Miten voi taas olla Sonylla niin typeriä "ratkaisuja" konsolissaan. Tällä kertaa kyse on pelin chatin äänistä ja aiheuttajaksi voinee liittää ohjaimen "hienot" ominaisuudet.
Sonylla ilmeisesti ajatellaan että ihmiset haluavat kuulla chattiäänet vain ohjaimen kautta, oli se sitten siihen liitetty kuuloke tai ohjaimen kaiutin (kuka hitto oikeasti kuuntelee chattia sitä kautta?).
Tämä päätelmä sen vuoksi että jos ohjaimeen ei ole liitetty kuulokkeita tai sen kaiutinta ei pidä päällä, ei chattiääniä kuulu mistään. Ei siis televisiosta ollenkaan vaan pelkät peliäänet.
KESKUSTELUA ONGELMASTA: You actually gotta trick the PS5 that you got a headset to get the sound into the TV.
Minä siis olen yhdistänyt langattomat kuulokkeet bluetoothilla televisioon, jotta saan kaikkien laitteiden äänet sen kautta korviini. Sonylla ovat kuitenkin taas säätäneet jotain helvetin typerää, joten sen sijaan että voisin käyttää langattomia kuulokkeita, joudun kiertämään tuon heidän systeeminsä sillä että liitän jonkin kuulokkeen piuhalla joka tapauksessa ohjaimeen. En voi siis käyttää langattomia bluetooth-kaiuttimia jos haluan että pelin chattiäänet kuuluvat sinne koska Sony ohjaa chat-äänet ilmeisesti vain ohjaimeen.
Ihan. Helvetin. Typerä. Systeemi.
Eikä valikoistakaan voi valita mihin chattiäänet ohjaa.
Tiedän että en tuolla yhdistämistavalla voi itse chattailla mutta usein olen joka tapauksessa mutella, joten riittää todellakin että kuulisin vain muiden puheet. Varsinkin kun usein peliajallani en viitsi puhella chattiin kun lapsoset nukkuu.
PS. Bonuksena ei varsinainen vika mutta ärsyttävyys: välillä PS5 ei pysy mukanani kun haluan sammuttaa laitteen ja painan vahingossa sen power saving modeen (vai mikä rest tms mode onkaan). Tuokin ottaa niin päähän että tuota ei voi vaikka kokonaan poistaa menusta pois kun en sitä kuitenkaan käytä ja muuten tuota valikkoa voi mukavankin vapaasti säätää. Eli siinäkin alku hyvälle kustomoitavuudelle mutta jätetty puolitiehen.