Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS5-ongelmat

Hdmi ohjaus tv ssä avaa uudelleen?
Tätä alkaisin itsekin ensin tarkistamaan. Omassa oli vielä jotenkin typerässä paikassa piilossa tai joku outo automatiikka, jota sai etsiä ennen kuin lopulta sain asian kuntoon. Ja samantapainen ongelma oli siis minullakin joskus.
 
Hmm tosiaan joskus vaihoin että ku kytkee töllön nii menee plekkari päälle tai pleikkari päälle nii töllö menee päälle, siinä se varmaa on joku häikkä.
 
Osaatteko sanoa minkä takia puhelimen PS remote play ei yhdistä? En ole sitä koskaan käyttänyt. Laitoin ps5:sta etäkäytön päälle. Sitten painoin "yhdistä laite". Puhelimesta käynnistin remote playn ja kirjauduin sisään. Painoin "yhdistä PS5 konsoliin". Sitten siinä vaan kestää kauan eikä yhdistä. Puhelimena on Samsung Z Fold 4

Jaa se näköjään riittikin kun vaan laittaa pleikkarin lepotilaan
 
Viimeksi muokattu:
Moi, osaisikohan joku neuvoa. Eli sain vihdoin hommattua ps5 telian kautta. Digital edition. Eilen sillä kerkesin pelata noin tunnin verran kun kesken pelin tuli Green screen ja nyt kone ei enää käynnisty. Koneesta kuuluu se piippaus ääni kun painaa virtanappia ja ne siniset valot välähtää, mutta kone sammuu heti uudestaa. Eli siis sitä ei vaan saa enää mitenkään päälle
 
Moi, osaisikohan joku neuvoa. Eli sain vihdoin hommattua ps5 telian kautta. Digital edition. Eilen sillä kerkesin pelata noin tunnin verran kun kesken pelin tuli Green screen ja nyt kone ei enää käynnisty. Koneesta kuuluu se piippaus ääni kun painaa virtanappia ja ne siniset valot välähtää, mutta kone sammuu heti uudestaa. Eli siis sitä ei vaan saa enää mitenkään päälle
Se oli sitten näitä kuuluisia maanantai kappaleita, takuu huoltoon sitten vaan. Mutta älä lähetä siinä alkuperäisessä laatikossa jos sen haluat säilyttää, minulle sanottu että sitä ei saa takaisin jostain käsittämättömästä syystä.
 
Se oli sitten näitä kuuluisia maanantai kappaleita, takuu huoltoon sitten vaan. Mutta älä lähetä siinä alkuperäisessä laatikossa jos sen haluat säilyttää, minulle sanottu että sitä ei saa takaisin jostain käsittämättömästä syystä.
Jep no mun tuurillahan se on juurikin näin. Meneeköhän toi huolto telian kautta vai pitääkö suoraan lähettää johki sonyn omaan huoltoon? No täytyy vähän tutkia miten toi menee. Perkeles sentään.
 
Jep no mun tuurillahan se on juurikin näin. Meneeköhän toi huolto telian kautta vai pitääkö suoraan lähettää johki sonyn omaan huoltoon? No täytyy vähän tutkia miten toi menee. Perkeles sentään.

Suoraan sonylle, sen voi tehää netissä sonyn huoltosivuilla jossa sitten saat palautusohjeet ja lappusen sekä pakkausohjeet jonka tulostat liimaat pakettiin ja kävelet postiin, toki voit soittaa myös sonylle ja kertoa tarinaa mutta se on vaa semmosta turhaa lässyttelyy kun netin kautta homma sujuu vaivatta. Ikävä että on maanantai kappale.
 
  • Like
Reactions: JJN
Miten voi taas olla Sonylla niin typeriä "ratkaisuja" konsolissaan. Tällä kertaa kyse on pelin chatin äänistä ja aiheuttajaksi voinee liittää ohjaimen "hienot" ominaisuudet.

Sonylla ilmeisesti ajatellaan että ihmiset haluavat kuulla chattiäänet vain ohjaimen kautta, oli se sitten siihen liitetty kuuloke tai ohjaimen kaiutin (kuka hitto oikeasti kuuntelee chattia sitä kautta?).

