Miten se pölyn määrä vaikuttaa edes mihinkään? Senhän on voinut imuroida juuri ennen huoltoon vientiä, joten siellä on voinut olla joko A) ei yhtään pölyä tai B) niin paljon pölyä ettei ilma liiku.
Ainoa, minkä voivat avaamalla tarkistaa on sen avaamishetken pölymäärän. Mistään muusta se ei kerro.
Kerran tuli Gigantista joku pelin spessuversio rutussa ja ns. "sinetit" oli myös sen vuoksi irti. Eivät meinanneet ottaa takaisin kun "sinetit on irti" ja selitin vain että kai ne on kun paketti rutussa. Koodia en ollut käyttänyt ja sanoin jopa että siitä kun testaavat jos eivät usko.
Sen jälkeen en ole spessuja tilannut vaan hakenut myymälöistä hyllystä tai noudolla.
Jotenkin kuvittelisi että jokin yleinen määriteltä olisi parempi ja se olisi juuri tuo kuluttajaneuvonnan ohje. Täten se nimenomaan pitäisi verrata tietokoneeseen.
Ainoa, minkä voivat avaamalla tarkistaa on sen avaamishetken pölymäärän. Mistään muusta se ei kerro.
Minä kuvailin joskus pakettien aukomisetkin että jos tuli rikkinäisenä laite niin oli videokuvaa todisteena että oli valmiina paskottu. Tosin yleensä vain jos on ulkoista kolhua paketissa.Eli jatkossa kannattaa ottaa kuvat sisuksista ja samaan kuvaan joku päivän mainoslehti/hesari/whatever jotta voi todistaa koneen olleen puhdas.
Toki tuossa vaiheessa kannattaa olla kaikki mahdollinen myös valmiina todistamaan, että niiden kuorien poistaminen ei poista takuuta eikä niiden avaaminen myöskään poista virhevastuuta.
Kerran tuli Gigantista joku pelin spessuversio rutussa ja ns. "sinetit" oli myös sen vuoksi irti. Eivät meinanneet ottaa takaisin kun "sinetit on irti" ja selitin vain että kai ne on kun paketti rutussa. Koodia en ollut käyttänyt ja sanoin jopa että siitä kun testaavat jos eivät usko.
Sen jälkeen en ole spessuja tilannut vaan hakenut myymälöistä hyllystä tai noudolla.
Onko liikkeillä oikeus itse määritellä noita elinikiä? Prisman myyjäkö voi siis sanoa että (heillä) ei ole verrattavissa tietokoneeseen ja täten laitteen elinikä on alle neljä vuotta?Tässä on aiheeseen liittyen kuluttajaneuvonnasta saamastani viestistä ote koskien tuotteen oletettua kestoikää:
"---
Tässä tapauksessa, kun pelikonsoli on kestänyt käytössä vajaat kolme vuotta, voitaisiin edellä sanotun valossa katsoa, että se on rikkoutunut ennenaikaisesti."
ja Prisman myyjän kommentti tähän oli "ps5 ei ole rinnastettavissa tietokoneeseen"
Jotenkin kuvittelisi että jokin yleinen määriteltä olisi parempi ja se olisi juuri tuo kuluttajaneuvonnan ohje. Täten se nimenomaan pitäisi verrata tietokoneeseen.
Minä ostaisin tuossa tapauksessa uuden - tai käytetyn - takuun kanssa. En tosin Prismasta. Toki vasta sen jälkeen kun olisin tuon homman "taistellut" loppuun.Joku voi ajatella ettei 215e ole paha hinta ja ihme vääntöä. Kuluttajansuoja on kuitenkin olemassa ja säännöt pitäisi olla kaikille samat. Mielestäni homma meni Prisman puolelta naurettavaksi. Puhelimessa ollut myyjä oli selkeästi asenteellinen ja koko juttu poikkesi täysin alunperin sovitusta joka oli "lähetämme laitteen sonylle korjattavaksi ja jos laitteessa ei ole vikaa sinulle tulee 50e lasku turhasta työstä.. muuten saat uuden tilalle".