. 2-vuotiaalle on välillä tavalliset lastenohjelmatkin ihan tarpeeksi pelottavia.

Tämähän on ihan suhteessa siihen mikä on katseluetäisyys. 22" ruutu on isompi 1.5 metrin etäisyydeltä kuin 42" 4 metristä. Mutta muijathan sen tietää, koolla on väliä!
Katseluetäisyys makkarissa olisi 3 metriä. Ja totta tosiaan, kun isompaan on tottunut, ei pieni enää tyydytä.

Ja siis ihan loppukaneettina: en usko, että Remote Play itsessään räjäyttää Vitan suosiota, mutta Remote Play -tekniikkana on todistanut toimivuutensa jo nyt. Ja muistetaan, että PS4:ssä se tullee toimimaan Gaikailta ostetun teknotaikuuden ansiosta entistäkin paremmin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tämän päivän aikana tai aamuyön aikana tulisi jotakin Steamiin tai muuhun liittyvää asiaa, mutta ei peleihin.
Omat veikkaukset on:
-Paranneltu tai samanlainen Steam-integraatio tuleville konsoleille kuin PS3:sen yhteydessä. Pelikauppa jää todennäköisesti toteuttamatta. Modit avoin kysymys.
-Mahdollisesti Source 2-moottorin julkaisu sekä siihen liittyvä lisensointimalli missä pelit tulee julkaista yksinoikeudella Steam-palvelussa.
-Valven hypetetty konsoliPC Linuxilla.

EDIT: Sieltä puksahti jo SteamOS.
http://store.steampowered.com/livingroom/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia


Olisi kivaa, jos steam pelit pyörisi entistä kevyemmin tällä uudella käyttiksellä.
Rehellisesti sanottuna: Ainoa asia, joka minua on estänyt siirtymästä Linuxin käyttäjäksi, oli pelien puute.
Nyt siihen näyttäisi tulevan radikaali muutos ja tulevaisuudessa windowsille ei välttämättä ole enää mitään tarvetta tässä taloudessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Phil Harrisonin mielestä Xbox Onen DRM-järjestelmän ongelmana oli, että se oli liian kauaskatseista:

Corporate vice president of Microsoft's interactive entertainment business Phil Harrison is feeling confident that the Xbox One is "winning" the next gen war as far as games line-ups are concerned, overshadowing its main competitor's offerings with stand-out, console exclusive titles like TitanFall.

He acknowledged the Xbox One's journey so far was not without its numerous bumps along the way, but asserts that learning from those mistakes should be seen as a positive. "I think when you create a vision of the future, you paint the vision of the future that you are most excited about," he said. "But we got clear feedback that some of the things we were proposing were perhaps a little too far into the future. So we changed. We took feedback from the community; we changed our plans. We think that's a good thing."

News: Microsoft on Xbox One: "We are winning the games message" - Xbox 360 - The Official Magazine

Microsoft ei edes yritä peitellä viestiään: Xbox Oneen suunniteltu DRM-järjestelmä on "tulevaisuutta".
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mielenkiintoinen tuo RemotePlay keskustelu. Itselläni monella tapaa sama tilanne, että yksi telkkari löytyy ja Vita, joten olisi hienoa jos toimisi moitteetta, toki en odota mitään tajunnan räjäyttävää siitäkään. Mitään järkeä ei 20m piuhoja ja uusia telkkuja yms yms taloon ole hankkia vain yhden remoteplayn takia. Kaikenlisäksi melko hankalaa kantaa telkkaria ja pleikkaria bussissa, jos tahtoo pelata vaikka työ/koulumatkalla. Mielummin Vita tai sitten pitää vain unohtaa koko juttu.

Toisaalta on turhaa spekuloida riittääkö 3G verkko vai ei. Tai, voihan sitä spekuloida, mutta marraskuussahan sen vasta todella näkee, eikä numeroita kannata liikaa pyöritellä. Löytyy minulta 4G yhteyksinen känykkäkin niin täytyypä sekin koeajaa. Kun Sony on mainostanut tuota remoteplayta, niin eivätköhän he ole tehneet siitä sen verran vakaan että toimii myös niinkin suuressa metropoliassa kuin Helsinki. Ja kukapa nyt lätkämatsissa pelaisikaan Vitalla.

Ei minulla ole tosiaan mikään pakonnomainen tarve pelata remotePlay pelejä tilanteessa kuin tilanteessa, väkisinkin niitä tilanteita tulee kun yhteydet ei toimi niin hyvin.

Mutta onhan tuo iso plussa, ja varmasti yksi syy lisää hankkia Vita. Kukaan tuskin Vitaa hankkii kuitenkaan pelkän RemotePlayn takia, onhan sillä vaikka mitä muita hienoja ominaisuuksia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Phil Harrisonin mielestä Xbox Onen DRM-järjestelmän ongelmana oli, että se oli liian kauaskatseista:

Microsoft ei edes yritä peitellä viestiään: Xbox Oneen suunniteltu DRM-järjestelmä on "tulevaisuutta".

Sen ongelmana oli digitaalisen kopion ominaispiirteiden ulottaminen fyysiseen vastineeseen. Pyytämällä pelistä täysi hinta ja viemällä siltä kaikki omistajan oikeudet, kuten lainaaminen ja vapaa myyminen eteenpäin, tuli Microsoft vain paljastaneeksi kuinka kauas se oli jo ehtinyt ajelehtia pelaajien valtavirrasta.

Digitaalinen jakelu on oikea suunta. Siellä jokainen ymmärtää ettei samat lainalaisuudet päde kuin ennen. Steam tähän on porukat jo valmentanut. Enään kysymys on hinnasta; minkä korvauksen pelaaja saa menettämistään oikeuksista. Alempi hinta olisi jo sitä jokaisella ostokerralla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Phil Harrisonin mielestä Xbox Onen DRM-järjestelmän ongelmana oli, että se oli liian kauaskatseista:

Microsoft ei edes yritä peitellä viestiään: Xbox Oneen suunniteltu DRM-järjestelmä on "tulevaisuutta".

Digitaalinen jakelu on tulevaisuutta. DRM ei ole tässä homman ydin, eikä se mitä Microsoft yrittää edistää.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Digitaalinen jakelu on tulevaisuutta. DRM ei ole tässä homman ydin, eikä se mitä Microsoft yrittää edistää.

Microsofthan olisi mielellään tehnyt GoG-tyylisen DRM-vapaan järjestelmän, mutta pahat pelijulkaisijat pakottivat suunnittelemaan järjettömän monimutkaisen ja rajoittavan DRM-järjestelmän, joka olisi vaatinut online-pakkoa. Microsoftin "tulevaisuus" ja muuttuneet suunnitelmat tietenkin sisältävät DRM-vapaan järjestelmän, joka takaa ostettujen pelien pelaamisen myös mahdollisten lisenssien "umpeutumisen", järjestelmän alasajon tai vaikka pidentyneen nettitauon jälkeen. Pelaajat olivat vain tyhmiä kun eivät hyväksyneet Xbox Onen DRM-järjestelmää pikku vioista huolimatta, kun Microsoft yritti vain edistää tulevaisuuden saapumista salpaamalla levypelit.

Digitaalinen jakelu ei ole tulevaisuutta, se on tätä päivää. Microsoftin järjestelmä sen sijaan ei toivottavasti koskaan ole tulevaisuutta heidän suunnitelmistaan huolimatta.
 
Ylös Bottom