Tämä päätelmä sen vuoksi että jos ohjaimeen ei ole liitetty kuulokkeita tai sen kaiutinta ei pidä päällä, ei chattiääniä kuulu mistään. Ei siis televisiosta ollenkaan vaan pelkät peliäänet.

KESKUSTELUA ONGELMASTA: You actually gotta trick the PS5 that you got a headset to get the sound into the TV.

Minä siis olen yhdistänyt langattomat kuulokkeet bluetoothilla televisioon, jotta saan kaikkien laitteiden äänet sen kautta korviini. Sonylla ovat kuitenkin taas säätäneet jotain helvetin typerää, joten sen sijaan että voisin käyttää langattomia kuulokkeita, joudun kiertämään tuon heidän systeeminsä sillä että liitän jonkin kuulokkeen piuhalla joka tapauksessa ohjaimeen. En voi siis käyttää langattomia bluetooth-kaiuttimia jos haluan että pelin chattiäänet kuuluvat sinne koska Sony ohjaa chat-äänet ilmeisesti vain ohjaimeen.

Ihan. Helvetin. Typerä. Systeemi.

Eikä valikoistakaan voi valita mihin chattiäänet ohjaa.

Tiedän että en tuolla yhdistämistavalla voi itse chattailla mutta usein olen joka tapauksessa mutella, joten riittää todellakin että kuulisin vain muiden puheet. Varsinkin kun usein peliajallani en viitsi puhella chattiin kun lapsoset nukkuu.

PS. Bonuksena ei varsinainen vika mutta ärsyttävyys: välillä PS5 ei pysy mukanani kun haluan sammuttaa laitteen ja painan vahingossa sen power saving modeen (vai mikä rest tms mode onkaan). Tuokin ottaa niin päähän että tuota ei voi vaikka kokonaan poistaa menusta pois kun en sitä kuitenkaan käytä ja muuten tuota valikkoa voi mukavankin vapaasti säätää. Eli siinäkin alku hyvälle kustomoitavuudelle mutta jätetty puolitiehen.
 
Viimeksi muokattu:
Miten voi taas olla Sonylla niin typeriä "ratkaisuja" konsolissaan. Tällä kertaa kyse on pelin chatin äänistä ja aiheuttajaksi voinee liittää ohjaimen "hienot" ominaisuudet.

Sonylla ilmeisesti ajatellaan että ihmiset haluavat kuulla chattiäänet vain ohjaimen kautta, oli se sitten siihen liitetty kuuloke tai ohjaimen kaiutin (kuka hitto oikeasti kuuntelee chattia sitä kautta?).

Tämä päätelmä sen vuoksi että jos ohjaimeen ei ole liitetty kuulokkeita tai sen kaiutinta ei pidä päällä, ei chattiääniä kuulu mistään. Ei siis televisiosta ollenkaan vaan pelkät peliäänet.

KESKUSTELUA ONGELMASTA: You actually gotta trick the PS5 that you got a headset to get the sound into the TV.

Minä siis olen yhdistänyt langattomat kuulokkeet bluetoothilla televisioon, jotta saan kaikkien laitteiden äänet sen kautta korviini. Sonylla ovat kuitenkin taas säätäneet jotain helvetin typerää, joten sen sijaan että saan langattomat kuulokkeet päähäni, joudun kiertämään tuon systeeminsä sillä että liitän jonkin kuulokkeen joka tapauksessa ohjaimeen.

Ihan. Helvetin. Typerä. Systeemi.

Eikä valikoistakaan voi valita mihin chattiäänet ohjaa.

Tiedän että en tuolla yhdistämistavalla voi itse chattailla mutta usein olen joka tapauksessa mutella, joten riittää todellakin että kuulisin vain muiden puheet. Varsinkin kun usein peliajallani en viitsi puhella chattiin kun lapsoset nukkuu.

PS. Bonuksena ei varsinainen vika mutta ärsyttävyys: välillä PS5 ei pysy mukanani kun haluan sammuttaa laitteen ja painan vahingossa sen power saving modeen (vai mikä rest tms mode onkaan). Tuokin ottaa niin päähän että tuota ei voi vaikka kokonaan poistaa menusta pois kun en sitä kuitenkaan käytä ja muuten tuota valikkoa voi mukavankin vapaasti säätää. Eli siinäkin alku hyvälle kustomoitavuudelle mutta jätetty puolitiehen.
Miksi langattomat pelikuulokkeet tai ohjaimeen liittetty kuuloke on ongelma? Siinä sammutusvalikossa on kolme kohtaa niin puoli sekuntia keskittymällä osuu oikeaan kohtaan...
Isoja ovat ongelmat omista valinnoista...
 
Miksi langattomat pelikuulokkeet tai ohjaimeen liittetty kuuloke on ongelma?
Juurihan minä selitin pitkän tekstin ja linkin voimin mikä se ongelma on :D

Vinkkinä: kumpikaan noista mainitsemistasi asioista ei yksinään ole ongelma. Ehkä se sieltä selviää jos luet viestin.

Siinä sammutusvalikossa on kolme kohtaa niin puoli sekuntia keskittymällä osuu oikeaan kohtaan...
Tässäkään kohtaa et vaivautunut lukemaan/sisäistämään mitä kirjoitin.

Isoja ovat ongelmat omista valinnoista...
Huoh. En minä ole valinnut että sammuta-valikon alla on myös muita vaihtoehtoja ja että PS5 joskus nopeudestaan huolimatta ei pysy perässä. Teen joka kerta siis sammutuksen samassa tahdissa (yhtä nopeasti ja rutiininomaisesti) mutta useamman kerran ei konsoli pysy perässä näppäinkomennoissani vaan jää väärään kohtaan.

Lisäksi tuo oli nimenomaan vain "bonus" tuohon varsinaiseen ärsytyksenaiheeseen, josta et tuntunut ymmärtäneen mitään oikein.

Voisin sanoa sanojasi käyttäen kehottaa että hetken tekstiini keskittymällä saisit ehkä ymmärrettyä mitä olin kirjoittanut :I
 
Viimeksi muokattu:
Haluatko kommentoida/kysyä asiaa muutenkin kuin hymiöin vai jätätkö asian siihen? Mielestäni tuo minun kirjoitukseni on ihan ymmärrettävä mutta voin toki tarkentaan jos jäi epäselväksi mikä se ongelma on.
 
Haluatko kommentoida/kysyä asiaa muutenkin kuin hymiöin vai jätätkö asian siihen? Mielestäni tuo minun kirjoitukseni on ihan ymmärrettävä mutta voin toki tarkentaan jos jäi epäselväksi mikä se ongelma on.
En, onnea ongelmien ratkaisuun!
Yleisesti ottaen ratkaisun löytäminen on parempi kuin ongelmien löytäminen!
 
En, onnea ongelmien ratkaisuun!
Yleisesti ottaen ratkaisun löytäminen on parempi kuin ongelmien löytäminen!
No ei siinä varsinaisesti onni auta koska se linkkini jo kertoi että kyseinen "ominaisuus" estää chattiäänien kuulemisen kun käyttää bluetooth-kuulokkeita tv:n kautta tai pelaa television äänillä (eli ylipäänsä ohjaa äänet konsolista televisioon). Täten mitään ratkaisua ei tuohon ole olemassakaan, jolla voisin käyttää bluetooth-kuulokkeita ja kuulla samalla chattiäänet.

Mitä toiseen lauseeseesi tulee: ongelmia harvemmin kukaan etsimällä etsiikään. Ellei ole kysy nimenomaan vianetsinnästä, jolloin se on tavoiteltu asia, jotta sitä löydettyä ongelmaa voidaan alkaa selvittämään.

Mutta minulle nämä ongelmat ja muut kitinän aiheet kyllä ilmaantuvat eteen ihan pyytämättä.
 
Miten voi taas olla Sonylla niin typeriä "ratkaisuja" konsolissaan. Tällä kertaa kyse on pelin chatin äänistä ja aiheuttajaksi voinee liittää ohjaimen "hienot" ominaisuudet.

Sonylla ilmeisesti ajatellaan että ihmiset haluavat kuulla chattiäänet vain ohjaimen kautta, oli se sitten siihen liitetty kuuloke tai ohjaimen kaiutin (kuka hitto oikeasti kuuntelee chattia sitä kautta?).

Tämä päätelmä sen vuoksi että jos ohjaimeen ei ole liitetty kuulokkeita tai sen kaiutinta ei pidä päällä, ei chattiääniä kuulu mistään. Ei siis televisiosta ollenkaan vaan pelkät peliäänet.

KESKUSTELUA ONGELMASTA: You actually gotta trick the PS5 that you got a headset to get the sound into the TV.

Minä siis olen yhdistänyt langattomat kuulokkeet bluetoothilla televisioon, jotta saan kaikkien laitteiden äänet sen kautta korviini. Sonylla ovat kuitenkin taas säätäneet jotain helvetin typerää, joten sen sijaan että voisin käyttää langattomia kuulokkeita, joudun kiertämään tuon heidän systeeminsä sillä että liitän jonkin kuulokkeen piuhalla joka tapauksessa ohjaimeen. En voi siis käyttää langattomia bluetooth-kaiuttimia jos haluan että pelin chattiäänet kuuluvat sinne koska Sony ohjaa chat-äänet ilmeisesti vain ohjaimeen.

Ihan. Helvetin. Typerä. Systeemi.

Eikä valikoistakaan voi valita mihin chattiäänet ohjaa.

Tiedän että en tuolla yhdistämistavalla voi itse chattailla mutta usein olen joka tapauksessa mutella, joten riittää todellakin että kuulisin vain muiden puheet. Varsinkin kun usein peliajallani en viitsi puhella chattiin kun lapsoset nukkuu.

PS. Bonuksena ei varsinainen vika mutta ärsyttävyys: välillä PS5 ei pysy mukanani kun haluan sammuttaa laitteen ja painan vahingossa sen power saving modeen (vai mikä rest tms mode onkaan). Tuokin ottaa niin päähän että tuota ei voi vaikka kokonaan poistaa menusta pois kun en sitä kuitenkaan käytä ja muuten tuota valikkoa voi mukavankin vapaasti säätää. Eli siinäkin alku hyvälle kustomoitavuudelle mutta jätetty puolitiehen.
Ihmettelin samaa aikonaan kun ps5 saapui talouteen. Eli miksi chatit ohjaimesta, eikä töllöstä, josta ne kuulisikin huomattavasti selkeämmin.

Eräänä iltana kuitenkin tapahtui joku random -härö, yllättäen chat kuuluikin kaiuttimista ohjaimen sijaan! Tähän päivään mennessä en ole onnistunut tapahtunutta toistamaan, mutta jotenkin oli liittyvinään siihen, että kesken chattailyjen liitttyi mukaan samalta sohvalta kaveri kera dualshockin.

Hämmentävää.
 
Itsekin olen pitänyt tuota chatäänien kuulumista ohjaimen onnettomasta kajarista erittäin ärsyttävänä. Itsellä on tapana usein pelaillessa kavereiden kanssa välillä puuhailla jotain keittiössä, käydä kylppärissä ja vastaavaa, jolloin aina PS4 aikana chattiäänet lähti kuulumaan selkeästi televisioon liitetyistä audiovehkeistä. Tuo ohjaimen kaiutin kun on laadultaan ja voluumiltaan sen verran surkea että ei siitä kuule puhetta, eikä juuri mitään muutakaan. olisin varsin iloinen jos tuota koko ominaisuutta ei olisi ohjaimeen tungettu.

Olen tuosta aiemminkin kuullut ihmisten valittaneen. Sonyn tuntien menee kuitenkin vuosikymmen ennen kuin tuon korjaavaa asetusta tulee.
 
Pleikka teki taas pleikat. Eli ei saa peli levyä ulos konsolista. Onko mitään tehtävissä? Vai pitääkö toi romu taas laittaa huoltoon? PS5 kyseessä..
 
Pleikka teki taas pleikat. Eli ei saa peli levyä ulos konsolista. Onko mitään tehtävissä? Vai pitääkö toi romu taas laittaa huoltoon? PS5 kyseessä..
Lue rauhassa ihan viralliset ohjeet oheisesta linkistä, niin eiköhän se levy sieltä ulos tule.

 
Ylös Bottom